Sepp Kuss doet ‘hoed af’ voor Remco Evenepoel: “Ik ben blij voor hem”
foto: Cor Vos (archief)
zaterdag 9 september 2023 om 18:26

Sepp Kuss doet ‘hoed af’ voor Remco Evenepoel: “Ik ben blij voor hem”

Sepp Kuss nam na afloop van de veertiende rit in de Vuelta a Espana zijn figuurlijke hoed af voor Remco Evenepoel, vertelde hij in het flashinterview. “Wat hij heeft gedaan is zeer indrukwekkend.”

“Ik ben blij voor hem dat hij heeft gewonnen na zijn teleurstellende dag vrijdag. Een mooiere manier om jezelf terug te vechten is er bijna niet. We wisten dat hij gemotiveerd was om aan te aanvallen, maar maakten ons er niet echt zorgen over. Wij moesten gewoon gegroepeerd blijven tot de Larrau.”

Kuss verwachtte voor de etappe dat Jumbo-Visma zou worden aangevallen op de Puerto de Larrau en dat is precies wat er zaterdag gebeurde, toen UAE Team Emirates ten aanval trok. “Gelukkig hebben we de controle behouden en zijn we bij elkaar gebleven tot de finish. We wisten dat het een van de betere kansen was voor de concurrentie om nog wat te proberen.”

“Het tempo op de eerst twee beklimmingen lag zeer hoog en UAE Team Emirates heeft een geweldige etappe gereden, maar wij zijn met zijn drieën bij elkaar gebleven en Attila Valter en Robert Gesink konden ook nog terugkeren. We zijn dus nooit echt in de problemen geweest”, aldus Kuss.

RIDE Magazine
8 Reacties
09-09-2023 19:03
Ik ben niet neutraal en vond er vandaag ook niets aan. Niemand probeert echt iets.

Valter en Poels fietsten net zo hard de berg op als Evenepoel. Heel bijzonder was het allemaal niet.
09-09-2023 18:55
Grote klasse van TJV zoals ze de macht in het peloton hebben gegrepen, maar eerlijk gezegd is er voor neutrale kijkers als ondergetekende geen bal meer aan.
09-09-2023 21:44
Gelukkig hebben renners meer respect voor elkaar dan wat je van veel zgn wielerfans ziet of hoort.
09-09-2023 19:54
Klopt, maar zoals uae tekeer ging dacht ik dat er toch iets van een aanval zou komen. De wens was weer eens de vader van de gedachte.
09-09-2023 20:54
@Thurau

Met de tridente van TJV stevig in het zadel, kan geen enkele ploeg nog wat uithalen. Zo lang die 3 geen inzinking krijgen en de ploeg zo ijzerstrerk blijft, strijdt de rest voor een vierde plek. Een Spaanse armada zoals er vroeger nog wel eens een combine gesloten werd onder de Spaanse renners/ploegen zal er nu niet komen. Op zich zouden ze dat wel willen, maar het probleem is dat ze er waarschijnlijk niet uitkomen voor wie ze dan gaan rijden. Ayuso, Mas of Landa. Ze strijden op dit moment vooral tegen elkaar dan met elkaar.
09-09-2023 18:33
"We wisten dat hij gemotiveerd was om aan te aanvallen, maar maakten ons er niet echt zorgen over."
Dit is natuurlijk de kern, met 27 minuten voor ga je je niet meer druk maken over de aanval van Remco. Hard gezegd, die schaakt op een ander bord dan TJV. Verder is hij aardig voor UAE, ik vond het nogal zwak. Speldenprikjes van Ayuso maar niet all-in gaan. Tsja, dan is het werk van Novak gewoon voor niks geweest.
09-09-2023 19:09
@Dion
Zei ik gisteren al, met deze vorm en het overtal van TJV zit de koers potdicht. Begrijp wel dat je wat wil proberen als UAE zijnde maar pas met een knechtende Almeida (mits fitter) zou je een behoorlijke aanval kunnen inleiden. Zonder Vine moet Ayuso het nu met Novak doen en misschien FFB. Soler vecht namelijk ook voor zijn eigen klassementje. Zoveel kansen zijn er trouwens niet meer om TJV onder druk te zetten. Met deze ploeg moeten die a.s. dinsdag controle kunnen houden tot het slotmuurtje. Alleen woensdag en donderdag blijven dan nog over omdat ik de veelgeroemde zaterdag etappe ook zie als 1 waarbij de ploegkwaliteit in de breedte de doorslag geeft.
09-09-2023 20:44
Bij TJV geven ze geen reet om iemand die op een half uur van de leider staat. De focus ligt op Mas en de mannen van UAE. Vandaag hebben ze laten zien dat ze die prima aan kunnen. Kuss staat er goed voor, als hij zijn kop erbij weet te houden, en als het tactisch goed valt voor hem (dus geen Vingegaard of Roglic die minuten krijgt omdat niemand er achter wil rijden), dan gaat hij het redden tot Madrid.

Reacties zijn gesloten.

RIDE Magazine