Robert Gesink is het mooiste verhaal van Jumbo-Visma – WIELERFLITS UPDATE

zaterdag 20 augustus 2022 om 10:15
Video

De kop is eraf. En Jumbo-Visma is de Vuelta a España 2022 begonnen waarmee het in de Tour de France geëindigd is: winnen met machtsvertoon. In de straten van Utrecht was de Nederlandse trein heer en meester: alleen INEOS Grenadiers en Quick-Step-Alpha Vinyl bleven binnen de halve minut. Er vielen een aantal zaken op. Welke? Bekijk nu de WielerFlits Update!

Binnenkort verschijnt de nieuwe voorjaarseditie van RIDE, waarin we uitgebreid vooruitblikken op het nieuwe wielerseizoen. Het wordt wederom een lekker dikke editie vol verhalen over alles wat de wielersport zo mooi maakt. Pre-order hem nu online en ontvang leuke extra's. Wil je onze voorjaarsgids extra voordelig ontvangen? Neem dan nu een abonnement en ontvang maar liefst 20% korting!

Want wat deed Remco Evenepoel daar nu precies tegen het einde? En wie zijn eigenlijk de grote verliezers van deze eerste, belangrijke dag voor de klassementsrenners? Daarnaast staan we uitgebreid stil bij de rode leiderstrui van Robert Gesink. Een prachtig mooi gebaar van Jumbo-Visma om de oud-kopman van de ploeg nog eens in het zonnetje te zetten. En dat terwijl hij er na zijn niet-selectie voor de Tour even helemaal geen zin meer in had.

Verslaggevers Maxim Horssels en Youri IJnsen praten je vanaf het Jaarbeursplein in Utrecht helemaal bij over de laatste stand van zaken.

Beluister de podcast hier:


De WielerFlits Update is ook te beluisteren als podcast
iTunes
Spotify
RSS-feed

Dit artikel delen:

10 Reacties

Romāns Vainšteins 20 augustus 2022 om 10:38

Nu is het wachten op de film.

0
Pietspeed 20 augustus 2022 om 10:49

Die leeft al minstens 10 jr in z’n eigen film. Komt geen eind aan. Pracht figuur.

0
Wheely 20 augustus 2022 om 10:56

Lijkt me prachtig, een montage van zijn overwinningen in de Giro dell'Emilia, Californië en het Canadese tweeluik, zijn klassement en ritwinst in de Tour, zijn pechmomenten, zijn comeback en tweede leven als superknecht en dan deze heerlijke rode trui. Wordt er nu al emo van.

0
Marik 20 augustus 2022 om 11:15

Ik ben geneigd het hierin wel met Romans eens te zijn. Het Gesink verhaal wordt opgeblazen tot mythische proporties en gek genoeg vind ik dat een belediging voor hem. Het is een fantastische eer en het is een zeer menselijke geste van de ploeg en de erkenning van zijn ploeggenoten is fantastisch om te zien.
Laat het daarbij in plaats van er een verhaal van te maken alsof zijn hele carrière samenvalt met deze dag in het rood. Ik vind dat nogmaals gezegd een tikje beledigend voor alles wat Robert heeft gepresteerd.

0
Stabanger 20 augustus 2022 om 11:44

Volledig eens met Marik. Doe ff normaal en probeer als een journalist naar de zaken te kijken ipv een grote Gesink-fan. Dit is heel subjectief. Ik vind persoonlijk Roglic (en ook Vingegaard) 10 keren straffer.

Gesink was een groot talent. Hij had veel pech. Tis niet zo datie altijd is gebleven terwijl ie 5 andere aanbiedingen voor meer geld had. Hij hielp Belkin, Blanco, en Jumbo hielp hem na al het gestuntel en geval.

Tis ook niet zo dat dít net het bewijs is van het blijven geloven in Gesink. Hij is dit jaar zichtbaar minder dan 2 seizoenen terug. Als knecht welliswaar, daarvoor viel het telkens tegen als kopman.

Hij is vooral die rasnederlander, net als Bauke. En daarom vallen zij net zó goed "in het pulletje" bij velen. Dat ie z'n belastingen op die 5 ton/6 ton ontwijkt via Andorra is men dan weer selectief doof voor.

0
Michiel 20 augustus 2022 om 11:50

Tis maar waar je je weer druk om maakt. 2 enthousiaste Wielerflits journalisten die erg enthousiast zijn over Gesink. Nou mooi. Gesink zal zich geen moment beledigd voelen lijkt me. Hup Gesink.

0
De Dikbilgorgel van Dorestad 20 augustus 2022 om 12:21

Om allerlei redenen is er elke dag opnieuw een mooiste verhaal. Ze hebben er niets aan als dit morgen nog steeds het mooiste verhaal is.

0
Pietspeed 20 augustus 2022 om 21:15

Terecht ff stilstaan bij rode trui en carrière van Gesink als kopman naar 'knecht' bij TJV en voorlopers. Gewoon mooie exposure en geste hem in de bloemetjes te zetten, ook voor na z'n carrière.

0
Wheely 20 augustus 2022 om 10:50

Lekker filmpje mannen! Gewoon 1 shot, niet te moeilijk doen en een lekker enthousiast verhaal van dit topduo.

0
Albeijing Feeniks 20 augustus 2022 om 12:45

Hier krijg ik de tranen van in de ogen. Wat een prachtfiguur.

0

Headlines

Populair

Materiaalzone