Simon Yates gaat voor de Giro d’Italia

maandag 17 december 2018 om 10:51

foto: LaPresse

Simon Yates zal volgend jaar wederom zijn opwachting maken in de Giro d’Italia. De renner van Mitchelton-Scott reed dit jaar dertien dagen in het roze, maar zakte op het einde weg en strandde uiteindelijk zelfs op een 21e plaats.


“Ik heb zeer goede herinneringen aan vorig jaar met natuurlijk drie ritzeges, maar ik heb nog een rekening open staan”, doelt Yates op zijn teleurstellende eindklassering.

“Het parcours ligt me misschien niet perfect, maar we gaan ervoor en proberen voor de eindzege te gaan”, is de Brit vol ambitie.

Dit artikel delen:

18 Reacties

leegloper 17 december 2018 om 10:56

Wordt een leuk clubje favorieten zo.

josi 17 december 2018 om 10:56

Een serieuze concurrent voor Dumoulin erbij. Er zijn toch weer aardig wat mannen die voor de Giro kiezen.

Kingw 17 december 2018 om 11:16

Devaluatie van de Tour is dan toch echt begonnen. Als zoveel grote renners kiezen voor de Giro. Renners maken de koers!

FDJ 17 december 2018 om 16:19

Froome, Thomas, Kruijswijk, Dumoulin, Quintana, Landa, Bardet, Porte, Pinot, Adam Yates zijn echt een devaluatie inderdaad. En wat gaan Lopez, Fuglsang, Mollema doen en bv een Mas

Wens is je vader van de gedachte. Tour zal tot in de lengte van dagen de belangrijkste koers zijn en blijven. Ligging op de kalender en vooral ook dat het vele mensen trekt die de rest van het jaar weinig wielrennen kijken.

ditisdavid 17 december 2018 om 11:49

ASO krijgt wat het verdient zo. Wie kunnen een een-tweetje Froome-Thomas realistisch in de weg staan onderhand? Bardet en Pinot komen tekort, Quintana lijkt passé, Dumoulin en Nibali komen uit de Giro. De grootste kans is dan dat Porte drie weken op zijn fiets blijft zitten :p

Jean Dumas 17 december 2018 om 14:03

Zou leuk zijn dat het Porte een keer lukt op het podium te komen; is gelijk de Tourtoto bekend en hoeven we niet meer naar bewegend behang te kijken.

elrio 17 december 2018 om 11:58

@ditisdavid het is maar zeer de vraag of Pinot voor de Tour kiest. Je kan er nog aan toevoegen dat Astana ook niet Lopez maar Fuglsang naar de Tour stuurt.

kiryienka 17 december 2018 om 12:32

Pinot gaat richting de Tour volgend jaar
https://www.wielerflits.nl/nieuws/thibaut-pinot-richt-zich-in-2019-op-de-tour-de-france/

Slurpie Blauw 17 december 2018 om 14:52

We hebben dus al TD, Carapaz, Zakarin, Yates, Lopez, Nibali en Landa.

Zal Sky Poels sturen als G en Froome niet zullen starten?

Mathieu Moller 17 december 2018 om 15:16

Sosa zou ook zeker zijn van een Giro-plekje, net als Valverde.
Nou zei Valverde niet meer voor een klassement te gaan en voor Sosa wordt het pas zijn eerste grote ronde, maar die twee kun je misschien toch wel erbij zetten.

Niels22 17 december 2018 om 15:58

Poels kan daar dan prima knechten voor Bernal

Romāns Vainšteins 17 december 2018 om 15:21

Mooi nieuws ! Prachtige natuurlijke tegenstrever qua type in vergelijking met Dumoulin.

peervaneynthoven 18 december 2018 om 00:48

Natuurlijke tegenstrever? In welk opzicht? Ik volg je niet zo goed.

04398 17 december 2018 om 16:33

De Aso krijgt op deze manier wel zijn zin, als er geen buitenlandse favoriet aan de start staat moet er wel een fransman winnen.

krypton 18 december 2018 om 10:10

Ik denk dat Froome de Tour wel rijdt hoor.

Bikeage 17 december 2018 om 18:26

Vreselijke gast. Dat wordt weer gefrustreerd voor de TV zitten. Mooi! :)

peervaneynthoven 18 december 2018 om 00:49

Simon Yates bedoel je?

krypton 18 december 2018 om 10:09

Gedoodverfde winnaar.