Stuntelende Cavagna: “Ik was een beetje bang in de afdaling”

woensdag 15 mei 2019 om 09:48

Remi Cavagna bezorgde met een zege in Morgan Hill zijn ploeg Deceuninck-Quick Step in de Ronde van Californië een tweede zege in twee dagen. Na afloop zal echter vooral de hachelijke manier waarop hij de afdalingen doorkwam bijblijven.

Cavagna ontdeed zich tijdens de beklimming van Mount Hamilton van zijn medevluchter Alex Hoehn, maar kende in de afdalingen die zouden volgen de nodige problemen. De Fransman had meerdere malen moeite om zijn bocht te houden, maar kwam steeds goed weg. “Het was een lange en zware rit”, blikt hij terug op de site van zijn ploeg. “Het ging vanaf de start direct volle bak. Ik voelde dat er een mogelijkheid zich aandeed en glipte mee met de ontsnapping. De samenwerking was goed. Toen ik aanviel, had ik het gevoel dat ik tot het einde kon volhouden. Ik was een beetje bang in de afdaling, die erg lastig was. Maar ik bleef kalm en ging zo snel als ik kon.”

Dat hij als dienende renner kan zegevieren, doet Cavagna deugd. “Ik ben naar Californië gekomen om het team te helpen, om iedere dag aan kop van het peloton te sleuren. Maar de ploeg gaf mij vandaag de vrijheid en ik ben blij dat ik dit vertrouwen kon belonen. In het wielrennen moet je iedere keer proberen je kans te pakken, want soms valt alles op zijn plaats. Dat was vandaag voor mij het geval.”

De overwinning van Cavagna betekent de 28e zege van Deceuninck-Quick-Step dit seizoen. De Fransman is al de elfde renner van de ploeg die een overwinning bij mag schrijven.

Dit artikel delen:

19 Reacties

Rhohan 15 mei 2019 om 09:55

Combinatie van een slecht wegdek en extreme vermoeidheid, denk ik.

Merlinappa 15 mei 2019 om 09:57

Als je niet beter wist zou je zeggen dat ie met een lekke tube reed. Je zou je bijna afvragen of ie überhaupt wel eens heeft gestuurd op een racefiets.

skylimit 15 mei 2019 om 10:29

Hij daalde nog niet zo slecht, anders had het peleton wel meer tijd teruggepakt, maar ja die reden ook op een soort cruise-control. Ook Hoehn en later Geschke met King kwamen niet dichterbij.

jessevdalen 15 mei 2019 om 10:41

Ik heb nog nooit iemand zo slecht zien dalen

skylimit 15 mei 2019 om 10:48

Och, hij bleef tenminste op zijn fiets zitten. Skuijns maakte hier volgens mij vorig jaar een lelijke smakkerd en wilde daarna nog groggy zijn weg vervolgen.

KissMyAce 15 mei 2019 om 10:49

Jesse zal vast beter dalen

Pivaro 15 mei 2019 om 11:52

@skylimit de val van Toms Skuijns is alweer van 2017..
https://www.youtube.com/watch?v=12OUjb6N7Ro

martini151 15 mei 2019 om 12:49

Zo die Skujins was echt het meest schandalige moment in het wielrennen dat ik ooit heb gezien. Dat niemand die gast toen tegenhield snap ik 2 jaar later nog steeds niet

Fassa Bortolo 15 mei 2019 om 10:48

Het lijkt inderdaad niet een lastige afdaling, maar wellicht dat het wegdek slechter was dan wij op tv meekregen

wielrenner 15 mei 2019 om 11:14

Dat was wel duidelijk te zien, zo moeilijk waren die afdalingen toch niet!

skylimit 15 mei 2019 om 11:20

Wielrenner als je de afdaling niet kent, is elke afdaling een risico. Hier zaten toch haakse en linke bochten in, plus ook nog eens vuil en zand op de weg.

Turtlehead 15 mei 2019 om 11:41

Misselijke teerrand in het midden en slecht beton, dat loopt niet lekker. Maar vooral heel-erg-bang.
Absurd contrast met de rust op de fiets en prachtige fietshouding op het vlakke stuk erna nog.

Brummel 15 mei 2019 om 12:24

de staat van de wegen in de VS is echt heel erg slecht. ik zou daar niet graag op volle snelheid omlaag willen gaan.

koos verrek 15 mei 2019 om 11:41

houte klaas

Paul1963 15 mei 2019 om 11:53

Bedankt voor deze melding van je nieuwe inlognaam @kooshouteklaas

Veloburto 15 mei 2019 om 12:24

Zo daal ik ook altijd!

Marszzz 15 mei 2019 om 12:42

Zoals hij afdaalde was letterlijk en figuurlijk vierkant. Misschien eens op trainen zoals Pinot deed.

Samlambeej 15 mei 2019 om 12:52

Heb je dat ooit gezien? Lijkt wel of z'n voorwiel los zit, slecht wegdek en extreme vermoeidheid. Maar ik denk toch vooral (on)kunde. Aan werken Rémi !

leegloper 15 mei 2019 om 14:47

Wielrenners klagen in de media niet snel over hun materiaal, zeker niet als the godfather met de materiaalsponsor om de tafel zit.