Titelverdediger Julian Alaphilippe stapt af in Clásica San Sebastián

zaterdag 3 augustus 2019 om 14:13
Titelverdediger Julian Alaphilippe stapt af in Clásica San Sebastián

foto: Cor Vos

Julian Alaphilippe gaat zijn overwinning in Clásica San Sebastián niet prolongeren. De Fransman van Deceuninck-Quick-Step ging vanmiddag nog wel van start in San Sebastián, maar besloot er na negentig kilometer de brui aan te geven. 

Het is nog niet bekend waarom Alaphilippe heeft opgegeven. Vorig jaar schreef de Tourrevelatie de Baskische klassieker op zijn naam door Bauke Mollema in een sprint-a-deux naar de tweede plaats te verwijzen.

Dit artikel delen:

28 Reacties

Abraham Olano 3 augustus 2019 om 14:18

Dat ie überhaupt gestart is.

Samlambeej 3 augustus 2019 om 14:21

Wens op supercompensatie? Of bliksemafleider voor die kleine?

kielabokki 3 augustus 2019 om 14:23

Supercompensatie? De man was in maart al in topvorm? Crazy.

greeny 3 augustus 2019 om 14:19

even rust en afstand nemen en dan knallen in italiaanse najaar + wk

koos1 3 augustus 2019 om 14:20

Heeft zich in de tour dus volledig leeggereden, kun je je afvragen waarom hij hier dan nog is gestart.

Walacra 3 augustus 2019 om 14:57

Dat doe je gewoon uit respect als je de titelverdediger bent. Voor de Basken, voor de organisatie en voor je mede-wielrenners.

Daarom.

Viktrodriguez 3 augustus 2019 om 15:00

Daarnaast zal het ook wel belangrijk zijn voor zijn eigen ego om te starten. En het zou niet voor het eerst zijn dat een renner er tijdens de koers gewoon doorheen komt.

Samlambeej 3 augustus 2019 om 14:21

De La Cruz ook afgestapt. Te veel last van blessure uit Tour de Wallonie

pirazzi 3 augustus 2019 om 14:33

Snap ook niet dat hij in de voorbeschouwing als topfavoriet werd gezien.

Viktrodriguez 3 augustus 2019 om 14:53

Dat vond ik ook al vreemd, ja. Heeft in de Tour gewoon absoluut en relatief meer gegeven dan zijn grootste concurrentie, wat waarschijnlijk ook wel nodig was als op papier mindere klimmer dan de rest van de top 10. Zijn concurrentie hier heeft dan toch of een minder inspannende Tour gereden of zijn de combo Tourklassement-CSS wel gewend.

Pak Haas 3 augustus 2019 om 14:47

Kan best zijn dat dit het laatste is wat we dit seizoen van hem gezien hebben. Al dan niet de komende jaren. Deze man is al 3/4 jaar in topvorm aan het koersen. Dat houd niemand vol.

Lefevre weer een renner kapot gemaakt.

Viktrodriguez 3 augustus 2019 om 14:58

Ik verwacht Alaphilippe gewoon aan het einde van het jaar weer met het klassieke najaar, incluis WK. Zijn grootste probleem was gewoon dat ie een zwaardere Tour heeft gereden dan anders door zijn klassement, verder is er niet zoveel verschil. Dit is gewoon een tweede Valverde die jaar in, jaar uit het hele jaar top kan zijn door een hoog basisniveau en overal kan scoren door allroundtalent.

Daarnaast ben ik wel nieuwsgierig naar al die renners die Lefevere heeft kapotgemaakt als cijfermatig wellicht wel de beste wielermanager aller tijden.

Pak Haas 3 augustus 2019 om 16:23

Terpstra, Gaviria, Lampaert, Petacchi en dit seizoen Viviani en keisse.

Succesvolle renners uitmelken om ze te laten knechten voor een spontaan doel dat op popt zoals nu die gele trui van Loulou.

Roofbouw plegen op renners, klein team onderhouden met zo weinig mogelijk renners.

Kwal van een kerel.

Ijzeren Briek 3 augustus 2019 om 16:34

Terpstra kan zijn beiden handjes kussen want dankzij Patlev en zijn ploegje heeft hij 2 klassiekers gewonnen. In een andere ploeg was hem dat nooit gelukt. Gaviria en Petacchi hebben toch niet moeten knechten, Lampaert heeft het aan zichzelf en zijn winter te danken!

JayJay 3 augustus 2019 om 16:37

Pak haas wat ben jij een droeftoeter. Jij onderschat een topmanager als Lefevre. Al die renners zijn dol op Patrick. Raar hé?
Jaloersheid een raar beestje

Pak Haas 3 augustus 2019 om 16:43

Jeetje jeetje,

Ik begrijp je reactie wel.
Als zieltje sta je natuurlijk langs de supporters zijlijn te roeptoeteren en maak je de realiteit niet mee.

Die man is een fossiel uit een doping tijdperk en verwacht nog steeds diezelfde belastbaarheid van renners.

jessevdalen 3 augustus 2019 om 15:05

Ook de plus abandon

Samlambeej 3 augustus 2019 om 15:10

Mooie kans hebben ze ‘m gegeven.

greeny 3 augustus 2019 om 15:15

al iets meer bekend om het waarom? of zal sporza zo gelijk wild gaan speculeren dat nederlandse ploegen belgen haten

EddyB1958 3 augustus 2019 om 15:43

Wat een belachelijke reactie, gezien de regelmatige aanwezigheid van oud renners als Groenendaal tijdens het crossseizoen en Tankink tijdens het wegseizoen bij Sporza. Ook sportjournaliste Marijn de Vries was tijdens de Tour vier dagen lang analiste bij Vive le Vélo tijdens de Tour. Neen dus bij Sporza denken ze niet dat Nederlandse ploegen Belgen haten. Wat wel een feit is, er zijn Nederlanders, die er moeite mee hebben dat de beste Nederlandse wielrenner en dat is niet Kruijswijk, zo trouw is aan zijn Vlaams ploegje.

Samlambeej 3 augustus 2019 om 16:13

zet ‘m op Eddy!

JayJay 3 augustus 2019 om 16:35

Wat is dat hier toch dat er zoveel Nederlanders denken dat België anti Nederland zou zijn??
Ik ben Belg en ik ervaar dat helemaal niet zo? Niet in de Vlaamse media en niet in de Belgische internetfora buiten die enkel trolletjes die overal wel zitten.

greeny 3 augustus 2019 om 16:43

omdat wuyts nogal een enorm calimero complex heeft JayJay

Walacra 3 augustus 2019 om 15:35

Bernal valt uit het peloton. Criterium moeheid vermoed ik.

Peter Lippens 3 augustus 2019 om 21:11

klopt en dat gold zeker ook voor Alaphilippe, naast zijn zware Tour natuurlijk, het Franse criteriumcircuit niet onderschatten, is een stuk vermoeiender dan al die criteriums bij ons door de veel grotere afstanden.

EddyB1958 3 augustus 2019 om 15:49

Als ik De Cauwer bezig hoorde tijdens de vrouwenkoers is door aanpassing van het parcours de koers nog zwaarder geworden.

JayJay 3 augustus 2019 om 17:28

EVENEPOEL jongens