Thibaut Pinot komt met rugklachten uit Dauphiné

maandag 17 augustus 2020 om 15:12
Thibaut Pinot komt met rugklachten uit Dauphiné

foto: Cor Vos (archief)

Thibaut Pinot heeft het Critérium du Dauphiné verlaten met rugklachten. Dat laat zijn ploeg Groupama-FDJ weten. De kopman van de Franse formatie kwam zaterdag in de vierde rit ten val, bij de crash waar ook Steven Kruijswijk bij betrokken was.

Binnenkort verschijnt de nieuwe voorjaarseditie van RIDE, waarin we uitgebreid vooruitblikken op het nieuwe wielerseizoen. Het wordt wederom een lekker dikke editie vol verhalen over alles wat de wielersport zo mooi maakt. Pre-order hem nu online en ontvang leuke extra's. Wil je onze voorjaarsgids extra voordelig ontvangen? Neem dan nu een abonnement en ontvang maar liefst 20% korting!

Ondanks de val kon Pinot zijn weg in de Dauphiné vervolgen en begon hij als virtuele leider aan de slotrit, omdat geletruidrager Primoz Roglic (als gevolg van een val) niet van start ging. In de laatste etappe kon Pinot een spervuur aan aanvallen niet beantwoorden, waardoor hij uiteindelijk Daniel Felipe Martínez de eindzege zag pakken. Een strijdende Pinot werd nog wel tweede in het klassement.

Uit voorzorg heeft Groupama-FDJ besloten om de klassementskopman niet op te stellen op het Frans kampioenschap van dit weekend. “Hij focust zich vanaf nu volledig op de Tour de France”, klinkt het bij de ploeg.

Lees ook: Tour 2020: Deze toppers werken met twijfels toe naar de Tour

Dit artikel delen:

17 Reacties

Murcia 17 augustus 2020 om 15:18

Weer eentje , lijkt verdorie MASH wel. Vergeet Corona, rugklachten is de nieuwe epidemie.

0
KennyKlimmen 17 augustus 2020 om 15:18

Jeetje zeg, beter blijft iedereen de rest van het jaar bovenop een berg zitten of achter Zwift om dan af te dalen of uit huis te stappen voor de TDF en daarna weer gauw naar binnen…. Bijna iedere favoriet heeft wel wat….

0
Dario Koelkast 17 augustus 2020 om 15:22

Zou dit kunnen ontstaan door wat forcering na een lange inactieve periode. Waarin misschien anders getraind is, of positie op de fiets niet meer hetzelfde is?

0
wielrenner 17 augustus 2020 om 16:14

Is gevallen vriend!

0
KimJungPoels 17 augustus 2020 om 15:23

Ik dacht naar aanleiding van dit artikel even dat er nog een zesde etappe was die ik volledig over het hoofd gezien had.

0
Steven_E 17 augustus 2020 om 15:24

Ongekende nevenwerking van ketonen? Er zijn er wel héél veel met rugklachten, iets wat je eerder quasi nooit hoorde in het wielrennen.

0
Hollow Knight 17 augustus 2020 om 15:47

LOL, komaan zeg, wat een flauwekul lees je hier altijd over ketonen.

Echt een overdreven hype. Ketonen zijn gewoon 1 van de vele (legale) supplementen die renners innemen. Ketonen hebben waarschijnlijk minder voordelen dan pakweg een magnesium supplement (het één sluit het ander natuurlijk niet uit).

Het zijn alle marginal gains samen die voor een grote kloof kunnen zorgen tussen ploegen. Jullie focussen veel te veel op 1 kleine schakel.

Ketonen zijn trouwens al bijna 10 jaar aanwezig in het peloton.

0
Steven_E 17 augustus 2020 om 16:49

Hmm, achter mijn eerste zin stond een smiley maar die is spoorloos verdwenen … De 2e zin stond er eigenlijk los van, rugklachten hoor je echt niet zo vaak in het wegwielrennen en nu 3 renners op 5 dagen tijd.

0
Hollow Knight 17 augustus 2020 om 17:16

Ah ok.

Wat betreft de rugproblemen, ik denk dat het gewoon toeval is. Pinot viel ook tijdens de Dauphiné dus dat kan er ook iets mee te maken hebben.

Of misschien dat de lange corona-break er iets mee te maken heeft. Er wordt wel heel erg intensief gereden overal, zeker in deze warmte kan dat voor problemen zorgen.

0
Miko1983 17 augustus 2020 om 15:36

Ik zou bijna zeggen dat Sandbaggen het nieuwe normaal wordt ;)
Hopelijk is Pinot van de partij en in vorm, leuke renner!

0
lemmens 17 augustus 2020 om 15:43

Ik zou wel erg graag willen weten of dit louter toeval is of dat er een reden is voor al die renners met rugklachten. Dit is al de 4de of 5de denk ik.

0
FDJ 17 augustus 2020 om 15:48

Misschien het gevolg dat veel landen een complete lockdown hadden en trainen lang alleen op een hometrainer oid kon en er nu weer door een peloton gemanoeuvreerd moet worden?

0
vocsnor 17 augustus 2020 om 15:49

Ik denk dat Wout van Aert weleens de Tour kan gaan winnen

0
Hollow Knight 17 augustus 2020 om 15:51

Ik zie hem ooit nog eens een Vuelta of zo winnen eerlijk gezegd (mits hij gewicht verliest natuurlijk).

Maar eerst focussen om alle kasseiklassiekers te winnen. :)

0
lander luypaert 17 augustus 2020 om 16:53

Haha vanger

0
josi 17 augustus 2020 om 15:53

Pinot is gevallen. Dat je dat voelt in je rug lijkt me niet zo vreemd, zeker als je je de volgende dag binnenstebuiten trekt in een zware rit. Hopelijk is het na enkele dagen rustig aandoen alweer een stuk beter.

0
Wildebert 17 augustus 2020 om 17:36

Mss een mooi excuus om niet aan het franse kampioenschap te hoeven deel te nemen.

0

Headlines

Populair

Materiaalzone