Roger De Vlaeminck opgenomen op intensive care

maandag 14 oktober 2019 om 17:23
Roger De Vlaeminck opgenomen op intensive care

foto: Cor Vos

Roger De Vlaeminck ligt in het ziekenhuis. De 72-jarige wielerlegende werd zaterdagochtend onwel en is met koorts opgenomen op de intensive care van het AZ Alma te Eeklo, schrijft Het Laatste Nieuws. De Vlaeminck wordt momenteel onderzocht onderzoeken om te bepalen wat er precies aan de hand is. 


Aan de Belgische krant laat ‘Monsier Paris-Roubaix’ weten dat hij op vrijdagavond al last had van koude rillingen. De volgende dag besloot hij naar het ziekenhuis te gaan. Daar moet hij nog zeker twee dagen blijven. “Ze willen me volledig doorlichten om de oorzaak van mijn ‘malaise’ te achterhalen”, aldus De Vlaeminck.

De zesvoudig winnaar van Tirreno-Adriatico maakt het gezien de omstandigheden goed. “De koorts is geweken en voorts voel ik geen pijn. Al heeft het zich wel een beetje op mijn nekspieren gezet”,

Eerder vandaag werd bekend dat ook Eddy Merckx in het ziekenhuis ligt. De vijfvoudige winnaar van Ronde van Frankrijk kwam tijdens een fietstocht met vrienden ten val. Daarbij lijkt Merckx een flinke hoofdwond op.

Dit artikel delen:

12 Reacties

koos verrek 14 oktober 2019 om 17:37

Sjonge jonge ’t zit ze niet mee, eerst poupou, dan Eddy nu Roger. Beterschap roger

josi 14 oktober 2019 om 18:24

Poulidor, Merck, De Vlaeminck, het houdt niet op.

Franco Ballerini 14 oktober 2019 om 18:47

Oh wat erg! Ik ben niet zo ingewijd in jongerentaal, maar het woord dramaqueen heb ik nog meegekregen. Oude mannen, mooie leeftijd in goede gezondheid bereikt, ik teken ervoor. Ik gun ze het beste, maar er is maar één zekerheid in het leven.

Panache 14 oktober 2019 om 18:53

Ergste is nog wel dat je die onzin uitbraakt op naam van iemand anders.
Intensive care is geen bed voor een kuchje.

kleomantre 15 oktober 2019 om 14:12

@Panache: Anderzijds is de reactie van Josi ook niet eentje waar je veel aan hebt. Gezien de leeftijd van de heren in kwestie is het de normaalste zaak van de wereld. En gaan doen ze toch een keer. Net als iedereen en deze heren hebben tot nu toe al een vol leven gehad.

Ik vind een ‘het houdt niet op’ meer van toepassing bij een paar fikse ongelukken in de koers, of als in recente jaren enkele (grote) talenten uit België vroegtijdig heen gaan of zeer zware kwetsuur oplopen.

ebl 14 oktober 2019 om 18:41

Pfff, artsen…
Roger wist te melden dat in zíjn tijd de dokters pas échte artsen waren, toen was het wel wat anders dan die watjes nu die zich docteur noemen…

Vroeger, toen ze van een ezel nog een renpaard maakten!

Barry Batsbak 14 oktober 2019 om 22:18

Roger is ook zieker dan Merckx. En zieker dan Poulidor. Wat? Zieker dan zij samen. Maar hij kan er beter tegen hè, hij herstelt ook weer sneller. Nu ligt hij dan toevallig in het ziekenhuis, maar vroeger zou hij onder deze omstandigheden gewoon een cross afwerken. En waarschijnlijk ook nog winnen. Met minuten voor op de concurrentie.

re-cycle 14 oktober 2019 om 20:27

Hoort dit soort prive nieuws wel thuis op wf.nl en of wf.be. Is er geen privacy.

VerstandOpNul 14 oktober 2019 om 21:06

Nou idd.. Daarom staat hij ook zelf de pers te woord..

kielabokki 15 oktober 2019 om 03:00

Roger geen wielerlegende?

EddyB1958 15 oktober 2019 om 09:40

Poulidor, Merckx en De Vlaeminck zijn na hun carrière publieke figuren gebleven. Poulidor nu ook in Nederland door opa te zijn van Mathieu. Bv Zoetemelk is dat veel minder.

Kelder is de Man 15 oktober 2019 om 10:10

Valt mee hoor. Zoetemelk was nog deelnemer in Expeditie Robinson. Helaas hetzelfde jaar als de Kannibaal.