Remco Evenepoel mag weer op de weg trainen

vrijdag 19 februari 2021 om 14:25
Remco Evenepoel mag weer op de weg trainen

foto: Cor Vos

Na maanden revalidatie mag Remco Evenepoel weer buiten fietsen. De coureur van Deceuninck-Quick-Step kreeg groen licht om weer op de weg te trainen.

Eerder deze maand mocht Evenepoel alweer op de rollen rijden, nadat onderzoek had uitgewezen dat de breuk van zijn schaambeen voldoende was hersteld. Vrijdag ging hij weer naar buiten. “Ik kan eindelijk weer op de weg trainen”, vertelt hij in een video op social media. “Ik heb erg naar dit moment uitgekeken. Ik ben de hele ochtend al aan het springen, zingen en dansen omdat ik zo blij ben. Het wordt geen lange rit – maar anderhalf uur – maar ik ga van iedere seconde genieten. Hopelijk voelt alles goed en kan ik weer elke dag buiten trainen.”

Nu ruim zes maanden geleden brak Evenepoel zijn schaambeen bij een zware val in de Ronde van Lombardije. Tijdens de online ploegvoorstelling van Deceuninck-Quick-Step vertelde hij dat hij nog altijd met de naweeën van zijn val kampte en dat het wat langer duurde vooraleer hij weer 100% op de fiets kon terugkeren. Ploegmanager Patrick Lefevere liet onlangs weten dat de Giro de vroegste koers is waarin het team de Belgische renner kan uitspelen. “Hij start er zonder enige druk. Het is afwachten hoe zijn lichaam op een drieweekse rittenkoers reageert.”

Dit artikel delen:

19 Reacties

Tonydepony 19 februari 2021 om 14:56

Meteen ook hoofdnieuws op Sporza!

Dikke Vrouw 19 februari 2021 om 15:06

Goed nieuws, het komt goed!

Polleke 19 februari 2021 om 16:39

De Natie haalt opgelucht adem…

Melkzuur 19 februari 2021 om 17:07

Bij elk bericht over Evenepoel volgen dezelfde standaardreacties. Dat wordt lastig om vol te houden jongens, als hij nog 15 jaar zou blijven fietsen.

plattenband 19 februari 2021 om 18:07

reageren de Belgen ook telkens zo sarcastisch en geprikkeld als er nieuws in de pers verschijnt over een Nederlands 21-jarig toptalent in voetbal of schaatsen?

Vlaanderen heeft nu eenmaal één van de meest uitgesproken wielerculturen in de wereld en als je als Vlaming toevallig geboren wordt met dit talent en het dan ook nog gebruikt in die sport dan word je al snel vergoddelijkt! En dat betekent dat elke scheet die je laat in de pers komt.

Leer ermee leven! Zoals Melkzuur het zegt, het zal als het een beetje meezit nog voor de komende 15 jaar zijn!

Romāns Vainšteins 19 februari 2021 om 19:34

Olav, het jachtluipaard van Numansdorp, Kooij gemist?

Wow, dat is erger dan de nacht na Halley, ‘meteoriet?!’ Zeggen…

FDJ 20 februari 2021 om 09:44

Het ligt vooral aan Remco Evenepoel zelf. Hij komt vanuit de voetballerij met een grote bek de wielersport binnen en heeft een voor de wielersport ongewone arrogantie over zich en heeft daarnaast met Lefevre de ideale baas waarbij dit soort factoren enkel zullen versterken.

Als Thomas Dekker in deze tijd had gekoerst met alle sociale media om zich heen had hij dezelfde afkeer opgewekt bij menig volger.

Het heeft weinig met afgunst te maken denk ik, het is meer de hele houding van het ventje. Ik was er na een paar interviews ook wel klaar mee.

Pogacar_GOAT 19 februari 2021 om 18:50

Lekker hoor nog 15 jaar grappen maken over de Vlaamse obsessie met Evenepoel!

Max1 19 februari 2021 om 19:26

Eindelijk dat is het beste nieuws van allemaal !

Gitan 19 februari 2021 om 19:45

Wordt nog een lange weg terug als hij nu nog maar een eerste tochtje van 50km afmaalt.

Dikke Vrouw 19 februari 2021 om 22:51

Rustig opbouwen. Fris en gebrand over 3 maanden aan de giro starten. Tijd genoeg

Gilberto 20 februari 2021 om 01:19

De druk voor die jongen is vele malen erger dan zijn revalidatie, ik ben in zo’n situatie heel bang dat er snel naar verboden middelen word gegrepen…

Pogacar_GOAT 20 februari 2021 om 11:25

@Dikke vrouw
Evenepoel staat over 3 maanden pas aan de start van de Giro? Dan heeft hij al een achterstand van 11 dagen op de rest. Ben benieuwd of hij dat nog kan goedmaken.

Limal 20 februari 2021 om 07:45

In lichter nieuws over die val:
https://sporza.be/nl/2021/02/19/video-evenepoel-niet-de-enige-pechvogel-bij-val-ik-viel-op-een-fazant~1613743863814/
(op de Instagramvideo onderaan wordt het mooi uitvergroot)

Even gecheckt: het is geen 1 april :D

Panache 20 februari 2021 om 09:12

Evenepoel blijkt verkocht te zijn aan de Giro, lekkere omgang met een nog geblesseerde renner….

Lefevere: "Julian wilde zelf ineens Parijs-Nice rijden. Maar ik had een deal gemaakt met de RCS (organisator van de Italiaanse koersen, red): Alaphilippe in Strade en Tirreno, Evenepoel in de Giro. Daar betalen zij voor".

Marik 20 februari 2021 om 09:30

@panache is dat echt zo? Dat zou wel bijzonder kwalijk zijn zeg. Als het geld boven de gezondheid van de renner gaat….dat vind ik bijzonder slecht leiderschap.

Lance4eva 20 februari 2021 om 11:33

Tja, wij kunnen natuurlijk niet tot in detail in de boekhouding van Patje Wijnboer kijken, en hij heeft toch aardig wat topsalarissen uit te betalen in een moeilijke periode.

Marik 20 februari 2021 om 17:05

Tja Lance, ik kan me voorstellen dat het verleidelijk is om dat soort startgelden aan te nemen, maar wat nou als de Giro te vroeg komt? Dan moet hij REV dus toch opstellen? En Remco is geen renner die je een wedstrijd in kunt sturen met de handrem erop. Is wel een risico hoor.

Lance4eva 20 februari 2021 om 20:36

Tja, boeie.