Tom Dumoulin: “Pas maandag beslist dat ik Waalse Pijl zou rijden”

Tom Dumoulin: “Pas maandag beslist dat ik Waalse Pijl zou rijden”

© Cor Vos

Tom Dumoulin is net van start gegaan in de Waalse Pijl, maar over zijn ambities tast hij toch in het duister. “Ik zou hier eigenijk niet moeten zijn”, vertelt hij voor de start. “Maar we hebben renners te weinig. Die Muur van Hoei is niet specifiek op mijn maat gemaakt, maar we zien wel.”

Dumoulin besliste pas maandag over zijn deelname aan de Waalse Pijl. “Dit was niet voorzien, nee. Ik zou hier eigenlijk niet moeten zijn. Het is een beetje last minute allemaal. Maar door het drukke programma hebben we momenteel gewoon te weinig renners. We maken er het beste van. Het WK was helemaal niet slecht. Zeker de tweede koershelft viel mee. Wie weet wat mogelijk is.”

Dat het voor Jumbo-Visma wel een open wedstrijd wordt, meent de Limburger. “Als ik me goed voel, dan kan het zijn dat mijn kaart getrokken wordt in de finale. Anders gaan we voor Lennard Hofstede of Jonas Vingegaard. Die Muur is zo specifiek, hé. Eigenlijk is hij niet per sé voor mij gemaakt, maar we zullen zien.”

“Of er geen andere optie is dan wachten op de slotklim? Misschien is er dit jaar iets minder controle dan andere jaren, omdat een aantal teams hun kopman missen. Dat kan. Maar uiteindelijk sprinten we straks toch weer met zijn allen die Muur op, denk ik.”

Dit artikel delen:

20 Reacties

Romāns Vainšteins 30 september 2020 om 12:01

Lijkt me nou niet per se erg handig en goed allemaal,… wellicht met het oog op eventuele afgelastingen van toekomstige koersen ??? Dit is op zijn hoogst een leuke oefen koers voor Dumoulin maar dat heeft hij momenteel nou ook weer niet per ze nodig toch?

Michelangelo 30 september 2020 om 12:24

Misschien inderdaad wel pakken wat je pakken kunt. AGR zie ik nog wel afgelast worden, en zelfs op het doorgaan van de Vuelta zou ik mijn geld niet op zetten. En dan zit het seizoen er alweer bijna op…

Turtlehead 30 september 2020 om 13:09

Of ze moeten toch nog iets verzinnen als een rondje van China of zo? :)

Wheely 30 september 2020 om 13:14

Deze deelname zal inderdaad zijn met het oog op een wat onzekere agenda. Daarnaast heeft hij voor zijn herstart zo weinig gekoerst dat elke kilometer nu mooi meegenomen is met het oog op volgend jaar. Pas dan verwacht ik Tom weer echt in optima forma.

krypton 30 september 2020 om 13:16

Klinkt niet alsof hij erg veel motivatie heeft en resultaten verwacht.

VerstandOpNul 30 september 2020 om 13:32

“Die Muur van Hoei is niet specifiek op mijn maat gemaakt”

De Ardennen zijn 250 miljoen jaar geleden tijdens de laatste ijstijd ontstaan.. Het zou kunnen dat er in de schepping toen inderdaad onvoldoende met de specifieke talenten van Tom Dumoulin is rekening gehouden..

leo jansen 30 september 2020 om 13:44

De Laatste ijstijd was ongeveer 20.000 geleden, Dat scheelt maar 249.980.000 jaar.

VerstandOpNul 30 september 2020 om 13:49

Oeps, paar nulletjes teveel.. ;-)

VerstandOpNul 30 september 2020 om 13:51

“De geologie van de Ardennen en de Eifel zoals die vandaag de dag te zien is, is het gevolg van tektonische, sedimentaire en vulkanische gebeurtenissen en processen die over een tijdspanne van miljoenen jaren plaatsvonden. ”

Nou ja, dit dus..

Jean Dumas 30 september 2020 om 13:54

Tom stamt af van de Neanderthalers. Die bakenden hun territorium af met uitwerpselen. Echte winnaars.

leo jansen 30 september 2020 om 14:09

Het schijnt dat in die italaanse berm nu een hennepplant groeit.

SjorsPatate 30 september 2020 om 14:48

Klinkt inderdaad meer als een uitspraak van Zlatan

Sonsbach Allstars 30 september 2020 om 13:53

Bij opgravingen van skeletten uit die tijd komen inderdaad wezens met een heel andere lichaamsbouw tevoorschijn. Maar of die destijds ook op een fiets zaten is weer een heel ander verhaal!

Klein Verzet 30 september 2020 om 14:06

Even een onbegrijpelijke reactie mijnerzijds ertussendoor. Volgens LSRF podcast SHRTCT van een levenscoach zal er toch ergens tussen TES (basis) en ABCDE (energiebalans) een P van planning moeten liggen? Wie poept en tandenpoetst tegelijkertijd wint wellicht tijd, maar maakt ’t iets uit op de energiebalans? Vooralsnog plaats ik Toms WP bij de T van trainingswedstrijd, waarbij verplichting en omgeving ongewild een toename van druk bezorgen.

Chris Van Uden 30 september 2020 om 14:16

Zolang het geen druk op zijn endeldarm is, komt het vast wel goed.

leo jansen 30 september 2020 om 14:24

Met die druk op zijn endeldarm heeft hij minder problemen dan met wedstrijd druk.

SjorsPatate 30 september 2020 om 14:46

Het is wel gek dat van al je renners Tom Dumoulin mee moet als je een tekort hebt. Daarmee verspil je misschien wel een van je grootste kansen in komende wedstrijden. Of zie ik het helemaal verkeerd?

S. Morgenstern 30 september 2020 om 14:50

Komende wedstrijden die nogal onder druk staan. Dumoulin creëert als één van de weinige nog een kans in deze wedstrijd en kan de wedstrijden goed gebruiken.

Chris 30 september 2020 om 15:09

Als Tom puur rijdt omdat er te weinig renners hebben. Zou het dan niet handig zijn om een Development renner toe te voegen? Of geldt die uitwisselingsregel niet voor de Waalse Pijl?

Henk Wijlhuizen 30 september 2020 om 17:42

En gijs dan die kan toch ook koersen of is die met Jan met de korte achternaam aan genomen

Headlines

Materiaalzone

Populair