Supermarktketen Intermarché nieuwe hoofdsponsor Wanty-Gobert
foto: Cor Vos
donderdag 3 december 2020 om 13:13

Supermarktketen Intermarché nieuwe hoofdsponsor Wanty-Gobert

Circus-Wanty Gobert heeft een nieuwe hoofdsponsor gevonden voor de komende drie jaar. Supermarktketen Intermarché neemt bij de aanstaande WorldTour-ploeg de rol over van Circus. De officiële ploegnaam verandert daardoor in Team Intermarché-Wanty-Gobert Matériaux.

De samenwerking tussen Intermarché en de Belgische wielerploeg loopt tot eind 2023. De supermarktketen richt zich in België voornamelijk op de Waalse markt, in totaal zijn er 78 winkels in België. Daarnaast zijn er filialen in Frankrijk (ruim 1.500 winkels), Polen en Portugal.

Intermarché-Wanty-Gobert is komend seizoen actief op een WorldTour-licentie. De ploeg van manager Jean-François Bourlart en ploegleider Hilaire Van der Schueren was de laatste jaren actief als ProTeam, maar heeft de licentie van het Amerikaanse CCC overgekocht.

Circus verdwijnt weliswaar als naamsponsor, maar blijft verbonden als partner van de ploeg.

Nieuwe mijlpaal
“Ons met Intermarché verbinden, zagen we snel als een evidentie”, aldus Bourlart. “De filosofie van de Groepering correspondeert perfect met de visie die we de laatste jaren met de Want You Club, onze business club, ontwikkeld hebben. Intermarché en onze sportieve structuur delen talrijke waarden: moed, teamspirit, ondernemerschap en competitiegeest.”

“Met Intermarché-Wanty-Gobert Matériaux zijn we klaar om de eerste lijnen van een nieuw hoofdstuk in de historiek van onze wielerploeg te schrijven. Dankzij de overname van Continuum Sports hebben we een nieuwe mijlpaal in de geschiedenis van ons team kunnen bereiken. Ik ben dan ook gelukkig om voor de volgende drie seizoenen op de steun van Intermarché te kunnen rekenen.”

“Wielrennen is één van de meest populaire sporten in België”, zegt Allain Boulle van de Belgische tak van Intermarché. “Het leeft in onze straten en wegen. Team Wanty Gobert hecht net als ons veel belang aan nabijheid als waarde, maar bovendien heerst er net als in onze verkooppunten een ware teamspirit en gezellige sfeer.”

RIDE Magazine
26 Reacties
Sorteer op:
3 december 2020 13:24
Dan moet er toch wat kloeke financiële ruimte zijn voor het aantrekken van een topper.
    3 december 2020 13:44
    Vrees dat al groot deel van het geld naar het kopen van licentie gaat
    3 december 2020 16:51
    De Vreese, Armée en Caicedo zijn nog vrij, dan houdt het wel een beetje op.
    3 december 2020 16:57
    Guillaume.
    4 december 2020 08:41
    En wat ruimte op het tricot voor deze letterbrij. Valt in de categorie herkenbaar maar onleesbaar.
3 december 2020 13:30
Quote:
Daarnaast zijn er filialen in Frankrijk en Polen.


Eerste waar ik aan dacht was meer geld en toen ik dit las dat het Kwiatkowski gerucht misschien toch waar is. [edit: niet waar dus]

Overigens is 78 winkels vrij weinig voor een supermarktketen, zoals het hier naar voren wordt gebracht. Echter is het bedrijf Frans en heeft het daar >1.500 vestigingen. [edit: is aangepast]
3 december 2020 13:58
Ja, de Intermarché die kennen we nog wel van de vakantie in Frankrijk. Voor het rijden van de Tour is het het sponsorgeld alleen al waard denk ik.
    3 december 2020 15:07
    JA dan ken je ook de naam Lidl -Aldi- Hyper U die tref je er ook aan
3 december 2020 14:03
Kwiat net 3 jaar bijgetekend bij Ineos
3 december 2020 14:11
@redactie Misschien weten jullie dat, maar ik meen mij te herinneren dat de UCI ook regels heeft voor teamnamen (bijvoorbeeld voor de hoeveelheid partners die er op vermeld staan). Kan Team Intermarché-Wanty-Gobert Matériaux dan wel?
    3 december 2020 16:38
    Ik meende ook dat het er 2 mochten zijn, en dat er daarom ook een ploeg was die daarnaast nog "powered by xxxxx" erachter had staan om zo een derde te noemen.
3 december 2020 14:49
Ik vermoed dat Michel en José niet vaak de hele teamnaam zullen uitspreken...
3 december 2020 15:07
Fijn dat er weer een ploeg zekerheid heeft.
3 december 2020 16:18
Misschien nu ook eens een fatsoenlijk tenue.
3 december 2020 16:33
Publicitaire concurrentie voor JumboVisma en DeCeuninckQuickStep (Lidl) die in hetzelfde marktsegment opereren. Het een slagje maken tussen die ploegen is daarom onwaarschijnlijk.
    3 december 2020 16:41
    Ik denk niet dat Jumbo daar wakker van ligt.
    3 december 2020 17:42
    IDD , jumbo en intermarche overlappen nergens qua locaties.
    3 december 2020 17:46
    Ik verwacht ook niet dat er een verbod komt op de gezamenlijke trainingen van Jan Bakelants en Wout VanAert.
3 december 2020 17:00
Oke en nu Albert Heijn nog.
    3 december 2020 18:44
    Albert Heijn als sponsor van een ploeg als Roompot zou niet verkeerd zijn...
    3 december 2020 20:53
    Ik zag al en klein logo van A-H op de pakken van de schaatsploeg van Jillert Anema...., wie weet! "Zaanlander" is sinds 1919 het exclusieve kaasmerk van Albert Heijn.
3 december 2020 23:58
Zal een triestig verhaal worden in de worldtour. Ze hebben er de renners niet voor.
4 december 2020 05:48
Mooi dat de nieuwe world tour ploeg een sponsor kan aantrekken met naam en faam in Frankrijk.

Ik denk dat dit hun ambitie wel kracht bij zet. Hebben altijd sterk aanvallend gereden in de TDF en dat zal nu niet anders zijn!

Go Hilaire!!!
4 december 2020 05:51
En ja, zowel Laurens De Vreese als Guillaume Van Keirsbulck zouden niet misstaan in deze ploeg moest er nog plaats zijn. Ook Mikhel Raim niet, misschien brengt Santa Klaus (of liever eerder Sinterklaas) hem tot bij Wanty ... ...
4 december 2020 06:22
Tsja, ondanks alle ellende voor veel bedrijven, lachen de supermarktketens de ballen uit hun broek....
    4 december 2020 11:00
    Zeker in Frankrijk waar de detailhandel verder gesloten is. Aangezien de supermarkten daar zo ongeveer alles verkopen hebben die daar praktisch een monopoly.

Reacties zijn gesloten.