Robert Gesink: “Morgen is de dag van de waarheid”

donderdag 18 januari 2018 om 08:04

Robert Gesink - Foto: Sirotti (archief)

De rentree van Robert Gesink in het profpeloton verloopt voorspoedig. Ook de derde rit – waarin hij als dertiende eindigde – kwam hij probleemloos door. “De rit was niet spectaculair, maar morgen verwacht ik een heel andere dag”, vertelt hij op de site van LottoNL-Jumbo.


Gesink schuift op naar een negende plek in het algemeen klassement. “Ik voel me erg goed hier in de hitte”, aldus Gesink. “Morgen is de dag van de waarheid, maar zoals het nu loopt is top. Het gaat met de dag beter en mijn plek in het peloton weet ik weer gemakkelijk te vinden”, geeft hij aan.

Op vrijdag wacht er een serieuze test. De etappe naar Uraidla kent immers een lastig slotstuk. “Een zware rit en een finale waarin ieder voor zich moet knokken”, oordeelt Gesink. “Het zal erg zwaar worden, met veel klimwerk. Ik voel me goed en George (Bennett, red.) is ook heel erg gretig. We gaan het allerbeste van onszelf geven en hopelijk is dat genoeg om bij de eersten te rijden.”

23 Reacties

Sephiroth 18 januari 2018 om 08:11

Mij benieuwen of het bergop ook nog steeds goed gaat. Ondanks dat het weinig denderende resultaten gaf de afgelopen 2 ritten denk ik dat het niet verkeerd is voor Robert om vaker te sprinten mocht hij daadwerkelijk rittenkaper willen worden.
Niet elke etappe, maar in dit soort rondjes kan het geen kwaad voor hem.

jvh93 18 januari 2018 om 08:14

@sephiroth, die gedachte had ik ook. Goed dat hij zijn benen hier alvast kan testen in de sprint. Ben heel benieuwd hoe het bergop gaat met Gesink, hij oogt fris en scherp in ieder geval

Sebas 18 januari 2018 om 08:24

Zin in! Heel veel!

Jandepandaman 18 januari 2018 om 08:31

Mooi om te zien dat hij ook in deze sprint etappes zijn neus aan het venster steekt en laat zien gericht te zijn op resultaat. Ik hoop van harte voor hem dat het bergop net zo zal gaan.

schipperaar 18 januari 2018 om 10:27

Geen nieuws van Sam die een flinke duikeling maakt maar net als Robert op 20 sec blijft steken?

Brummel 18 januari 2018 om 10:36

Robert beschikt over voldoende explosieve spiervezels. De korte noteringen zijn bewijs van zijn motivatie om wat van dit seizoen te maken. Sterke mentaliteit!

@schipperaar, misschien wat verder achterin het peloton gefinished. er staan tientallen renners op een gedeelde achtste plaats, dus dat zal wel op basis van finishvolgorde bepaald worden

Romāns Vainšteins 18 januari 2018 om 10:53

‘Geen nieuws van Sam die een flinke duikeling maakt maar net als Robert op 20 sec blijft steken?’

Pfffradapaardje

Cadellie 18 januari 2018 om 10:56

Ik hoop het Gees! Verbaas ons met ritwinst + eindzege.

DeLuiaardVanLimburg 18 januari 2018 om 11:12

Pfaaaradepaardje, Zegt de man van het wachtwachtpoefgejeremieer

Geflitst 18 januari 2018 om 11:26

Als hij op de heuveltjes niet mee kan, heeft hij alvast het excuus dat hij teveel krachten heeft verspild in de sprints en dat dit een wijze les voor de toekomst is.

snoep de hond 18 januari 2018 om 11:35

@schipperaar,
Je beseft je dat dit soort berichten worden gemaakt op basis van de nieuwsberichten van de ploeg zelf? Zo'n beetje elke ploeg plaatst standaard na een wedstrijd of etappe zo'n soort nieuwsberichtje op zijn teamsite . Er staat in de tekst hierboven ook een link naar het betreffende nieuwsbericht op de site van TLJ.

Als je benieuwd bent naar Sam Oomen moet je de nieuwsberichtjes op de teamsite van Sunweb in de gaten houden. In het nieuwsberichtje van Sunweb over de etappe van vandaag (link) wordt echter niet over Oomen gesproken.

horsm 18 januari 2018 om 11:36

Gesink zoekt zelden naar excuses

WernerFranke 18 januari 2018 om 11:49

De sprint van Gesink vandaag was echt ridicuul. Wat probeert hij te bereiken door als een malle een paar uitbollende renners te passeren om zo 13e te worden? Probeer dan bij de tussensprinten voor boni’s te gaan, daar heeft hij tenminste iets aan.

tetedelacourse 18 januari 2018 om 11:50

@snoep: prima argument lijkt me. Maar dat zal er niet in gaan ;)

Abysmal 18 januari 2018 om 11:53

@wernerfranke ga boeven vangen

Sunrider 18 januari 2018 om 12:30

De tussensprintstrijd om een paar seconden wordt op het scherpst van de snede gevoerd. Haas en McCarty bijv haalden 2 en 1 sec. Na een kilometers lang duel maar komen in de finale niet in het spel voor.

mhp88 18 januari 2018 om 12:44

@WernerFranke
In deze koers zitten vaak nog wel een paar seconden tussen de nrs 1t/m 3. Maar vanaf daar kunnen meerdere renners in dezelfde tijd komen. Als dat zo is, worden de klasseringen van de etappes opgeteld. Degene met de beste klasseringen opgeteld staat dan voor. Daarvoor doet hij het…

Tinkerbell 18 januari 2018 om 14:52

Het is in dit soort rondjes inderdaad belangrijk altijd van voren te finishen, dat probeert Gesink nu goed en dan zitten er weer een paar zeikerds tussen die er iets op aan te merken hebben.

Wheely 18 januari 2018 om 17:23

Kan me nog een Giro herinneren waarin Gesink een record vestigde omdat hij na twee weken koers alle etappes binnen de top 20 was gefinisht. Kortom, hij heeft er een neusje voor om van voren te zitten, zou een leuke klassementsrenner kunnen zijn. ;)

siets 18 januari 2018 om 17:26

Hoelaat moet ik voor de buis (lees online) zitten wil ik de finale kunnen zien? Iemand enig idee?

AndriesW 18 januari 2018 om 18:29

@Wheely
Tour 2015 en top 30. ;)

Wheely 18 januari 2018 om 20:41

@AndriesW
Ojah dat was m!

sooike 18 januari 2018 om 23:15

Ik begrijp niet dat Gesink niet voor het klassement gaat met al die topklasseringen tot nu toe. Misschien vanavond alsnog spoedoverleg bij TLJ ?