Ronde van Zwitserland: Evenepoel kopman Quick-Step Alpha Vinyl, rentree Van Wilder en Masnada

donderdag 9 juni 2022 om 11:18
Ronde van Zwitserland: Evenepoel kopman Quick-Step Alpha Vinyl, rentree Van Wilder en Masnada

foto: Cor Vos

Quick-Step Alpha Vinyl heeft zijn selectie voor de Ronde van Zwitserland (12-19 juni) bekendgemaakt. De Belgische formatie trekt met Remco Evenepoel als kopman naar de achtdaagse rittenkoers. Evenepoel wordt onder andere bijgestaan door Kasper Asgreen, Fausto Masnada en Ilan Van Wilder. Die laatste twee maken hun rentree.

Castelli

Naast Asgreen, zijn ook Tim Declercq, James Knox, Fausto Masnada, Ilan Van Wilder en Louis Vervaeke erbij om Evenepoel te ondersteunen in zijn klassementsambities. Al jaagt de ploeg ook op ritsucces. “We kunnen voor een ritzege gaan met deze solide en gemotiveerde ploeg”, zegt ploegleider Wilfried Peeters. “Maar ook voor een mooi resultaat in het algemeen klassement. De Ronde van Zwitserland is een van de zwaarste wedstrijden van het seizoen, met een sterk deelnemersveld en een hoog niveau, dus we zullen zien wat Remco hier kan.”

“We zijn blij dat Fausto en Ilan terug zijn na hun gezondheidsproblemen”, vervolgt Peeters. Masnada kampte met de ziekte van Pfeiffer, Van Wilder kwam zwaar ten val in Luik-Bastenaken-Luik. “Samen met de andere renners brengen ze een hoop steun en ervaring, ze kunnen ons helpen om onze doelen te verwezenlijken.”

voor

Dit artikel delen:

19 Reacties

Dikke Vrouw 9 juni 2022 om 11:27

Edit redactie: dankje, we hebben het toegevoegd!

quickstep_wolfpack 9 juni 2022 om 11:39

Aankomende Zondag als ik het goed heb

Jean Dumas 9 juni 2022 om 11:34

Sterke ploeg.

Sven1 9 juni 2022 om 11:38

Het zal toch maar moeten blijken hoe sterk Van Wilder en Masnada zijn na hun val en ziekte. Als zij terug op niveau zijn, is dit zeker een sterk team.

Turtlehead 9 juni 2022 om 12:29

Sterk in de breedte. Evenepoel gaat het verschil maken. Als die goed is, zal hij degene zijn met een etappezege en dan volgt het klassement vanzelf.

quickstep_wolfpack 9 juni 2022 om 11:40

In namen is het een goede ploeg. Hopen dat de knechten van Remco beetje in vorm zijn. Weer iemand of alaphilippe de Tour haalt. Hoop het namelijk wel heel erg

quickstep_wolfpack 9 juni 2022 om 11:42

Weet iemand of alaphilippe de Tour haalt?*

Diskob 9 juni 2022 om 12:04

Hij zal wel starten gok ik, maar in welke conditie? Hij haalde in het voorjaar nog niet zijn topvorm, hoe zou hij dan binnen enkele weken (na revalidatie en weinig of geen competitie) ineens weer de sterkste Alaphilippe zijn die kan wedijveren met Van Aert, VDP en Pogi? Misschien kan hij, zoals Van Aert vorig jaar, groeien in de Tour en in de derde week eens uitpakken. En erna weer alles op WK.

Quesada Quesada 9 juni 2022 om 11:42

Benieuwd of ze op kunnen boksen tegen het team van Ineos hier.

Landeirovic 9 juni 2022 om 11:57

Wat denk je nou zelf?

Fraile
Martinez
Pidcock
Yates
Thomas
Van Baarle

…….

Harm Zijlstra 9 juni 2022 om 12:07

Ineos rijdt hier voor plek 2.

Melkzuur 9 juni 2022 om 13:25

Qua team kan er hier niemand opboksen tegen Ineos. Evenepoel zal erg sterk moeten zijn, want tijdens de finale van rit 6 en 7 zal hij het vermoedelijk alleen moeten opnemen tegen meerdere Ineos-mannen (Martinez, Yates, mogelijk ook Pidcock en Thomas).

11 na 11 9 juni 2022 om 21:21

Pidcock klimt plots beter dan iedereen bij Quickstep? Heb ik iets gemist?

jan jansen 9 juni 2022 om 12:09

Remco is de beste
Hup Remco

Steve De Wolf 9 juni 2022 om 15:28

Een gouwe ouwe. Blijft goed. Gewoonweg geniaal! Thx.

Krist The Vanma 9 juni 2022 om 13:54

Dit is voor mij eigenlijk ‘de echte test’ voor Remco.
Hij zegt zelf dat hij nu volledig verlost is van ‘de val’ en mentaal zit het ook erg goed.
Ik zeg niet dat hij zal winnen (ik hoop het wel), maar nu zijn er toch geen excuses meer.

Melkzuur 9 juni 2022 om 14:42

Wat niet wil zeggen dat het per sé slecht is als hij vierde zou worden op 58 seconden van de winnaar.

Krist The Vanma 9 juni 2022 om 14:58

Neen, zeker niet. Of genekt wordt door een tactisch ploegenspel, kan ook.
Maar ik wil maar zeggen, 1 op 1 zijn er geen excuses meer.

Niet dat het geen fantastische coureur blijft als hij hier faalt hoor. Heeft wat mij betreft al heel veel goeds laten zien dit jaar.

Steve De Wolf 9 juni 2022 om 15:43

Goh, is Evenepoel, gegeven zijn palmares en jaren bij de profs, eigenlijk nog wel aan een test toe? Laten we hopen dat hij deze en andere wedstrijden gewoon zo goed mogelijk kan rijden -dus gespaard blijven van valpartijen, materiaalpech, ziekte,…- en dan is het resultaat wat het is, net zoals dat voor andere renners het geval is.

Net binnen

Populair

Materiaalzone