Remco Evenepoel: “Het echte herstel is nu begonnen”

Remco Evenepoel: “Het echte herstel is nu begonnen”

foto: Cor Vos

Remco Evenepoel mag de krukken, die hij dinsdag nog bij zich droeg tijdens zijn bezoek aan het Belgisch kampioenschap, voortaan laten staan. Zes weken na zijn val in de Ronde van Lombardije heeft de 20-jarige renner een volgende stap gezet in zijn herstel.

“Het gaat goed met mij”, laat Remco Evenepoel via Deceuninck-Quick Step weten na zijn bezoek aan het ziekenhuis vrijdag. “Ik ben bijna helemaal pijnvrij en al veel mobieler. Ik kan de krukken nu laten staan en ik ben blij dat ik gerichter kan werken. Mijn herstelproces is de afgelopen weken goed verlopen. Aanvankelijk vond ik het moeilijk om qua beweging van alles naar niets te gaan. Maar na een noodzakelijke rustperiode werd ik de laatste tijd steeds mobieler. ”

De komende weken zal de renner doordeweeks enkele uren bij de fysiotherapeut doorbrengen met oefeningen voor zijn bekkenstabiliteit en flexibiliteit. ” Die zal ik combineren met fietstraining op de rollers. Als alles goed gaat en het goed weer is, kan ik buiten gaan fietsen. Je kunt zeggen dat het echte herstel nu voor mij is begonnen. Het volgende doel is nu om een ​​goede training op de rollen te doen en dan buiten te gaan rijden.

En dan is het afwachten hoe dat uitpakt. “Ik ga absoluut niet in de regen de deur uit en onnodige risico’s op glijpartijen nemen. Zodra het weer verbetert, ga ik genieten van een mooie trainingsrit in de buitenlucht.”

Dit artikel delen:

37 Reacties

Frank V 26 september 2020 om 13:08

Beelden voor de liefhebbers:

https://www.instagram.com/p/CFmIivZH5Xj/

rvb 26 september 2020 om 13:55

veel succes met de comeback.

Harm Zijlstra 26 september 2020 om 14:27

Goed bezig Remco! We zien je volgend jaar weer in volle glorie (hopelijk in de Giro).

deluxe 26 september 2020 om 14:50

Dit lijkt me nou echt bij uitstek een bericht enkel voor .be

Hollow Knight 26 september 2020 om 15:09

Een wereldtopper die terug mag beginnen fietsen.

Ja, dat hoort enkel thuis op wielerflits.be /s

boenk 26 september 2020 om 15:38

Misschien vanaf nu gewoon al het internationaal wielernieuws op de .be, en enkel het NL nieuws op .NL.

Iedereen gelukkig.

Panache 26 september 2020 om 16:19

“Ik ben bijna helemaal pijnvrij en al veel mobieler. Ik kan de krukken nu laten staan en ik ben blij dat ik gerichter kan werken aan mijn zegegebaar”

Succes met revalideren Remco.

Frank V 26 september 2020 om 16:22

huh, dat "aan mijn zegegebaar" staat er toch niet?

Panache 26 september 2020 om 16:41

Nu je het zegt, heel vreemd. Mijn autocorrect vulde het zelf zo aan :-)

Bruine Koersbroek 26 september 2020 om 17:16

Whaha, thanks Panache.. Ik zie hem daar al staan in z’n nachthemd..

Erik33 26 september 2020 om 17:16

Gohh wat interessant nieuws.

Romāns Vainšteins 26 september 2020 om 17:27

Misschien komt er wel 1 gebaar dat zowel de valpartij als de nasleep er van en het uiteindelijke terugkeren samenvat. Ik heb een vet goede bedacht maar het is erg moeilijk uitleggen op schrift.

peervaneynthoven 26 september 2020 om 20:33

Ik heb ook iets vets bedacht en ook al is het moeilijk, ik kan het zelfs op schrift uitleggen.
Een volgend zegegebaar zou als volgt kunnen zijn, Remco fietst een kwartier voorsprong bij elkaar (zonder ketonen) en vlak voor de finish kukelt ie even over de boarding, komt weer terug bij zijn fiets, gaat kruipend de laatste 10 meters naar de finish (metafoor van je uiterst moeilijke periode) en als klap op de vuurpijl loopt hij met de fiets in de hoogte over de finishlijn (metafoor van je triomf en zelfoverwinning in deze enorme moeilijke fase van zijn leven). Zoiets

SnellePelle 26 september 2020 om 17:27

Morgen komt er een update dat hij zelf zijn kont heeft afgeveegd…

Limal 26 september 2020 om 17:32

De niet-uitgelokte negatieve reacties op artikels met 'Evenepoel' in de titel worden steeds lachwekkender. (Neen, niet in positieve zin.)

Dat hij maar snel terug aan de start staat en mooie koers op de TV tovert!

vocsnor 26 september 2020 om 20:48

Ooit was het excuus van de Nederlandse trollen dat het een reactie was op het overdreven fanatisme van de aanhangers. Of dat het kwam door arrogante uitlatingen van Evenepoel zelf.
Maar dat is ondertussen een gepasseerd station. Het betreft gewoon trollen zonder aanleiding.

Frank V 26 september 2020 om 22:57

Goh ik zie er 4. In aantal valt dat heel goed mee en ook niet per se grof. Een paar brompotjes en één hele slechte grap.
Voor die brompotjes: Onderaan de website heb je in het zwart zo'n lijstje met de "belangrijkste renners".
Mathieu van der Poel
Tom Dumoulin
Wout van Aert
Remco Evenepoel
Primoz Roglic
Egan Bernal …. vandaar

Maar idd zoals u zegt, ze reaguren hier al uit eigen initiatief. Fijne avond mensen.

Limal 27 september 2020 om 08:11

Toen ik mijn commentaar schreef was de helft van de commentaren van die aard, wat toch opvallend veel is. Maar niet getreurd, ik ga mijzelf vanaf nu weer een hele tijd stoppen om de commentaren te lezen onder Evenepoel-artikels (zoals ik sinds zijn val gedaan heb tot nu toe). De negatieve reacties gaan er toch staan en het is mijn irritatie niet waard. Sinds de val van Evenepoel en de beerput der reacties daarop probeer ik trouwens enkel te reageren op de inhoud van artikels en me ver te houden van het triestige België-Nederland getroll. Niet altijd gemakkelijk want je komt ze overal tegen, maar er zijn artikels waarvan je op voorhand weet dat de commentaren bevuild gaan zijn.

peervaneynthoven 26 september 2020 om 20:30

Houd ‘ons’ op de de hoogte Remco en laat ook even weten wanneer je gaat eten, plassen, slapen, hoe laat je opstaat, naar bed gaat enz,enz, enz. Ook wanneer je je eerste fietsmetertjes weer maakt. Altijd interessant. Niet voor mij maar zeker voor je ‘aanbidders’ die je dag in dag uit volgen. Succes met je revalidatie. We zien het t.z.t wel.
Een volgend zegegebaar zou als volgt kunnen zijn, je fietst een kwartier voorsprong bij elkaar (zonder ketonen) en vlak voor de finish kukel je even over de boarding, komt weer terug bij je fiets, gaat kruipend de laatste 10 meters naar de finish (metafoor van je uiterst moeilijke periode) en als klap op de vuurpijl loop je met de fiets in de hoogte over de finishlijn (metafoor van je triomf en zelfoverwinning in deze enorme moeilijke fase van je leven).

Frank V 26 september 2020 om 20:55

Ik heb het aan ‘m overgemaakt.

Hij gaat er werk van maken zegtie.

Akiria 26 september 2020 om 22:11

Klasse Eddy, morgen weer het volgende bericht..;)

Hollow Knight 26 september 2020 om 22:45

Benieuwd of we gelijkaardige reacties gaan krijgen op artikels van Mollema die aan het revalideren is.

Burdincurutcheta 26 september 2020 om 22:48

Lekker bakje zuurkool hier op zaterdagavond.

Go REV!

Hollow Knight 26 september 2020 om 22:49

En dan worden wij trollen genoemd terwijl wij nooit zo zuur reageren op artikels over Nederlandse renners.

(Britse renners is een ander verhaal bij mij :p)

Romāns Vainšteins 26 september 2020 om 23:21

De flauwigheid is simpelweg te relateren aan overbodige artikelen, toen elke halve boer van MvdP nieuws was kreeg die er ook van langs.

peervaneynthoven 27 september 2020 om 00:22

Hoe was dat “vet goede” gebaar nu van jou @Romāns? Met jouw ‘taalvaardigheid’ moet je toch minimaal wel een tipje van de sluier op kunnen lichten.

Michelangelo 27 september 2020 om 00:43

Bij Remco is het precies altijd de vraag welke van de twee een interview geeft.
De popie-jopie Remco die bij vive le velo zat: “al sneeuwt het, regent het of stormt het, zodra ik weer buiten mag fietsen zal mij dat niet tegen houden!”

Of de beidevoetjesopdegrond remco: “Ik ga absoluut niet in de regen de deur uit en onnodige risico’s op glijpartijen nemen. Zodra het weer verbetert, ga ik genieten van een mooie trainingsrit in de buitenlucht.”

Zelfde gevalletje over zijn valpartij. In het ene interview een heel gedetailleerd verhaal hoe hij bewust wat afstand liet, en zijn voorganger een fout maakte. En blijkbaar een paar dagen later op de Franse Belg kon hij zich niet precies herinneren hoe het fout ging.

Komt op mij wat schizofreen over.

Hoe dan ook wens ik beide Remco’s een voorspoedig herstel. Maar de beidevoetjesopdegrond remco net wat meer!

Burdincurutcheta 27 september 2020 om 07:35

Oef, net op de valreep nog een volledig ongepaste en uit de lucht gegrepen psychologische analyse. Blij dat we weer weten hoe het met de psychologische toestand van Remco zit.

Limal 27 september 2020 om 08:03

Qua kritische reacties vond ik deze van Michelangelo eigenlijk best ok, het heeft tenminste een feitelijke inhoud.

Om er op te antwoorden: dat eerste punt lijkt me duidelijk – Evenepoel liet zich in Vive le Vélo ontvallen dat niets hem zou kunnen tegenhouden om terug op de fiets te kruipen, maar dan kwam hij bij de dokter op controle en die zei dat hij binnenkort terug buiten mag fietsen maar dan wel élk risico moet vermijden. Over het tweede weet ik het niet – ik zou beide interviews dan naast elkaar willen zien – gesproken, niet door een journalist neergeschreven. Algemeen gezien vind ik Evenepoel soms wat onhandig overkomen in zijn contacten met de pers, maar als buitengewoon professionele amateurpsycholoog heb ik nog nooit iets gezien waardoor ik me zorgen maakte over zijn mentale gezondheid…

Panache 27 september 2020 om 08:58

Er wordt natuurlijk ook flink gebouwd aan een stoer imago en aura van onoverwinnelijkheid. Het merk Remco.
Geloofwaardigheid is dan de basis. Kijk je een film waarbij je de aanwijzingen van de regisseur ziet en hoort in de wollige stem van de acteur, dan wordt kunst op z’n best camp, maar allereerst voorafgegaan door ergernis bij hen die er doorheen prikken.
De renner Evenepoel is een fenomeen op deze leeftijd. Het merk Evenepoel heb ik niets mee.

Michelangelo 27 september 2020 om 09:17

@Burdinogwat,
Deze was speciaal om jou te plezieren.
Als je niks meer van mij geen psycho analyse zou lezen bij een artikel over de grote Remco evenepoel dan zou je misschien gaan denken dat hij er niet meer toe doet…

Dus graag gedaan amigo ;-)

Burdincurutcheta 27 september 2020 om 09:40

Micheleblabla, ik zou denken dat je weg was en een flesje opentrekken ;-)

Het merk Panache vind ik dan weer helemaal geweldig:
https://panachebywva.be/

Marveloke 27 september 2020 om 10:12

Hij is gelukkig nog jong, dus het herstel komt hopelijk ook weer goed. Wordt volgend jaar iedereen naar huis rijden jongen