Tom Dumoulin: “Mijn eerste koersen zijn pas in februari weer”

maandag 20 september 2021 om 09:42
Tom Dumoulin: “Mijn eerste koersen zijn pas in februari weer”

Dumoulin samen met zijn ploeggenoot Tony Martin - foto: Cor Vos

Tom Dumoulin bezocht gisteren het WK tijdrijden voor elite-mannen in Vlaanderen, maar in een andere hoedanigheid dan hij had gehoopt. Door een polsbreuk, opgelopen bij een aanrijding in de Ardennen, moest de Nederlandse renner het wereldkampioenschap aan zich voorbij laten gaan en vroegtijdig een punt zetten achter zijn seizoen.

Dumoulin werd anderhalve week geleden aangereden door een automobilist, terwijl hij op de fiets zijn eigen toertocht aan het verkennen was. “Inmiddels gaat het naar omstandigheden hartstikke goed, alleen zijn de omstandigheden wat minder leuk. Het was een afslaande auto die mij niet had gezien. De auto sloeg een zijweg in en ik klapte vol op de motorkap, waarna ik mezelf opving met mijn polsen. Eentje was dusdanig gebroken dat die geopereerd moest worden. Ik kan er nog niet zo heel veel mee, dus helaas zit voor mij het seizoen erop”, vertelde hij aan de NOS.

Op het programma van Dumoulin stonden nog het WK tijdrijden en het WK op de weg, alsmede Milaan-Turijn, Tre Valli Varesine en de Ronde van Lombardije. Daar kon door zijn blessure een kruis doorheen worden gezet. “Als alles goed gaat, kan ik over een week of twee, drie weer op de rollen fietsen, en dan mag ik ook weer voorzichtig naar buiten. Maar er is nu eigenlijk ook helemaal geen haast, omdat mijn seizoen erop zit en mijn eerste koersen waarschijnlijk pas in februari weer zijn”, aldus de 30-jarige renner van Jumbo-Visma.

Dit artikel delen:

19 Reacties

Dikke Vrouw 20 september 2021 om 09:53

En nu mist ie het racen het kan verkeren

freirefreire 20 september 2021 om 09:55

Wanneer Patrick Lefevere is hersteld van zijn zondagavond bij Vive le Velo is nog niet bekend.

Barry Batsbak 20 september 2021 om 11:11

Geprobeerd om naar huis te fietsen maar na 7km in een volgauto gestapt. Jammer dat het zo loopt.

Anton van Valouwe 20 september 2021 om 14:27

Fiets in de camion…

Bimbo Visma 20 september 2021 om 10:02

Komende tijd lekker LtD helpen met het gravelfest. Genieten van de leuke kanten van de sport

Derierre de la course 20 september 2021 om 12:08

Zal dan niet zijn door zelf te fietsen of bier te tappen. Hoop dat hij mooie verhalen heeft voor bij het kampvuur.

Lendilonus 20 september 2021 om 10:32

Tom was gisteren ook goed in Vive le Velo, knap om je zo te blijven gedragen terwijl een stomdronken zestiger naast je telkens half verstaanbare zinnen uitbralt.

Canyonracer 20 september 2021 om 10:44

Die Lefevere was lekker bezig… Normaal is hij al niet serieus te nemen, maar bij Vive le Velo bakte hij er helemaal niks van. Eigenlijk alleen maar zielig als je je zo gedraagt…

girardengo 20 september 2021 om 11:38

Toch probeerde hij wel te zeggen wat hij dacht. Bijvoorbeeld dat hij liever niet heeft dat een renner van zijn ploeg achter een ploeggenoot met een andere nationaliteit aan gaat rijden in het WK. Dumoulin zei daarop nuchter (,,,…) dat je daarover in de landenploeg een afspraak maakt.

Willem Kieft 20 september 2021 om 12:02

We weten nu wel zeker dat Asgreen niet achter Asgreen aan zal gaan. Toch belangrijke koersinfo.

Canyonracer 20 september 2021 om 17:23

Lefevere moet gaan leren dat een landenwedstrijd totaal los moet staan van welk teambelang dan ook.
Bij een landenwedstrijd zijn je ploeggenoten uit een ander land die dag je concurrenten die je moet zien te verslaan.
De rest van het jaar mag je weer voor je team rijden.

SmalRem 20 september 2021 om 10:50

Heeft iemand hier een truukspeciaal om vive le velo online terug te kunnen kijken? Via de vrt site aanmelden heb ik een belgisch nummer voor nodig…

Romāns Vainšteins 20 september 2021 om 10:51

Lefevere heeft gereageerd dat het door diabetis kwam. Uiteraard heeft iedereen daar zijn eigen visie op en ik heb het zelf niet gezien, maar als dat waar is zal dat hier en daar toch de nodige reflectiemomenten moeten forceren.

dit is mijn achterwiel 20 september 2021 om 11:02

diabetes/hypo is een verklaring voor het gedrag. Tegelijkertijd drinken is dan absoluut niet handig. Meten is weten en dan een paar dextro eeachteraan en je bent weer het mannetje. Dattie er nog een wijntje achter aan kloekt doet mij menen dat het een smoes achteraf is.

Tony 20 september 2021 om 14:20

Tom wordt een dure renner voor Jumbo-Visma. En dan ook nog afwachten of hij volgend jaar presteerd.

Hendrik Bonten 20 september 2021 om 16:15

Misschien gaat verzekering automobilist betalen. Maakt u zich hier maar niet te druk om. En vraagt u zich ook bij al die andere renners af of ze gaan presteren. Tom maakt geld heus wel waar!

Tony 20 september 2021 om 17:46

De Jumbo-Visma renners presteren allemaal,behalve Tom.Ik bedoel hoeveel geduld er is bij de Jumbo- Visma top als hij volgend jaar weer niet presteerd.

Bontempi1962 21 september 2021 om 07:21

Hoezo niet presteert (met een t)? Ik vind dat hij behoorlijk heeft gepresenteerd. Een hoop renners doen een moord voor een zilveren medaille op de OS.

Tony 21 september 2021 om 10:10

Zet Tom naast Primoz en van Aert en je ziet de verschillen. Natuurlijk door omstandigheden maar ik heb echt mijn twijfels voor volgend jaar.

Headlines

Materiaalzone

Populair