Remco Evenepoel reageert uitgebreid op tijdverlies in Tirreno: “Verrassing voor mij”
foto: Cor Vos
zondag 13 maart 2022 om 11:39

Remco Evenepoel reageert uitgebreid op tijdverlies in Tirreno: “Verrassing voor mij”

Remco Evenepoel heeft ’s ochtends voor de start van de laatste etappe in Tirreno-Adriatico voor het eerst uitgebreid gereageerd op zijn tijdverlies van gisteren. In de bergrit naar Carpegna verloor hij veel tijd, waardoor hij uit de top-10 van het klassement is gezakt. “Ik had niet de dag waar ik op gehoopt had”, vertelt hij aan Het Laatste Nieuws.

“Al in de vallei, op zestig kilometer van het einde, voelde ik dat ik zware benen had”, gaat de kopman van Quick-Step-Alpha Vinyl verder. “Ik heb nooit opgegeven, ben altijd blijven proberen om de schade te beperken. Als je ziet met welk sprekend gemak Pogačar wegreed, was hij overduidelijk de beste.”

Zelf finishte Evenepoel, die dus al vroeg moest lossen bij de favorieten, als dertiende op meer dan vier minuten van leider Tadej Pogačar. “Op dit niveau moet je gewoon 100 procent zijn, anders betaal je het cash. Ik zeg niet dat ik in een goeie dag Pogačar had kunnen volgen, maar ik was wel in de achtervolgende groep of het groepje daarachter gefinisht”, is hij overtuigd.

‘Toch wel een teleurstelling’
Evenepoel zoekt ook nog naar de oorzaak van zijn tijdverlies. “Ik had het alleszins niet echt koud, dus daar lag het niet aan. Ik kon wel de nodige power duwen, maar ik kon niet over de limiet gaan. We moeten het nog eens bekijken. Het was wel een verrassing voor mij, want ik had goed gewerkt en lag op schema om op het podium te staan. Het was dus toch wel een teleurstelling. Ik heb sowieso een ‘klopke’ gekregen”, vertelt hij.

Vandaag (zondag) staat de slotrit van Tirreno-Adriatico op het programma. Het is een rit voor sprinters, dus waarschijnlijk zal Evenepoel de ronde eindigen als nummer elf in het eindklassement.

RIDE Magazine
60 Reacties
13-03-2022 11:42
De Monte Carpegna past gewoon in wat een lange reeks (Zoncolan, Dolomieten, Mikuni, Passo di Ganda,...) aan het worden is.
    13-03-2022 11:49
    Ik ken het profiel van de rit niet, maar hij zegt dat hij al in de vallei voelde dat hij minder was. Dus op een normale dag had hij hier misschien wel top 8 gereden. Aldus, zo lijkt mij. En die slechte da heeft hij inderdaad wel vaker en is dan extreem.
    13-03-2022 12:41
    Ik vind dit een raar lijstje. Alsof je van een Yates gaat bijhouden hoevaak hij verslagen is in een tijdrit. Niemand heeft ooit beweerd dat Remco de beste klimmer is. Ik vind Pogiboys lijstje met Strade ‘21, Ventoux ‘21, (?) memorabeler.
    13-03-2022 14:06
    @ dikke man
    Als Evenepoel een top AK man wil worden moet hij als klimmer verbeteren. Jij noemt nu wel Yates (Ik weet niet welke), maar Adam's tijdrit de voorbije twee seizoenen is goed genoeg om mee te doen voor een top 5 plek in elke grote rittenkoers waarin hij start. Simon is meer inconsistent maar Simon Yates verliest in een rittenkoers nooit tien plekken door zijn tijdrit zoals Evenepoel door zijn klimwerk gisteren.

    Bij Poga noem jij een race waarin hij de tweede beste klimmer was en andere race waarin hij in de strade op het niveau van Pidcock en WVA was als memorabel slecht moment. Totaal toch niet te vergelijken met Evenepoel op de Mikuni Pas, Zoncolan en gisteren.
    13-03-2022 14:16
    Je mist mijn punt. Wat ik wil zeggen is dat het helemaal niet vreemd is dat een jonge knaap als Evenepoel af en toe een slechte dag heeft. Dat jullie hem hierom zwartmaken is bizar. Hij is nog groeiende, gaat er vol in en heeft soms nog een slechte dag. So what. Pogiboy heeft inmiddels een onverslaanbare status verkregen waardoor zijn zeldzame nederlagen wel noemenswaardig zijn.
    13-03-2022 14:25
    @ Dikke man
    Ik maak hem hierover niet zwart. Alleen is erop dit moment een conclusie dat hij minder is als klimmer. Dit is geen schande, maar het is wel een conclusie.
13-03-2022 11:46
Lijkt mij dat het verstandig is geweest om te wachten tot de volgende dag en het eerst te laten bezinken voor te reageren. Nu komt hij met een reactie waarvan niks verkeerd is, anders had hij misschien wat gefrustreerd gereageerd en wie weet wat komt er dan uit.
Uit de reactie zelf worden we niet veel wijzer, hij weet zelf ook niet wat de oorzaak is voor de offday en of er een oorzaak is.
13-03-2022 11:46
Het lesje "Nederigheid" is nog altijd niet geleerd. Ik denk niet dat het ooit nog goed komt.
    13-03-2022 11:49
    Klopt. Zelfs nu zegt hij niet "Ik was niet goed genoeg," maar "Ik was niet goed genoeg VANDAAG." ;)
    13-03-2022 11:55
    Kun je ook gewoon zien als topsportmentaliteit. Je nog niet neerleggen bij het verlies.

    Maar het zal lastig worden. Misschien een andere trainingsaanpak? Er zijn in ieder geval genoeg tijdrijders die op latere leeftijd rondes zijn gaan winnen door hun training aan te passen, denk aan Indurain, Wiggins, Dumoulin.

    Hij is nog altijd zeer jong, maar een wonderkind zoals Pogacar is het duidelijk niet, en die gaat hij nog heel vaak tegenkomen.
    13-03-2022 12:23
    Hij heeft het nog niet in de gaten. Het dringt niet tot hem door.
    13-03-2022 12:41
    Wat is dat nou weer voor onzin? Hij zegt dat hij verwacht had in het achtervolgende groepje mee te kunnen. Zo raar is dat niet. We praten hier niet over een bergrit van 220km met 6000 hoogtemeters. Ik vind het een hele normale reactie waar niks mis mee is.
    13-03-2022 14:15
    Hij zegt eigenlijk: een normale Remco zou op basisniveau prima in een groepje finishen met louter mannen die op het podium hebben gestaan van een grote ronde (immers spreken we over Vingegaard, Landa, Porte, Caruso, Hindley, Pinot). Ja, dat is de dag nadat je door het ijs bent gezakt wel degelijk een opmerkelijke uitspraak.
    Remco is gewoon niet compleet genoeg, in een meerdaagse wedstrijd op topniveau loop je dan vaak tegen een beperking aan die je tijd kost en je ak om zeep helpt. Op hoog niveau heeft hij capaciteiten om veel te winnen mits het om momentopnames gaat (dagprijzen), die constatering moet nog indalen.
    13-03-2022 14:36
    Ik vraag me dan wel af hoe een nederige reactie dan wél moet klinken?

    "Ik stop met koersen want ik ben een overschatte renner?" of "Ik ben blij dat ik nog binnen de 5 minuten eindigde van Pogacar want eigenlijk ben ik eerder een matige sprintaantrekker?"

    Ik stel een gemeende vraag trouwens want hij zoekt geen excuses (zou even goed kunnen zeggen dat hij bevangen was door de koude, met z'n knie tegen z'n stuur was gebotst of een hongerklop had, niemand die dat kan controleren) en geeft blijk van teleurstelling en twijfel. Wat zouden de heren communicatiespecialisten dan willen dat hij vertelt?
    13-03-2022 15:03
    Ik vraag me ook af wat die jongen dan moet doen of zeggen.

    Ik ben 22j, stel eigenlijk niks voor in het wielrennen en heb slechts per ongeluk 25 koersen gewonnen. En excuses voor elk dat ik ook Europees kampioen tijdrijden werd en jammer genoeg iemands podiumplek op het wk tijdrijden heb afgenomen door per ongeluk te snel te rijden?

    Ik kan er niet aan doen een persoonlijkheid te hebben die veel commentaar en plezier oplevert?

    Hoe zien jullie eigenlijk die 'nederigheid'?
    13-03-2022 15:12
    Wat mij betreft Cochise mag hij stoppen met verwijzen naar prestaties die hij had kunnen leveren te presenteren als ‘de echte Remco’. Dat deed hij na zijn befaamde val ‘had op zeker gewonnen’, dat deed hij thuis vanaf de bank kijkend naar de ontknoping van de Giro ‘ik zag mij het wiel volgen van Dennis’ en zoiets zie je nu weer. In feite zegt hij deze ochtend: gisteren was een slechte dag. Daar mag je vraagtekens bij zetten, omdat er ook wel sprake lijkt van een patroon (wel tweemaal twintig minuten kunnen vlammen met vijf minuten pauze, maar niet eenmaal 45 minuten kunnen vlammen). Van mij hoeft hij geen nederige reacties te plaatsen, dit is veel leuker, maar een nederige reactie zou kunnen zijn “er is werk aan de winkel” dat is in ieder geval nederiger dan “in normale doen eindig ik tussen renners die podium reden in een grote ronde”. Dat laatste kan hij op goede dagen, maar het is hem nog nooit drie dagen op rij gelukt laat staan drie weken lang.
    13-03-2022 17:01
    Helemaal correct plattenband. Wat een hoop flauwekul je hier leest... Als ik het hier allemaal lees, zou hij beter stoppen met wielrennen en terug gaan voetballen.
    13-03-2022 19:15
    Ik ben het voor de afwisseling met Cochise eens als het gaat om REV.

    Dit is voor mij een prima reactie. Ik denk dat hij terecht zichzelf inschaalt boven pakweg Arensman in de daguitslag als hij "normale benen" zou hebben.

    Enige punt waar ik Panache wel in volg, is in hoeverre dit geen "normale benen" waren van Evenepoel, aangezien hij met dusdanige regelmaat dit soort "doorzakmomenten" heeft dat er misschien een patroon achter zit. Maar daar mag hij met zijn trainers over nadenken. Of met zijn mentale begeleiding, want ik krijg het gevoel dat het geen vechter is als hij dreigt te lossen, maar vooral kan vechten als hij ervoor kan rijden.
13-03-2022 11:48
Hopelijk voor hem wordt hij ziek; dat zou het nog enigzins verklaren voor zijn gemoedsrust. Maar de realiteit is wellicht dat hij geen klimmer is en het omscholen een lange weg zal worden. Beter focust hij zich op tijdritten en eendagskoersen. Hij zou daarin nu al een fantastisch palmares kunnen opbouwen terwijl de uitkomst als grote ronde-renner zeer onzeker is.
    13-03-2022 12:06
    Eendagskoersen: de achilleshiel is daar zijn spurt.
    Anders had hij er vorig jaar al een BK en EK titel bovenop kunnen doen.
    Remember Claudy Criquielion: eindeloos vaak de winst in LBL door de neus geboord omdat hij een strijkijzer was in de sprint. Met de Muur van Huy dan wel weer aan aankomst op maat gekregen in de Waalse Pijl (speciaal voor hem aangepast), maar die is dan weer te steil voor Remco (zucht).
    13-03-2022 12:17
    Hij heeft geen sprint, maar genoeg koersen waar een mannetje alleen aankomt. Met Flip nog eens de ideale lamlegger in zijn ploeg om solo te gaan met back-up.

    Máár: ook hier realistisch blijven. In een koers als LBL kom je ook uit tegen mannen als Pogi en Roglic. Dat is momenteel gewoon een ander niveau waar je denk ik heel moeilijk van gaat wegrijden op welke manier dan ook.
    13-03-2022 12:25
    Ik weet niet of het geen klimmer is, hij heeft toch genoeg laten zien daarin.
    Het lijkt mij meer te zitten in herstelvermogen.
    In zwaardere koersen (qua parcours, tegenstand en koersverloop), wordt hij kennelijk gesloopt/over de rooie gejaagd.
    Zijn onvermogen om realistische doelen te stellen, te sparen en voor minder dan de eerste plaats te gaan helpt daarbij niet.
    14-03-2022 08:30
    @Haai van de straat: mee eens. Misschien moet REV eens een carrière a la Mollema overwegen.
13-03-2022 12:00
Op dit moment moeilijk om uit te maken waar zijn mindere dag aan te wijten is. Moeite met zware klimmen, niet genoeg herstellen van meerdere dagen na elkaar diepgaan, iets anders?

De Tirreno was wel een eerste volwaardig meetmoment met de rondetoppers en deze uitslag is een reality check. De Tirreno bij 0 graden is wel iets anders dan een Vuelta van bij momenten 40 graden. Maar je kan er niet zomaar van uitgaan dat hij ‘normaal’ wel ineens met de beste 5 naar boven rijdt op zware cols, dat heeft hij nog nooit bewezen.

Rustig blijven en hard verder werken is nu de boodschap, en dan komt er met zijn talent en onmiskenbare hardrijderskwaliteiten wel weer snel iets moois uit de bus.
    13-03-2022 12:18
    Zoals je schrijft; het was een EERSTE volwaardige meetmoment. Het werd niet het gehoopte succes, maar anderzijds voor een slechte dag ook niet zo desastreus, als we Pogacar buiten beschouwing laten. De Ket verdient nog wel een paar kansen en misschien ook wel dezelfde mantel der liefde waarmee de 'prestaties' van Dumoulin, Kruijswijk en Groenewegen gewoonlijk mee worden toegedekt. Deze tegenvaller rechtvaardigd in elk geval niet hoe hier de polonaise op zijn graf wordt gedanst.
    13-03-2022 12:30
    @Beer
    Zo te lezen begin je al aardig gefrustreerd te raken door het gebrek aan resultaten van Evenepoel in wedstrijden die er toe doen. Ik zou zeggen bereid je dan maar voor op meer teleurstellingen en frustraties.
    13-03-2022 12:33
    Tja dat sommigen hier als hijgerige hyena’s rond Evenepoel cirkelen, is al lang gaande. Met triomfantelijk gedoe als een renner niet goed presteert, heb ik sowieso weinig. Los van de giga-verwachtingen is Evenepoel sowieso een sterke renner.

    Niettemin is het ook tijd voor realisme. Op dit moment hebben we geen aanknopingspunt dat Evenepoel het hooggebergte in een grote ronde als 1 van de besten overleeft. Ik ga er dus niet vanuit dat hij het toch kan. De vergelijking met een Miguel Angel Lopez hier volg ik dan ook niet echt, die heeft nl. wél al op andere momenten getoond dat hij er toe in staat is.

    Evenepoel is voor mij nog steeds een beloftevolle renner die wel al bewezen heeft wereldtop te zijn in het tijdrijden. Wat ronderennen betreft stel ik mijn verwachtingen voorlopig bij. De Slovenen lijken momenteel veel beter en het is nog maar de vraag of Remco bij de best of the rest hoort.

    Niettemin blijf ik Evenepoel een aantrekkelijke renner vinden en hoop ik in tegenstelling tot de nederigheidseisers dat zijn bravoure intact blijft, want dat maakt net dat hij op een aanvallende, soms overmoedige manier durft te koersen.
    13-03-2022 12:33
    @Beer: hij werd op drie minuten gereden door Landa en Vingegaard. Omdat achter de top tien niemand meer interesse toonde, valt het nog mee in plekjes, maar het was echt wel heel dramatisch onvoldoende om te kunnen wedijveren om het podium.
    13-03-2022 12:45
    @Alfons
    Helemaal mee eens dat die bravoure van Evenepoel iets is om te omarmen. Zoveel renners - zeker ronderenners - rijden in constante spaarmodus, durven nooit eens een groots nummer aan. Ook al blijven de grootse nummers van Evenepoel - in tegenstelling tot een Pogacar - voorlopig beperkt tot kleinere wedstrijden (met uitzondering van San Sebastian), het verleent wel glans aan zo'n Druivekoers als Evenepoel er zijn duivels ontbindt.
    13-03-2022 13:17
    @Pogacar-GOAT,

    Het 'gebrek aan prestaties' van Evenepoel stoort me niet, enerzijds omdat er wel prestaties zijn waar hij zich aan kan optrekken en anderzijds omdat hij ook enkel maar z'n best kan doen en je als volger enkel maar tevreden kan zijn met de prestaties die hij neerzet; hoe goed of hoe slecht die ook zijn. Wat me wel frustreert is het giftige anti-REV/Patlef/QS-sfeertje dat hier al jaren mag groeien en broeien & om één of andere reden gedoogd wordt door de redactie/moderatie.

    @Turtlehead; Landa, Bernal en de rest van de doorwinterde klassementstoppers werden vorig jaar door van Aert ook op 3 minuten en meer gereden. Dat zegt voor mij vooral dat elke wedstrijd zijn eigen achtergrond en verhaal heeft en je dus niet elke renner die op 3 minuten gereden wordt zomaar moet afschrijven. 11e plaats in de tussenstand is minder dan verhoopt, maar genoeg basis om nog te kunnen doorgroeien.
    13-03-2022 13:26
    @Beer

    Jij laat ook giftige reacties achter over andere renners en daar doet de redactie ook niets aan.
    13-03-2022 13:26
    Beer dus wat je eigenlijk zegt is dat als er reacties komen die structureel anders zijn dan jouw mening, deze moeten gemodereerd?
    En dan zelf als een ongeleid projectiel tekeer gaan over de gebroeders Roodhooft, vader Adrie of Mathieu.
    Wederom goed naar jezelf gekeken!
    13-03-2022 13:36
    Maar Beer...

    Hoe heb jij alle kritiek op Dumoulin, Kruijswijk en Groenewegen in godsnaam gemist?

    Ik vind de kritiek op Evenepoel ook overdreven, maar om nu maar Nederlanders erbij te halen om je frustraties te uiten helpt niet echt
    13-03-2022 13:49
    De gebruikelijke collectie reacties; mooi. Hier gaan we weer:

    @Gaio: ik geef geen giftige reacties over VDP, wel onderbouwde en, volgens mij, terechte kritiek. In doe in elk geval geen afbreuk aan op zijn prestaties op de fiets en ken geen leedvermaak als hij valt of pech kent. Plank-moppen vind ik dan weer wel geinig.

    Marik, neen, dat zeg ik helemaal niet. Maar dat anti-supporten en provoceren to the bone, te pas en vooral te onpas, a rato van 35 posts/dag: weg ermee. Liefst 2 jaar geleden al. Dan hadden we nu niet met deze gifberg gezeten. Wat betreft je VDP-parallel: zie Gaio.

    BigShow; als een Belg die de afgelopen jaren een pak wedstrijden won continu dit soort kritiek krijgt, mag ik me niet de vraag stellen waarom structurele non-presteerders met een Nederlandse paspoort nog steeds als 'snelste ter wereld' en 'grote ronde kopman' worden gepresenteerd? Rare jongen ben jij. En je toetsenbord lijkt stuk. Edit: je hebt ge-edit.
    13-03-2022 13:51
    En zoals altijd rationaliseer jij weer je eigen bijdrages en doen alleen anderen het niet goed. Typisch beer. Mooi in al zijn treurigheid.
    13-03-2022 13:56
    Als je het verschil niet kan zien tussen mij en de anti-REV multiposters, dan betekent dat dat je het gewoon niet wil zien en het diep van binnen waarschijnlijk eens bent met deze gifmengers. Best hypocr*** om me hier dan ook nog eens keer op keer de les over te willen komen spellen en niet te reageren op die haat-tsunami. Over treurigheid gesproken.
    13-03-2022 14:09
    Hey wat leuk daar is het woord met de sterretjes weer!
    13-03-2022 15:53
    @beer. Niet alleen Remco moet leren leven met de teleurstellingen. Als Pocagar echt wil zijn Mathieu en Wout ook te plat. Alleen in een tijdrit is Wout beter.
13-03-2022 12:04
Wie weet was het wel de Monte Corona die hem parten speelde. Al is het duidelijk dat steiltegraad een issue geworden is (terwijl dat in het verleden voor Evenepoel niet steeds het geval was, zoals hier gisteren in de commentaren al omstandig bewezen werd).
Vergeet niet: Dumoulin werd hier ook afgemaakt vòòr zijn besmetting geopenbaard werd...
13-03-2022 12:18
De rekening wordt hier in elk artikel weer gemaakt door de beste stuurlui... Geeuw! Zelf echt geen grote fan van Remco maar zoveel voorbarige conclusies en vooral die negatieve insteek altijd. Probeer jullie mening ook eens niet als absolute waarheid te verkondigen. We praten binnen 15 jaar nog eens...
    14-03-2022 09:45
    Ik zou dit seizoen nog eens afwachten. Hij moet nog een grote ronde finishen.
13-03-2022 12:19
"Snelste slotkilometers"
"Toch die val?"
"Hopelijk wordt hij ziek"
"Wie weet corona?"

Zijn eigen ontgoocheling is een verademing te midden van zijn fans die toch vooral in ontkenningsfase zitten. Al voedt hij dat natuurlijk weer wel met zijn zinloze opmerking dat hij op een goede dag in het groepje achter Pogacar zou hebben gezeten.

Deze klucht duurt nog wel even voort.
    13-03-2022 12:21
    Of het groepje dáárachter... en dat is toch ook mijn inschatting. Zeker vóór Arensman, dat is toch op z'n minst zijn niveau.
    13-03-2022 12:26
    OF het groepje daarachter. Zo bijzonder is dat toch niet? Hij eindigt daar op amper 1’30” van. Dezelfde 1’30” die hij al achter had op die mannen na 1 klim.
13-03-2022 12:20
Af en toe een keer een "klopke" krijgen is niks mis mee. Daar word je als mens en als renner beter van. Niet alles is altijd perfect, of gaat zoals je vantevoren hoopt.

Laat dat de les zijn die hij hieruit mee neemt. Want gezien zijn tijdrit, en zijn optreden eergisteren, was hij echt wel OK om mee te doen voor de prijzen. Tot op heden veranderde veel wat hij aanraakte in goud, maar het is inmiddels duidelijk dat dit voor hem niet zo vanzelfsprekend is als tot op heden voor die jonge knaap uit Slovenie.
    13-03-2022 13:24
    @Michelangelo
    Wat ik apart vind: Remco zegt dat hij de nodige power kon duwen, maar hij kon niet over de limiet gaan. Lijkt mij dat hij het dan inderdaad over het mentale aspect heeft. Over Evenepoel werd al vaker gezegd dat hij een enorm wattage kan trappen in verhouding tot zijn lichaamsgewicht.
    Dat het er dan op beklimmingen tot zover nog niet uitkomt zou zeer verontrustend moeten zijn voor QS en Remco. Ben echt benieuwd waar dat precies aan kan liggen. Puur theoretisch zou je zeggen: op fysiek vlak zijn alle ingrediënten aanwezig die van een renner een topper maken. Of komt het er tijdens de klimtraining wel uit en kraakt hij wanneer het echt om de knikkers gaat?
    13-03-2022 14:42
    evenwichtige post, proficiat
    13-03-2022 14:44
    Wielrennen is natuurlijk meer dan alleen wattages, lichaamsgewicht en aerodynamisch vermogen invullen in een formule om te weten hoe snel je ergens kan rijden.

    Verder lijkt die stelling niet te kloppen. Ofwel kon hij z'n hartslag niet hoog genoeg krijgen om de beoogde wattages te trappen, ofwel trapte hij wel de beoogde wattages en hadden ze gedacht dat hij daarmee de toppers zou kunnen volgen maar was dat niet het geval.
    13-03-2022 15:57
    How Michelangelo. Een mooie reactie van jou. Dat had ik niet verwacht.
    13-03-2022 17:13
    Heel mooie reactie. Sinds gisteren heeft hij tientallen reacties gepost met daarin zelfverklaarde theorieën en leedvermaak. Leden die hier al even meedraaien kennen hem al lang en hebben de hele evolutie rond Evenepoel al meegemaakt. Onze Michelangelo is echt een klasse apart!
13-03-2022 12:39
Je zou inderdaad over 15 jaarngrote fan van Remco kunnen zijn geworden
13-03-2022 13:16
Positief is dat zn dalerscapaciteiten wel in orde waren gisteren. Hij reed de snelste afdaling volgens strava. Bv 7sec sneller dan pogacar.
Laten we het positieve onthouden. Hij heeft een hele goede week gereden op het hoogste niveau met enkele mooie aanvallen (wie niet waagt niet wint). Enkel in de echte bergritten lukt het nog niet om te bevestigen. Maar wie weet komt dat nog in de toekomst.
    13-03-2022 14:28
    Als je een beetje opgelet hebt heb je gezien dat vingegaard en landa in de afdaling een halve minuut ingelopen zijn op Pogacar, die op zijn elfendertigst naar beneden reed. Misschien moeten we daar ook niet teveel conclusies aan verbinden.
    13-03-2022 14:48
    Volgens hun strava reed Pogacar veel sneller in het technische gedeelte. Evenepoel maakte een beetje tijd goed op het snellere gedeelte. Hij pakte wel veel tijd terug in de laatste twee km dat een beetje bergop ging.

    Bron: https://twitter.com/velofacts/status/1502708368309473289?s=20&t=nMkZEC2oWLI6uC_PXpbl_A
13-03-2022 16:02
Ik denk dat Evenepoel beter had kunnen zeggen, ik hoopte bij het achtervolgende groepje te kunnen blijven. Hopen is al veel nederiger dan verwachten. Verder vraag ik mij af waarop hij die verwachting baseerde? Het zijn mannen die allemaal tijdens een grote ronde op het podium hebben gestaan, iets wat hij nog moet bereiken. Verder is hij de meeste weinig tegengekomen in de kleinere rondes en reed hij vooral de minder prestigieuze kleine rondes, waar de tegenstand nooit zo goed is geweest als in deze tireno. Hij verwachtte mijns inziens dus weer te veel van zichzelf. Iets wat ik structureel bij hem en zijn omgeving zie. (en nog meer bij de fans) Natuurlijk moet je nooit je hoofd laten hangen en voor het uiterste gaan. Maar blijf wel realistisch in je doelen en hoe je die verwoord.
    14-03-2022 09:56
    Ik denk dan weer dat mensen beter het originele interview beluisteren voor ze hun mening hier delen. Nu komt je uitleg over hoe Remco zich zou moeten formuleren bij mij nogal debiel over, sorry dat ik dat woord moet gebruiken.
13-03-2022 17:12
Ik denk dat hij eerder een jungles type wordt. Hopelijk ziet hij dat snel in en kan hij zich bezighouden met de klassiekers. Verder dan een verre 7 de plaats in een grote ronde zie ik hem niet eindigen. Natuurlijk hij is nog jong en moet hij nog zijn eerste grote ronde uitrijden.
    14-03-2022 10:27
    Hopelijk doel je niet op het palmares.. want dan moet hij al 2 overwinningen inleveren. ;-)
13-03-2022 18:40
Voor iedereen die ook nog in deze reactie arrogantie terugvindt: bekijk het video-interview en wees dan eerlijk in je oordeel... https://sporza.be/nl/2022/03/13/remco-evenepoel-daags-na-opdoffer-in-tirreno-dit-is-toch-wel-een-klopje~1647168532943/

Reacties zijn gesloten.

RIDE Magazine