Renner Team Sunweb weggestuurd van trainingskamp

Door , maandag 13 juli 2020 om 14:11
Renner Team Sunweb weggestuurd van trainingskamp

De ploegleiding van Team Sunweb heeft Michael Storer weggestuurd van het trainingskamp in Oostenrijk. De 23-jarige Australiër hield zich niet aan de interne voorzorgsmaatregelen en brengt volgens de ploegleiding daardoor de gezondheid van zijn ploegmaats in gevaar.

Team Sunweb houdt momenteel een trainingskamp in het Oostenrijkse Kühtai. Daar zijn de renners onderverdeeld in drie zogenoemde bubbels om het risico op coronabesmetting te beperken. Elke bubbel heeft zijn eigen vaste coach en soigneur.

In het hotel waar de ploeg verblijft zijn momenteel geen andere gasten welkom. Extra maatregel: renners en personeel is verzocht geen fysiek contact te hebben met de buitenwereld. Net daar ging Storer in de fout. De jonge Australiër zou vorige week toch het hotel verlaten hebben om, naar verluidt een boodschap te doen. Voldoende om hem naar huis te sturen.

“We passen heel strikte voorzorgsmaatregelen toe tijdens ons trainingskamp in Kühtai, Oostenrijk”, meldt de ploeg in een reactie aan WielerFlits. “Interactie met de buitenwereld willen we zoveel mogelijk beperken om het risico op infectie van de verschillende bubbels te minimaliseren. Niet alleen om zelf niet geïnfecteerd te raken maar ook de risico’s om het virus in het peloton te brengen te minimaliseren, wanneer we op 1 augustus terugkeren in competitie.”

Team Sunweb benadrukt dat het wegsturen van Storer geen strafmaatregel is, maar een besluit om de veiligheid te bewaken. “Het is puur uit voorzorg en Michael zelf heeft er alle begrip voor. Topsport in coronatijd is een nieuwe situatie voor iedereen. Er wordt veel van mensen gevraagd en uiteraard hebben we ook alle begrip dat renners en personeel hieraan moeten wennen.”

Dit artikel delen:

46 Reacties

LB108 13 juli 2020 om 14:15

Is er dan ook een reden waarom bling niet in Oostenrijk is?

Melkzuur 13 juli 2020 om 14:20

Neen, toch niet. Die zou zelf de krant uit de brievenbus gehaald hebben.

Jessevd02 13 juli 2020 om 14:21

Lijkt mij volkomen logisch wat sunweb hier doet, dom van storer.

Scibby 13 juli 2020 om 21:46

Storer niet zo stoer

Yeez 13 juli 2020 om 14:22

Uh ja… regels zijn regels, maar om hem nu gelijk naar huis te sturen? Sowieso maakt sunweb zich al compleet belachelijk door matthews de giro te laten doen met zo’n tourparcours en overlap met de klassiekers

Rawolf 13 juli 2020 om 14:26

Als iedereen handelde zoals team Sunweb in deze was het hele coronavirus al de wereld uit. Bij zulke zaken moet je doortastend handelen, goede zaak dit.

Wheely 13 juli 2020 om 14:32

Daar heb je helemaal gelijk in Rawolf maar ze gaan wel de Tour rijden en reden in Parijs-Nice ook gewoon door.

SnellePelle 13 juli 2020 om 14:45

@wheely
Zoiets heet voortschrijdend inzicht. Leren van verbeterpunten. Beseffen wat korte termijn visie is om sportieve afwegingen maken, zoals doorrijden in het voorjaar.

Is dat zo moeilijk te begrijpen?

Corona kwam in het voorjaar te snel om een protocolletje te schrijven, (hadden wel meer belangrijke mensen last van) maar die hebben ze nu wel. Dus mag Storer vanaf zijn verblijfsadres in Europa verder trainen.

Wheely 13 juli 2020 om 14:30

Ik begin me nu wel af te vragen wat ze dan verwachten tijdens de Tour zelf. Lijkt mij dat als ze deze voorzichtige aanpak door willen zetten dat al het publiek geweerd moet worden.

SnellePelle 13 juli 2020 om 14:46

Wss selfies en handtekeningen in de ban.

Romāns Vainšteins 13 juli 2020 om 20:13

Mogen ze zichzelf niet meer fotograferen? Wat draagt dat in godsnaam bij dan?

SnellePelle 13 juli 2020 om 21:01

@RV
Excuus:
“Selfie en handtekeningen met fans“

Yeez 13 juli 2020 om 14:31

Een virus wat nieuw is kan niet verdwijnen. Je kan er hooguit een vaccin tegen maken of immuun voor worden. Verder is het zaak van indammen, wat de hele wereld probeert (de 1 wat beter dan de ander), maar verdwijnen en de wereld uit gaat het niet meer

Mark 14 juli 2020 om 17:22

Het immuunverhaaltje van RIVM was bij longziekten nooit aangetoond en recent door Duitse onderzoekers wetenschappelijk ook ontkracht voor Covid19. Influenza (de standaard griep) is ook ieder jaar dodelijk al kan bij inenting soms voorkomen worden in hevige vorm. Al gaan niet alle vergelijkingen op helaas.

skylimit 13 juli 2020 om 14:41

Je kan het ook overdrijven. Wegsturen heeft ook zijn risico’s, waar gaat hij nu heen?
Je kan hem ook laten testen in Oostenrijk, als je zo “panisch” bent op een kans om besmet te raken en hem apart zetten.

SnellePelle 13 juli 2020 om 14:49

Of hij is een risico voor hemzelf, dan is 1 renner besmet, of zijn nonchalante houding besmet heel het team. Wat zou jij kiezen?
Het is vooraf zeer duidelijk medegedeeld en dan moet je als renner de consequenties dragen.

Ik houd er van, duidelijk zijn en niet pamperen. Top team!

xistnc 13 juli 2020 om 15:00

Voor de bühne, dit. “Kijk ons eens Sunweb zijn”. Als het zoiets kleins is als dit, doe je het intern met een ferme reprimande af.

Panache 13 juli 2020 om 15:47

Een reprimande is voor de bühne, naar huis sturen is je beleid consequent doorvoeren.

Polleke 13 juli 2020 om 17:27

Eens met xin.. dit beleid is nooit te handhaven… je moet straks ook de buitenwereld in om bv… de Tour te gaan rijden met alle logistieke obstakels die daarbij horen…

Maxim Horssels 13 juli 2020 om 18:36

In dit geval is het niet voor de bühne. Het team had dit liever stil gehouden.

ProfrondeZevenbergen 13 juli 2020 om 20:26

En dan toch een artikel ervan maken?

Jean Dumas 13 juli 2020 om 15:02

Respect voor de prestaties uit het verleden, maar Sunweb begint steeds meer sektarische trekjes te vertonen.

Groningen 13 juli 2020 om 20:24

Ja, vind ik ook. Misschien is het in dit geval trouwens wel te rechtvaardigen, maar volgens mij leven de renners momenteel wel aardig als gevangenen, geen contact met de buitenwereld is ook niet te lang vol te houden

Dougi 13 juli 2020 om 15:17

Zouden ze dit ook doen bij een Kelderman of Benoot? Vraag ik me dan af.

FritsvanHoefelen 13 juli 2020 om 15:28

Zou de topictitel ook zo clickbait zijn als Kelderman of Benoot het zou zijn?

Verweggistan 13 juli 2020 om 15:30

In quarantaine op z’n kamer en laten testen? Maar goed, als gezegd is dat je niet naar t dorp mag en je doet t toch, is ook wel dom.

Samlambeej 13 juli 2020 om 15:59

Terecht m.i. moestie nu gewoon ff gestoeid hebbe met een ploegmakker of iemand uit een andere bubbel vond ik het overdreven maar topsporters die in competitie zijn moeten contact met buitenwereld nog ff vergeten.

Olly 13 juli 2020 om 16:12

Vorige week in de fout en dan nu wegsturen is imo wel een beetje vreemd.

Maxim Horssels 13 juli 2020 om 18:38

Ze hebben hem meteen weggestuurd, maar is ons nu pas ter oren gekomen.

LB108 13 juli 2020 om 16:37

Nu ja, als hij terug gekomen is en ze hem later dan naar huis gestuurd hebben kan hij al veel verspreid hebben dus slaat op niet veel

Romāns Vainšteins 13 juli 2020 om 17:15

Misschien iets voor Alpecin?

SnellePelle 13 juli 2020 om 19:41

Je moet goed lezen, hij is van het trainingskamp naar huis gestuurd. Niet uit het team gezet.

Panache 13 juli 2020 om 20:56

Shampoo :-)

Titaantje 13 juli 2020 om 17:16

Ik ben vooral benieuwd wat ze nu met hem gaan doen. Het is zogeheten geen straf, maar aangezien hij nu volledig uit de Sunweb bubbels is, kan je hem ook niet met deze jongens opstellen in wedstrijden lijkt me. Want nu hij naar huis is gestuurd, is contact met de buitenwereld enkel nog maar meer waarschijnlijk. Ga je hem dan de hele tijd aan de kant houden?

LB108 13 juli 2020 om 18:33

Bling zit wel in Livigno… welke bubbel is dit dan

SnellePelle 13 juli 2020 om 19:43

Voordat renners en kaderleden bij elkaar komen ondergaan ze eerst een coronatest. Wanneer deze negatief is mag een renner afreizen.

Dit is min of meer de aanpak van alle WT teams.

Matthews en Storer zullen dus er verstandig aan doen om sociaal contact ook thuis te handhaven, anders kan Micheal buiten dat hij niet de wedstrijden rijd die hij schijnbaar wenst, helemaal niet koersen.

Mark 14 juli 2020 om 17:25

2 weken in voorzorg in quarantaine. Dan invaller voor een blessure van iemand in een andere bubbel of weer terug naar zijn oorspronkelijke bubbel.

Pietspeed 13 juli 2020 om 17:19

Shampoo is doping voor het haar. Kan het begrijpen. Voor een jaar in quarantaine met ‘m!

Hangelos 13 juli 2020 om 17:51

Tja als Alpacin nog de subsponsor was geweest was dit natuurlijk nooit gebeurd! ;-)

skylimit 13 juli 2020 om 21:10

Bij Sunweb zijn ze echt helemaal van het padje. Ik neem aan dat Storer naar de plaatselijke winkel is geweest met een mondkapje op om shampoo te halen, waardoor
de risico’s nihil zijn, ook zonder mondkapje zouden de risico’s ook bijzonder laag zijn geweest. Volgende keer eerst maar aan de ploegleiding/schoolmeester vragen.

Verweggistan 13 juli 2020 om 21:49

Dat shampoo detail is wel leuk :)

Ligthning 13 juli 2020 om 22:07

Ben inderdaad benieuwd naar de handelswijze van Sunweb tijdens de Tour. Geen interviews, geen foto’s, geen podium. Onmiddellijk naar de ploegbus. Dan eten en slapen in de ploegbus. De lucht in het hotel zou wel eens besmet kunnen zijn. En tijdens de etappes. Telkens de adem inhouden bij het doorkruisen van een dorpje of stad.

Polleke 13 juli 2020 om 22:18

Niet alleen bij SW… meerdere ploegen gaan serieus schrikken als ze uit hun bubbels de echte wereld inrollen…

LB108 13 juli 2020 om 22:28

De vraag is: ze sturen hem naar huis: naat Australië dan? Want ik denk dat hij in Europa enkel het sunweb huis heeft? Hebben ze hem daar heen gestuurd? Dan zit/zat hij ook lekker bij de dames/u23 die er aanwezig waren/zijn.
Ze komen echt steeds vaker in hun eigen protocolen problemen

Romāns Vainšteins 13 juli 2020 om 23:25

Misschien hebben ze een foeikelder in het Sunweb House?

En dan met zo’n hamsterdrinkfles en een brokkendispenser, overtreedt echt geen regel meer daarna.

VerstandOpNul 13 juli 2020 om 23:10

Ploegleiders die zichzelf belangrijker vinden dan de renners.. Is Maurits Hendriks soms in dienst gekomen bij Sunweb?

Headlines

Materiaalzone

Populair