Robbert de Greef gereanimeerd na zware val

zaterdag 30 maart 2019 om 15:16
Robbert de Greef gereanimeerd na zware val

foto: Cor Vos

Robbert de Greef is zwaar ten val gekomen in de Omloop van de Braakman. De 27-jarige renner is gereanimeerd en in kritieke toestand per ambulance overgebracht naar het ziekenhuis van Antwerpen.

De koers was pas net vertrokken toen De Greef op de kasseien van de Timmermansweg (na vijf kilometer koers) onwel raakte en ten val kwam. Een andere renner reed daarna tegen hem aan. De Greef was op dat moment in de achtervolging op het peloton door een lekke band.

Hulpdiensten waren snel ter plaatse om medische hulp te verlenen, ook een traumahelikoper werd opgeroepen. De Greef is enige tijd gereanimeerd en uiteindelijk per ambulance naar het ziekenhuis vervoerd. De wedstrijd is afgelast.

De Greef, die vorig jaar prof was bij Roompot-Nederlandse Loterij, was bezig aan een sterk voorjaar. Twee weken geleden finishte hij nog als tweede in de Ronde van Drenthe. Voor de Omloop van de Braakman gold hij als een van de favorieten voor de zege.

Dit artikel delen:

12 Reacties

Grobbel 30 maart 2019 om 15:25

Heftig… Maakt de beslissing van de organisatie om de koers volledig af te gelasten een stuk begrijpelijker ook. Hopelijk geen permanente gevolgen, maar dit klinkt verre van goed natuurlijk.

josi 30 maart 2019 om 15:29

Vreselijk nieuws, nu maar hopen dat het toch nog goed komt.

peervaneynthoven 30 maart 2019 om 15:51

Het is me niet duidelijk. Viel hij nu doordat hij onwel raakte en daardoor moest worden gereanimeerd of moest hij door ernst van die val worden gereanimeerd. Voor deze renner natuurlijk niet zo relevant, maar het is niet duidelijk uit de berichtgeving op te maken. Ik wens Robbert de Greef alle beterschap, waarbij zijn sport nu bijzaak is.

Kelder is de Man 30 maart 2019 om 15:55

Zoals ik het lees.. werd onwel en daarna gevallen.

leegloper 30 maart 2019 om 16:41

Ik vraag me ook af of en hoe ze dat kunnen weten.

Romāns Vainšteins 30 maart 2019 om 17:00

Net zoals Goolaerts dus, hopen dat ie er helemaal bovenop komt zeg.

Volgens mij kun je dat achterhalen adhv getuigenissen van renners in de buurt mbt eerst vallen of door iets vallen.

bidon colle 30 maart 2019 om 16:00

Terechte beslissing van de wedstrijdorganisatie. Naar mijn mening wilt de organisatie niet dezelfde situatie zoals vorig jaar in Parijs-Roubaix en is dit de enige juiste beslissing!

Mapsv 30 maart 2019 om 16:37

Verschrikkelijk… Hij woont hier 3 deuren verder in de straat…

Gerben 30 maart 2019 om 18:19

Verschrikkelijk!

Ik vrees het ergste.

FritsvanHoefelen 30 maart 2019 om 21:10

Geduld is in zo’n geval altijd zwaar