Tactisch plan werkt voor Quinn Simmons: “Ben een van de beste van de wereld in dit soort zaken”

woensdag 25 januari 2023 om 00:03
Tactisch plan werkt voor Quinn Simmons: “Ben een van de beste van de wereld in dit soort zaken”

Simmons (rechts) bleef nipt het peloton voor - foto: Cor Vos

Quinn Simmons knalde in de Vuelta a San Juan naar zijn eerste zege van het seizoen. De 21-jarige coureur verraste de sprinters met een late uitval. “Ik had deze aanval deze ochtend gepland. Het liep perfect zoals ik in gedachten had.”

De inspiratie voor zijn aanval haalde Simmons bij Zdenek Stybar, die in 2020 exact hetzelfde deed in de Argentijnse rittenkoers. “Deze ochtend heb ik die beelden bekeken. Ik heb het met mijn coach en de andere renners besproken, ik wist perfect waar ik moest demarreren. In dit soort aanvallen, ben ik een van de beste van de wereld. Alles verliep goed.”

“Op deze manier winnen, is natuurlijk heel speciaal”, ging de jonge Amerikaan verder in het flashinterview. “Ik krijg weinig kansen om te winnen. Ik kan niet winnen in de sprint en ook niet in de echte bergritten, dus dan blijft er weinig over. Dit soort zware etappes zijn met andere woorden de ritten waar ik het moet doen.”

Enkele maanden geleden vertelde Simmons nog dat hij in 2023 ‘eindelijk’ wilde winnen. “Ik heb dat ook beloofd aan de ploeg, dat ik meer zou gaan winnen. Het is natuurlijk ideaal om dit meteen te presteren.” Het algemeen klassement wordt wel moeilijk voor de renner van Trek-Segafredo, aangezien hij in de eerste etappe een tijdstraf kreeg.

Dit artikel delen:

43 Reacties

Gunther Leonhardt 25 januari 2023 om 08:18

Kleurrijke renner zonder valse bescheidenheid die er altijd voor gaat. Zijn politieke voorkeur interesseert me niet.

4
Wim Kruithof 25 januari 2023 om 04:53

Altijd bescheiden, Simmons.

3
Posterix 25 januari 2023 om 06:50

Donald Simmons door de bocht… jammer dat dat achter de renner zit. Ik heb altijd wel een zwak voor de vreemde eenden, alleen toch minder voor de vreemde eenden met narcistische trekjes.

-2
Cyclebeatle 25 januari 2023 om 06:56

@Posterix Naast racistisch dus ook narcistische eend schijnbaar.

-3
Jacob Lohof 25 januari 2023 om 14:36

Hij zij dat hij bij dit soort aankomsten sterk is en in de bergen en massasprint niet. Dus gewoon reeel

0
Posterix 25 januari 2023 om 15:51

Hij of zij? Dat is nogal een verschil. Mocht Quinn een zij blijken, dan heb ik niks gezegd. Grootste wielerprestatie ooit!

0
Yeez 25 januari 2023 om 11:11

De treurigheid ten top. 1 tweetje waaruit blijkt dat meneer aanhanger is van Trump/republikeinen (wat is er mis mee, politieke voorkeur is vrij) en in de comments gaat het over niks anders dan politiek.

Begint dit net zo’n afvoerput te worden als de overige socials?

2
Het Luipaard van Lent 25 januari 2023 om 16:27

Wat is er mis met het hebben van een politieke discussie? Wordt hier volgens mij bijzonder netjes gevoerd met hier en daar een leuke kwinkslag.

0
AlmeloOnWheels 25 januari 2023 om 00:58

Knappe overwinning. Sprintersploegen niet alert genoeg…

1
Wieler-Joke 25 januari 2023 om 07:18

Niet de meest bescheiden jongen maar dat wordt toch een grote denk ik, ik zie hem mits in topvorm al wel top 5 rijden in de strade dit jaar.

1
LeoR 16 25 januari 2023 om 09:15

Lijkt me niet zo'n vreemde voorspelling, was vorig jaar al 7de. En was in de editie die Mvdp won ook heel goed onderweg (was zonder pech misschien toen al in de top-5 geraakt).

Simmons is het levende bewijs (een van de velen eigenlijk) dat je niet intelligent, noch sympathiek hoeft te zijn om een goede wielrenner te zijn. In tegenstelling tot RV hieronder kan ik dat echter niet los zien van mekaar. Hoe attractief hij ook koerst, voor Simmons supporteren zal me nooit lukken.

1
Het Luipaard van Lent 25 januari 2023 om 08:03

Huge win. Massive. The best win ever. Democrats don’t want you to see this!

1
Wheely 25 januari 2023 om 09:20

Op deze manier is wielrennen toch echt leuker dan skiën Quinn!

1
Romāns Vainšteins 25 januari 2023 om 09:40

Colbrelli bleek onlangs ook ineens aanhanger van die facistische thunderbird van een Berlusconi. Maar daarom glans van zijn Roubaix afhalen? neuh.

1
Het Luipaard van Lent 25 januari 2023 om 10:09

Heel Roubaix gewoon cancellen, is het makkelijkste denk ik

1
AnderJ 25 januari 2023 om 11:34

Niet dat ik wil dat alle goede renners zijn, maar een enkeling die oprecht zegt dat hij/zij gewoon een van de besten is in een bepaald onderdeel van de sport, vind ik wel verfrissend.

1
Schollekop 25 januari 2023 om 09:20

Mooi hoor! Heb een zwak voor deze gozer. Fietst met het hart en heeft daarnaast ook de tong op het hart. Zijn politieke voorkeur boeit me niet. Wordt denk ik een grote.

0
Kuulke 25 januari 2023 om 10:18

Niks verlegen die gast

0
Romāns Vainšteins 25 januari 2023 om 08:09

Persoonlijk vind ik de republikeienen een walgelijk stelletje gehersenspoelde mormonen maar het lukt me toch om dat los te zien van de coureur Simmons die finales kleuren gaat in 2023.

-3
Michiel 25 januari 2023 om 09:56

En zo hoort het ook. De manier waarop de Democraten over burgers praten (basket of deplorables) toont hun stuitende arrogantie aan. Maar het zou dwaas zijn sporters hun prestaties niet los te kunnen zien van hun politieke keuze. Kan me trouwens niet aan de indruk onttrekken dat 'links' wel vaker moeite heeft met rechtse kiezers en ze voor alles uitmaken, terwijl rechts toch meer de neiging heeft het niet zo persoonlijk te maken.

Enfin, Simmons is een klasbak. Mag zn broertje achterna gaan

0
Romāns Vainšteins 25 januari 2023 om 09:57

’terwijl rechts toch meer de neiging heeft het niet zo persoonlijk te maken’

Bwoehahahahahah!!!! HAHAHA!! gniffelgrijns hahaha, koekkoekkoekoek, tingeling.

2
Michiel 25 januari 2023 om 10:04

Ik heb het uiteraard niet over extreem rechts. Toch is het zo, als je VVD stemt ben je volgens vele linkse stemmers al een vuile egoist. Iemand die SP stemt vind ik hooguit wat naief. Ik bedoel, kijk hoe jezelf over de Republikeinen praat

2
Het Luipaard van Lent 25 januari 2023 om 10:08

Niks mis met egoistisch zijn, zegt deze PvdD stemmer. Probleem is wel de vermogenskloof waar partijen als VVD alleen maar aan bijdragen. Erg interessant stuk daarover in de Volkskrant van vandaag, als je het aandurft om een interview met Schimmelpenninck te lezen. ;)

Overigens vind ik het hilarisch dat mensen zich hier zo druk maken over de politiek in de VS. De reps zijn extreemrechts en de dems zijn rechts, op onze politiek schaal althans. Quinn doet mooie dingen op de fiets en kan zijn aanvalslust waarderen, maar grapjes maken moet gewoon kunnen. Dat mensen die zichzelf en hun politieke voorkeur te serieus nemen die grapjes niet kunnen behappen is niet mijn probleem.

1
Romāns Vainšteins 25 januari 2023 om 10:14

Democraten is ongeveer hetzelfde als VVD hier.

Net zoals dat Zuidwolde redelijk noordelijk ligt maar toch dichter bij de evenaar dan Noordwolde, iets dat jij zou moeten weten.

1
Michiel 25 januari 2023 om 10:18

Die Schimmelpenninck vind ik zo'n arrogante kwast. Iedereen uitschelden en blokkeren die hem niet welgevallig genoeg is. Ik snap die drukte ook niet zo goed, maar het komt wel vaak uit dezelfde hoek, anti republikein, anti Trump. Rechtse mensen zijn toch wat relaxter als het gaat over hun politieke tegenstanders of naar stemmers van andere partijen. Mss wel omdat linkse mensen vaak ideologisch beredeneren en daar zit wellicht veel meer gevoel bij ofzo. Ik ben toch naarmate de jaren vorderden meer pragmatisch geworden en dus wat rechtser met sociaal nog wat linkse trekken. Pvdd is wel een interessante, al doet het wat sektarisch aan en die Engelen vind ik een aparte.

Republikeinen als extreem rechts wegzetten is kolder. Een klein deel van hun politici is extreem rechts

-2
Het Luipaard van Lent 25 januari 2023 om 10:24

Ongeacht wat je van hem vindt heeft hij absoluut een punt over de groeiende vermogensongelijkheid.
PvdD heeft al lang afstand genomen van (de standpunten van) Van Engelen trouwens. Gelukkig maar, rare snuiter inderdaad.

Extreemrechts is wellicht overdreven, maar ze zijn een stuk rechtser dan de VVD. En met abortussen verbieden, doodstraf willen behouden, vele wetten om het stemmen voor veel mensen (vooral minderheden) moeilijker te maken gaan ze in mijn boekje wel richting het extreme.

1
Michiel 25 januari 2023 om 10:29

Ik denk dat conservatief de lading beter dekt. Behouden wat goed is is niets mis mee, ik heb ook wel wat conservatieve trekken. Alleen moet je er niet in doorslaan, en USA is toch het land van de extremen, ook met die bizarre shootings. Al 3 of 4 dit jaar geloof ik.

Ja, Schimmel P roept zoveel weerstand op bij me….mss vanavond eens lezen na een snaak.

2
Wheely 25 januari 2023 om 10:35

Volgens mij hebben jullie het in dit draadje al meer over politiek gehad dan Simmons in zijn hele leven.

7
Anton van Valouwe 25 januari 2023 om 10:39

“ik heb ook wel wat conservatieve trekken…” Joh, nooit wat van gemerkt….

1
Michiel 25 januari 2023 om 10:39

Quinn die met Sylvana gaat trouwen, hoe mooi zou dat zijn. Sylvana Simmons. Thumbs up.

Geen idee wat je bedoelt Anton. Volgens mij heb ik die nog niet hier aan jullie laten zien.

1
Klootje Kriekeljon 25 januari 2023 om 11:14

Sander Schimmelpenninck, daar krijg je een goed beeld van als je zijn podcast met vriendje Jaap Reesema luistert. Vrij elitair mannetje dat alles wat in normale wijken (zeg maar lagere middenklassen en down) afspeelt viezig of raar vindt.

Was die gast zelf niet van adel? En dan een vriendinnetje uit Zweden, nog iets in Kroatië.. en dan lekker heen en weer pendelen met het vliegtuig. Maar wel het idealistische mannetje pretenderen te zijn. Ja het lijkt allemaal best wat op TV. Maar nogmaals, luister eens een paar afleveringen met zijn vriendje Jaap. En je zult een wat beter beeld krijgen van de ‘genuanceerde’ Sander Schimmelpenninck.

1
Jacob Lohof 25 januari 2023 om 14:39

Dit is toch wielerflits?, Toch geen Den Haag Vandaag

0
Michiel 25 januari 2023 om 14:46

Klopt, dit is Wielerflits. Maar ook Rutte stapt regelmatig in Den Haag op zn fiets

1
Posterix 25 januari 2023 om 15:55

Geen voer meer jongens, dadelijk komt er een met een platte aarde of reptielentheorie aanzetten!

1
Het Luipaard van Lent 25 januari 2023 om 16:26

Alle reptielen zijn plat!!!1!!111!1!!

1
Michiel 25 januari 2023 om 16:31

Och, ik ben wel vaker, ook door iemand in dit draadje volgens mij, voor een FVD’er uitgemaakt ondanks dat ik alleen poezen aai.

1
Michiel 25 januari 2023 om 17:55

Luipaard. Ik heb wat flitsen van zn column in de VK gelezen – hij wil oa een jubelton voor 25 jarigen en ook hogere belastingen op erfenissen. Daar kan ik het alleen maar hartgrondig mee oneens zijn. Of ben jij mss 25? Ik gun Sander een driewieler (op een normale fiets past hij niet) en wat toertochtjes om zn geest te verlichten

0
Het Luipaard van Lent 25 januari 2023 om 22:10

Ik zou even het hele interview in de VK van vandaag lezen, niet ‘flitsen’. dat geeft namelijk niet zo’n vertekend beeld als wat jij nu hebt. Ik ben overigens begin 30 ;)

0
Michiel 26 januari 2023 om 09:42

Zit achter een betaalmuur. Maar erfenissen zwaarder belasten terwijl er al 2x belasting over is betaald vind ik om die reden onzinnig en een jubelton als startkapitaal voor iedereen die 25 wordt krankzinnig. Ik weet niet waar de nuance dan gemist wordt. Mss kan jij t uitleggen?

0
Het Luipaard van Lent 26 januari 2023 om 10:54

Een erfenis is niet jouw geld om mee te beginnen natuurlijk. Daarnaast krijgt driekwart van de Nederlanders geen erfenis, daar zit al een kloof. En die jubelton kan je alleen investeren in bepaalde zaken: een huis kopen, een bedrijf opstarten, opleiding volgen. Kan je geen ferrari van kopen. En je moet een jaar maatschappelijk werk doen vooraf om in aanmerking te komen. Dat zijn de nuances die gemist worden.

Overigens pleit hij terecht ook voor (veel) meer belasting op box 3, waarvan je die jubelton prima kan betalen.

0
Michiel 26 januari 2023 om 11:08

Nee, maar er is al wel 2x belasting over betaald. En een derde keer erfbelasting. Die ga je dan niet verhogen naar 40 procent. Ik noem dat gechargeerd diefstal. En dat velen geen erfenis krijgen, ja jammer dan. Dat is het leven, iedereen is uniek en het is onmogenlijk dat iedereen hetzelfde overkomt. En om dan indirect een soort jaloeziebelasting in rekening te brengen, nah. En die ton voor elke 25 jarige, wie gaat dat betalen? Ja, de rest van Nederland. Geen klein bier hoor. Je moet werken voor je geld, nu komt het ineens aanwaaien, ik vind dat erg gemakzuchtig. Ben ik het dus ook mee oneens. Zorg voor een goede woningmarkt en zorg ervoor dat mensen de juiste opleiding volgen (MBO, met de handen werken bv) zodat ze een goede baan kunnen vinden. Meer belasting in box3 ben ik ook op tegen. Mensen sparen er zelf voor, die moet je belonen niet straffen. En ze hebben jarenlang teveel betaald in box 3 omdat het fictieve rendement in de praktijk onhaalbaar bleek.

Sws snap ik niet dat we een Schimmelpenninck nodig denken te hebben voor dit soort maatschappelijke kwesties. Er zijn er vast genoeg die er voor doorgeleerd hebben die we kunnen bevragen. Maar goed, ik zal je linkje eens gaan lezen straks. Dank

0
Romāns Vainšteins 26 januari 2023 om 11:31

Ik kan Schimmelpenninck’s inzet, los van de gedetailleerde uitwerking, voor het sociaal domein wel waarderen. Op zijn minst houdt hij de discussie levend hierover.

1
Het Luipaard van Lent 26 januari 2023 om 15:10

Ik heb het artikel volledig leesbaar in een PB naar je gestuurd. Ga die eerst even lezen voordat je nog meer onzin over dit hele verhaal hier neertypt. Meer betalen over Box 3 is een no-brainer. Je betaalt daar sowieso pas boven de 50K belasting, dat hebben in Nederland maar heel weinig mensen. Ik ben oprecht blij voor je dat jij wel dat vermogen hebt, maar met de extreem lage belasting van 5% blijft de ongelijkheid groot. In geen enkel ander land is het zo laag trouwens.

0

Headlines

Populair

Materiaalzone