Roglic grapt na winst in het Baskenland: “Deze slotrit ging een stuk beter dan de vorige”

zaterdag 10 april 2021 om 19:56
Roglic grapt na winst in het Baskenland: “Deze slotrit ging een stuk beter dan de vorige”

foto: Cor Vos

Primož Roglič kon het in de Ronde van het Baskenland wel waarmaken in de slotrit. Na afloop grapt de Sloveen: “Deze slotrit ging een stuk beter dan de vorige in Nice.”

“Het was een korte, maar leuke etappe”, blikt de eindwinnaar terug. “Dat is het mooie aan die korte etappes. Als ze honderd kilometer langer zouden zijn, waren ze misschien saai geworden. Voor ons ging alles vandaag goed, dus ik ben blij dat ik hier nu sta.”

“Ik houd van koersen in het Baskenland omdat het altijd zwaar is. We hebben vanaf het eerste moment plezier gehad en hebben mooie resultaten behaald. We zijn hier met een jong en sterk team. Jonas (Vingegaard, die tweede werd, red.) was heel sterk. Echt een topweek.”

Dit artikel delen:

15 Reacties

Murcia 10 april 2021 om 20:06

Dat grapje is ook wel tekenend, hij blijft nooit in de teleurstelling hangen. Vandaag een geweldige koers gemaakt en bekroond. Wordt een leuke ploeg voor de Amstel volgende week overigens. Kunnen daar wel 3 mensen uitspelen.

S. Morgenstern 10 april 2021 om 20:10
Quote:
We zijn hier met een jong en sterk team.

Kijk, na een weekje koersen is hij er eindelijk aan toe om dat eerste bijvoeglijke naamwoord met iets anders gepaard te laten gaan.

KevinK1986 10 april 2021 om 20:24

Geen woord van gelogen. Waanzinnig veel respect voor deze Roglic. Vandaag met veel lef voor de aanval gekozen (iets wat hem regelmatig verweten wordt)
Vingegaard de ontdekking. Ergens jammer dat Roglic niet een meter voor de streep heeft gewacht en Vingegaard de eindoverwinning heeft gegund.

xistnc 10 april 2021 om 20:33

Haha, ja, ik vroeg me ook af of dat nog een optie zou zijn. Nee, uiteraard niet. Dat is vragen om problemen.

KevinK1986 10 april 2021 om 20:40

Wellicht heeft dit wel de doorslag gegeven in het ploegenklassement. Ze hebben daadwerkelijk alles gewonnen. Geel, groen, jongeren, berg en ploegenklassement.
Waanzinnige prestatie

Gilberto 10 april 2021 om 21:00

Roglic is een grote meneer, als sporter en als mens een hele fijne kerel. Ik moest ff aan hem wenne, maar ik ben fan, met een korte A

toiletduck 10 april 2021 om 22:09

Roglic heeft zich vandaag toch een hele andere kant van zichzelf laten zien. Prachtig, hij heeft weer wat wielerzieltjes gewonnen!

Westfalen 10 april 2021 om 22:23

Begint zowaar een beetje een showmannetje te worden met zijn opzwepende gebaren in de laatste kilometer. Alleen jammer dat er zo weinig volk stond.

Groetjesaandevoetjes 10 april 2021 om 22:56

Ik heb zelfs het idee dat hij het publiek opzweepte om harder te juichen voor de overwinning van Gaudu.

Wim Kruithof 11 april 2021 om 02:17

Groetjes, dat idee heb ik ook. Was erg mooi, lijkt me voor andere ploegen ook een bijzonder fijne gozer om mee samen te werken. Want aan de meet kun je vertrouwen op een rechtvaardige beloning.

Jean Dumas 11 april 2021 om 10:47

Hij doet ook niet moeilijk over het verbergen van afspraken als die met Gaudu. Dat weet het wielerpubliek toch wel, en als Roglic instinctief koerst komt het vaak goed.

F4L 10 april 2021 om 22:30

Samen met Pogacar een renner die er praktisch altijd staat, zowel in kleine als grote rondes en in eendagswedstrijden. Kan mij eigenlijk weinig renners herinneren die net zo sterk zijn als die twee. Valverde misschien?

Magician 10 april 2021 om 22:47

Valverde is allang niet meer van dat niveau en kwam in de grote rondes bijna altijd wat tekort, maar was inderdaad ook een gigant in zowel eendaagse als meerdaagse wedstrijden. En Nibali? De twee winnaars van een grote ronde in het huidige peloton die ook meer mooie wedstrijden op hun palmares hebben.

En veel sterke renners op andere, soms meerdere fronten.

F4L 11 april 2021 om 08:18

Nibali is inderdaad een goede met winst in grote rondes en Milaan-San Remo en Lombardije.

Jan 11 april 2021 om 09:05

Hoe had deze wedstrijd gistr verlopen als Roglic nog in geel had gereden?
Het lijkt wel een tactische meesterzet om geel eerst te vergeven

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair