‘Strijd om Schachmann: BORA-hansgrohe of Quick-Step Floors’

dinsdag 4 september 2018 om 09:42
‘Strijd om Schachmann: BORA-hansgrohe of Quick-Step Floors’

foto: Sirotti

Maximilian Schachmann heeft twee opties voor 2019, meldt Het Nieuwsblad. De winnaar van een etappe in de Giro, Volta Ciclista a Catalunya en de Deutschland Tour kan verlengen bij Quick-Step Floors. Ook een contract tekenen bij BORA-hansgrohe behoort tot de mogelijkheden.

Het Duitse talent van 24 jaar kent een succesvol tweede seizoen bij de formatie van Patrick Lefevere. Naast de drie zeges werd hij derde in het algemeen klassement van de Deutschland Tour en in de tijdrit op het Europees kampioenschap.

Volgens de Belgische krant Het Nieuwsblad sprak Schachmann vorige week nog met zijn zaakwaarnemer Jörg Werner. Wat daar uit is gekomen, is onduidelijk. De vraag is of Quick-Step Floors, dat nog zoekt naar een nieuwe hoofdsponsor, Schachmann wel een lucratief contract kan aanbieden. De Duitse ploeg BORA-hansgrohe trok gisteren met Jempy Drucker en Oscar Gatto al twee nieuwe renners aan voor 2019.

Dit artikel delen:

15 Reacties

wimpy 4 september 2018 om 09:49

Voor een ploeg als Katusha zou dit een ideale man zijn… voor alle teams trouwens maar Katusha kan zeker nog een goeie klimmer gebruiken. Ik zie ook dat Ackermann nog geen contract heeft voor 2019 volgens pcs of blijft hij?

Fast Freddy 4 september 2018 om 09:50

Hmm, geen Sunweb. Schachmann is m.i. de beste potentiële versterking voor die ploeg. Jammer.

Jean Dumas 4 september 2018 om 09:53

Vind ik ook. Die jongen kan een ploegentijdrit rijden, tempoklimmen en met Matthews in de AGR worden uitgespeeld.

LaurentJalabert 4 september 2018 om 11:11

Dat was ook mijn gedachte. Geen idee wie er nu nog over is, maar ze zullen met iets bijzonders moeten komen. Ik neem aan dat Dumoulin zelf ws ook wel een deadline heeft gesteld.

Pieter Buss 4 september 2018 om 13:42

Sunweb, en vooral Dumoulin, zou zo’n renner heel goed kunnen gebruiken. Roche is prima coureur, maar wel op z’n retour. Behaalt niet meer de resultaten van weleer. Is inmiddels ook weggezakt uit het klassement in de Vuelta, ook al wordt hij nu uitgespeeld bij BMC.

josi 4 september 2018 om 10:42

Nou ja, hoe meer mannen er bij BORA tekenen, hoe meer kans dat er ook iemand weg gaat. Buchmann, Konrad of Mühlberger zouden wat mij betreft welkom zijn bij Sunweb.

hahostolze 4 september 2018 om 10:47

Ja, hier zou Sunweb dus inderdaad geld tegenaan moeten gooien. Zonde.

josi 4 september 2018 om 11:11

Want als er geld tegenaan gooit dan komt hij wel? Misschien is Schachmann wel helemaal niet geïnteresseerd in een transfer naar Sunweb, lijkt me voor hem niet direct het ideale team.

hahostolze 4 september 2018 om 12:25

Bora heeft misschien een Duitse identiteit, maar talent genoeg en de rest van de ploeg is op Sagan gericht. Wat moet Schachmann in de ploeg van Majka, Konrad, Muhlberger, Buchmann, Grosschartner?

Romāns Vainšteins 4 september 2018 om 11:37

Lekker naar BORA gaan, veel meer kansen voor zichzelf dan bij QS en Sunweb.

Pieter Buss 4 september 2018 om 13:39

Geweldige renner, die Schachmann, een van de revelaties van dit seizoen. Verbaast me dat er niet meer teams zijn die interesse in hem tonen. Lijkt me, gelet op zijn manier van koersen, ook wel iemand voor UAE. Geen idee alleen of die cultuur daar bij hem past. Bij Quick-Step heeft ie veel mannen voor zich, terwijl ie mi toe is aan een volgende stap.

Samlambeej 4 september 2018 om 15:25

Bij QS heeft ie vrij spel in het rondewerk, bij BORA in de klassiekers.

Schollekop 4 september 2018 om 15:29

Denk dat zijn prestaties stukken minder zullen zijn als hij naar een andere ploeg overstapt. Op de een of andere manier maakt QS elke renner een stuk beter.

Deel Koeper 4 september 2018 om 16:14

Sunweb is blijkbaar niet zo’n populaire ploeg om naar toe te gaan. Zal wel meer aan Spekenbrink liggen dan aan wat anders, in zo’n moeilijk type hebben er weinig zin.

peterwinnen 4 september 2018 om 16:22

Moeilijk type? Iwan Spekenbrink? hahahahahhahahahhahah

Headlines

Populair

Materiaalzone