Sagan overweegt schijfremmen in voorjaarsklassiekers

Door , donderdag 15 december 2016 om 17:22
Sagan overweegt schijfremmen in voorjaarsklassiekers

foto: BORA-hansgrohe

Peter Sagan heeft tijdens het eerste trainingskamp van BORA-hansgrohe een Specilized S-Works Roubaix met schijfremmen getest. Dat bevestigt technisch directeur Lars Teutenberg aan CyclingTips. De Duitser voegt eraan toe dat de wereldkampioen schijfremmen overweegt in sommige voorjaarsklassiekers, waaronder Parijs-Roubaix.

Beslissing verwacht in februari
Teutenberg legt uit dat Sagan nog maar één ritje op de fiets met schijfremmen, die door de UCI sinds afgelopen oktober weer zijn toegestaan, heeft gemaakt. “We hebben daarnaast ook nog het Venge-model met schijfremmen voor de renners klaarstaan. In februari kijken we hoe we het Roubaix-type het best kunnen afmonteren. Het voordeel is dat je veel meer afstand tot de banden hebt dan met welke andere traditioneel remsysteem.”

Mocht de wereldkampioen daadwerkelijk kiezen voor schijfremmen, dan zou dat voor de branche een doorbraak kunnen zijn. “Peter wilde de fietsen met schijfremmen zelf testen. Hij heeft bepaalde voorkeuren uitgesproken, dus we gaan het zien. Achter het bureau kun je niet echt bepalen welk systeem beter is dan het andere. Er zijn verschillende omstandigheden voor nodig om het verschil te kunnen voelen.”

Dit artikel delen:

14 Reacties

Purito 15 december 2016 om 17:32

Die Sagan begint ook steeds meer op Hulk Hogan te lijken.

Mathieu Moller 15 december 2016 om 17:33

Ik denk niet dat Ventoso dan nog Roubaix wil rijden.

mus van de maasstad 15 december 2016 om 17:38

jij weet hoe hulk hogan eruit ziet?

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Hulk_Hogan

Tiim 15 december 2016 om 17:39

Mooi om te zien hoe hij daar zelf mee bezig is, maar hadden ze dit niet beter geheim kunnen houden? Je moet de concurrentie niet wijzer maken dan ze zijn.

Romāns Vainšteins 15 december 2016 om 17:56

Liever een bericht extra over de beste vriendin van Puck Moonen die gaat BMX’en dan corrupt geleuter van renners die als boegbeeld voor ‘de branche’ moeten fungeren.

jorryt 15 december 2016 om 17:56

Op de mtb heeft hij duidelijk weer eens het verschil kunnen ervaren dus hopelijk is hij om. Maar het is wel voornamelijk marketing.

Hermantk 15 december 2016 om 18:15

@Tiim dit heeft meer met de marketingstrategie van Specialized te maken dan het eventuele concurrentievoordeel voor Sagan

Polleke 15 december 2016 om 18:46

Lees : voor 5 miljoen mag Specialized bepalen waarmee Sagan gaat rijden…

Tiim 15 december 2016 om 19:27

@Herman Ook als het zoiets persoonlijks kan betreffen als remmen? Of zou dit alleen een perspraatje zijn? Kan me namelijk niet voorstellen dat Sagan wedstrijden gaat rijden met remmen die die niet moet

delgado 15 december 2016 om 19:31

@Romans

Hoe weet je dat? Dat is idd een stuk interessanter.

kampioenvanhetkarakter 16 december 2016 om 00:30

Dit heeft te maken met het feit dat de nieuwe Specialized Roubaix met de vering in het balhoofd alleen maar in disc versie beschikbaar is…

schipperaar 16 december 2016 om 07:11

Meer afstand tot de banden? Geldt dat ook voor degeen die pal achter hem rijdt?

richi 16 december 2016 om 08:57

Dit is dus gewoon een grote gratis reclame campagne van Specialized om de nieuwe Roubaix fiets met schijfremmen te promoten. Dat hoort bij het salaris van €4 miljoen.

Eerq 2 januari 2017 om 17:21

@richi, exact!
Wat overigens wel een hele mooie fiets is. Ik heb niet naar de prijs gekeken. Maar als Sagan er op gaat rijden zal ik hem wel niet kunnen betalen :-)

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair