Roompot-Nederlandse Loterij wil Lars Boom

Door Maxim Horssels & Youri IJnsen, dinsdag 14 augustus 2018 om 06:45
Roompot-Nederlandse Loterij wil Lars Boom

foto: Marcel Koch

Roompot-Nederlandse Loterij wil zich versterken met Lars Boom. De ploegleiding van de Nederlandse ProContinental-formatie heeft dat kenbaar gemaakt bij het management van de 32-jarige Brabander, weet WielerFlits. Boom, die een aflopend contract heeft bij LottoNL-Jumbo, krijgt bij zijn huidige ploeg de kans zich te bewijzen in het tweede deel van het seizoen. De WorldTour-ploeg heeft nog geen beslissing genomen over zijn toekomst.

Boom ging in januari van dit jaar onder het mes om zijn hartritmestoornissen te verhelpen. Het herstel duurde echter een stuk langer dan gepland. Hij kon daardoor niet zijn kwaliteiten tonen in de klassiekers, wat hem een jaar eerder ook al niet lukte. In het najaar van 2017 beet Boom van zich af met een ritzege in de Binck Bank Tour en de eindzege in de Tour of Britain.

Bij Roompot-Nederlandse Loterij is het momenteel afwachten. Net als veel andere renners, met wie de oranje formatie praat, heeft Boom zijn voorkeur uitgesproken voor een ploeg in de WorldTour.
[poll id=”911″]

Dit artikel delen:

34 Reacties

trickstuff 14 augustus 2018 om 07:21

Ah, alweer een artikeltje over Boom. Wat je ook van hem vindt, hij houdt de gemoederen in ieder geval flink bezig.

Roompot is wat mij betreft drie maten te klein voor Boom, hij hoort gewoon in de WT thuis.

Crossblesser 14 augustus 2018 om 07:28

Fijn voor Boom dat hij een ploeg achter de hand heeft maar ik hoop dat Jumbo hem nog even binnen de ploeg houdt.

Secondant 14 augustus 2018 om 07:30

Roompot gaf bij het bericht over de salarisverhoging al te kennen dat zij toppers wilde aantrekken, en dus van het plan afstapten om alleen maar jonge talenten aan te trekken met een paar oudere mentoren. Denk dat Boom prima in dat rijtje past. Verder zijn er niet zo veel Nederlandse renners die echt het verschil kunnen maken en beschikbaar zijn.

Wielerfan1987 14 augustus 2018 om 07:35

Toch denk ik dat dit voor beide partijen nog lang geen slechte match zou zijn

Geflitst 14 augustus 2018 om 07:36

Dan kan hij er beter helemaal mee ophouden. Zou beter mikken op Wanty of Corendon als ze PCT worden als TLJ geen optie meer is. Alles beter dan die oranje brigade.

veteraan 14 augustus 2018 om 07:40

Wat is er tegen de oranje brigade?

Spartacus 14 augustus 2018 om 07:42

Anders kan Vaughters vast nog wel een winnaar van hem maken ;)

WernerFranke 14 augustus 2018 om 07:44

Heeft toch wel nog zijn plekje in de WT? De tweede lijn van pakweg BMCCC of Dimesion Data is toch niet zo sterk?

jvh93 14 augustus 2018 om 07:44

In mijn ogen prima optie voor Boom om nog een paar jaar deel uit te kunnen maken van het profpeloton. Zelfde geldt denk ik voor Lindeman

Jan 14 augustus 2018 om 07:48

@secondant
Langeveld?
Kreders?

Secondant 14 augustus 2018 om 08:04

@jan,
Langeveld heeft al met 2 jaar verlengd. Met de Kreders heeft Roompot al genoeg ervaring, maar zijn natuurlijk geen echte toppers of klinkende namen.

Mollema is ook nog vrij, maar lijkt me onhaalbaar, zelfde geldt voor Terpstra (of heeft die inmiddels al verlengd?).

Verder kom je al gauw uit bij Clement, Ten Dam, Van Emden, Hofland et cetera.

Maurits Lammertink is ook nog vrij, zou een optie kunnen zijn om hem terug te halen mocht er geen WT-ploeg voor hem komen.

Fast Freddy 14 augustus 2018 om 08:12

Roompot heeft best een aardig Vlaams voorjaarsprogramma gereden. Alleen Roubaix ontbrak. Wellicht krijgen ze met Boom erbij wel een wildcard. Dat zijn toch de koersen van Boom.
Aan de andere kant zal de begeleiding er niet beter op worden en dat lijkt me nu juist belangrijk voor Boom. De kans dat hij zijn niveau daar niet meer haalt is vrij groot. Niet groter dan bij bovengenoemde DDD trouwens, daar is ook nog nooit iemand harder gaan fietsen.

Boomie1 14 augustus 2018 om 08:20

@trickstuff: Roompot kan met hem erbij misschien wel meer wildcards binnenhalen en hem een programma op WT laten rijden.
Zou daarnaast een mooie aanvulling zijn op de jonge garde.

Boom heeft zeker nog zijn waarde, maar ik vermoed dat hij teveel kopman is om in het voorjaar voor Wout van Aert te knechten.

michielbrands 14 augustus 2018 om 08:23

Boom heeft zelf al eerder aangegeven de voorkeur te hebben om minimaal 1 grote ronde per jaar te rijden, omdat hij merkt dat hij hier heel veel profijt van heeft in de voorjaarsklassiekers. Dus waarom zou hij dan naar Roompot gaan, daarnaast denk ik dat wanneer (enigszins) goede resultaten boekt in de komende weken hij volgend jaar gewoon voor TLJ zal rijden.

Birdheart 14 augustus 2018 om 08:42

Prima optie roompot.
Gewoon een jaartje koersen bij een ploeg die altijd in de kijker wil rijden.
Om zo zich weer op te werken naar top niveau om zo na een jaar weer na wt te gaan.
Zonder druk van de wt

Martinbosui 14 augustus 2018 om 08:50

Ik zou niet weten waarom LottoNL-Jumbo niet door wil met Boom. Vorig jaar versloeg hij in de tour of Brittain de gehele wereldtop in de tijdrit en pakte ook nog het eindklassement. Daarna werden er hartritmestoornissen ontdekt. Ik ben geen dokter maar kan me voorstellen dat dit een tijd lang effect kan hebben op je prestaties. En die klap en dat armgebaar waren toch ook niet zo heel erg? Die schorsing was te fors en wat is er mis met het tonen van wat emotie als je vol adrenaline zit? Zeker verlengen zeg ik! Boom is echt wel een speciale renner.

Scott Sunderland 14 augustus 2018 om 08:52

De beste oplossing voor iedereen. De tijd dat alleen een WT goed genoeg was voor Boom is natuurlijk al lang voorbij. Ja Boom wil graag grote rondes rijden ivm het voorjaar. Bij zijn huidige ploeg rijdt hij ze ook nooit en ik moet nog maar zien dat hij nu wél naar de Vuelta mag.

Er is ook weinig druk om wedstrijden te winnen bij Roompot want dat is men daar toch niet gewend. Als Weening af en toe wint is men blij verrast. Ze hebben er sprinters die nooit winnen. En renners voor de klassiekers die nooit winnen.

EddyB1958 14 augustus 2018 om 09:11

@FastFreddy, zoveel memorabele prestaties heeft hij nu ook niet geleverd in zijn voorjaarskoersen.

BMC-MTB 14 augustus 2018 om 09:16

Bang dat hij zich niet kan motiveren voor Roompot. Zie ik daar liever een gedreven jonge gast.

horsm 14 augustus 2018 om 09:22

De Roompot tijdritfiets lijkt me niet goed genoeg.
Ze zouden natuurlijk een mooie line up hebben voor het voorjaar met Schip, Hoorn, Boom.

JaBo 14 augustus 2018 om 09:30

Roompot is meer iets voor het opleiden en kansen scheppen voor jonge gasten. Wanty zou volgens mij een betere optie zijn, als er iemand is die Boom weer kan motiveren dan is het Hilaire Verschuren.

baswallet 14 augustus 2018 om 09:54

@JaBo Hilaire en “motiveren” in een zin geeft me altijd een vreemd gevoel. Maar ja, past idd wel bij Boom met z’n Astana-geschiedenis en z’n cortisolwaarde-incident.

Jean Dumas 14 augustus 2018 om 10:01

Van Roompot snap ik het wel, maar qua status en salaris kunnen ze hem waarschijnlijk niet genoeg bieden. Maar hij mag ons verrassen, met een Lars Boom 2.0 die in het Roompot-circuit alsnog een winnaar wordt.

skylimit 14 augustus 2018 om 10:05

Vanuit TLJ-oogpunt strik erom….en hup wegwezen, toch?;)

EmPeHa 14 augustus 2018 om 10:11

Zou hij Boogerd nu wel een hand willen geven?

Headlines

Materiaalzone

Populair