Tiesj Benoot mist Tirreno-Adriatico door blessures aan rug en knie

zaterdag 5 maart 2022 om 18:42
Tiesj Benoot mist Tirreno-Adriatico door blessures aan rug en knie

foto: Cor Vos (archief)

Tiesj Benoot gaat maandag niet van start in Tirreno-Adriatico. De Belgische mede-kopman van Jumbo-Visma kwam zaterdag in Strade Bianche hard ten val en moest opgeven. Door blessures aan zijn rug en zijn knie zal hij in Tirreno niet starten.

“Ik zat voor mijn gevoel goed in de wedstrijd. Het lukte me om op de gravelstroken vooraan te zitten. Op het moment van de val zat ik bij de voorsten van het peloton. Veel veiliger kun je voor mijn gevoel niet zitten”, blikt Benoot terug op zijn crash. “Helaas kon ik de twee vallende renners voor mij niet ontwijken. Een windvlaag zorgde ervoor dat we met zijn allen tegen het asfalt smakten.”

“Mijn conditie was goed, dat had ik vandaag graag willen verzilveren. Voor nu is nu het zaak om snel te herstellen. Ik heb momenteel last van mijn rug, dus slapen zal moeilijk gaan vannacht. Mijn linkerknie ligt ook helemaal open en kan niet gehecht worden. Het is nu dag per dag bekijken hoe het herstel verloopt, zodat ik hopelijk zo spoedig mogelijk nieuwe doelen kan stellen voor dit voorjaar.”

‘Teleurstellende dag voor ons’
Sepp Kuss was uiteindelijk de beste Jumbo-Visma-renner in de uitslag. Hij werd 31ste op ruim vier minuten van winnaar Tadej Pogačar. “Hij was simpelweg de sterkste in koers vandaag. Verderop in de wedstrijd viel ik door een stommiteit nogmaals, waardoor ik kansloos was voor een ereplaats. Ik voel me goed in orde, dus dat belooft hopelijk iets voor de aankomende koersen”, zegt Kuss.

Ploegleider Maarten Wynants baalt. “Achteraf gezien is dit een teleurstellende dag voor ons. Voordat het gros van het peloton ten val kwam, hadden we de zaakjes goed onder controle. We kunnen vandaag niemand iets verwijten. Soms maak je zulk soort dagen mee. Deze koersen zijn simpelweg te lastig om enkele tegenslagen nog te overwinnen”, vindt Wynants.

Dit artikel delen:

20 Reacties

quickstep_wolfpack 5 maart 2022 om 18:47

Oei dat is balen. Hopen dat je snel hersteld tiesj!

ml92 5 maart 2022 om 18:51

Geloof niet dat er asfalt lag, daar waar ze tegen de grond smakten.

Napoleon 5 maart 2022 om 19:19

Ik geloof Tiesj. Die heeft het van dichterbij bekeken…

Turtlehead 5 maart 2022 om 20:33

Ik gok op slordig beeldend taalgebruik van de redacteur van dienst.
Als er asfalt had gelegen, had Vermeersch wellicht net z’n stuur de goede kant op kunnen wringen :)

Wheely 5 maart 2022 om 19:28

Hopelijk heeft het niet teveel invloed op de rest van het voorjaar, belangrijkste pion in het kamp van Wout.

YogiBear 5 maart 2022 om 20:46

Gewoon benieuwd; ik zie exact hetzelfde staan op de website van Jumbo Visma. Terwijl jullie, maar ook TJV, geen bronvermelding doen. Wat is de bron en waar waren de interviews voor? Één Vd twee zou toch op zijn minst aan bronvermelding moeten doen, of zie ik dat verkeerd?

Turtlehead 5 maart 2022 om 22:54

@Yogi: TJV mag best namens zijn medewerkers spreken op de eigen (reclame) website.
WF mag dat eigenlijk niet (maar ja, wij als bezoekers zijn de enige ‘politie’ op dat gebied). En verwijzen naar een andere site kost klikjes en reclame-inkomsten, dus dat doet WF tegenwoordig zo weinig mogelijk…

Petje 5 maart 2022 om 21:41

Zit allemaal niet mee voor Jumbo dit jaar

Dikke Man 5 maart 2022 om 21:58

Ik heb nog altijd het idee dat Jumbo nog moet beginnen aan het seizoen.

Nils96 6 maart 2022 om 02:47

Eerste doel(letje) van het jaar direct gewonnen. Gaat lekker toch?

Peterke 5 maart 2022 om 22:06

Tot zover de toptransfer van Jumbo. Benieuwd wat hier stond als Remco gevallen zou zijn vandaag.

harryjohan71 5 maart 2022 om 22:18

@Peterke Er zijn ruim twintig renners gevallen. Ik snap echt deze opmerking niet. De toptransfer blijft het voor de JV fans. Hij heeft zich al bewezen in de omloop en aangetoond dat hij een aanwinst is. Voor een ieder die vandaag gevallen is, is het gewoon ontzettend jammer, oa Alaphilippe, zeker als het consequenties heeft voor de klassiekers waar je je klasse kunt tonen.

Jean Dumas 6 maart 2022 om 05:33

Remco heeft de Strade nooit gereden. Benoot heeft hem gewonnen.

peter s 6 maart 2022 om 09:17

Nou een beetje geduld, dan zal je het wel lezen

YogiBear 6 maart 2022 om 10:41

@Peterke Ben benieuwd wat je nu eigenlijk wilt zeggen. Hoe vaak ik het ook lees, ik snap het niet.

Alfons Haavers 6 maart 2022 om 11:11

Toch niet zo moeilijk? Als Evenepoel eens valt moeten de zijwieltjes erop terwijl het hele seizoen door renners vallen en je dan zelden hoort dat het aan hun lachwekkend slechte rijkunsten ligt.

M.a.w. bij Evenepoel wordt door sommigen alles aangegrepen om kritiek te kunnen leveren terwijl het allemaal gewoon bij het wielrennen hoort. Je wint nu eenmaal niet zomaar alles, geeft na een koers niet telkens het perfecte interview waarin je precies alles juist zegt, en gaat er zo nu en dan wel eens bij liggen.

Dumoulin is er de laatste tijd ook zo eentje, bij hem wordt bij het minste probleem of ‘mindere’ prestatie dan weer gesteld dat hij er weer eens mentaal onderdoor is gegaan.

Romāns Vainšteins 6 maart 2022 om 11:14

Sowieso is het hele idee dat Evenpoel niet sturen kan of in een peloton rijden alweer achterhaald. Dat eerste heb ik geen recente voorbeelden van en dat laatste kan hij, inclusief finales met de hele meute, zelfs vrij goed.

Klaas Foppen 6 maart 2022 om 10:04

wie vervangt hem ?

harryjohan71 6 maart 2022 om 10:47

@Klaas Foppen Koen Bouwman