Remco Evenepoel krijgt officiële waarschuwing na duw in Brabantse Pijl

woensdag 13 april 2022 om 16:10
Remco Evenepoel krijgt officiële waarschuwing na duw in Brabantse Pijl

foto: screenshot Sporza

Remco Evenepoel heeft een officiële waarschuwing gekregen van de wedstrijdjury in de Brabantse Pijl. De kopman van Quick-Step-Alpha Vinyl gaf in de voorfinale een duw aan Ben Turner van INEOS Grenadiers en daarvoor werd hij bestraft.

Castelli

Op ongeveer tachtig kilometer van de finish in Overijse werd de finale geopend door INEOS Grenadiers. De Britse ploeg had met Ben Turner en Magnus Sheffield twee man mee in een groep van vijf.

Remco Evenepoel ging in de tegenaanval, sloot aan en wilde doorrijden, maar Turner en Sheffield hielden de benen stil. Evenepoel kon daar niet mee leven en duwde Turner opzij. Het was geen heftige duw, maar wel genoeg voor de jury om een waarschuwing voor uit te delen. Een soort gele kaart dus.

Dit artikel delen:

63 Reacties

thomasjaarsma 13 april 2022 om 16:17

Zo maak je geen vrienden in het peleton

Bankzitter 13 april 2022 om 17:06

Het is gewoon een naar arrogant mannetje die te veel is gaan geloven dat het onze lieve Heer is. Heel lang schorsen!

roeleur 13 april 2022 om 17:32

Mooi dat Turner dan wint.

Lalsacien 13 april 2022 om 17:35

@roeleur Het is Sheffield die wint.

uitdewaaier 13 april 2022 om 18:01

Wanneer maakt dat dikke proppie zijn studie eens af???

vanSpringel 13 april 2022 om 18:03

Ik lees nog niks over de vrienden die Tim Wellens in de sprint heeft gemaakt.
Inmiddels Disqualified :-{

RefleX 13 april 2022 om 18:44

Volgens de fanboys hier was hij nog wel zo geliefd in het peloton.

SonnySide 13 april 2022 om 16:23

Misschien moet deze jongen eens goed op zijn plek gezet worden. Hij is zo ontzettend over het paard getild en blijft verwaand gedrag vertonen. Mooi moment voor sporza om hem ook maar eens met rust te laten. Of eens zijn ogen openen met een kritische opmerking.

Vangenechten 13 april 2022 om 16:29

Had hij niet moeten doen, maar om hier nu een artikel aan te wijden? Zal veel reacties en clicks opleveren waarschijnlijk?

Romāns Vainšteins 13 april 2022 om 16:33

Epistellen, biografieën, intake gesprekken, voorbeeldfiguur analyses, diepgravende onderzoeken met referenties naar de mondiale impact ervan…

Pogacar_GOAT 13 april 2022 om 16:57

Ja laten we toch vooral geen aandacht besteden aan de idiote capriolen van Evenepoel. Als hij geen negatieve aandacht wil moet hij eerst maar eens stoppen met dit soort belachelijke acties.

Romāns Vainšteins 13 april 2022 om 19:11

Wat ook kan is dat de piek bij dit moment bereikt is en we nu een tijdperk van 20 jaar ingaan waarin mensen zich steeds minder verontwaardigd aan gaan stellen op internet.

Een duwtje, oeoeoeoei, grondwetswijziging!

Romāns Vainšteins 13 april 2022 om 16:31

Is gewoon een wat hetergebakerd coureur dan gemiddeld. Of je zoiets mooi of verschrikkelijk vindt ligt meestal in het verlengde van je al bestaande opvatting van die coureur.

Wat mij betreft prima wat diversiteit op dat gebied : Cav, Brambilla, Barredo, Paolini, Vermeersch enz. Klootzakkies zijn onderdeel van het geheel, geen uit te roeien ziekte.

SpeedyLegs 13 april 2022 om 16:58

Interessante maatschappijvisie.

Bankzitter 13 april 2022 om 17:07

En weer komen de excuses voor Remco van dezelfde mannekes. Het is gewoon een naar verwaand mannetje. Lang schorsen is de enige remedie!

djerkson 13 april 2022 om 17:43

Ja bankzitter, lang schorsen is de oplossing. Zucht. Ben jij al eens ooit naar een koers gaan kijken? Of op zijn minst al eens gepraat met iemand die in een peloton heeft gereden?

Romerike 13 april 2022 om 19:27

Spijker op zijn kop. Wordt nu onder een vergrootglas gelegd doordat hij voor velen (mijzelf incluis) geen sympathieke coureur is. Daardoor wordt dit extra hard veroordeeld. Het gebeurde niet in volle sprint ofzo. Dit soort dingen gebeuren waarschijnlijk regelmatig (buiten beeld) in het peleton. Vond ik het onnodig en irritant van Evenepoel; ja. Moet het verder bestraft worden; nee

xistnc 13 april 2022 om 16:39

Een ander wordt dan ofwel gediskwalificeerd, ofwel met rust gelaten. Bijzonder dat speciaal voor REV een nieuwe variant is bedacht.

Polleke 13 april 2022 om 16:58

Tja, op consequent handelen ga je de UCI niet snel betrappen, zie ook de bidonwegwerpregel of het fietspadfietsen…

WernerFranke 13 april 2022 om 17:34

Anderen krijgen gewoon geen artikel hiervoor.

SprintMaster 13 april 2022 om 16:42

Als hij dat wil doen kan hij beter weer gaan voetballen.

KevinK1986 13 april 2022 om 19:08

Inderdaad … hij deelt wel uit, maar een schouderduwtje incasseren bij de sprint kan hij niet.
Ik had graag een helftje tegen hem gevoetbald…

lo squalo dello Stretto 13 april 2022 om 16:47

Weeral een maniertje

Kelder is de Man 13 april 2022 om 16:48

Irritant menneke.

Schaduwling 13 april 2022 om 16:59

Beste man in koers. Maar gaat niet lonen. Cosnefroy gaat deze winnen.

Pogacar_GOAT 13 april 2022 om 17:09

Domste man in koers bedoel je.

Nils96 13 april 2022 om 17:37

Beste man in koers?

vanSpringel 13 april 2022 om 18:07

Binnen zijn ploeg zal er toch eens iemand moeten worden aangenomen die kwaliteiten op het gebied van pedagogiek heeft.
Daarmee is het wellicht mogelijk dat ongeleid projectiel EV, enigszins te sturen. Ik zie hem vandaag zo verschrikkelijk veel onnodige verrichtingen doen, dat ik me afvraag waarom ?
Natuurlijk karakter en zelfverzekerdheid, maar man, man, met zoveel talent en fysieke mogelijkheden zou ie zoveel meer ten toon kunnen spreiden.

dynamo 13 april 2022 om 17:06

ooohhhh, wat doet zo n auto daar, jonge jonge alaphilippe

jan jansen 13 april 2022 om 17:30

Remco is gewoon een aardige jongen.
Remco is de beste, hup Remco

klootje kriekeljon 13 april 2022 om 17:33

Hahaha lekker Jan.

vanSpringel 13 april 2022 om 18:07

J a , h u p

Zwarte Panter 13 april 2022 om 17:32

Jammer van die trekkies

Michiel 13 april 2022 om 17:33

Lol. En nu in ff sprint weggedrukt. Heerlijk

Jan 13 april 2022 om 17:34

Deze trekjes had Sagan ook

makkelijk 14 april 2022 om 09:25

En die heeft ook weinig vrienden gemaakt in het peloton.

Comments 13 april 2022 om 17:34

Gedragstherapie kan helpen.

FDJ 13 april 2022 om 17:50

Samen met Patrick Lefevere dan

Reutemeteut 13 april 2022 om 17:55

Patje Fles eerst nog langs de AA.

YogiBear 13 april 2022 om 17:35

Evenepoel laat zich vandaag weer eens van zijn slechtste kant zien op meerdere momenten.

Gunther Leonhardt 13 april 2022 om 17:36

Diskwalificeer hem maar eens een keer zodat hij het afleert. Quickstep was trouwens weeral eens teleurstellend.

Bontempi1962 13 april 2022 om 17:41

Echte vedettes zijn over het algemeen bescheiden.

djerkson 13 april 2022 om 17:45

Zoals Armstrong, Sagan, Boonen of Vandenbroucke? Of zoals Froome of pakweg Zabel? Valt te bekijken wat je onder ‘vedette’ verstaat.

joerimiralda 13 april 2022 om 17:45

Normaal gesproken zet ik altijd de Belg aan als er gefietst gaat worden, maar ik doe het niet meer als Evenepoel meedoet..
Het kan alleen maar over hem gaan, het is echt heel vervelend. Ik snap dat je hoopt dat ie wint en zich ontwikkeld, maar aub niet de hele wedstrijd in iedere zin Remco’tje noemen hoor.

Romāns Vainšteins 13 april 2022 om 19:15

Zo ben ben ook gekapt met PolskaCycloTV. Kwiat dit Kwiat dat, Kwiat voor na zus en zo. Man man man man man man. Ik trek het niet meer, echt niet.

chasse patat 13 april 2022 om 17:47

Quick Step heeft hier een topteam rondrijden. Maar ook nu is het geen Wolfpack. Wordt er door Remco’s aanwezigheid te veel naar een kopman gekeken of is hier structureel iets mis?

Borsje 13 april 2022 om 18:23

Mijn inschatting is dat de wijze van koersen van Evenepoel het karakter van 'Wolfpack-rijden' frustreert.

Peterke 13 april 2022 om 18:05

Dit artikel stond hier snel. Dat Wellens wordt gedeklasseerd is hier nog niet te vinden.

xistnc 13 april 2022 om 18:11

Waarom hier? Dit bericht gaat daar niet over. Het is al lang verwerkt in het artikel met de uitslag.

Murcia 13 april 2022 om 18:11

Wellens zorgt niet voor de clicks en 150 reacties zoals bij Remco.

de adelaar 13 april 2022 om 18:14

Man toch genieten met Remco in koers… al is het alleen maar nadien op alle fora….

VerstandOpNul 13 april 2022 om 18:18

Een tikje op de kont moet kunnen, maar duwen gaat idd te ver..

Landeirovic 13 april 2022 om 18:21

Als hij dit deed bij Bouhanni hing hij in het decor!

Pjotr26 13 april 2022 om 18:25

Diknek, net een Hollander ;)

  • 1
  • 2

Laatste nieuws

Populair

Materiaalzone