Sophie de Boer crost verder met privésponsor

maandag 4 januari 2021 om 10:37
Sophie de Boer crost verder met privésponsor

Sophie de Boer (rechts) - foto: Cor Vos

Sophie de Boer verscheen zondag in Hulst in een nieuwe outfit aan de start. De veldrijdster, die in 2017 de eindwinst in de Wereldbeker veroverde, maakt het crossseizoen af met een privésponsor, nadat haar contract met Parkhotel Valkenburg niet werd verlengd.

De Boer, die in december 30 jaar werd, verliet na zeven seizoenen Parkhotel Valkenburg, dat in 2021 verdergaat als opleidingsploeg voor jong talent. “Daarom maak ik het seizoen af met een privésponsor”, vertelde ze aan Tubantia. In Hulst, waar op de oevers van de Westerschelde een parcours was uitgetekend, kwam de renster als 21e over de streep.

De Boer legde in 2017 beslag op de eindoverwinning in de Wereldbeker, nadat ze de manche in Las Vegas won en in Namen en Fiuggi eveneens op het podium eindigde. Dat seizoen won ze in totaal zes crossen en eindigde ze negentien keer op het podium. Als gevolg van een burn-out en overtraindheid kende ze sindsdien een paar povere seizoenen.

Dit artikel delen:

13 Reacties

-Stijn- 4 januari 2021 om 10:53

Krijg je met zo’n prestaties nog genoeg salaris om dit als beroep te doen?

Michelangelo 4 januari 2021 om 12:57

Ik denk dat Sophie het geluk heeft dat ze zelfs achterin de uitslag nog meer aandacht krijgt dan sommigen die wat verder voorin de uitslag staan. Ten opzichte van pakweg een Loes Sels of Maud Kapteins heeft ze gewoon wat extra’s.

En voor zo’n sponsor is het te hopen dat Sophie weer een stapje omhoog weet te zetten. Ik verwacht overigens niet dat het hier gaat om gigantische geldbedragen, en dat het zal gaan om iemand uit haar directe omgeving die wil dat ze haar beroep kan blijven uitoefenen.

Lalsacien 4 januari 2021 om 11:12

Edit redactie: Bedankt, is aangepast

Pizzi 4 januari 2021 om 11:51

Sophie reed een paar jaar terug in de winter ook al met een privésponsor (Breepark), dus die heeft daar ervaring mee. Jammer dat ze onderweg wat obstakels is tegengekomen, want destijds was ze serieus goed.

HoofdIsVrij 4 januari 2021 om 12:58

Zoals ik al in het volgtopic aangaf lijkt Sophie de Boer de volgende te zijn in het rijtje Sanne van Paassen, Thalita de Jong en Maud Kaptheijns. Rensters die een korte periode heel goed waren, maar door fysiek en mentaal ongemak er niet meer doorheen komen.

Sophie de Boer zal denk ik ook met privé sponsor nog voor een redelijk boterham rond kunnen fietsen. Ze heeft genoeg volgers en daarmee exposure op instagram.

De sponsor op haar tenue is overigens http://lifa-living.nl/.

Murcia 4 januari 2021 om 13:01

Sophie is natuurlijk onderweg wel wat tegengekomen maar ook zij merkt dat het niveau in de absolute top geweldig is gestegen, en als dertigplusser wordt het bijna onmogelijk om daarbij aan te haken. Dat gezegd hebbende is het aan de topsporter zelf om te beslissen door te gaan en met deze privesponsor kan ze dat. Alle succes gewenst!

platteprijs 4 januari 2021 om 13:06

Op de foto rijdt De Boer naast Lotte Kopecky … in het zwart. Volgens Wuyts, had haar nieuwe sponsor, Liv Racing, haar wielerkledij nog niet klaar!

Theo Bovengemiddelkamp 4 januari 2021 om 17:25

Ik denk dat het dames veldrijden blij mag zijn met een renster als Sophie. Damessporten worden van een beetje vrouwelijkheid zeker niet minder populair.
Daarnaast denk ik dat als ze wat meer vooraan kan starten ze nog altijd wel haar plaats heeft in het peloton.

Brabander 4 januari 2021 om 18:27

De crossende dames zijn over het algemeen toch best ‘vrouwelijk’? Denk niet dat daar een probleem zit

HSV 4 januari 2021 om 20:45

Eens met Brabander: de vrouwelijke crossers zijn hartstikke vrouwelijk. ;-)
Alvarado zit met gelakte nagels in haar handschoenen, Betsema heeft handjevol oorringen en tattoo op een bil, meen ik es op Instagram gezien te hebben, en ook Worst en Brandt zijn toch puur vrouwelijke types? Niks geen manwijven maar wel mannetjesputters.

FritsvanHoefelen 4 januari 2021 om 22:17

Met Ceylin, Denise, Laura en Pauline zit het wel goed toch?

Brabander 4 januari 2021 om 22:32

En Annemarie en Blanka en Inge.
Hoe langer je erover nadenkt hoe vreemder de uitspraak van Theo wordt :)

steoo 4 januari 2021 om 20:27

Werd al eens tijdens het WK in Bogense als analiste ingeschakeld. Bij een mogelijke niet-selectie voor het komende WK lijkt me dit voor herhaling vatbaar.

Headlines

Materiaalzone

Populair