Rentree Alberto Contador in Clasica San Sebastian: “Rustig aanvatten”

vrijdag 29 juli 2016 om 15:55
Rentree Alberto Contador in Clasica San Sebastian: “Rustig aanvatten”

foto: Sirotti

Alberto Contador maakt morgen zijn terugkeer in het wielerpeloton. De kopman van Tinkoff moest in de negende etappe van de Tour de France afhaken door de gevolgen van een vroege val. “Het gaat intussen beter, ik werk toe naar de Ronde van Spanje”, zegt Contador.

De Spanjaard maakt morgen zijn comeback in de Clasica San Sebastian. “In de Clasica San Sebastian zal ik ongetwijfeld nog wedstrijdritme missen, maar ik zal deze twee wedstrijden rustig aanvatten en vooral verderop kijken.”

Het plan is zich verder voor te bereiden op zijn nieuwe hoofddoel: de Ronde van Spanje. “Ik heb veel Tourritten op tv gevolgd, maar dat was niet makkelijk. Ik kende het parcours zowat uit mijn hoofd en het deed pijn dat ik er niet bij was. Maar dat is nu eenmaal wielrennen.”

“Ik voel me intussen weer beter en ik werk nu richting de Ronde van Spanje. In de Clasica San Sebastian en de daaropvolgende Ronde van Burgos zal ik ongetwijfeld nog wedstrijdritme missen, maar ik zal deze twee wedstrijden rustig aanvatten en vooral verderop kijken. Ik voel me goed, maar nog niet perfect. Ik heb nog lang niet het niveau dat ik bij de start van de Tour had en ik neem voorlopig geen enkel risico. Het gaat de goede richting uit en mentaal sta ik weer sterk. Ik kijk in ieder geval heel erg uit naar de Vuelta”, aldus de 33-jarige renner van Tinkoff.

Dit artikel delen:

24 Reacties

Chrys 29 juli 2016 om 15:57

Ik las eerst ‘rustig aanvallen’ haha :)

achtpuntzes 29 juli 2016 om 16:04

misschien kan hij alvast een beetje knechten voor zijn toekomstige kopman? (lees: Mollema) ;)

Contador#N.1 29 juli 2016 om 16:09

Nou ik denk dat hij niet gaat winnen maar zal er toch wel dicht bij zijn deze clasica

tylerhamilton 29 juli 2016 om 16:10

33 nog maar, heb altijd het gevoel dat hij veel ouder is.

Chaba 29 juli 2016 om 16:22

deed mij ook pijn dat hij er niet bij was. garantie voor spektakel.

DeLuiaardVanLimburg 29 juli 2016 om 16:26

Hoewel er altijd een emmertje zout aan te pas komt om zijn uitspraken goed in te schatten maakt dit nieuwsbericht het eens te meer jammer dat hij de Tour niet op volle sterkte heeft kunnen rijden.

123poetertjes 29 juli 2016 om 16:42

Rustig aanvatten. Jaja…*
*kan in twee talen opgevat worden

IlPirata 29 juli 2016 om 17:00

Zet hem op Bertje!
Deze tour had je aanvalsdrift flink nodig.

kleomantre 29 juli 2016 om 17:01

Sowieso zonde @DeLuiaard. De Tour was buiten Porte en 1 moment van Bardet zoutelozer dan zouteloos. Quintana heeft buiten paar miniprikjes niks gedaan, zelfs niet om de luttele 16 seconden op Bardet in te lopen in de laatste bergetappe. Dat had Contador, veel of weinig niveau, niet gedaan.

Johnny7 29 juli 2016 om 17:02

Met Alberto kan je tenminste weer op spektakel rekenen in een grote ronde, we hebben het wel eens anders gezien (Tour).
Hoop dat hij recht blijft tot de Vuelta begint. Dan kunnen we gaan genieten!

Purito 29 juli 2016 om 18:17

@kleomantre
Ook Mollema, Purito en Martin hebben aangevallen. Sky was in de meeste gevallen gewoon te sterk.

Duvel 29 juli 2016 om 19:16

Aanvatten…. is dat brabants voor beginnen?

topgear1977 29 juli 2016 om 20:02

Wordt leuk straks de Vuelta! Contador Froome Kruiswijk Gesink.

sstijnntje 29 juli 2016 om 20:14

@topgear: Gesink gaat op winst in de Vuelta afkoersen tot het beslissende laatste weekend, zoals de nieuwe Nederlandse wielercultuur betaamd, waarna Contador het rood overneemt. Kruijswijk gaat knechten, Froome gaat tegenvallen.

Kwiat 29 juli 2016 om 20:14

Quintana start ook in de Vuelta, meen ik. Weer een ijzersterk deelnemersveld daar!

topgear1977 29 juli 2016 om 20:20

@sstijnntje
Ik denk dat gesink niet in die positie komt, Froome mee eens, Kruijswijk gaat zeker niet knechten en geef ik meer kans dan Gesink, Contador pakt hem….dat denk ik ook.

sstijnntje 29 juli 2016 om 20:31

@topgear:
1 keer is een incident (dumoulin)
2 keer is toeval (Kruijswijk)
3 keer is een patroon (Mollema)

Wetenschap voorspel’t het ;) ergo, ik ga voor de Vuelta vol op Gesink inzetten (en op Contador natuurlijk).

Doordrijver 29 juli 2016 om 22:23

Die gaat de Vuelta met twee vingers in de neus winnen lijkt me.
Froomy is vast moe, Quintana onder zijn niveau. Enfin, ze hebben allemaal de Tour op hun limiet moeten rijden.

mollemarijden 29 juli 2016 om 23:43

Gaan zowel Froome als quintana de vuelta doen??

BauenLau 30 juli 2016 om 00:04

Rijdt Valverde de Vuelta ook nog eigenlijk? Zou knap zijn, 3e grote ronde en weer in de top 5 of 6.

Voordeel bij hem is dat hij als enige renner nooit moe wordt.

hongerklopje 30 juli 2016 om 06:46

@baueenlau hij beslist na de spelen of hij nog vuelta gaat doen las ik op twitter. Het is dus een serieuze overweging

sstijnntje 30 juli 2016 om 08:46

Vergeet Chaves niet. We hebben vorig jaar gezien wat de nummer 2 van de Giro in de Vuelta kan. Mijn gok voor het podium: 1 Contador, 2 Henao, 3 Chaves (Gesink wordt 4).

vinz 30 juli 2016 om 09:43

als valverde nog eens top tien rijdt, is hij de eerste renner sinds mensenheugenis die 3x top tien in grote rondes in hetzelfde jaar rijdt toch?

IlPirata 30 juli 2016 om 10:05

@vinz Gaat Valverde drie grote rondes in één jaar doen dan?

Oké, zou tof zijn als hij dat gaat doen. Als hij gaat starten zie ik hem gewoon top 10 rijden.

Headlines

Materiaalzone

Populair