Tom Dumoulin na laatste bergrit: “Ben supertrots op de ploeg en mezelf”

zaterdag 26 mei 2018 om 16:26

Tom Dumoulin bestookte rozetruidrager Chris Froome in de voorlaatste etappe met aanvallen, maar kraken deed de Brit niet. Op veertig seconden van Froome gaat Dumoulin na zijn winst van vorig jaar dit jaar tweede worden. “Ik ben supertrots op de ploeg en op mezelf. We hebben een geweldige drie weken gehad”, vertelt de Limburger aan WielerFlits na afloop.


Meer video’s zien uit het peloton?
Abonneer je dan nu op ons YouTube-kanaal!

51 Reacties

HSV 26 mei 2018 om 16:29

En terecht! De morele winnaar.

edit wf: niet doen

Johnny7 26 mei 2018 om 16:30

Mooi dat hij Froome negeerde ook, die dopingzondaar moet je ook geen aandacht schenken. Op een paar belgische haters en wat britten neemt niemand die knakker serieus.

Carlo18 26 mei 2018 om 16:31

Klasbak!

Wielerfan1987 26 mei 2018 om 16:32

Al met al had Tom wellicht zelfs van vovenmenselijke Froome kunnen winnen als hij achteraf gezien in de twee sleuteletappes meer van eigen kracht was uitgegaan en minder had gekeken naar en gerekend op conculega’s als Pinot, Pozzovivo en Lopez

oscarito1908 26 mei 2018 om 16:32

Toch een zeer mooie prestatie van de Sunweb ploeg. De zwaarste grote ronde in jaren, jammer dat die puffer het roze pakt. Maar die wordt toch nog geschorst. Grote fout van de UCI om hem hier te laten starten.

rayman1976 26 mei 2018 om 16:32

Gefeliciteerd Tom. Super gedaan tegen de sky elite !!!!! Volgend jaar weer proberen..
Love the Giro

Wolt 26 mei 2018 om 16:49

Kudos voor deze hele giro, blijft keer op keer samen met de vuelta de mooiste grote ronde.

kelderfan 26 mei 2018 om 16:49

Die Tom Dumoulin heeft ’t prima geprobeerd, maar Froome is helaas niet gekraakt.
Met Sam Oomen heeft hij de rit gekleurd.
Hij mag ’t zeker volgend jaar weer proberen. Het was echt leuk om te volgen,.

The Whaler 26 mei 2018 om 16:50

Gefeliciteerd Tom en het team. Fantastisch gedaan. Je wilt natuurlijk bovenaan staan maar tegen allerlei pufjes van tegenstanders is niet aan te fietsen. Wat ene C.F. heeft gedaan gister was niet menselijk en dus ongeloofwaardig voor alle wielervolgers. Voor een hoop neutrale kijkers ben jij de winnaar.

wiebipedia 26 mei 2018 om 16:50

Schitterende ronde. Alles eraan gedaan, nergens echt laten liggen. Er was er 1 beter aan het einde. Geeft hoop voor de toekomst

Volle bak Froome nergeren. Schijnbaar heeft hij hem later ook nog een hand geweigerd las ik.

horsm 26 mei 2018 om 16:53

Gefeliciteerd – wat een kampioen.

Jean Dumas 26 mei 2018 om 16:54

Wanneer is iemand in een grote ronde eerder zo kort achter Froome geëindigd?

T.I.N.U.S. 26 mei 2018 om 16:55

Tom & het gehele team Sunweb.
Ik heb de afgelopen 3 weken genoten.
Bedankt.

Explorer 26 mei 2018 om 16:56

Goed gedaan Tom! Klasse gereden, je koopt er niks voor maar in nederland heeft het zeker geleefd! Mooie toekomst voor jou!
Gefeliciteerd.

Tuubke 26 mei 2018 om 16:56

Dumoulin zei gisteravond of vanochtend dat hij nog wel een plannetje had. Benieuwd wat dat morgen gaat zijn…. Ooit probeerde Zoetemelk om gele trui Hinault te verrassen in de slotetappe van de Tour. Zou mooi zijn als Dumoulin morgen met een paar knechten wegpoeft als Froome en z’n ploeg met glaasjes prosecco in hun handen rijden.

Wielrennertje 26 mei 2018 om 16:56

En of hij trots op zichzelf mag zijn! Heeft eigenlijk de gehele Giro tegen een meerdere geknokt, maar is nooit gebroken. Eerlijk gezegd vond ik deze Giro bijzonderder/mooier van hem dan die van vorig jaar. Heeft laten zien dat hij geen eendagsvlieg was en zie hem nog mooie prestaties halen. Chapeau.

girardengo 26 mei 2018 om 16:57

Schitterende bevestiging na de Giro van vorig jaar. Behoort nu definitief tot de beste Nederlandse ronderenners ooit. Nu nog even afwachten wat er achter de groene tafel wordt beslist…Maar die tweede plaats is indrukwekkend genoeg.

Javier 26 mei 2018 om 17:02

@Johny7

Viel mij ook op inderdaad, misschien hadden ze elkaar voorafgaand aan dat moment al kort gesproken.

Oomen volgend jaar hopelijk kopman in de Giro. Wat een klasbak. Op naar de jongerentrui

Arema Pro Cycling Team 26 mei 2018 om 17:07

Bedankt voor 3 mooie weken Team Sunweb.
Schitterende tweede plaats en dito 9de voor Oomen.

Wildebert 26 mei 2018 om 17:07

Fringale had het ergens anders al mooi verwoord: Froome de winnaar, Tom de held. Grootse prestatie!

Gebomolwijk 26 mei 2018 om 17:08

Weer enorme stap gezet. Vorig jaar afh van zijn tijdritten. Nu ook id bergen over 3 weken op froome (geloofwaardig?) na de beste. Terecht heel trots op deze prestatie.
En de achteraf praters: in de koers waren het zeer verantwoorden en begrijpelijke keuzes.. niemand verwachtte dat froome dit 80 km volhield. Achteraf praten is altijd makkelijk…. paar etappes in TMF eruitpikken, uitstappen en dan vuelta pakken.

peterwinnen 26 mei 2018 om 17:42

Genoten van je Tom Dumoulin

Bazzz 26 mei 2018 om 17:44

Haha, het had is andersom moeten zijn, waarbij Froome als nummer 2 Dumoulin zou negeren. Dan was wf losgebarsten.
Hij laat zich wel kennen zo en laat zien toch wel enigszins een slechte verliezer te zijn.

Één en al respect voor de prestatie van gisteren voor Froome!

JdeWal 26 mei 2018 om 17:49

Mooi blijven negeren die doping zondaar. Hij verdient het niet.

hartstikkebedankt 26 mei 2018 om 17:50

Toch was het niet onmogelijk volgens mij, ik kan me echt niet aan de indruk onttrekken dat hij gisteren (behoorlijk) wat heeft laten liggen. Maar goed, dan was de dag van vandaag ook weer anders geweest en had Froome waarschijnlijk alsnog de tijd gepakt.