Remco Evenepoel valt met veiligheidscampagne in de prijzen: “Liever zonder ongeval gedaan”
De veiligheidscampagne die Remco Evenepoel samen met bpost opzette, is op de prestigieuze Creative Belgium Awards zeven keer in de prijzen gevallen. De campagne, genaamd ‘Remco Reflex’, kwam tot stand nadat Evenepoel afgelopen winter botste op een openslaand autoportier van een busje van bpost.
“Ik ben fier dat de ‘Remco Reflex’ in de prijzen valt”, zei Evenepoel bij de uitreiking. “Het is een mooi initiatief waar ik graag mijn naam mee aan verbond. Al had ik dat liever zonder een accident gedaan. Maar ik ben superfier dat ik op deze manier kan bijdragen aan veiligheid op de weg.”
Voor de campagne werden maar liefst 100.000 stickers met een foto van Evenepoel gratis verdeeld om mensen aan te zetten tot nadenken voor ze hun autoportier openen, zo schrijft HLN. De bedoeling is om de sticker op het raam aan de bestuurderskant te plakken, om chauffeurs bij het openen van de deur eraan te herinneren op te letten voor eventuele aankomende fietsers.
De valpartij zorgde ervoor dat Evenepoel, omwille van verschillende breuken, lange tijd uit roulatie was en pas in de Brabantse Pijl aan zijn wielerseizoen kon beginnen.
Remco is de beste!
Hup Remco!
Hup Remco