Tolhoek na tiende plaats: “Kunnen een belangrijke rol vervullen in Ruta del Sol”

dinsdag 18 mei 2021 om 18:21
Tolhoek na tiende plaats: “Kunnen een belangrijke rol vervullen in Ruta del Sol”

foto: Cor Vos

Jumbo-Visma is de Ruta del Sol begonnen met een tiende plaats in de openingsrit. Antwan Tolhoek was op de oplopende aankomst in Zahara de la Sierra de eerste renner van de Nederlandse ploeg aan de finish, op drie seconden van ritwinnaar Gonzalo Serrano. “Het was een mooie aankomst”, zegt Tolhoek na afloop.

“Christoph Pfingsten deed superwerk en daardoor zat ik in een goede positie in de finale”, gaat de Zeeuwse klimmer verder. “Ik werd even gehinderd door een valpartij, waardoor ik wat verder van achter kwam te zitten. Gelukkig behield ik de snelheid. Ik kijk uit naar de komende dagen en denk dat we met deze ploeg zeker een belangrijke rol kunnen vervullen in deze koers.”

De ploegleider van dienst in de Ruta del Sol is oud-renner Robert Wagner. “De bedoeling is dat we aanvallend koersen”, zegt hij. “We moeten proberen mee te zitten in ontsnappingen. Dat lukte vandaag in het begin ook. Helaas had Owen (Geleijn, red.) veel krachten verspeeld om in de vlucht te geraken, waardoor hij later moest lossen.”

“Dat Antwan tiende is geworden, is een mooie prestatie. De komende ritten moeten hem ook goed bevallen. Hopelijk ligt er hier een mooi klassement voor hem in het verschiet”, aldus Wagner.

Dit artikel delen:

15 Reacties

Franco Ballerini 18 mei 2021 om 19:13

JV draait om 2 renners. Hopelijk komt de 3e winnaar weer terug op niveau hoewel hij ook voor het noodlot zijn meerdere moest erkennen in beteren zoals dat uiteindelijk gaat met sprinters. Voor de rest is het maar een zeer matig team. Van doorselecteren zoals QS dat doet hebben ze helaas niet gehoord; zie contractverlenging van middelmatige renners als o.a. van Emden en Bouwman.

lander luypaert 18 mei 2021 om 19:27

Ja daar heb je wel gelijk in! Al lijkt Vingegaard ook wel een winnaar te zijn die jaarlijks zijn wedstrijden zal winnen.

xistnc 18 mei 2021 om 19:41

Zolang je de behoefte voelt om te posten in een topic over een koers waar al die namen niet aan meedoen, spreek je toch eigenlijk jezelf heel erg tegen.

Murcia 18 mei 2021 om 20:52

In verreweg de meeste ploegen draait het om een paar renners als het om overwinningen gaat dus dat kan geen verrassing zijn. van Emden en Bouwman als middelmatig betitelen is met de feiten al onjuist. Bouwman is een knecht en rijdt in die hoedanigheid in de Giro bij de beste 30 na niet bepaald een supereenvoudige eerste week. Jos was in zijn specialiteit sneller dan Evenepoel en levert hier als knecht ook prima werk. Als Sagan straks komt bij DQS hoe moeten we het beroemde doorselecteren daar koppelen aan Juraj?

Laatste man 18 mei 2021 om 21:03

Feitelijk onjuist. Daarnaast je zoveelste zeikpost.

Groenewegen, van Aert, Roglic, Kuss, Dumoulin, Vingegaard en Teunissen zijn renners die jaarlijks koersen winnen (als ze fit zijn). Ook Eenkhoorn wint elk jaar zijn koers, maar nog een treedje lager. En dan heb je nog talenten als Foss, Dekker en Kooij.

Deel Koeper 18 mei 2021 om 21:18

Teunissen vind ik niet meteen een garantie op overwinningen. Had 1 jaar met veel zeges, omringd door verschillende jaren zonder.

horsm 18 mei 2021 om 21:47

Dit is toch een mix van de opleidingsploeg en renners die normaal ondersteunend rijden en nu voor eigen kans mogen (Tolhoek, Eenkhoorn)? Is toch niks mis mee?

Dikke vrouw 18 mei 2021 om 20:50

Ze zijn tevree..

horsm 18 mei 2021 om 21:49

Pfff…. altijd weer diezelfde opmerking….

Jandepandaman 18 mei 2021 om 23:10

Tolhoek in zelfde tijd als MAL is gewoon goed. Die is torenhoog favoriet hier. Als Antwan zijn oude niveau haalt zie ik hem wel top 5 rijden hier.

Bullfish 19 mei 2021 om 00:15

Leemreize is ook wel een talent.

Bullfish 19 mei 2021 om 00:17

Maar wat vinden jullie van Sam Oomen dan?

Aart van Woud 19 mei 2021 om 07:45

Blijft hangen in zijn ontwikkeling vind ik. Na zijn operatie heeft hij nog geen zichtbare stappen vooruit gezet.

Romāns Vainšteins 19 mei 2021 om 08:02

Gun hem nog een tweede jaar om terug te komen. Het verschil tussen een goede en slechte Oomen is topknecht vs matige knecht, ik zie er niets anders in dan dat en daar is niks mis mee. En qua Tolhoek, Leemreize etc. Bij Jumbo is het net zoals flink wat andere ploegen gewoon zo dat je als goed bergop gaande renner in de ondersteuning beland. Behalve bij Kuss zie ik eigenlijk ook geen renners met een sterk wapen waarmee ze aan die rol kunnen ontsnappen, ze hebben een groot gebrek aan rittenjagers en dat komt ook door de ploeggilosofie waarin dit onderbelicht wordt. Is dit wat je wil als coureur? Get out.

Jean Dumas 19 mei 2021 om 11:15

Hup Antwanito.

Headlines

Materiaalzone

Populair