fbpx

Remco Evenepoel: “Roze trui steekt zeker in mijn hoofd”

vrijdag 10 januari 2020 om 20:18

Remco Evenepoel heeft vandaag aangekondigd dat hij de Giro d’Italia gaat rijden en was zo het gesprek van de dag tijdens de teampresentatie van Deceuninck-Quick Step. “De roze trui steekt zeker in mijn hoofd, maar het wordt heel moeilijk”, zei hij voor de camera van WielerFlits.

Evenepoel geeft aan dat lang is gesproken over welke grote ronde hij komend seizoen gaat rijden. “De Tour de France werd meteen afgewezen, omdat het niet goed samenvalt met de Spelen. De Vuelta zo kort na de Spelen en in aanloop naar het WK wordt ook al te moeilijk.” Daardoor rolde de Giro uit de bus. Het wordt de eerste grote ronde voor de 19-jarige renner.

In de openingstijdrit door Boedapest hoopt de Europese kampioen tegen de klok al een gooi te kunnen doen naar de roze trui. “Die steekt zeker in mijn hoofd, maar het wordt heel moeilijk. Er staan veel goede tijdrijders aan de start. Ik ga superhard rijden en als dat genoeg is voor het roze, des te beter. Ik ga er alles aan doen om zo goed mogelijk aan de start te komen.”

Voorlopig programma Remco Evenepoel

flag-ar Vuelta a San Juan (26 januari-2 februari)
flag-pt Volta ao Algarve (19 februari-23 februari)
flag-it Tirreno-Adriatico (11 maart-17 maart)
flag-be Brabantse Pijl (15 april)
flag-be Waalse Pijl (22 april)
flag-be Luik-Bastenaken-Luik (26 april)
flag-it Giro d’Italia (9 mei-31 mei)
flag-jp Olympische Spelen (24 juli-9 augustus)
flag-ch WK wielrennen (20 september-27 september)
flag-it Ronde van Lombardije (10 oktober)


Meer video’s zien uit het peloton?
Abonneer je dan nu op ons YouTube-kanaal!

Dit artikel delen:

58 Reacties

Michelangelo 10 januari 2020 om 20:38

Gewoon knallen in de tijdrit, proberen hoe ver je kunt komen bergop in de eerste week (om te peilen waar je staat), en vervolgens lekker laten lopen en enkele dagen uitkiezen.

En proberen weer een beetje in de luwte te komen. Wan het is Evenepoel in zo’n beetje ieder artikel, terwijl hij eigenlijk nog moet beginnen aan zijn loopbaan.

En ook al doet hij het goed in de interviews; als je te veel en heel zelfverzekerd in de spotlights staat, dan word je al snel gezien als “arrogant of dikke nek”, terwijl je dat misschien totaal niet bent.

Voor mij zou Quickstep hem net wat minder naar voren moeten schuiven, ook al is het een heel mooi uithangbord en genereert hij veel publiciteit voor de sponsoren.

Joachim 10 januari 2020 om 21:45

Tja, ‘minder naar voren schuiven’. Ik denk niet dat de ploeg Evenepoel naar voren schuift, die aandacht voor hem komt vooral van publiek en media, op basis van zijn prestaties. Vorig jaar heeft de ploeg net het omgekeerde van ‘naar voren schuiven’ geprobeerd. Ze hebben Evenepoel in Argentinië en Turkije laten koersen, weg van de media en de aandacht. Maar veel hielp dat niet. Dan sturen de kranten en Sporza speciaal een journalist naar daar en schrijven ze er nog over. En als de pers hem wil spreken, kan je die moeilijk afwimpelen he. Dan krijg je misschien een onsympathiek imago. Dat renners makkelijk benaderbaar zijn, zowel voor journalisten als voor fans, is ook een van de charmes van de wielersport.

Chasse_patate 10 januari 2020 om 21:04

man man man

boenk 10 januari 2020 om 21:44

Europees kampioen en vicewereldkampioen tijdrijden mag niet hopen/dromen van winst in een tijdrit om de roze trui voor een dag te pakken?

Melkzuur 11 januari 2020 om 09:25

Wat zou jij antwoorden, chasse_patate, als ze jou vragen of je ambities hebt voor de roze trui, als de eerste rit een tijdrit is, en je Europees kampioen tijdrijden bent? Dit is een serieuze vraag, ik wil het erg graag weten.

koos verrek 10 januari 2020 om 21:07

Hebt een grote kans op roos Remco!! Kan niet wachtte !
En je weet het nooit kijk naar de Po in de Vuelta die supertalent kunnen iedereen verbazen, mss podium wie weet

VerstandOpNul 10 januari 2020 om 21:20

Volgens mij staat hij zelf nog het meest te popelen om te gaan koersen, mooi om te zien.. Vergelijk dat eens met ons laatste supertalent (Kelderman)..

Chasse_patate 10 januari 2020 om 21:45

Hier is toch de .be versie voor

boenk 10 januari 2020 om 23:23

Ja, want Evenepoel is zo'n B-rennertje dat enkel daar thuishoort natuurlijk. Heerlijk dat jij je er zo in opjaagt, omdat hij volgens jou "arrogant" is. Komt me hier (en elders) helemaal niet arrogant over maar ambitieus. Maar dat mag een 19 jarige winnaar van het EK tijdrijden, zilver op het WK tijdrijden, Classica San Sebastian, rit en eindwinst in BBT en een rit in Adriatica Ionica, niet zijn vermoedelijk.
Eigenlijk enkel Nederlandse renners dus op Wielerflits NL. Want als je Evenepoel niet mag interviewen op de NL site, dan geldt dat ook voor een Pogacar of Hirschi. Daarmee weet Wielerflits meteen wat doen. Een DE, EN, FR, CZ… site oprichten voor alle renners die Chasse Patate niet kan uitstaan.

SnellePelle 11 januari 2020 om 08:09

Chasse ziet liever de patat van Tom, Robert en Stevie als Tjv groupie.

Hij associeert vermoedelijk de gele WF banner met de team website.

Je kunt er hulp voor zoeken chasse…

Chasse_patate 11 januari 2020 om 09:21

Ik ben idd een TJV fan en absoluut geen Quicks step fan.

Bovendien won hij San Sebastián ook alleen maar omdat hij tegen uitgewrongen vermoeide tegenstanders reed.

Michelangelo 11 januari 2020 om 10:40

Op de BE-versie is nooit wat loos…

Zero comments op dit artikel ;-)

Hier is het een stuk drukker en gezelliger

yo-eddy 10 januari 2020 om 22:35

Probeer echt hard om ‘m sympathiek te vinden, jong ventje, veel grinta, durft te koersen ……. maar er is iets aan ‘m wat ik slecht kan pruimen.

Romāns Vainšteins 10 januari 2020 om 22:51

Ik heb dat bij mvdp.

jan jansen 10 januari 2020 om 23:24

Allebei prima kerels.

limburgia 11 januari 2020 om 00:17

Dik nekkie ?

peervaneynthoven 11 januari 2020 om 01:24

Leg eens uit @Vainsteins wat je niet precies kan pruimen aan MvdP? Ben wel benieuwd als je zoiets zegt. Ikzelf kan werkelijk niets negatiefs op die jongen aanmerken. Een topsporter, vriendelijk en een vakman in zijn communicatie. Zonder kapsones.Of beperk je je weer tot zo’n losse flodder van een overvliegende duif die de boel onderschijt en weer doorvliegt naar zijn volgende afspraak.

boenk 11 januari 2020 om 02:33

peervaneynthoven, waarom reageer je zo op een opmerking over Mathieu, maar niet over de initiële opmerking over Remco? Wat je vertelt, is evengoed op hem van toepassing. Maar bij de ene renner is dat dus geen probleem, bij de andere wel. Hangt het dan misschien van de nationaliteit van de renner in kwestie af?

Het zijn allebei gewoon toppers, met ambitie, die de koers kleuren. En hopelijk blijven ze dat nog lang doen.

Romāns Vainšteins 11 januari 2020 om 06:35

Relatief dikke (babyspek)nekken hebben ze allebei wel wat met zo veel talent, de rest is domme , onbelangrijke en ongrijpbare persoonlijke voorkeur,

SnellePelle 11 januari 2020 om 08:11

MvdP een dikke nek?

Welk beeld heb jij bij de uitdrukking? Laten we daar eens over beginnen.

Chasse_patate 11 januari 2020 om 09:23

Precies wat Eddy zegt dus. Ben het helemaal met je eens. Kan hem ook niet pruimen.

yo-eddy 11 januari 2020 om 09:58

Nationaliteit is het ook niet bij mij, was/ben een groot liefhebber van Boonen, Nijs, Thomas de Gendt en tal van andere niet NL’se renners.

Ben het (en dat is bijzonder) eens met RV ….”domme” persoonlijke voorkeur/afkeur lijkt het, iets in wat hij uitstraalt trek ik slecht.

simplex 10 januari 2020 om 23:21

@yo-eddy. Melden of wellicht toelichten (onderbouwen niet noodzakelijk) wat jou op zich positieve post maar dan met beëindiging van een onzinnige opmerking over “iets” zou wat beter kunnen?
Mogelijk zou de reactie van RV dan ook nog aangepast moeten worden?

yo-eddy 11 januari 2020 om 10:02

waarom aanpassen? soms ontmoet je ook wel eens mensen waarvan je haren direct overeind gaan staan zonder dat je daar direct de vinger op kan leggen. Is toch ook wel mooi bij sporters dat iedereen andere favorieten heeft?

Baik-Baik 10 januari 2020 om 23:23

Ik volg yo-eddy wel deels. Ik vind hem, vooral in Belgische media niet super sympathiek overkomen, maar misschien heeft dat ook te maken met hoe hij door diezelfde media benaderd wordt. Dit vind ik een puik interview met hem. Complimenten WF!

Voor mij de topfavoriet voor de ITT op de OS.

Michelangelo 11 januari 2020 om 00:45

Denk dat dit komt omdat hij voor een 19 jarig menneke akelig zelfverzekerd is. En ook nog eens heel vaak in de media.
Ik heb hem nog op weinig onsympathieks kunnen betrappen maar ook ik heb hem nog niet op mijn lijstje van favo renners staan.

Ik hoop dat er wat minder evenepoel gaat zijn in de media. Zodat hij de kans krijgt om normaal bekeken te worden ipv als die “zelfverzekerde snotneus “.

toke 11 januari 2020 om 02:04

Een beetje Clarence Seedorf type…..En die is nooit van dat imago afgekomen.

klootje kriekeljon 11 januari 2020 om 05:29

Goede vergelijking.

Je kunt een kereltje van 19 zijn bravoure niet kwalijk nemen. Maar je kunt ook niemand dwingen hem te pruimen. Hoeveel Boenken er ook oppen.

FDJ 11 januari 2020 om 07:29

Ik heb precies hetzelfde. Dat wieler jaaroverzicht waar hij met Van Aert zat. Wat een verschil tussen die twee mannen. Welke vraag er ook gesteld werd, meneer Evenepoel had zijn antwoord al snel weer klaar. Ook als er een vraag in het algemeen werd gesteld. Van Aert is een veel sympathieker ogender en vooral bescheidener sportman. Terwijl ook hij op de fiets zijn benen laat spreken.

Dat zelfverzekerde van Evenepoel icm de complete mediagekte… Dat heeft alles in zich om dit een vrij vervelend persoon te worden.

Emile1983 11 januari 2020 om 08:43

Ik vind Remco wel lijken op Thomas Dekker. Allebei zeer zelfverzekerd en welbespraakt. Dit soort sporters staan (graag) vol in de spotlights, zijn geliefd bij de pers en worden geadoreerd door het volk. Maar het is ook het type sporter dat op weinig sympathie kan rekenen als het fout gaat of als de resultaten tegenvallen. Seedorf is inderdaad ook een prima vergelijking.

vanSpringel 11 januari 2020 om 02:18

Steekt zeker in mijn hoofd” ? Krijg daar een akelig beeld bij :-(

tvm 11 januari 2020 om 07:29

@ toke, mooie vergelijking met de (jonge) Seedorf. Al hoop ik niet dat het ooit zo ver zal lopen, want wat een enge man is Clarence geworden!

Deels ligt dit alles aan de media die de aandacht geeft, deels aan het volk dat spektakel wil zien. (Heeft Pogacar niet al grotere dingen laten zien? Maar ja, geen Belg/Nederlander natuurlijk).

Voorts is Remco haast on-Vlaams vol bravoure en uitgesproken. Dat ligt je, of niet natuurlijk. Al denk ik niet dat hij met deze houding ooit de populariteitsprijs zal winnen.

rahimns 11 januari 2020 om 08:37

Ben het wel eens met de meeste hier… in vergelijking met Mathieu en Wout heeft Evenepoel iets vervelends over zich heen. Dat gebaar met dat sikje op het WK… daar begon dat voor mij. Net iets te arrogant, te zelfverzekerd. Komt niet heel sympathiek over voor een renner op die leeftijd, hoe goed hij ook is.

Maarten_85 12 januari 2020 om 02:27

Dat geitensikje had vooral te maken met zijn leeftijd. Als een maat je vraagt om dat te doen, dan doe je dat gewoon. Dan kan je achteraf er samen plezier over hebben dat je het gedurfd hebt voor de internationale camera's.

Als 18-jarige sta je er hoegenaamd nog niet bij stil dat zoiets van alle kanten geduid en voornamelijk in kwade zin geïnterpreteerd wordt. Je doet gewoon lekker cool t.o.v. de maten.

Dat soort stoerdoenerij is eigen aan de leeftijd, maar groeit er wel uit. Als leraar zie ik het voortdurend bij mijn leerlingen. Niks ongewoons.

Panache 11 januari 2020 om 09:05

Altijd mooi die discussie tussen ratio en emotie. Twee personen kunnen vrijwel hetzelfde zeggen: de een is sympathiek (je gelooft hem), de ander is niet sympathiek (je gelooft hem niet). Het gaat dan een beetje over je eigen eerste indruk (waar je aan vast wilt houden) en non-verbale communicatie (waar kijken de ogen heen, is er rust of stress, komt verbaal overeen met lichaamstaal). Om iemand ‘te geloven’ is het ook handig dat uiterlijk en gedrag kloppen bij status en leeftijd. Zie je er ouder uit, gedraag je je volwassener, ben je een serieuze sporter met een speels imago…? Allemaal redenen om iemand niet te omarmen. Zelfs een sikje kan iemand dan de das om doen.

Michelangelo 11 januari 2020 om 09:58

@Panache:
Denk dat dit goed samengevat is.
Scheidslijn tussen zelfverzekerd en arrogant is inderdaad flinterdun. En als je door de pers bewierookt wordt, en je al allerlei prijzen krijgt die je eigenlijk nog niet “verdient” op basis van je leeftijd en carriere (sportman vh jaar, kristallen fiets), en als je ook nog eens in zo’n beetje iedere uitzending van Sporza te zien bent, dan slaat de meter al snel door richting arrogant. Zonder dat hij daar zelf veel aan kan doen.

Denk wel dat hier de valkuil ligt richting de nabije toekomst. Als hij zo goed blijkt als iedereen denkt, dan is het gevaar van “verafgoding” heel erg aanwezig.
En als hij toch een beetje blijft hangen in zijn ontwikkeling, dan zal hij heel vaak herinnerd worden aan zijn uitgesproken ambities.

En ik denk dat heel veel mensen hier veel meer hebben met een sporter die iets minder zelfverzekerd, iets bescheidener en iets minder mediageil overkomen, maar wel heel grootse prestaties leveren. Zeker als ze nog jong zijn en aan het begin staan van hun loopbaan.

Daarom denk ik dat het goed is om deze jongen qua media zo veel mogelijk tegen te houden. Stuur Gilbert naar de Sporza tafel met Van Aert, en laat Evenepoel thuis. Maar ze hebben daar bij QS een PR dame die nogal graag met Evenepoel in beeld loopt….

O59 11 januari 2020 om 09:17

Remco is op basis van wat hij tot op heden gepresteerd heeft (terecht) ambitieus.
Heeft absoluut geen arrogante verklaringen gedaan (zoals ik Zal LBL winnen of ik zal top 10 halen in de Giro) maar wel de amitie uitgesproken om een topresultaat te halen. Dit is bewonderenswaarding. Topkerel !

Voor de rest: als Vlamingen bepaalde Nederlanders (en omgekeerd) leuk willen vinden dan moeten we terug ‘het Vereingd Koninkrijk der Nederlanden’ worden. Dan is er geen noodzaak meer voor een .be site :-)

Chasse_patate 11 januari 2020 om 09:26

Doe dat maar niet. Want dan krijgen we Lefevre ook. Of gaan we die dan Waal maken. Dan vind ik het prima.

Melkzuur 11 januari 2020 om 09:33

Kortom, de grens tussen zelfzekerheid en arrogantie is erg dun. Voor de ene staat Remco aan de "goede" kant, en volgens de andere aan de "slechte" kant. Hij zou ook vals bescheiden kunnen zijn, maar daar heb ik het schijt aan.

tendam 11 januari 2020 om 13:54

Misschien heb je een tikje arrogantie ook wel nodig. Dumoulin had het laatst in die podcast over Kelderman, hij noemde hem misschien wel de Evenepoel van toen. Die heeft het niet gered, tenminste toch niet tot wat ervan werd verwacht, en dat is misschien deels te wijten aan zijn wel erg timide karakter. Daar heeft deze Evenepoel alvast geen last van.

Wheely 11 januari 2020 om 10:17

Die door sommige waargenomen arrogantie komt juist voor uit een gigantische onzekerheid, althans zo zie ik dat. Dat dit ontstaat in zijn situatie op zijn leeftijd is niet heel gek.

Ik zelf vind de wielrenners aan wie ik mij kan spiegelen het leukst om te zien en dat is dus niet een enorm getalenteerd mannetje van 19. Alhoewel hij op de fiets wel mooie dingen laat zien. Geef mij maar een De Gendt.

yo-eddy 11 januari 2020 om 10:58

het merendeel vd reageerders hier heeft volgens mij de leeftijd dat onzekerheid over of het spiegelen aan een jonge getalenteerde renner totaal niet van toepassing is.

Wheely 11 januari 2020 om 11:28

Ik bedoel onzekerheid van zijn kant over hoe hij zich op moet stellen. (dat zag je erg bij Thomas Dekker met wie hij vergeleken werd.)

Je bescheiden of kwetsbaar opstellen vergt juist zekerheid en levenservaring. Dat heeft hij logischerwijs nog niet.

kleomantre 11 januari 2020 om 14:23

Dit kan zijn grootste valkuil worden, dat wat hoger van de toren blazen om de diepte te vermijden.

Ik kan niet zeggen hoeveel tegenslag die jongen al wel of niet in zijn leven heeft gekend, maar in zin wielerleven is het op wat valpartijen na enkel nog hosanna geweest. Wat gebeurt er straks wanneer het eens niet mee zit. Hij niet meer zichzelf en ander hoeft te verbazen maar juist moet bevestigen.

Een paar goede teleurstellingen maken een mens vaak beter. Afgelopen seizoen maakte MvdP een doorbraak mee. De voorgeschiedenis is twee verloren WK’s (eentje waar hij de beste was, de tweede waar de druk misschien teveel was) en een hekel aan de Koppenbergcross. Het vooruitzicht in het najaar leek niet best. De Koppenbergcross kreeg weer vat op zijn gemoed met een miserabel optreden tot gevolg. Misschien dat daarna het kwartje gevallen is. Hij ging vervolgens strijdbaar de andere DVV-crossen in en won alsnog dat klassement en trok eindelijk een 2de wereldtitel over de streep. Dat lijkt hem bevrijd te hebben, zie wat daarna volgde. Een super (kort) wegseizoen en nog belangrijker Nino Schurter voorbij gestreefd en de beste in MTB’en geworden. En vergeet niet dat hij er stond bij het WK in Yorkshire. Je moet kunnen verliezen om te kunnen blijven winnen.

Javier 11 januari 2020 om 10:18

Ik heb niet veel interviews of mediaoptredens van Remco gezien.
Op basis van dit (uiterst prettige) interview kan ik niet anders concluderen dan dat hier een jonge zelfverzekerde vent staat, vol bravoure en met een goede kop; de echte winnaarsmentaliteit. Ik bespeur geen vorm van arrogantie, maar dit is hoe ik er tegenaan kijk :)

Ik sluit me echter aan bij een aantal andere leden. Zijn zelfverzekerdheid in combinatie met zijn vele mediaoptredens kan ervoor zorgen dat Remco zich op den duur als een soort ‘god van het wielrennen’ zal beschouwen, wat juist kan leiden tot die arrogantie (zie C. Ronaldo, die hierdoor ook aan sympathie heeft verloren bij veel liefhebbers, maar desondanks wel fenomenaal blijft presteren, in tegenstelling tot een Thomas Dekker). Remco is in het verleden, en dat zal ook in de toekomst gebeuren, vaak genoeg (misschien wel té vaak) op het schild gehesen. Desondanks geloof ik dat Remco behoorlijk zelfbewust is en hier goed mee om kan gaan, maar de toekomst zal dit uitwijzen. Hij zal moeten blijven presteren.

Voor Remco zelf denk ik dat het belangrijk is om niet té veel hooi op zijn vork te willen nemen. Hij lijkt mij de persoon die continu absurde doelen wil nastreven en zichzelf continu wil verbeteren. Hier kan hij wellicht in doorslaan. Het absurde ‘doel’ als een ‘doel’ op zichzelf zien, in plaats van als ‘middel’ op weg naar een mooie carrière. Dat kan nadelig uitwerken op zijn lichaam en over een paar jaar kan hij misschien zelfs het plezier in het wielrennen (tijdelijk) verliezen.

Remco is een unieke coureur, een pareltje voor het (Belgische) wielrennen, en het zal zeer interessant zijn om zijn ontwikkeling (zowel binnen als buiten de koers) te volgen. Ik verwacht dat hij ook voldoende begeleiding vanuit de ploeg geniet.

Michelangelo 11 januari 2020 om 10:28

“Zijn zelfverzekerdheid in combinatie met zijn vele mediaoptredens kan ervoor zorgen dat Remco zich op den duur als een soort ‘god van het wielrennen’ zal beschouwen, wat juist kan leiden tot die arrogantie ”

Ik denk dat die arrogantie niet eens bij zichzelf vandaan hoeft te komen. Ik heb gemerkt dat als anderen een bepaalde sporter “verafgoden” en op een gigantisch voetstuk plaatsen, dat ik (en ik denk dat ik niet uniek ben) juist de tegenreactie ga geven. Hopen dat het geen god blijkt te zijn, hopen dat hij een keer faalt. En niet zozeer vanwege de sporter zelf, maar vooral vanwege de soms idiote verafgoding om de sporter heen.

En bij Sporza hebben ze (m.n. Wuyts) er een handje van om mee te doen aan dit soort verafgoding. En ik pruim Wuyts al enige tijd niet meer zo goed, dus dat draagt er allemaal aan bij dat ik hoop dat wat hij ophemelt, van mij mag falen.

Raar en kinderachtig? Misschien wel… Werkt het zo bij mij (en misschien ook bij anderen)? Dat zeker…

Melkzuur 11 januari 2020 om 10:55

Niets menselijks is ons vreemd, Michelangelo, ik ben het zeker met je eens. Maar vaak heeft het ook met nationaliteiten te maken. Veel Nederlanders die deze reactie hebben bij Evenepoel, hebben deze reactie niet bij MvdP (die evenzeer wordt verafgood). En omgekeerd natuurlijk.

Panache 11 januari 2020 om 11:20

Er is natuurlijk één hele goede reden om ‘falen’ als iets positiefs te zien. Sommige fans van Evenepoel extrapoleren zijn klasse op 19 jarige leeftijd, met een ‘normale’ groeicurve in nóg beter worden richting je 26e-28e levensjaar. En dan is de redenatie: // wanneer Remco op 19 jarige leeftijd dit al kan, dan is het over 6-10 jaar de beste renner ooit en wint hij iedere wedstrijd die hij wil winnen. Niemand kan zijn wiel houden wanneer hij solo vertrekt // Tja, er zijn genoeg argumenten voor wielerfans om zo’n dominantie te verafschuwen. Het zou niet meer leuk zijn wanneer andere renners bijna geen kans meer gaan maken door een freak of nature. Gevolg is dan: iedere keer dat Evenepoel teken van zwakte vertoont of een doelstelling niet haalt, is dat een opluchting. Evenepoel blijkt dan een mens met limieten.

Michelangelo 11 januari 2020 om 11:28

@melkzuur. Voor mij persoonlijk heeft het niets met nationaliteit te maken. Ik heb renners op mijn favorietenlijstje staan met allerlei kleuren vlaggetjes en bij allerlei ploegen.
En voor mij roept mvdp in zijn interviews een ander gevoel op dan evenepoel. Allebei zelfverzekerd, maar op een andere manier. Voor mijn gevoel iets meer bescheidenheid bij de een dan bij de ander.

Wat het precies is kan ik moeilijk duiden. En het kan ook veranderen. De jonge wva vond ik niet plezant om te zien of te horen. Maar nu is hij in mijn ogen een stuk prettiger in zijn interviews.
Net als de jonge vs de oude nys. Of Niels Albert.

Ik denk dat ik het gewoon niet heb met heel jonge uitgesproken zelfzekere knaapjes.. :-)

Maarten_85 12 januari 2020 om 02:53

@Panache “Tja, er zijn genoeg argumenten voor wielerfans om zo’n dominantie te verafschuwen. Het zou niet meer leuk zijn wanneer andere renners bijna geen kans meer gaan maken”, zoals met MVDP in de cyclocross?

Panache 12 januari 2020 om 09:23

Zeker Maarten, daar is toch ook veel ‘kritiek’ op. Ook op Sky in de Tour. Of Mercedes in F1, enz. enz.

dacosta 11 januari 2020 om 12:18

Waarom toch altijd die negatieve reacties met betrekking tot Evenepoel? Laat ons toch genieten van deze man. Wat er ook zal gebeuren! Is hij arrogant? Ja misschien wel, niks mis mee. Heeft hij teveel zelf vertrouwen? Ja wat wil je als je altijd overal de beste in bent! De wielersport heeft nood aan dit soort mensen en discussies. Gewoon heerlijk! Door Remco ga je zelfs meer naar wielrennen kijken. De ene hoop op succes de andere hoopt dat hij tegen het asfalt gaat. Hij zal meer niet winnen als wel maar als hij wint dan geniet ik dubbel. Ten eerste voor de winst en ten tweede omdat alle haters slecht gezind zijn dan.

L. Valentijn 11 januari 2020 om 15:03

Wie vindt dat Evenepoel (te) veel praat in de media, moet eens kijken hoeveel er op dit medium wordt gepraat over Evenepoel.
In die tegenstrijdigheid zit ergens een leuke grap, ik krijg hem er niet helemaal uit maar hoop en verwacht dat Remco ons nog vaak gaat verwonderen en (lichtjes) irriteren.

wielerfan2 11 januari 2020 om 18:45

Besluit:
MVDB: topper
Remco: topper
Wout: topper

en 75% azijnpissers in dit forum

Romāns Vainšteins 11 januari 2020 om 19:12

MvdB , ok , maar die P , die pruim ik om iets ondefinieerbaars niet helemaal.

Peter Lippens 11 januari 2020 om 22:07

Blijkt nog maar eens dat veel Nederlanders niet zo goed zijn in de Nederlandse taal en het verschil tussen ambitie en arrogantie niet kennen. En tja MVDP is minstens 50% vlaemsch, Wout dan weer 50% Ollands en Remco volbloed Brabants …. :)

yo-eddy 11 januari 2020 om 22:13

Deze discussie gaat er niet om of het een topper is of niet, ook niet waar iemand vandaan komt. Gewoon over het feit dat je sommige mensen beter pruimt dan anderen, daar is niets vreemds aan.

Rendo 13 januari 2020 om 12:59

Remco, Wout en Mathieu zijn gewoon even arrogant … of wacht … ambitieus. Laat ze ons nog maar vaak verbazen en plezieren ongeacht of ze nu Be of Nl zijn.