Tom Dumoulin komt kijken bij wegrit WK Wollongong: “Tickets al geboekt”

maandag 19 september 2022 om 09:30
Tom Dumoulin komt kijken bij wegrit WK Wollongong: “Tickets al geboekt”

foto: Cor Vos

Tom Dumoulin heeft inmiddels afscheid genomen als professioneel wielrenner, maar dat betekent niet dat hij het wielrennen volledig de rug heeft toegekeerd. Komende zondag zal hij langs de route staan tijdens de wegrit van de mannen op de WK in het Australische Wollongong. Dumoulin is met zijn familie op vakantie in het nabijgelegen Sydney.

“Zij hadden de tickets toch al geboekt omdat ze aanvankelijk bij mijn afscheid wilden zijn. Nu maken we er een mooie vakantie van”, legt Dumoulin uit aan het Algemeen Dagblad. Bij de tijdrit van afgelopen zondag was de voormalig wereldkampioen niet aanwezig, omdat er die dagen geen treinen reden tussen Sydney en Wollongong. “Bij de wegwedstrijd ga ik zondag zeker een kijkje nemen”, vertelt Dumoulin echter.

Toekomst
Voordat Dumoulin naar Australië afreisde, zat hij ook al in Costa Rica. Voor de komende tijd heeft hij nog geen concrete plannen. “Er zijn al wel wat verschillende dingen op me afgekomen. Maar als ik straks weer in Nederland ben, ga ik heel rustig nadenken over de toekomst.’’

Dit artikel delen:

25 Reacties

Deo 19 september 2022 om 09:51

Als hij er tot nu toe niet bij kon zijn, hoe heeft de UCI dan een foto van hem gemaakt aan het parcours?

0
Deo 19 september 2022 om 09:51

Ah vandaag zeker

0
Wheely 19 september 2022 om 09:52

Vandaag was hij er dus wel blijkbaar, zondag niet staat er.

0
Mechanieker 19 september 2022 om 09:54

Foto is van vandaag, logisch toch?

0
Deo 19 september 2022 om 09:56

Titel en tekst deed denken dat hij er alleen aankomende zondag zal zijn.

0
Wheely 19 september 2022 om 09:55

Goed om te zien dat hij zijn interesse in het tijdrijden niet verloren is. Beloftes aan het spotten voor in zijn volgende loopbaan?

0
fietsvriend 19 september 2022 om 10:45

Wielrennen is jezelf pijn doen.

0
speervanger 19 september 2022 om 10:51

Dies daar om sanitaire tips te geven natuurlijk

-2
Tuubke 19 september 2022 om 10:51

Benieuwd naar de vakantieplannen van andere oud-renners!

1
Krist The Vanma 19 september 2022 om 10:54

Who cares?

-2
speervanger 19 september 2022 om 11:03

Denk dat er veel op fietsvakantie gaan

1
Anton van Valouwe 19 september 2022 om 11:12

Wie weet, gaat het weer “kriebelen”..

1
Veloburto 19 september 2022 om 12:07

Misschien gaat het idd toch kriebelen en plakt ie er een jaar aan vast, maar veranderd hij toch van gedachten volgend jaar en stopt ie alsnog

2
Veloburto 19 september 2022 om 12:06

Ben een beetje Tom Dumoulin-moe

-6

En ik ben nogal Evenepoel moe. Maar de rest van de lezers niet, so who cares.

0
jan jansen 19 september 2022 om 13:14

Remco is de beste
Hup Remco

-1

Tom, voor de buis zie je het veel beter.

1
Klein Verzet 19 september 2022 om 13:04

Niet gehinderd door enige vliegschaamte noch voetafdruk reist de zoekende mens over gans de planeet, om uiteindelijk te beseffen wat Dimitri Verhulst zo mooi omschreef: “Ik hoef nergens naartoe, ik ben er al.”

Dat Tom Dumoulin een Jan Raas toekomst tegemoet gaat, kan ook meteen uit de boeken.

2
skylimit 19 september 2022 om 13:22

Dit is een item voor Shownieuws of Boulevard. Gaan we hier ook melding van maken als Jan en Mieke komen kijken? Dumoulin had een grote jongen moeten zijn en gewoon de tijdrit voor zijn land dienen te rijden. Kan een voorbeeld nemen aan Nibali of Valverde over de manier van afscheid nemen i.p.v. met de staart tussen de benen ervandoor gaan omdat het niet ging zoals hij wilde. Blijf lekker nadenken over je toekomst. Er zullen best wel bedrijven zijn die voor je open staan, maar er zullen er ook veel zijn die toch wel de nodige bedenkingen hebben om met je in zee te gaan.

1
Mooie Sjors 19 september 2022 om 13:27

Zouden ze daar echt zitten wachten op een item over Tom Dumoulin die naar de koers gaat kijken? :)

-2
jan jansen 19 september 2022 om 13:26

Je kunt voor of tegen Dumoulin zijn. Of er neutraal in staan. Maar eigenlijk kun je er pas iets van zeggen op het moment als hij met een duidelijke boodschap komt. Voor nu is het nog te vroeg omdat Dumoulin zelf nog met teveel twijfels zit. Wanneer het voor hem helder wordt is nog onzeker. Eigenlijk kun je er niet veel over zeggen.

1
Fast Freddy 19 september 2022 om 14:51

Waarom zou je er iets over zeggen of van vinden? Sterker nog, waarom zou iemand tegen Dumoulin zijn? Hooguit teleurgesteld, omdat de mooie overwinningen smaakten naar meer en er niet meer gaan komen.
Of moeten we kiezen? Voor of tegen. Lekker stelling nemen.

1
oborobo 19 september 2022 om 14:59

Jan en Mieke zijn inmiddels in Australie!

0
De Onechte gaviaal uit Ochten 19 september 2022 om 16:45

Gaaf! Extra stimulans voor die jongens daar

0
speervanger 19 september 2022 om 17:18

Maar was Tietema nou al binnen?

1