Richard Carapaz rekent op Colombiaanse chartervlucht naar Europa

donderdag 2 juli 2020 om 08:43
Richard Carapaz rekent op Colombiaanse chartervlucht naar Europa

foto: Cor Vos

Gaat het Richard Carapaz lukken om voor het begin van het wielerseizoen in Europa te arriveren? Ook voor Ecuadoranen geldt namelijk nog steeds een uitreisverbod. Het brengt de nodige problemen met zich mee, maar Carapaz rekent op de Colombiaanse chartervlucht naar Europa.

De Ecuadoraan, die in oktober hoopt zijn titel in de Giro d’Italia te verdedigen, onderhandelt sinds vorige maand met de Colombiaanse regering. Het resultaat van deze onderhandelingen lijkt vooralsnog positief te zijn, meldt El Comercio.

Carapaz is niet de enige Ecuadoraan die zal opstappen op de Colombiaanse chartervlucht. Andere wielrennners als Jhonatan Narváez, Jonathan Caicedo, Jefferson Cepeda en Alexander Cepeda volgen in zijn spoor.

Met de fiets naar Colombia?
Nu het internationale vliegverkeer in Zuid-Amerika plat ligt, is het eveneens lastig om in Bogotá aan te komen. De coureur van Team Ineos staat daarom voor een 982 kilometer lange fietstocht van woonplaats Carchi naar de Colombiaanse hoofdstad. Het is niet bekend of andere Ecuadoraanse wielrenners Carapaz zullen vergezellen.

Dit artikel delen:

11 Reacties

De Bezemwagen! 2 juli 2020 om 08:52

Wat een gedoe voor ze. Maar anderzijds dit wisten ze toch al een langere periode. Snap niet dat ze dit niet eerder hebben geregeld of wilde ze toch nog even wat langer genieten van de hoogte die ze daar hebben.

Bummetje 2 juli 2020 om 09:04

Vind het wel episch als hij inderdaad eerst bijna 1000 km moet fietsen om zijn land uit te komen. Echt zo’n jongensboekverhaal :-)

Ajvenema 2 juli 2020 om 09:12

Dit is echt fantastisch ja. En dan vervolgens de giro winnen:)

Bummetje 2 juli 2020 om 09:16

Dat zou super zijn! De afgelopen jaren had ik helemaal niks met Carapaz, ook niets op hem tegen, ik had gewoon geen enkel beeld van hem. Na de beruchte Movistar documentaire vind ik hem wel echt een baasje. En veel meer een kopman dan Quintana en Landa. Hopelijk kan deze kleine koning bij Ineos ook zijn draai vinden.

VerstandOpNul 2 juli 2020 om 09:05

Laten we geen onnodige risico’s nemen..

josi 2 juli 2020 om 09:27

Waarom moet hij een fietstocht maken? Hebben ze geen auto’s in Ecuador dan?

Duh 2 juli 2020 om 09:50

Beetje sensatievertaling van WF. In het spaanse artikel staat dat hij bezig is om een vrijgeleide over de grens over de weg te krijgen (brug Rumichaca). (dat lijkt me dan per auto ja). Hij zegt er wel bij dat hij desnoods bereid is de 1000km zelf weg te trappen als het nodig is. (zou ik ook zeggen om m’n punt kracht bij te zetten). Nergens staat dat je op de fiets eerder zo’n vrijgeleide krijgt dan met een auto…

BassieAdriaan 2 juli 2020 om 09:59

Lekker roadtrippend naar Bogotá, je kan er zo een aflevering over maken.

Silverlake 2 juli 2020 om 10:10

Volg Richard reeds van Route du Sud 2017! Steengoed renner.

Polleke 2 juli 2020 om 13:05

1000 km fietsen voor een profwielrenner is een kwestie van een dag of vier, max vijf… daar is weinig episch aan…