Sam Oomen sterk in slotetappes: “Weet niet waar ik de energie vandaan haalde”

zaterdag 26 mei 2018 om 17:06

Sam Oomen kent een ijzersterke slotweek in de Ronde van Italië. De Brabander stond zijn kopman Dumoulin bij in zijn alles-of-nietspoging en steeg zelf naar de negende plaats in het klassement. “Heel gaaf om top tien te rijden in een grote ronde. Ik ben trots op mezelf en trots op het team,” vertelt de Sunweb-renner voor de camera.


“Ik weet niet waar ik de energie vandaan haalde. Toen ik tempo ging rijden, probeerde Tom het nog een tweede keer, maar ik merkte dat het niet meer ging lukken. Er was niks aan te doen,” eindigt Oomen.

Meer video’s zien uit het peloton?
Abonneer je dan nu op ons YouTube-kanaal!

28 Reacties

oscarito1908 26 mei 2018 om 17:09

Mooi mannetje, en nog heel erg jong. Als je ziet wat er nog doorheen zakt aan het eind. Goed voor de toekomst.

venus 26 mei 2018 om 17:10

Dit wordt een heule grote!!

Dumoulist 26 mei 2018 om 17:11

We kunnen na deze ronde in ieder geval vaststellen dat het een prima 3-weken renner is.

horsm 26 mei 2018 om 17:11

Mooi dat hij het blijkbaar in zich heeft om in de derde week top te zijn. Dat had hij nog niet eerder ervaren.

Tuubke 26 mei 2018 om 17:12

Prachtig gereden vandaag. Jammer dat hij gisteren net niet mee kon op het beslissende moment. Als hij toen zo had kunnen werken voor Dumoulin, was het nog heel spannend geworden.
Nog even, dan kan Sunweb hem als reserve-kopman uitspelen. Dat versterkt je positie enorm in de koers.

Wielrennertje 26 mei 2018 om 17:15

Wat heeft hij een toekomst voor zich liggen zeg. Heeft laten zien dat hij 3 weken lang goed kan zijn in zo’n zware Giro, hij kwam zelfs bovendrijven afgelopen dagen. Erg goed gedaan.

Wildebert 26 mei 2018 om 17:16

Wat is hem dit gegund! Sympathieke kerel, die als teamplayer ook zichzelf een grote dienst bewijst. En prettig dat hij dit mee kan nemen in zijn bagage.

Explorer 26 mei 2018 om 17:17

Top gozer en nu al top 10 rijden in een zeer zware giro. Nu op naar constante klassement rijder worden. En proberen door te groeien naar de top 5.
Klasse gereden Sam!

Jan Blokland 26 mei 2018 om 17:20

Wat een talent. Ik durfde hem niet op te stellen in de giro spelletjes omdat meestal de helpers niet veel punten halen. Maar Sam Oomen bewijst dat het wel degelijk kan. Een kopman helpen en zelf een goed klassement rijden. Super Sam.

Koel 26 mei 2018 om 17:22

Hij leek een beetje stil te staan in zijn ontwikkeling, maar de verwachtingen waren dan ook hoog.
Nu bewijst hij dat hij inhoud heeft en een grote ronde goed verteert, met een negende plaats als kers op de taart!

IlPirata 26 mei 2018 om 17:24

Daar gaan we nog veel plezier aan beleven.

Jean Dumas 26 mei 2018 om 17:50

Zijn tijdritten zijn ook veelbelovend. Kan zomaar doorgroeien naar top vijf op basis van volgen.

Stablinksy 26 mei 2018 om 18:00

Op naar de Ronde van Polen (als kopman waarschijnlijk).

wiebipedia 26 mei 2018 om 18:00

Knap hoor. Alleen Mads Pedersen en O’Connor zijn jonger volgens mij. Met afstand de jongste in de top 10. MAL is al bijna 2 jaar ouder

chassepatate 26 mei 2018 om 18:15

idd Carapaz ook bijna 2 jaar ouder.

orogenese 26 mei 2018 om 18:21

Carapaz viert dinsdag zijn 25e verjaardag. Dus méér dan 2 jaar ouder.

mollemarijden 26 mei 2018 om 18:47

Niet normaal had hem echt niet zo goed verwacht nu al op deze leeftijd!

maklukzat 26 mei 2018 om 19:45

Erg knap. Eerste grote ronde en dan in de 3e week de beste resultaten. Beloofd wat voor de toekomst. Kruijswijk heeft al zijn opvolger.

Anneke 26 mei 2018 om 21:22

‘Tom heeft een groot hart’

Prachtig

horsm 26 mei 2018 om 21:54

Toch mooi van Tom. Alles proberen. Lukt niet. Knop om en Oomen helpen.

zacht 26 mei 2018 om 21:55

Oomen piekt in de derde week, die wint nog wel eens een grote ronde.

Jungle Man 26 mei 2018 om 22:23

Goed rennertje, hoop dat ie lang bij sunweb blijft ivm begeleiding .
Petje af voor zijn top 10 klassement in een loodzware giro.

Fietsman 26 mei 2018 om 23:05

Ongelooflijk knap hoe hij Dumoulin heeft geholpen en knap in de top 10 is geëindigd in misschien wel de zwaarste grote ronde van de afgelopen jaren. Wij was dus uiteindelijk sterker dan jongens als Yates, Pinot en Dennis over 3 weken gezien. Heel knap op die leeftijd. Gaan we nog veel plezier aan beleven. Hij is ook altijd lekker nuchter in de interviews. Hij heeft alles mee dus!

bergop 27 mei 2018 om 00:10

Gaat hij net iets interessants vertellen, houdt het videootje er mee op! Tja ……..

girardengo 27 mei 2018 om 00:11

Flauwe grap: hij heeft een van die flesjes van Froome opgeraapt.
Serieus: groot talent!

  • 1
  • 2