Richard Plugge: “Dit is een enorme dreun”

Richard Plugge: “Dit is een enorme dreun”

foto: Cor Vos

Richard Plugge, de teammanager van Jumbo-Visma, baalt uiteraard als een stekker dat Primož Roglič de Tourzege aan zijn landgenoot Tadej Pogačar moet laten. “Dit is een enorme dreun en teleurstelling, voor iedereen”, zo reageert Plugge bij In het Wiel van het Algemeen Dagblad.

De Nederlandse ploeg keek met vertrouwen uit naar de laatste tijdrit. “We waren vol vertrouwen omdat we reden zoals we reden. Primož voelde zich ook goed en had er zin in. Als iemand goed kan omgaan met de druk, dan is het Primož wel. Hij heeft de wattages geduwd die hij moet duwen, maar we botsen op iemand die outstanding is.”

“Primož heeft zijn ding kunnen doen, maar het was niet goed genoeg”
“Primož heeft zijn ding kunnen doen, maar het was niet goed genoeg. Hij wist vanaf het begin de tussentijden en we hebben hem ook eerlijk alle tijden doorgegeven. Toen Pogačar op het vlakke harder reed dan Tom Dumoulin en Wout van Aert, dachten we wel: waar moet dit eindigen? Pogačar is de verdiende winnaar”, is Plugge een sportief verliezer.

“Primož reed denk ik heel lang een goede tijdrit, maar op een gegeven moment zie je dat Pogačar verder wegloopt en dan weet je dat het niet goed gaat. Vorig jaar pakte Primož nog anderhalve minuut op Pogačar in de tijdrit van de Vuelta a España. We dachten dat 57 seconden voorsprong genoeg was, maar dat bleek niet zo te zijn.”

foto: Cor Vos

“We hebben de goede dingen gedaan”
“Op de momenten dat het ertoe deed, hebben we de goede dingen gedaan”, zo reageert Plugge op de vraag of Jumbo-Visma tactisch gezien een goede wedstrijd heeft gereden. “Dat blijkt ook wel, want we hadden bijna een minuut voorsprong na drie weken koers. Het was ook niet dat we nog extra tijd hadden kunnen pakken. Die kansen deden zich niet voor.”

“Dit is een enorme dreun, maar ik ben tegelijkertijd ook trots op hoe we als ploeg hebben gereden. We zullen hiermee moeten leven. We gaan eerst even diep balen, maar daarna moeten we de boel weer oppakken en weer opbouwen naar volgende doelen. We behalen drie ritzeges en een tweede plek in het eindklassement. We zijn op de goede weg.”

Dit artikel delen:

60 Reacties

pirazzi 20 september 2020 om 14:09

Dus vandaag komt er geen ritzege bij met van Aert, dat voorspelt hij wel goed denk ik.

Piet 20 september 2020 om 14:10

En zo is het! Iedereen die thuis vanaf de bank roeptoetert over aanvallen vergeet het enorm hoge tempo in deze tour. Slim gespeeld van UAE om de tijdrit zo goed voor te bereiden. Ik heb genoten van deze tour en gebaald. Chapeau voor TJV.

rogierb 20 september 2020 om 19:28

Hoge tempo hebben ze toch zelf voor gezorgd.

Erik Breukink 20 september 2020 om 14:23

“Als iemand goed kan omgaan met de druk, dan is het Primož wel.” Ja, dat hebben we gezien hoor.

Emergo 20 september 2020 om 14:37

Applaus,

lone wolf 20 september 2020 om 14:52

Het is maar zo fair dat je ook de rest van de quote aanhaalt dan. “Hij heeft de wattages geduwd die hij moest duwen.”

Ik blijf erbij: Roglic is stoïcijns genoeg om met druk om te kunnen en eigenlijk reed hij een prima tijdrit. Pogacar was gewoon buitenaards. Dit zag niemand zo extreem aankomen. Maar de wal staat vol van stuurlui die anders roepen, ik weet het ook wel.

Ik merk trouwens graag op dat ik een Belg ben met een neutrale bril en dus allerminst anti-NL zit te juichen dat Roglic verloren heeft. Mij maakt het niet uit wie er wint, maar ik vind wel dat we de kampioenen – want dat is Roglic ook nog altijd – met iets meer respect mogen bekijken.

adelaarvanantwerpen 20 september 2020 om 15:41

Roglic heeft geen superslechte tijdrit gereden maar het was toch wel een beetje teleurstellend. Roglic is normaal een betere tijdrijder en klimmer dan Porte en wordt op meer dan halve minuut gereden door Porte. Hij eindigt maar drie seconden voor op een niet klimmer als Cavagna. Bergop heeft hij ook maar de 11de tijd. Pogacar rijdt 1:20 weg van hem bergop en zelfs Van Aert reed 40 seconden sneller bergop.

Door die vijfde plek lijkt het alsof Roglic nog een goede tijdrit heeft gereden, maar hij kon eigenlijk niet veel verder vallen. De renners achter hem zijn oftewel goede tijdrijders die niet kunnen klimmen oftewel goede klimmers zoals Mas en Urán die veel tijd verloren in de eerste 30km

de nieuweMerckx 20 september 2020 om 16:01

Het was vreemd genoeg vooral op de klim dat het helemaal verkeerd liep. Op het vlakke gedeelte bleef de schade goed beperkt.

Gilberto 20 september 2020 om 18:33

Hulde lone wolf, een verademing

Turtlehead 20 september 2020 om 14:28

Nou, een beetje minder ‘tevreden’ mag hij wel zijn.
En dat geleuter over wattages na een afgang heb ik deze Tour al eens eerder gehoord, dus dat vind ik ook niet zo sterk.
Wel goed dat Plugge zich meldt.

Zo zie je maar: alle prijzen pakken die je kan, wanneer dat kan, ‘pas de cadeaux’….

pirazzi 20 september 2020 om 14:54
Quote:
Primož voelde zich ook goed en had er zin in.

Waarom ziet hij dan zo bleek? Hij heeft toch geen last van bloedarmoede?

Vlinder 20 september 2020 om 14:56

Ik heb genoten van dit team. Mijn mooiste beeld van deze tour was toch de troostende armen en schouderklopjes van Dumoulin en van Aert bij Roglic die stikkapot en zwaar ontgoocheld op het asfalt zat. Maar ook Tony Martin die met zoveel zorgzaamheid de rugnummers op het tijdritpak vastzet. Hier was een team bezig die 3 weken lang door het vuur voor elkaar gingen. Wat een tour was dit zeg! Je kunt natuurlijk in alle ‘wat als’ scenario’s verzanden, die ik overal al lees. Maar alle ‘wat als scenario’s’ bieden ook geen vaststaande uitkomst. Ze zijn speculatief en je kunt nooit weten of ze het gewenste effect zouden hebben. Want je kunt er dan altijd wel weer een nieuw ‘wat als dan scenario’ aan vast knopen. Voorbeelden; wat als Roglic in de eerste week meer had aangevallen? Je kunt dan meteen een nieuw ‘wat als scenario’ schetsen; dat hij dan bijvoorbeeld de 3e week totaal door het ijs zakte, zoals in de Giro vorig jaar of dat Pogacar hem dan fluitend had kunnen volgen. Wat als hij Pogacar niet de ruimte had gegeven na de waaierrit? Dan hadden misschien andere kopmannen teveel kansen gekregen en kunnen profiteren. Achteraf situaties bedenken gaat altijd gepaard met kennis die toen niet voor handen was. Het is ook niet zo dat Pogacar een spectaculaire aanvalstechniek heeft toegepast. Hij heeft het wel heel slim gespeeld en hij was gewoon over de hele Linie heel erg sterk. Sommige roemden zijn aanvalslust op soc media maar in werkelijkheid stond zijn rijden ook niet in het teken van voortdurend aanvallen en hij had ook niet iets in handen om uberhaupt te verdedigen. De ploeg heeft over de hele linie genomen sterk gereden vind ik. Geen ploeg in de wereld zal foutloos en perfect 3 weken lang rondrijden. Vorige week vertelde een wielrenner (ben de naam even kwijt) dat wielrennen een aaneenschakeling van fouten maken is en degene die de minste fouten maakt wint meestal. Dat vond ik wel mooi gezegd. Natuurlijk is het verder interessant om te reflecteren op alles wat er gebeurd is. Dat zal de ploeg ook zeker doen. Mijn conclusie is dat Pogacar gewoon een onbevangen en fantastisch sterke tour heeft gereden. Zonder grote druk, optimaal heeft geprofiteerd (dus ook heel slim) van de Jumbo trein. Diezelfde jumbo trein heeft er ook voor gezorgd dat andere klassementsmannen eraf waaiden en zo geen gevaar meer waren voor Roglic. Pogacar heeft op cruciale momenten in de bergen geen echte slechte dag gehad. Daarnaast reed hij een fenomenale tijdrit. Is toen bijna letterlijk boven zichzelf uitgestegen. En daarvoor heb ik veel respect. Ik heb genoten en gisteren was echt een moeilijk moment, ik voelde erg mee met Roglic en Jumbo Visma als team. Ik had het ze zo enorm gegund. Maar dat is sport soms ook, grote teleurstellingen horen er ook bij.

HaxVanMeeswijk 20 september 2020 om 15:38

Bedankt voor deze weloverwogen reactie.

SteelHorseCowboy 20 september 2020 om 15:50

"letterlijk boven zichzelf uitgestegen"

Daar kan ik me niks bij voorstellen.

Vlinder 20 september 2020 om 16:28

@jungle daarom staat er ook ‘bijna’ voor… Omdat het uiteraard niet kan. Maar hij ging zo hard dat het wel vliegen leek.

rogierb 20 september 2020 om 19:30

Graag een samenvatting

Vlinder 20 september 2020 om 20:27

@ Hax, bedankt
@Rogier, je hebt gelijk het was te lang maar dat zag ik pas toen het al was verstuurd. En je bent natuurlijk niet verplicht het te lezen. Lekker overslaan zou ik zeggen…

Wheely 20 september 2020 om 15:01

"Het was ook niet dat we nog extra tijd hadden kunnen pakken. Die kansen deden zich niet voor.”

Daar ben ik het toch niet mee eens, of ze genoeg tijd hadden kunnen pakken is een tweede maar er waren momenten dat er meer boni's en tijd gepakt had kunnen worden. Achteraf wellicht toch iets te defensief gekoerst maar ja achteraf is het….

Gilberto 20 september 2020 om 18:37

Dat jij vind dat er meerdere momenten zijn geweest waarin je meer tijd had kennen pakken, is nou niet echt relevant. Hoe weet jij dat nou? Jij weet toch niet hoe Roglic zich voelde? Wij kennen allemaal wel roepen, Roglic ziet er goed uit, lijkt zo makkelijk te rijden, te volgen, en te reageren op wat aanvalletjes van concurrenten. Maar Roglic is ook een type waar je niet echt aan af ken lezen hoe hij zich precies voelt. Misschien zat die ook gewoon aan zijn limiet op al die momenten waarvan JIJ vind dat hij meer tijd had kennen pakken…

Jacco van Stierop 20 september 2020 om 15:09

“We zijn op de goede weg.”
Als je beter wilt worden moet je een grondige evaluatie maken, en de zaken die niet goed zijn gegaan onder ogen durven zien en daar lering uit trekken. TJV staat nu met lege handen, maar volgens Plugge is er niets fout gegaan, en hop, weer naar het volgende doel.
Mag toch hopen dat dit een obligaat mediapraatje is, en hij er zelf weinig van meent.

Rufusvb 20 september 2020 om 15:35

Dat denk ik ook: er zal intern echt wel een grondige evaluatie komen waar ze gaan kijken wat er misgegaan is en wat er beter kan. Maar dat gaan ze echt niet aan de grote klok hangen en al helemaal niet terwijl de tour nog bezig is.

Neemt ook niet weg dat Pogacar gewoon de beste in de tijdrit (en groot gedeelte van de koers) was, dus op waarde geklopt.

Ik hoop persoonlijk echter dat deze uitslag er over 10 jaar nog steeds staat… want ondanks dat ik het positief wil benaderen bekruipt mij toch een onderbuikgevoel dat dit wel uitzonderlijk en daardoor misschien ook wel erg onwaarschijnlijk is…

Wildebert 20 september 2020 om 16:56

Dat mag ik toch wel zeer hopen. Er valt wel degelijk wat te evalueren. Veruit de sterkste ploeg, zeer goede kopman, maar toch niet winnen. Wie winnen wil, moet aanvallen. Daar ontbrak het aan.

Gilberto 20 september 2020 om 18:40

Je doet er veel te gewichtig over. Pogacar gewoon sterker en een uitmuntende tijdrit gereden, niets meer, niets minder. Altijd die overdreven drang om alles dood te analyseren. Sometimes an egg is just an egg…. Hoe zie je dat evalueren voor je?
“Ja, Roglic had misschien toch iets meer moeten aanvallen om zo meer tijd te pakken”
Zooo, einde evaluatie, welgeteld 1 zinnetje, dat word een lange zit zo’n vergadering…

Jungle Man 20 september 2020 om 15:13

Ben blij dat er een renner is (pogacar) die een goed medicijn tegen de berg treintjes heeft gebruikt.
Al met al geen sprankelend tdf, ondanks een mooi parcours.

Vlinder 20 september 2020 om 16:25

Hij heeft geen medicijn (tactiek) tegen het treintje gebruikt, hij is er bij ingestapt en heeft er heel slim gebruikt van gemaakt. Waarvoor alle respect…

Wildebert 20 september 2020 om 16:58

Vlinder, dan heeft hij toch juist wel het goede medicijn/middel gevonden. En dat is toch ook al vaak hier gezegd. Je kaN toch zeer goed profiteren van de trein van een andere ploeg. Alleen JV heeft haar sterkte slecht uitgespeeld.

Vlinder 20 september 2020 om 20:25

@Wildebert; ik snap wat je bedoelt en ik ben het met je eens, ik zie het alleen niet als ‘tegen’ middel maar als gebruik maken van. Dumoulin deed in 2018 zo ongeveer hetzelfde bij Sky.En ik vind persoonlijk dat ze niet hebben gefaald in hun tactiek. Pogacar was te sterk en heeft het slim gespeeld. Ik hou niet van ‘wat als scenario’s’ omdat ze bijna nooit waarde hebben. Want je kunt op elke situatie wel weer een wat als uitschrijven. Zinloos wat mij betreft. En dat staat los van evalueren en reflecteren, want dat vind ik wel zinvol.

Tinus 20 september 2020 om 15:14

Eerlijk gezegd vond ik Pogacar gewoon leuker om naar te kijken. Verloor eigenlijk alleen echt in die waaieretappe, bleef steeds knap volgen, pakte z’n ritten. Probeerde zo nu en dan, zij het met enige reserve, de knuppel in het hoenderhok te gooien. Zeker geen onterechte winnaar

Ligthning 20 september 2020 om 15:15

Totaal foute analyse van Plugge. Kansen onderweg moet je zelf uitlokken. Niet drie weken nutteloos met je ploeg op kop gaan rijden. Aanvallen als het kon (tijdens de eerste week toen Roglic nog scherp leek !). Geen 40 seconden cadeau geven aan “een vriend” (met 1.37 achterstand zou Pogacar nooit zo fanatiek de tijdrit gereden hebben). Wel bijkomend Dumoulin en Van Aert regelmatig in de aanval laten gaan en Poga en zijn ploeg (?) onder druk zetten. De leider de slottijdrit niet met een niet passende en scheef geplaatste helm laten rijden. De fietswissel beter gepland hebben enz. En dat Roglic zijn voorziene wattages reed, is een lachertje. Desondanks, zelfs met een iets mindere dag, en mits een goed management, had Roglic de Tour kunnen winnen. Het tijdsverlies van Roglic op Poga en anderen zegt niet alles, want Roglic liet nu, de laatste een à twee km, volledig gedemoraliseerd, lopen. Dat zou met 1.37 voorsprong (of meer, mits de eerste week wat extra tijd te pakken), met een goed afgestelde helm, en met een goede fietswissel, nooit tot het verlies van de Tour geleid hebben.
En dan hebben we het nog niet over het verkwanselen van ritzeges en groen……

Tijd voor nieuw management en nieuwe ploegleiders bij J-V, na dit debacle.

KennyKlimmen 20 september 2020 om 15:34

Je probeert een grapje te maken, hoop ik…

Rufusvb 20 september 2020 om 15:40

HAHAHAHA!
Met drie ritzeges, een podiumplaats en 7e plek in AK ben je natuurlijk ook gewoon een kutploeg met waardeloze ploegleiding.
Vind het ook waardeloos dat ze niet gewoon alle ritten, de groene trui, het geel, het ploegenklassement en de strijd voor de aanvalslust hebben gewonnen want dat was natuurlijk op zijn minst wel haalbaar.

Ohja, de bolletjestrui had eigenlijk ook nog voor Woutje moeten zijn, maar omdat hij zo’n waardeloze ploegleiding heeft kan hij hier ook al naar fluiten.

Misschien zelf solliciteren? Ik zie in jou wel een visionair die het allemaal wel kan!

Gilberto 20 september 2020 om 18:41

Klopt rufus, volledig de weg kwijt dit soort mensen met hun doorgeslagen massa-hysterie en waan van de dag gedoe…

Munnichs 20 september 2020 om 15:27

Jumbo ploeg , Het rijden en intenties die wel en niet gehaald zijn/ waren een mooie toer om
naar te kijken.
We hebben genoten en ook de teleurstelling mee beleefd.
Toch een heel groot proficiat voor wat jullie gedaan hebben

Franco Ballerini 20 september 2020 om 15:35

Mijn cijferlijst:

Roglic 7,5
Dumoulin 7
Gesink 8
Martin 9
Van Aert 10
Kuss 5
Jansen 4
Bennett 3
Management 7,5
Ploegleiders 5-

Michiel De Rooij 20 september 2020 om 15:42

Kuss een 5 Hahaha

Ligthning 20 september 2020 om 15:46

Grotendeels eens met je punten. En al helemaal met de – 5 voor de ploegleiding.

Franco Ballerini 20 september 2020 om 15:50

@De Rooij: Overall. Kuss in de Pyreneeën zeer zwak. De keren dat Pogacar in de aanval ging wachtte hij tot Kuss op kop ging, want tempo Dumoulin en van Aert lag te hoog voor een demarrage. Daarna heeft hij zich goed herpakt, maar over de gehele Tour genomen toch een kleine onvoldoende.

adelaarvanantwerpen 20 september 2020 om 16:43

De eerste rit in Pyreneeën was Kuss niet goed waarschijnlijk niet hersteld van de waaierrit. Tijdens de tweede rit was hij wel heel goed en sindsdien was hij telkens bij 8 beste klimmers in de Tour. Kuss was ook supersterk op de eerste aankomst bergop. Kuss verdient op zijn minst een 7/10.

Wildebert 20 september 2020 om 16:50

Ondanks mijn kritiek af en toe op Roglic vind ik wel dat hij zeker een 8,5 verdiend heeft.

Ouwe Taaie Bask 20 september 2020 om 15:36

Het grootste foutje was de waaier etappe, daar de lichtgewichten het werk laten doen (Kuss en Bennet). Velen hier waren daar toen al terecht kritisch over dus dat is geen “achteraf praat”. Het is zeer aannemelijk dat als WVA volle bak had meegedraaid daar meer tijd was gepakt.
Het plan van JV was wellicht toch te ingewikkeld (eerst drie kopmannen, toen 2, toch ook WVA wat kansen geven, Tom wel of niet uitspelen)?
Heel indrukwekkend vond ik de emotionele reacties van Wout en Tom
dat gaf wel aan dat er echt een team gesmeed is! Daar kun je alleen maar bewondering voor hebben.

Lalsacien 20 september 2020 om 20:46

Het lijkt erop dat Pogacar de evenknie van Roglic was bergop. Daar viel weinig te halen denk ik. Tijdens de waaier etappe hadden ze inderdaad moeten doorduwen, dan hadden ze de tweede groep op ruim twee minuten kunnen rijden. Maar toen werd Bernal nog gezien als gevaarlijkste concurrent en die was gewoon mee.
Ik zie gelijkenissen met de Giro van vorig jaar toen focuste Roglic zich teveel op Nibali en ging Carapaz er mee heen.

Ligthning 20 september 2020 om 15:48

edit wf: niet doen

Rufusvb 20 september 2020 om 15:57

edit wf: ontopic svp

Bruine Koersbroek 20 september 2020 om 15:51

Prima en eerlijke reactie, maar iets meer zelfkritiek had nog wel gemogen hier..
Als je kijkt wat er allemaal opgeofferd is voor dat ene grote doel, dan kun je toch onmogelijk trots zijn op dit resultaat..

Rufusvb 20 september 2020 om 16:00

Ben ik met je eens, maar dat zullen ze ongetwijfeld intern doen en houden: zoiets gooi je niet in de media als de wedstrijd nog bezig is.

Lange 20 september 2020 om 16:00

edit wf: laat verbasteringen en insinuaties achterwege svp

zacht 20 september 2020 om 16:04

De ploegleiding maakte al een valse start door Dumoulin het rugnummer 13 niet te willen geven. Daarmee werd de zwakke kant van een renner benadrukt, in plaats van de focus op zijn krachten te leggen.
Neem daarbij het verdedigende Sky-rijden, het aan de auto terugbrengen van Van Aert voor 4 bonificatieseconden, de uitbarsting van Zeeman tegen een commissaris, de verkeerde regenboogjes op de shirts van Martin en Dumoulin en wellicht nog meer.
Het team rondom de renners straalt Madiotiaanse stress uit.

fietsvriend 20 september 2020 om 16:38

Ben heel benieuwd hoe dit doorwerkt in de ploeg en de ploeg dit oppikt – hier was zo ontzettend naar toegeleefd door de renners en ploegleiding en iedereen stond scherp. Iedereen pionnetje klopte. Iedereen kon door een muur rijden. En dan nu deze teleurstelling.

Franco Ballerini 20 september 2020 om 16:55

Niet ieder pion klopte. 25% van de ploeg had eigenlijk helemaal geen zin om deze Tour te rijden, te weten Bennett (die voor de Tour ijzersterk bezig was) die hoopte en ook eerst aangewezen was voor het kopmanschap in de Giro en Jansen. Niet dat ze zonder deze twee wel gewonnen hadden, maar toch twee dissonanten.

fietsvriend 20 september 2020 om 17:17

– Bennett gevallen in de eerste etappe en last van breukje.
– Jansen veel werk verricht in eerste deel etappes.

Sfeer in de ploeg leek geweldig

Oblomov 20 september 2020 om 17:27

Nee, jullie zijn niet op de goede weg. In de Tour rijden voor een buitenlandse kopman is een doodlopend pad. Zelfs zonder deze onthutsende afloop, maakte deze Tour geen enkel enthousiasme los in de hoofdmarkt van de sponsoren.

Vorig jaar eerste Nederlandse gele trui in dertig jaar, ritzege voor Groenewegen en een Nederlander op het podium. Dan lever je sponsorwaarde. Daarnaast een ritzege voor Van Aert met het oog op die paar Belgische Jumbo-winkels.

Er rekening mee houdend dat Van Aert volgend jaar wellicht al op weg is naar de uitgang, volgende zomer gewoon weer Groenewegen mee en wellicht Oomen op de bollentrui laten jagen. Dumoulin lekker op tijdrijden laten richten.

Voor je het weet trap je in dezelfde val als Sunweb. Die rijden als herboren nu ze dat juk van het algemeen klassement van zich af hebben geworpen.

harryjohan71 20 september 2020 om 17:28

Heeft Sunweb dan beter gepresteerd dan JV in de Tour? Er is wel degelijk enthousiasme in NL voor de prestaties van JV. Als je dit niet wilt zien, is dat natuurlijk prima.

Franco Ballerini 20 september 2020 om 17:46

Dat is te eenzijdig. Slovenië is één van de grootste markten voor Visma!

Oké, quatsch, ik ben het met je eens, en als het budget hetzelfde blijft liever van Aert koste wat het kost zien te behouden en Roglic maar laten gaan.

kiekske 20 september 2020 om 17:29

Ik zou persoonlijk nadat bernal doorgezakt was toch gaan aanvallen zijn met Tom dumoulin. Uae had geen sterk team meer om die gat te dichten. Maar dit is natuurlijk gemakkelijk gezegd vanuit de zetel

Paul Bus 20 september 2020 om 20:16

Was ook altijd mijn idee ,proberen Tadej’s ploeg in het defensief dringen.misschien moet een wielerploeg eens het strakke keurslijf verlaten en als een jazzband acteren,flink improviseren puur om de tegenstander confuus te maken.Brengt ook wat swing in de etappes die toch het meest weg hadden van stijldansen

Gras 20 september 2020 om 18:21

Dit is toch zo veelzeggend: Een 21 jarige die harder op het vlakke rijdt dat Dumoulin en Van Aert. Schiet mij maar lek. Het laatste talent dat op die manier indruk maakte op die leeftijd en dit een beetje benadert, heette Jan Ullrich.

Romāns Vainšteins 20 september 2020 om 18:37

Niet Evenepoel?

Gras 20 september 2020 om 19:01

@Romain: bedoel in de Tour na 3 weekjes hè.

rogierb 20 september 2020 om 20:12

Je vertrouwt het niet?

rogierb 20 september 2020 om 19:33

Zeggen dat de Tour voor 90 tot 95 procent binnen was, geen slimme uitspraak van Plugge. Als oud-mediaman je verleiden tot zo’n uitspraak.

Headlines

Materiaalzone

Populair