Tom Dumoulin: “Roglic is nu veel te sterk voor mij”

zaterdag 11 mei 2019 om 18:30

Tom Dumoulin was na afloop van de tijdrit tevreden over zijn eigen rijden, maar teleurgesteld over de uitslag. “Aan Primož Roglič is nu niets te doen. Ik denk dat ik er redelijk alles heb uitgehaald, ik heb mijn best gedaan en voor nu is dit het. Ik moet nu afwachten en hopen dat Roglič minder sterk wordt, want nu is hij te sterk voor mij”, vertelt Dumoulin voor de camera van WielerFlits.

“Ik had graag mee willen doen voor de winst, dus baal ik wel natuurlijk. Hij pakt echt heel veel tijd en dat had ik niet verwacht. Ik ben zelf iets te traag begonnen en ik denk dat ik mezelf daar een beetje heb onderschat, maar dat heeft het verschil voor de winst zeker niet gemaakt”, analyseert Dumoulin realistisch.

Meer video’s zien uit het peloton?
Abonneer je dan nu op ons YouTube-kanaal!

Dit artikel delen:

39 Reacties

xistnc 11 mei 2019 om 18:33

Het wordt er niet overzichtelijker op, al die reacties nog tijdens de etappe.

Mapsv 11 mei 2019 om 18:36

Gelukkig blijft jou standaard zeik comment al jaren consequent en overzichtelijk.

zwiggelbig 11 mei 2019 om 18:43

is toch heerlijk man

Wheely 11 mei 2019 om 19:28

Zowel de overkill aan content als het gezeik hierop is genieton inderdaad.

Scibby 11 mei 2019 om 18:41

Blijft genieten hoe eerlijk en nuchter Tom is. Maar wel balen voor hem, zo een start.

Mwielerfan 12 mei 2019 om 00:35

Vind het nuchtere juist gebrek aan emoties

Johnny7 11 mei 2019 om 18:42

Ik denk dat de gokparadijzen eerder een gok kunnen opzetten met hoeveel minuten voorsprong gaat Roglic deze Giro winnen? Echt buitenaards. Tom kan podium rijden.

montventoux 11 mei 2019 om 18:52

Gewaagde uitspraak op dag 1. Check maar bij Simon Y. (die dit rondje misschien wel wint) of aan Steven K.

Turtlehead 11 mei 2019 om 19:03

Hardlopers zijn in de Giro wel vaker doodlopers gebleken (remember SK en ook SY vorig jaar…). Dus ff geduld nog…

Marcel1112 11 mei 2019 om 18:42

Complimenten aan WF om nu al een interview te hebben!

Alto 11 mei 2019 om 18:44

Ja, maar…. Tom wint vaker van Roglic dan andersom zoals hij zelf zegt. Dit is toch wel een aardig tikkie van Primoz

jsprunk 11 mei 2019 om 18:49

Dumoulin heeft gewoon niet hard genoeg gereden op het vlakke. Dat Roglic sneller is, is tot daar aan toe, maar hij moet wel voor Lopez en Nibali staan als hij in orde is.

WernerFranke 11 mei 2019 om 18:57

Als hij harder ging op het vlakke, zou zijn klim trager geweest zijn. Tijdritten liegen niet.

mattje123 11 mei 2019 om 19:01

Normaal moet hij inderdaad voor Nibali staan. Ware het niet dat Nibali natuurlijk weer enorm opzichtig geholpen werd door een politiemotor die de hele tijdrit vlak voor hem reed…

Daan123456789 11 mei 2019 om 19:45

Waar haal je vandaan dat Nibali is geholpen door een motor?

xistnc 11 mei 2019 om 19:57

Dat was zeker de helft van zijn tijdrit volop in beeld.

Mwielerfan 12 mei 2019 om 00:36

In 8km is het natuurlijk overdreven om je te gaan sparen

Gilberto 12 mei 2019 om 01:58

Jij heb helemaal gelijk jij.
Dumoulin moet ‘gewoon’ harder rijden.
Zo had Ajax ‘gewoon’ meer goals moeten maken.
Het is allemaal zo makkelijk joh..

Ultras100 11 mei 2019 om 18:50

Dus eigenlijk heeft deze Giro 2 tijdritten in het voordeel van Tom?
KPMG ging uit van 3 toch?

montventoux 11 mei 2019 om 19:40

Ja, daar ga je … Sinds die berekeningen gaat het bergafwaarts met de ploeg.

HSV 11 mei 2019 om 19:45

Voor wat het waard is..maar ik heb het al vaker gezegd dat focussen op klassement heeft bij Tom de scherpe kantjes afgevlakt. Hij wint zijn tijdritten niet meer en vorig jaar ook de eindklassementen niet. Ik zag em vroeger liever. Gun em de eindzege maar zie het niet gebeuren.

Jelmer-038 11 mei 2019 om 19:01

Tja, wat moet je er van zeggen… Roglic is nu gewoon veel te sterk voor de rest, maar er kan nog veel gebeuren in 20 dagen koers, een valpartij in de eerste week zit vaak al snel in een klein hoekje… Hij hoeft zich nog geen zorgen te maken! Of misschien toch wel een klein beetje ;)

04398 11 mei 2019 om 20:05

Vorig week had onze Tom een grotere mond over Roglic

Gilberto 12 mei 2019 om 01:58

Vertel?

alvaro mejia 11 mei 2019 om 20:35

Verschil is toch wel erg groot. En met name het verlies op mannen waarvan je het niet verwacht. Laten we hopen dat hij de derde week het verschil wel kan maken en dit allemaal in zijn voordeel is.

Sonsbach Allstars 11 mei 2019 om 21:02

De Giro wordt ook dit jaar in de 3e week beslist. 28 sec verliezen is zeker voor TD erg veel; maar dat zegt iets over de vorm van nu. Voor TD vind ik het met het oog op de 3e week zorgelijker dat Nibali het nu zo goed heeft gedaan.

Romāns Vainšteins 11 mei 2019 om 21:12

Het zorgelijkst lijkt me Yates.

GroteSmurf 11 mei 2019 om 23:18

Eens met @Romāns Vainšteins -> Yates heeft vandaag de beste zaak gedaan … voor mij de grootste kanshebber om uiteindelijk in het roze te eindigen ..
Nibali is “levensgevaarlijk”, die heeft super gereden en is prima in vorm.
Tom was natuurlijk niet slecht (ik vraag me af in hoeverre een Giant TT-fiets verschilt van een Cervelo, iemand een idee in hoeverre dit Tom al dan niet parten speelt?) … Bauke rijdt ook een degelijke tijdrit, maar explosief zoals Roglic zijn er maar weinig.
Vandaag was ik trouwens ook erg benieuwd naar Laurens de Plus … wat heeft die geweldig gereden!

Sonsbach Allstars 11 mei 2019 om 23:35

Yates heeft een meer dan uitstekende tijdrit gereden; helemaal mee eens. Vraag me alleen echt af in hoeverre Yates (net als Roglic) in de 3e week z’n vormpeil kan behouden. In de 3e week van de vorige Vuelta lukte dat heel goed; de Giro is wat mij betreft echt andere koek. Een ronde die Nibali ook wat beter ligt dan SYates.

west 11 mei 2019 om 22:55

Tom moet vooral de roze trui pas in de laatste etappe krijgen…. Van de drie rondes waarin hij in de leiderstrui heeft gereden heeft ie het twee keer in de eennalaatste etappe weggegeven en de derde keer liep alles tegen het eind letterlijk en figuurlijk bijna in de soep doordat hij ineens maagklachten ontwikkelde…

kleomantre 11 mei 2019 om 22:56

De reacties van Dumoulin neem ik met een korreltje zout. Kan zomaar zijn dat hij dit jaar bewust probeert later te pieken in de ronde (met oog op Tour?) en dat dit gewoon ergens in de planning stond. Verlies accepteren en later uitpakken. Alleen het niveau van enkele concurrenten zal ‘m ook wel hebben verontrust.

Sonsbach Allstars 11 mei 2019 om 23:36

Zo zit ik er ook in

Gilberto 12 mei 2019 om 02:01

Het zijn hier tegenwoordig net voetbal’supporters’ Bij winst ophemelen van heb ik jou daar, bij verlies al totaal afschrijven en/of gewoon domweg neersabelen. Waan van de dag..

GroteSmurf 12 mei 2019 om 00:19

Leuke analyse van eurosport (english) https://www.youtube.com/watch?v=Dh-f6bN8O2M

girardengo 12 mei 2019 om 00:29

Stel, dat de vier of vijf favorieten ongeveer gelijk zijn in kracht (gemiddeld gezien, sommigen zijn al in topvorm), dan veronderstel ik dat degene wint die het meest intelligent de Giro indeelt (dus bijvoorbeeld niet te vroeg in topvorm is). Vraag is dus: wie is de intelligentste renner?

Mwielerfan 12 mei 2019 om 00:41

Het lijkt erop dat de modellen van sunweb iets te simpel zijn. Bij een lange tijdrit is sparen en indelen een goed idee. Bij een korte heb je andere data nodig om je model te calibreren en valideren. Het lijkt erop alsof ze wetenschapje spelen maar eigenlijk niet weten met wat voor tools ze werken.
Het ligt erg voor de hand dat je bij een korte tijdrit juist voluit moet gaan.

chasse patat 12 mei 2019 om 00:43

Hoe begon Froome vorig jaar ook al weer? Dus…?

Johnny7 12 mei 2019 om 10:43

Die comeback was geen zuivere koffie… Dus….

Fort 12 mei 2019 om 06:37

Geloof ook dat Tom wat heeft laten liggen in het eerste stuk. Ook de klim had hij misschien wat meer uit het zadel kunnen gaan. want dat blijven zitten zag er een aantal keren niet heel soepel uit. Ik verwachte Tom zeker niet als winnaar vooraf, maar het zou ook zomaar kunnen dat hij echt naar de laatste week piekt. Daar is het minste te verliezen (bergen) en het meeste te winnen (tijdrit)