Stel je vragen voor de Giro!

maandag 21 mei 2018 om 10:18

We zijn terug in de Giro d’Italia! WielerFlits is in de allesbeslissende laatste week aanwezig op Italiaanse bodem. Heb je een vraag voor een renner (bijvoorbeeld Tom Dumoulin) of wil je een antwoord op een andere vraag? Stel ze in de reacties! We gaan op zoveel mogelijk vragen een antwoord zoeken.


Meer video’s zien uit het peloton?
Abonneer je dan nu op ons YouTube-kanaal!

42 Reacties

tdcbolide 21 mei 2018 om 10:20

Beschouwt Campenaerts zijn Giro als mislukt, als hij dinsdag niet wint?

Poeksel 21 mei 2018 om 10:21

Voor Dumoulin of een willekeurige andere renner: doe je tijdens een saaie etappe wel eens spelletjes? Ik zie, ik zie wat jij niet ziet bijvoorbeeld?

roelieman2 21 mei 2018 om 10:27

Hoe veel moeite kost het om de onzin tactieken van de ploegleider uit te voeren en deze recht te praten?

Geflitst 21 mei 2018 om 10:29

Vraag eens aan Battaglin hoe het komt dat hij jaarlijks bijna enkel in de Giro komt bovendrijven. Specifieke voorbereiding, mentaal, toeval, …?

WernerFranke 21 mei 2018 om 10:33

voor iemand van Katusha (kok, woordvoerder, renner, maakt niet uit): Waar zijn jullie in godsnaam de helft van de ritten mee bezig? Voor wie of voor wat het peloton op een lint trekken, ik snap er niks van.

Danny81 21 mei 2018 om 10:34

Vraag voor de top 3: welke medicijnen/attesten zij gebruiken.

Sgt_june 21 mei 2018 om 10:36

Sinds het rijden met (onterechte) medische attesten helemaal in blijkt te zijn, zou het interessant zijn om te lezen welke renners gebruik maken van een medisch attest en welke dan.

Simba 21 mei 2018 om 10:40

Vraag aan Gesink: heeft hij al een overwinningsdansje in gedachten voor boven op de Jafferau? :)

xistnc 21 mei 2018 om 10:44

Voor de Giro lukt niet meer, die is al ff bezig.

andred 21 mei 2018 om 10:44

Voor Guardini: kon hij zich vinden in de sterrenverdeling van WF?

Silent Hill 21 mei 2018 om 10:46

Eentje voor Hubert Dupont (10 keer de Giro uitgereden):
hoe ervaar jij deze Giro tov van pakweg 10 jaar geleden ? Rijden ze sneller ? Of net trager ? Welke evoluties merk je op ? Wat is veranderd – verbeterd – wat was vroeger beter ? Zo’n zaken.

Lukasz 21 mei 2018 om 10:57

Voor dumoulin: schaam jij je niet dat je debiele landgenoten die moeten doorgaan voor je fans meer bezig zijn met de betere renners bergop te beschuldigen dan wel voor jou te duimen?

krypton 21 mei 2018 om 11:03

Aan Tom Dumoulin: Vind je dat Team Sunweb zou moeten investeren in nog meer ondersteuning bergop zodat je diep in lastige bergetappes meer ploeggenoten om je heen hebt om je te helpen?

ddb 21 mei 2018 om 11:03

voor Yates; stoort het je, dat mensen wantrouwend naar je prestaties kijken? En zou dat kunnen komen omdat je al eerder bent betrapt op valspelen

jooprioolpijp 21 mei 2018 om 11:04

Voor willekeurig welke renner: in hoeverre maak je tijdens de koers je eigen tactische beslissingen, of eventueel samen met een of meerdere ploeggenoten? En als de ploegleiding iets wil dat je niet ziet zitten, doe je het dan wel of niet? Ik vroeg me dit b.v. af tijdens het gedoe van Tom met de 4 andere achtervolgers op Yates in de laatste etappe. Lijkt me verder relevant i.v.m. de oortjes-discussie.

vluggejapie 21 mei 2018 om 11:08

Voor Carapaz: wil je naar aanleiding van jouw prestaties van de afgelopen weken in de toekomst in grote rondes meer kansen krijgen om voor een algemeen klassement te gaan?

Baukema Tomoulin 21 mei 2018 om 11:16

edit wf: alleen serieuze vragen svp

jooprioolpijp 21 mei 2018 om 11:19

Vooruit, nog een over ploegentactiek: hoe vaak werkt het vooraf uitgestippelde plan c.q. werkte het plan vandaag? Zo nee, waarom niet? Hier kun je aardig op doorvragen (zijn de plannen realistisch gezien de situatie en de beschikbare renners, hoe ligt dat denk je bij andere ploegen, zijn er dagen dat jullie ‘gewoon maar zien’? Etc.)
Brengt de Giro tot nu toe wat je/jullie tot nu toe verwacht had/hadden? Wat wel, wat niet?

Insinuerende vragen over doping en TUEs hebben uiteraard geen zin. Als je daar iets mee wilt moet je eerst een band opbouwen met een renner in een veel langer interview. En dan nog.

ikbenprocycling 21 mei 2018 om 11:34

Ok, een gezellig vraagje, aan Adam Hansen: are you having a good time in this Giro, …. ? (als je durft, ‘mate’ erachteraan)

Pierre92 21 mei 2018 om 11:42

@een renner: merk je dat je na een grote ronde door alle inspanningen een hoger vormpeil kunt bereiken, of zijn de inspanningen te aspecifiek en rest er niets dan uit te rusten en opnieuw te beginnen met trainen?

@Dumoulin: heb je nooit zoals Froome overwogen om met ovale tandwielen te gaan rijden. Zo nee, zou je het niet eens proberen in het off-season?

@Dumoulin: ga je nog op hoogtestage tussen de Giro en de Tour?

@Poels: Mag je voor een ritoverwinning gaan in het laatste weekend als Froome na de tijdrit nog steeds op een aantal minuten van het podium staat?

RubenAV 21 mei 2018 om 11:47

Ik ben wel benieuwd hoe het eraan toegaat in ‘de bus’ tijdens bergetappes. Hoe is de sfeer? Is er een leider in de groep die erop toeziet dat de tijdslimiet wordt gehaald? Wordt erop toegezien dat iedereen het kan bijhouden of is het ieder voor zich? Spreek je af om tegelijk met bepaalde renners te lossen?

sportfanaat 21 mei 2018 om 11:56

Voor Jos van Emden: Ga je morgen de tijdrit winnen?

kampie 21 mei 2018 om 12:05

Voor ploegleider Lotto Jumbo. Wat is de onderscheidende kwaliteit van Danny van Poppel waarmee hij in de toekomst meer kan gaan winnen? En hoe gaan jullie specifiek die kwaliteit verder ontwikkelen? (achtergrond: super goede wielrennner, alleen ik weet niet waar hij nou wel en niet goed in is. Soms lijken te lange etappes en klimmetjes teveel voor hem, andere keer lijkt hij dat juist nodig te hebben om hoog te eindigen)(en voor het elite sprintersgilde lijkt hij nét wat tekort te komen, wat absoluut geen schande is overigens)

robba1998 21 mei 2018 om 12:24

Tom Dumoulin wou je persee naar de giro om de strijd aan te gaan met froome

DylanNeymarSantos 21 mei 2018 om 13:07

Waarom zijn er in een tijdrit geen bonificatie secondes te verdienen?

  • 1
  • 2