Sam Oomen komt ten val bij aanreiken van bidon aan toeschouwer

woensdag 11 mei 2022 om 18:24
Sam Oomen komt ten val bij aanreiken van bidon aan toeschouwer

foto: Cor Vos

Een ongelukkig moment voor Sam Oomen na afloop van de vijfde Girorit: de Nederlander van Jumbo-Visma wilde al fietsend een drinkbus aan een toeschouwer geven, maar botste op de fan in kwestie en ging vervolgens onderuit. Jumbo-Visma schrijft op zijn sociale media dat Oomen op het eerste gezicht niet al te veel aan zijn valpartij over lijkt te hebben gehouden.

“Na de etappe van vandaag is Sam Oomen gevallen, toen hij een toeschouwer zijn drinkbus wilde geven. Op het eerste gezicht, lijkt het alsof alles goed met hem gaat”, luidt het bericht. Oomen ging als een van de drie kopmannen van Jumbo-Visma naar de Ronde van Italië, maar verloor in de etappe van gisteren al enkele minuten, net als Tobias Foss en Tom Dumoulin. Hij staat momenteel op de 31ste plaats in het klassement. In de rit van vandaag eindigde Oomen als 21ste.

Dit artikel delen:

41 Reacties

Dikke Vrouw 11 mei 2022 om 18:32

Wat een idioot jemig …

debarreman 11 mei 2022 om 18:55

Oomen, de toeschouwer of jijzelf?

Franco Ballerini 11 mei 2022 om 19:08

Duidelijk Oomen. Waarom wil hij überhaupt een bidon aanpakken van deze kerel? Het amateurisme van JV wederom aangetoond. Wat een koekenbakkers daar.

jeanpaul 11 mei 2022 om 19:14

@ballerini hij wil zijn bidon aan de toeschouwer geven.

YogiBear 11 mei 2022 om 19:15

@Ballerini Oomen wil een bidon aanpakken? Je hebt echt een bril nodig.

Franco Ballerini 11 mei 2022 om 19:44

Een klein beetje sarcasme is jullie duidelijk vreemd…

Handige Harry 11 mei 2022 om 20:20

Wij kunnen sarcasme prima onderscheiden van onnozelheid.

Turtlehead 11 mei 2022 om 20:22

Inderdaad: geeft een bidon aan een toeschouwer met de verkeerde hand, toeschouwer komt dichterbij, stuur haakt in lus van tasje toeschouwer, Oomen valt nogal hard op het asfalt en mag blij zijn als ie nog mee kan doen de komende dagen.

KeesD 11 mei 2022 om 18:32

Tasje blijft haken…

josi 11 mei 2022 om 18:34

Dat zal niet echt helpen, vrees ik.

Kopinkas 11 mei 2022 om 18:37

De vraag is vooral of het wel helemaal goed zit in het hoofd van die toeschouwer. Wat een vertoning!

Turtlehead 11 mei 2022 om 20:25

Als ik werkgever van Oomen was, zou ik hem vragen of hijzelf wel helemaal fris was. Hij heeft toch een linkerhand ook, neem ik aan?

Erik de Vlaming 12 mei 2022 om 06:46

Ja dat is de grote vraag! Wanneer zit het goed in je hoofd. Iedereen mag buiten rondlopen in deze samenleving of het nu goed zit in je hoofd of niet. Maar om deze man nu op te sluiten om dit gaat te ver lijkt mij hij doet niks verkeer wordt alleen belaagd met een bidon.

Ronellenfitsch 11 mei 2022 om 18:38

Best een link punt ook nog met die stoeprand. Net iets anders vallen en einde Giro

Anton van Valouwe 11 mei 2022 om 18:47

Inderdaad, voor hetzelfde geld breekt hij zijn heup!

Erik de Vlaming 12 mei 2022 om 06:54

Ja kan allemaal. Duidelijk ook zij eigen schuld ik zou als ploegleider hem toch wel even goed toespreken.

Handige Harry 11 mei 2022 om 18:48

Die vetzak haalt hem gewoon onderuit met zijn handtas, voor straf een maand taakstraf in de sportschool.

Marco Willems 11 mei 2022 om 19:07

“Sammie, hou jij m’n tassie effe vast”

Gaizka 11 mei 2022 om 20:58

geweldig!

Wheely 11 mei 2022 om 21:31

Hoog Sammy kijk omhoog Sammy
want dan val je op je gat!

Guushovd 11 mei 2022 om 19:13

Volgens mij geeft Oomen een bidon, maar steekt de man zijn andere hand met tas ook uit waardoor hij valt.

De reactie van de man erna doet vermoeden, dat de man niet helemaal 100% is.

jeanpaul 11 mei 2022 om 19:15

Klopt wat je zegt. Denk eerder dat de man meteen doorheeft wat hij veroorzaakt heeft

klootje kriekeljon 11 mei 2022 om 19:17

Gewoon een schuldbewuste reactie van iemand die weet dat ie net iets heel doms heeft gedaan.

Guushovd 11 mei 2022 om 20:40

Zou ook kunnen, maar het ziet er gek uit.

Erik de Vlaming 12 mei 2022 om 06:47

Ja de vraag is wanneer ben je 100%!

Verweggistan 11 mei 2022 om 19:16

Een Muhlbergertje met publiek.

Turtlehead 11 mei 2022 om 20:23

Omi Opi – The Sequel

Tempobeul 11 mei 2022 om 19:17

Eigenlijk doen ze het beiden niet geweldig handig. Eerst en vooral moet Oomen die bidon met zijn andere hand geven. En die supporter had ook beter zijn andere hand gebruikt, maar daar hield die dat blauwe zakje in vast.

Gelukkig heeft hij er niets aan overgehouden, want bij zo’n val kun je je flink blesseren.

xistnc 11 mei 2022 om 20:14

Ja, dat was ook mijn gedachte. Het is onbeholpen van die man, maar Oomen brengt zichzelf in de situatie dat hij daar de dupe van wordt.

Erik de Vlaming 12 mei 2022 om 06:52

Inderdaad en Oomen rijd ook met een aardige snelheid.

Ik denk dat hij reclame wilde maken voor de bezorgdienst van Jumbo om de bidon aan die man te geven maar dat is nu niet echt gelukt.

Wheely 11 mei 2022 om 19:54

Man man man :(

vanSpringel 12 mei 2022 om 15:17

Nou, jouw reactie kwam precies in me op toen ik het filmpje bekeek.

12hupsakee 11 mei 2022 om 20:20

Het gevolg van een plakbidon.

Turtlehead 11 mei 2022 om 20:23

Het is maar goed dat die man niet van schrik over hem heen viel, dan hadden ze hem van ’t asfalt moeten schrapen.

re-cycle 11 mei 2022 om 20:46

Soort van plakbidon dit

Mwielerfan 11 mei 2022 om 21:31

Niet de op oban dumoulin, maar van kelderman

Romāns Vainšteins 11 mei 2022 om 21:32

Uiterst suf dit maar direct rondom koersen heb ik er wel meer gezien van dit type.

Erik de Vlaming 12 mei 2022 om 06:50

Ja inderdaad ik zag ze laatst ook al bij de wielerronde van Lunteren. Kon best wel eens dezelfde man geweest zijn maar ik denk dat het een bende is van rondreizende wielerfans.

kleomantre 12 mei 2022 om 08:15

Nagenoeg volledig Sam z’n schuld. Waarom moet je dit en rijdend en met je ‘verkeerde’ arm doen.

Al Phila 12 mei 2022 om 10:04

Eens. Ik vermoed dat het een soort van onnozel automatisme is: bidons worden aan de rechterkant uitgedeeld, dus grijp je onwillekeurig met rechts naar de bidon.

Pizzi 12 mei 2022 om 09:22

Wel wat televisietijd voor Jumbo-Visma op deze manier.

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair