Team Sunweb haalt Niklas Märkl bij WorldTour-ploeg

dinsdag 18 augustus 2020 om 12:59
Team Sunweb haalt Niklas Märkl bij WorldTour-ploeg

foto: Cor Vos (archief)

Team Sunweb heeft een nieuwe versterking voor 2021 aangekondigd. De WorldTour-formatie van manager Iwan Spekenbrink hevelt namelijk de Duitser Niklas Märkl (21) over van de opleidingsploeg. Hij tekent voor twee jaar.

Märkl maakte vorig jaar indruk bij de Development-ploeg van Team Sunweb met zeges in de Istrian Spring Trophy en de Youngster Coast Challenge. De talentvolle coureur staat bij de ploeg bekend als een snelle finisher die goed over kleine klimmetjes kan komen.

“Het is een geweldig gevoel, dat ik de stap kan maken naar de WorldTour”, vertelt Märkl. “Het is een jongensdroom om profwielrenner te worden. Ik heb de tijd gekregen om te groeien en in die tijd heb ik veel ervaringen opgedaan. Ik kijk ernaar uit om te blijven leren en denk dat dit de beste omgeving voor mij is. De sprints en voorjaarsklassiekers zijn mijn type koersen en daar wil ik in groeien.”

Team Sunweb maakte ook bekend dat Marius Mayrhofer, een 19-jarige landgenoot van Märkl, zijn contract bij de opleidingsploeg met een jaar verlengd heeft.

Dit artikel delen:

13 Reacties

Baik-Baik 18 augustus 2020 om 13:15

Haalt de gemiddelde leeftijd weer wat omhoog met zijn 21 jaar.

Yeez 18 augustus 2020 om 13:18

Hoe kan dat dan? Zit er geen limiet van 30 renners aan een ploeg?

kelderfan 18 augustus 2020 om 13:33

Nu 30 inclusief Niklas Märkl. Of die Fransman komt er nog bij, maar dat betekent, dat er nog 1 renner vertrekt of die genoemde Fransman komt niet.

Verweggistan 18 augustus 2020 om 13:35

Houden ze zelf de tel nog bij. Ze zaten toch al op het maximum begreep ik gisteren. (Of gaat Hindley dan toch weg?)

jvh93 18 augustus 2020 om 13:38

Volgens procyclingstats mogen WT-teams vanaf komend seizoen 32 renners onder contract hebben, dus dan zal die Combaud ook nog kunnen komen

lander luypaert 18 augustus 2020 om 13:41

Echt? Normaal is het 30+2 stagiars.

jvh93 18 augustus 2020 om 14:02

kijk maar naar de reactie van PCS op de vraag van Rahim Vlasblom (@jumbovisma_fan). Ik had ook nog nergens gelezen dat deze verandering doorgevoerd is door de UCI

rahimns 18 augustus 2020 om 14:10

schijnt een covid maatregel te zijn van de UCI om het werkbehoud van de renners te garanderen.

jvh93 18 augustus 2020 om 14:17

Wat een rare maatregel dan, hoe gaan ze dat dan in 2022 doen? weer terug naar max 30 en dus vanwege de kleinere hoeveelheid ploegen alsnog veel renners werkloos??

Turtlehead 18 augustus 2020 om 13:51

Tsja, als je zo zes jaar doorgaat, zit er vanzelf een keer een Tourwinnaar tussen…

Kannibaal van Schepdaal 18 augustus 2020 om 22:30

Van het ene jongerenteam naar het andere jongerenteam.

Arema Pro Cycling Team 19 augustus 2020 om 08:49

Eerder hadden ze te smalle basis, nu gaan ze naar de max, is het volgens sommigen(TJV fans?) weer niet goed…

Napoleon 19 augustus 2020 om 08:55

Wie vindt dit niet goed dan?

En zijn dat dezelfde mensen die eerst klaagden over een te smalle basis?

Headlines

Materiaalzone

Populair