Sven Nys gaat voor tiende zege in zijn laatste Koppenbergcross

donderdag 29 oktober 2015 om 15:26
Sven Nys gaat voor tiende zege in zijn laatste Koppenbergcross

Foto: Marcel Koch

Sven Nys rijdt aanstaande zondag voor de laatste keer de Koppenbergcross. De routinier won de wedstrijd negen maal. In 2012 deed hij dat voor het laatst. “Die bult is een heroïsche plek. Voor mij persoonlijk is de Kopenbergcross een speciale wedstrijd. Ik heb er het voorbije decennium gedomineerd en dat schept een band”, aldus Nys.

Indien Nys voor een tiende keer wil winnen, zal hij af moeten rekenen met Wout Van Aert. De man in vorm kwam vorig jaar in Melden als eerste over de finish. “Ik zal sowieso een superdag nodig hebben om te kunnen winnen. Maar ik zie meerdere kanshebbers aangezien het een droge editie zal worden. Bij goed weer zijn er best veel herstelmomenten, terwijl een modderige afdaling meer een evenwichtsoefening is. Dat ligt me beter. Anderzijds zal het voor de grote favoriet bij droog weer moeilijker zijn om te domineren. Dat schept dan weer mogelijkheden.”

Dit artikel delen:

9 Reacties

Daan° 29 oktober 2015 om 16:35

Fijn om te weten, eigenlijk kun je die sport niet echt serieus nemen, alleen als je van Vlaamse afkomst bent. (Neemt niet weg dat ik het heel leuk vind om naar te kijken).

LutsenkoFan 29 oktober 2015 om 17:09

maar Nys gaat toch naar elke cross om te winnen?

DaveEvans 29 oktober 2015 om 17:17

Wat een onzin Daan, ik ben totaal niet van Vlaamse komaf en neem de sport zeer serieus! Beetje disrespect t.o.v. de rijders

S-Works87 29 oktober 2015 om 17:31

Nys heeft deze week een PR gereden op zijn vaste trainingsrondje. Ik denk dat de man fitter dan ooit is. Maar een zege wordt er lastig met de jongere garde (vd Haar / van Aert)

Flanders 29 oktober 2015 om 18:14

De meest mediageile sportfiguur van de laatste 15 jaar

Erkanermaar1dewinnaarzijn 29 oktober 2015 om 19:05

Daar 10x winnen is een topprestatie.
Gun het Sven zeker.

tristania 29 oktober 2015 om 19:43

Mooie kerel die Nijs. Ik gun het hem wel. Ja, blij het een geweldige sport vinden. Alleen jammer dat Van Aert er zo bovenuit steekt.

Tokstar 29 oktober 2015 om 20:26

@flanders
Mwoah mediageil. Krijgt waar ie recht op heeft.

Har77 30 oktober 2015 om 07:26

Sympathieke sportman die ook in 'echte' sporten zn mannetje staat. Gekozen voor die tak waar hij de meeste centjes mee kon verdienen, dus wat dat aangaat het maximale uit zn mogelijkheden gehaald. Het veldrijden zal hem zeker gaan missen en zijn pensioen is zowel sportief als marketingtechnisch een aderlating voor die kleine sport. Respect voor de manier waarop Nys ook in zn laatste jaar 100% gefocust en fit is. Sommigen schreven de man vorig jaar al af.

Headlines

Materiaalzone

Populair