Roglic behoudt roze trui: “Ik was blij toen de zon erdoor kwam”
foto: Cor Vos
zondag 12 mei 2019 om 17:49

Roglic behoudt roze trui: “Ik was blij toen de zon erdoor kwam”

Primoz Roglic is ongeschonden door de eerste rit-in-lijn van de Giro d’Italia gekomen. De Sloveen van Jumbo-Visma behield daardoor de roze trui. “Het was regenachtig en moeilijk vanaf het begin. Het ging ook snel vanaf de eerste kilometers met enkele klimmetjes”, zegt hij in het flashinterview na afloop.

“Het was een gepaste start van deze race”, aldus Roglic, die niet verkleumde op de fiets. “Het was wel koud, maar goed te doen. Ik was wel blij toen de zon erdoor kwam. Het is weer een dag in de Maglia Rosa en de ploeg heeft daar hard voor gewerkt, dus we zullen ervan genieten.”

Roglic eindigde zelf als 27ste in de tweede etappe naar Fucecchio. De ritwinst ging naar Pascal Ackermann van BORA-hansgrohe.

RIDE Magazine
6 Reacties
12-05-2019 17:55
Oh wat is het leven fijn als de zon schijnt!
12-05-2019 17:58
De concurrenten zullen wel hopen dat Roglic c.s. alles op alles zullen zetten om de roze trui te verdedigen. Yates was er vorig jaar althans toe bereid. Een ronderenner van het type Anquetil lukt het overigens.
12-05-2019 17:58
Hij blinkt nog niet uit in oneliners.
    12-05-2019 18:35
    Gewoon iemand die je beter in zijn eigen taal interviewt, een Nibali als voorbeeld heeft genoeg interessants te vertellen zolang je de vragen in fatsoenlijk Italiaans stelt.

    Je kunt wel stug doorgaan met Engels maar niet iedereen is die taal genoeg machtig om meer dan 'wielie wielie hard, wielie wielie, fast, wielie wielie heppie' uit te braken.
    12-05-2019 19:13
    Dat denk ik ook.
    12-05-2019 19:42
    Blinkt hij nu wél of niet uit in wanlijners? Overigens wat moet je anders antwoorden op volstrekt overbodige vragen vlak na of voor de koers als Wot doe joe sink toedee? Hauw doe joe fiel toedee? Was iet dievikult toedee? of Doe joe sink joe ken kiep ze roze jeursie? Voor inderdaad diepte interviews zou ik hem in zijn eigen taal laten interviewen.

Reacties zijn gesloten.

RIDE Magazine