Remco Evenepoel (9de) verrast: “Van Aert én Lampaert in het voordeel voor het WK”

Remco Evenepoel (9de) verrast: “Van Aert én Lampaert in het voordeel voor het WK”

© Cor Vos

woensdag 28 juli 2021 om 12:04

Net als Van Aert eindigde ook de tweede Belg een eind van de medailles in de olympische tijdrit. Remco Evenepoel finishte als negende, op 2’17” van Primoz Roglic. “Ik heb weinig fouten gemaakt, maar er waren jongens veel sneller.”

“Mijn analyse? Ik heb zo rap mogelijk gereden, van begin tot einde. Het was echt lastig. Het is duidelijk dat de tweede ronde doorslaggevend was, ook in de strijd om de medailles. Uiteindelijk heb ik weinig fouten gemaakt, maar er waren jongens veel sneller”, aldus Evenepoel tegen Sporza.

Zwaar ontgoocheld was hij naar eigen zeggen niet. “Ik ben nog altijd in opbouw. We zijn naar hier gekomen voor een medaille en Wout heeft er één gehaald. Persoonlijk bekijk ik het al een heel jaar dag per dag. Maar het seizoen is nog altijd niet gedaan.”

Evenepoel verraste wel in zijn antwoord op de vraag of hij al aan het WK tijdrijden (van Knokke naar Brugge) gedacht heeft. “Dat wordt moeilijk”, reageerde hij. “Wegens volledig vlak. Ik denk dat Wout en Yves (Lampaert, red) daarvoor in het voordeel zijn. Negen kansen op tien zal ik het EK doen. Stel dat België daar goud pakt, mogen we op het WK met drie van start. Dat zou mooi zijn in eigen land.”

Ronde van Denemarken
“Maar eerst even de riem eraf, vooraleer we opbouwen naar he einde van het seizoen. Ik zal de Ronde van Denemarken rijden om nog extra koersritme op te doen. Gevolgd door de Druivenkoers in Overijse en Brussels Cycling Classic. Via de Benelux Tour gaat het dan naar het Europees kampioenschap.”

Evenepoel loofde Primoz Roglic als nieuwe olympische kampioen. “Verdiend! Het is een klasse coureur. Na alle miserie die hij de voorbije maand heeft meegemaakt, verdient hij deze titel!”

Tot slot blikte hij nog even terug op zijn Tokio-ervaring. “Positief in functie van de toekomst. Anderzijds ook een beetje dubbel. In de wegkoers voelde ik me goed tot de 200 kilometergrens. Dan ging het licht uit. Vandaag heb ik zo rap als mogelijk gefietst, maar het is duidelijk dat er nog werk te doen is. En ik ben uiteraard blij voor Wout, dat hij een medaille op zak heeft. Of ik al denk aan Parijs 2024? Dan zal ik drie jaar ouder en wellicht wat sterker zijn. Laten we eerst afwachten welke parcoursen we daar voorgeschoteld krijgen.”

Dit artikel delen:

106 Reacties

LaDoyenne 28 juli 2021 om 12:10

De jongens die hij vroeger achter zich liet -Ganna en Küng om er slechts 2 te noemen- zijn inmiddels sterker geworden. Zelfs op een parcours dat Evenepoel wèl, en hen niét ligt, rijden ze sneller, véél sneller.

Peet Gute 28 juli 2021 om 12:22

Jij zat wellicht vorig jaar op Mars of zelfs Pluto, tja

Silent Hill 28 juli 2021 om 12:25

Ik vond FlecheWallonne origineler uit hoek komen.

WernerFranke 28 juli 2021 om 12:34

Michelangelo neemt ook tenminste nog zijn tijd om een tekstje te typen.

Michelangelo 28 juli 2021 om 12:52

Werner, dank voor deze mooie woorden!!!

Richard van Hoof 28 juli 2021 om 14:44

Dat Remco door zijn val een achterstand in zijn ontwikkeling heeft opgelopen lijkt mij evident voor iedereen, het is eerder dat hijzelf en de mensen dicht om hem heen een paar maanden nodig hadden om dat ook te beseffen.

Maar los van het herstel na die val is er nog iets waar Remco en zijn entourage zich in hebben vergist. Er komen door de jaren heen en laatste paar jaar nog vaker dan voorheen regelmatig nieuwe jonge talenten en sommige die zelf een uitzonderlijk talent lijken te hebben. Maar dan komt er het punt dat er een verschil is tussen een groot talent zijn en een hele grote topper worden. Om dat laatste te worden kom echt heel veel bij kijken, een topper worden kunnen er heel erg veel, maar om daar bovenuit te stijgen en tot de absolute top te behoren is een hele grote stap.

Remco mocht voor zijn val weldegelijk tot een groep van 30/40 topwielrenners worden gerekend, maar hij was anders dan veel Belgen en hijzelf voorop dachten nog niet op het niveau waar Roglic, Pogacar (en ook Wout) en nog enekele anderen momenteel de absolute besten van de besten vormen.
Meedoen en winnen in kleinere rondes is heel belangrijk en knap, maar nu hij zich begint te meten met de echter klasbakken zie je dat hij nog flinke stapen te zetten heeft op het gebied van stuurmanskunsten, maar ook explosiviteit of uberhaupt om samen met de echte toppers meerdere dagen achter elkaar in het rood over de hoogste colls heen te gaan.

Remco is zijn talent vast niet verloren, maar aangezien zijn trainingswaardes volgens zijn staf voor de giro en voor deze OS wel in orde waren mag toch ook wel de conclusie worden getrokken dat hij nog flinke stappen te maken heeft alvorens hij de strijd aan kan gaan met Pogacar in een grote ronde en tot die tijd zou het hem sieren als hij zich niet in de media gaat vergelijken met Pogacar en al helemaal niet door er op te wijzen dat Pogacar eigenlijk al bijna 22 was toen die de tour won en hij nog lang geen 22 was. Remco kan beter zijn mond houden over Pogacar en nog wel een stuk of 20 ronderenners die hij momenteel stuk voor stuk voor zou moeten laten gaan.

Fietshemerin6 28 juli 2021 om 15:47

Zwak resultaat, maar niet onverwacht.

Ik vind het overigens wel absurd dat als de doelstelling top 10 in de tijdrit was, aldus de bondscoach, dat REv zich dan zo liet inzakken tijdens de wegrace en Wout alles alleen liet doen (aldus Renaat & José)…

Pietspeed 28 juli 2021 om 18:05

Remco heeft door zijn val enorm van zijn fysieke vorm verloren en mentaal heeft dat ook erop ingehakt. Hij wordt vooral door de Belgische pers op handen en voeten gedragen. Staat continue in de schijnwerpers met torenhoge verwachtingen. DQS en hijzelf en de bondscoach zijn daarin meegegaan.
Maar dat was hoofdzakelijk op grond van zijn prestaties voor de val. Intussen evolueert het wielrennen ook nog ns door, op welke wijze dan ook. Het is nog maar de vraag of hij ooit bij de absolute top komt.

LaDoyenne 28 juli 2021 om 18:41

@Pietspeed

"Intussen evolueert het wielrennen ook nog'ns door,"

Je slaat de nagel op de kop. He-le-maal !

Tegen de tijd dat Remco herstelt, is hij al ingehaald door de trend die hijzelf heeft ingezet. Piepjonge renners stomen zich klaar (T. Pidcock) of worden klaargestoomd (J. Ayuso) voor het grote rondewerk. Beiden zullen Evenepoel alle hoeken van de kamer laten zien van zodra hij opnieuw een grote ronde tracht te winnen.

Bovendien is Remco een marketing hype. Vergelijk de 21-jarige Evenepoel met bijvoorbeeld de amper 2 jaar oudere Iván Sosa. Laatstgenoemde won o.a. tweemaal de ronde van Burgos, de Route d'Occitanie, de Tour de la Provence, de Serenissma Routes,… Ook Sosa viel hard, tijdens de Ronde van Zwitserland waarin hij Froome, Pino en Aru meermaals achter zich had gelaten. Welnu, heeft Sosa klinkende bijnamen als Rasklimmer (vader en coach), Aërokogel (collega's Lampaert en Van Aert) of Kannibaal (eigenaar fanclub)? Nee. Boerenzoon Sosa wordt aan de deur gezet bij INEOS.

Op dit moment reist Remco, na zijn Japanse verblijf, naar de Verenigde Staten om er voor Specialized fietsen te testen. Dit na een hoogtestage in "Il Belpaese". Na pendelen tussen Andorra en Vlaanderen. Ziedaar het leven van een subtopper. Eentje die producten van QuickStep slijt als zoete broodjes in het rijke Vlaanderen. In tegenstelling tot Sosa's arme Colombië. Waarom anders zou Wielerflits nutteloos veel artikelen wijden aan Remco en niet aan andere, betere renners?

Vlaanderen hoort niet graag dat tijdens de Evenepoel hype de bijna even jonge Pogacar reeds tweemaal de Tour de France en de 2 jaar oudere Bernal de Tour de France en de Giro wonnen. O ja, daarbij werd de eerste ook nog'ns 3e in de Vuelta en won de tweede Parijs-Nice. Details die niet ter zake doen.

MvdP Fan 29 juli 2021 om 18:33

Laat dat manneke toch rustig tot wasdom komen. Vlamingen stop eens met die overspannen verwachtingen en met die gast druk opleggen.

Wheely 28 juli 2021 om 12:20

Klasse. Evenepoel groeit door slechtere resultaten te rijden.

LaDoyenne 28 juli 2021 om 12:23

En toch… Het volledige interview, in “De Standaard”, leest als volgt:
“Het EK is iets lastiger, dus ik denk dat ik daar op moet focussen en wie weet als we daar goud kunnen nemen, mogen we alsnog met drie naar het WK.”
Was dit parcours dan niet lastig, en dus geschikt voor hem? Hoe lastiger het parcours, hoe beter voor hem. Ad infinitum.

xistnc 28 juli 2021 om 12:27

Al klinkt het wel alsof hij er min of meer vanuit gaat dat hij het EK-goud alleen maar even hoeft op te halen.

Wheely 28 juli 2021 om 12:35

We mogen ook niet opeens verwachten dat hij de bescheidenheid zelf wordt natuurlijk.

Tollpatscher 28 juli 2021 om 15:34

ja, hij groeit in zijn mislukte aankondigingen

Peet Gute 28 juli 2021 om 12:23

Realistische analyse, komt duidelijk nog power te kort die hij vorig jaar nog wel had, hopelijk voor hem komt die terug en dan tussendoor nog wat rijlessen en alles komt voor elkaar.

Alfons Haavers 28 juli 2021 om 12:23

Dit is een comebackjaar voor Evenepoel, ik wacht nog even volgend seizoen af om enige conclusies te trekken.

Echt slecht vind ik het ook weer niet overigens. Enkel kleppers voor hem en nog een pak grote namen op ruime afstand achter hem. Dit was natuurlijk wel een parcours op zijn maat en hij had er zich volledig op toegelegd, dus het zal voor hemzelf ongetwijfeld ook een ontgoocheling zijn.

Hoort erbij, grote renners kunnen ook rechtveren na tegenslag. Benieuwd of Remco dat ook zal kunnen. Met Roglic vandaag heeft hij in ieder geval het beste voorbeeld aan het werk gezien.

Daniel17 28 juli 2021 om 12:29

Als je het vergelijkt met het WK van 2019 is het een slechte prestatie.

Maar het is inmiddels ook wel duidelijk dat hij na die val van vorig jaar dat niveau bij lange na niet meer heeft gehaald.

Richard van Hoof 28 juli 2021 om 14:29

Ik had bij dat WK wel een beetje het idee dat er niet zo veel toppers in topvorm waren en Remco juist wel, dus misschien was die 2e plek daar mooi meegenomen voor Remco en behoort hij echt wel tot de top 10 tijdrijders in de wereld, maar behoort hij nog niet tot de top 3 a 4 top tijdrijders ter wereld.

Maar wat nog niet is kan nog komen, al blijf ik hem wat te weinig “boddy” vinden hebben om op alle tijdrit parcoursen de strijd met de zwaarde top tijdrijders aan te kunnen.

Dat hij nu achteraf zegt dat dit parcours nog niet zwaar genoeg was is lariekoek, het was juist een parcours dat in het voordeel was van de lichtere en betere klimmers onder de tijdrijders, zoals we ook konden zien in het laatste deel van Roglic waarbij hij haasje over ging met Kung afhankelijk van of het vlak was of bergop ging.

Het is dan tcoh wel weer typisch dat die Remco niet a la Wout in staat is een goede analyse van zijn eigen optreden te kunnen geven en dan aangeeft dat het op een nog zwaarder parcours meer in zijn voordeel zou zijn. Het is eerder andersom, dit was een heel zwaar parcours voor de zware tijdrijders en zelfs op een dergelijk parcours dat echt n zijn voordeel had moeten zijn kwam hij tekort op de zware mannen.

Romano1800 28 juli 2021 om 12:29

Na zijn interview vind ik hem wel het lachertje van de Olympische spelen wat wielrennen betreft zo hoog van de toren blazen maar ook weer totaal omver geblazen .

Het talent is er zeker hoop voor het wielrennen dat het er snel uit gaat komen . Overigens vind ik dit zijn 1e realtische interview zonder arrogantie.

Frimotje 28 juli 2021 om 12:29

Opvallend dat hij nu aangeeft dat andere renners mogen geselecteerd worden. Het moet toch al een hele tijd duidelijk geweest zijn dat hij niet de waardes trapt die hij vroeger wel kon halen. Als hij dit vroeger aangeeft moet je dan ook de vraag stellen of hij zijn plaats op de OS niet moest afstaan. Zet in de wegrit dan Teuns, die waarschijnlijk de best klimmende Belg is (of toch het meeste ´echte´ klimmer is, WvA zie ik even als klassieke renner). Teuns was misschien wel in staat over de Mikumi te komen en een rol van betekenis te spelen. En zelfs als hij er niet mee over was, denk ik dat hij bergop toch nog een grotere rol kon spelen. Zijn tijdrit is op een heuvelachtig parcours ook goed genoeg om toch wat merkpunten uit te zetten voor Wout, dus persoonlijk vind ik dat er te veel geselecteerd is op de naam Evenepoel, en te weinig op behaalde resultaten

Craig Vanderswag 28 juli 2021 om 14:13

Ik kan het mis hebben, maar ik dacht dat hij als Europees kampioen rechtstreeks geplaatst was voor de spelen en zijn plaats dus kon niet afstaan aan iemand anders.

Handige Harry 28 juli 2021 om 12:40

Beetje raar dat hij zegt nog in opbouw te zijn.
Daar zal je als ploeggenoot of Belg die thuis kon blijven ook vrolijk van worden.

Wheely 28 juli 2021 om 12:48

Tja dat is achteraf he maar dat er een soort kastenstelsel geldt in België moge wel duidelijk zijn. Voor De Gendt en Campenaerts was het al snel duidelijk wie sowieso mee zouden gaan naar de spelen.

Alfons Haavers 28 juli 2021 om 12:55

Nu had ik De Gendt, Campenaerts, Lampaert… hier wel zeker niet beter zien doen dan Evenepoel.

Tempobeul 28 juli 2021 om 13:14

Evenepoel was de enige die in 2019 aan de kwalificatienorm voldeed, nl. top 5 op EK of top 8 op WK, dus hij mocht sowieso mee.

VerstandOpNul 28 juli 2021 om 13:34

Was ook mijn gedachte.. Had hij die opbouw niet beter in andere koersen kunnen doen..
Beslist geen schande wat hij deze spelen heeft gepresteerd, maar met name in de wegrit had Belgie wellicht meer aan iemand anders gehad..

Willem Kieft 28 juli 2021 om 13:58

Lampaert , De Gendt of Snorremans hadden hier niet hoger gescoord dan een 9e plek, dus met de selectie was niks mis.

VerstandOpNul 28 juli 2021 om 16:39

Psst, hij deed ook op een ander onderdeel mee, Willem Kieft..

Willem Kieft 28 juli 2021 om 16:52

Psss, daar hadden die andere drie het ook niet beter gedaan, VoN.

Tollpatscher 28 juli 2021 om 21:15

Ik zou niet graag een belgische toprenner willen zijn samen met zo een talentvolle snotneus, die met zijn arrogante uitspraken ook menig collega voor de kop stoot.
Ik geloof niet eens dat hij zelf in de gaten heeft hoe zijn uitspraken werken.
Bestaan ook sponsors die zwijggeld betalen?!

Michelangelo 28 juli 2021 om 12:44

Normaal gesproken roept hij dat het in zijn voordeel is als het lastig is. En nu is het een keer lastig, en dan is het weer niet goed. Ik vond hem behoorlijk laconiek in zijn interview.

Als hij zoals hij zegt nog in opbouw is, dan had hij m.i. zijn plaats af moeten staan hier op de spelen. Aan Lampaert voor de tijdrit, of aan Teuns voor de wegrit bijvoorbeeld. Voor mij had zijn automatische selectie na zijn valpartij best ter discussie mogen staan.

Ik denk dat ze bij DQS ook eens goed om de tafel moeten. Want m.i. is de hele ploeg meegegaan in het positivisme en zelfoverschatting van Remco ten tijde van de Giro. Als hij daar al had moeten rijden, dan zou dat zonder klassementsambities geweest moeten zijn. Maar ja, patje moest sponsors binnenhalen.

Als ik ze advies mag geven, dan zou ik hem volgend jaar opnieuw laten starten in de giro. Maar zonder klassementsambities, gewoon meerijden, enkele ritten uitzoeken, en een drieweekse ronde uitrijden. En dan in het najaar focussen op de Vuelta, en daar wel voor het klassement gaan. En daaromheen proberen in een serieuze ronde van een week (Parijs Nice, Tirreno of evt Baskenland) te gaan voor eindwinst. En als dat goed gaat, in 2023 naar de TdF.

En verder hoop ik dat resultaten van dit seizoen hem ook aan het denken zetten over zijn manier van profileren. Want dit seizoen passen zijn praatjes niet bij zijn prestaties. Het zou mooi zijn als de media dit ook gaat doen. Echter de bondscoach was wel heel tevreden met wat Evenepoel heeft laten zien. Maar ik kan me niet voorstellen dat hij hem heeft geselecteerd met de verwachting van een kansloze 9e plek in de tijdrit en een plek in het achterveld in de wegrit.

En misschien moeten we over een jaar of 2-3 wel tot de conclusie komen dat de renner die met veel bombarie het profpeloton binnenkwam uiteindelijk toch niet die hoogvlieger blijkt te zijn. Ik sluit dat niet uit.

LaDoyenne 28 juli 2021 om 12:48

"Normaal gesproken roept hij dat het in zijn voordeel is als het lastig is."

Dat doet hij nu ook. Althans in het volledige interview in "De Standaard" (https://www.standaard.be/cnt/dmf20210728_93456485):

"Het EK is iets lastiger, dus ik denk dat ik daar op moet focussen en wie weet als we daar goud kunnen nemen, mogen we alsnog met drie naar het WK.”

Marco 28 juli 2021 om 13:02

@Michelangelo doe mij nu eens een keer een plezier en kijk eens naar onderstaande (kunt de video zien in NL)

https://sporza.be/nl/2021/07/28/evenepoel-9e-na-olympische-tijdrit-ik-heb-weinig-fouten-gemaakt~1627460386280/

Op dit interview zijn alle teksten weer gebaseerd waar hier weer op los gegaan is

Vooral natuurlijk door LaDoyenne alias FlecheWallonne

Vertel daarna eens eerlijk of die omhoog lul teksten van hem zelf zijn…

Ik zie vooral een onzeker mannetje die niet goed wordt van het geduw van Belgische journalisten en die steeds maar weer een antwoord moet verzinnen op insinuerende vragen in de richting van wat hij allemaal gaat winnen…

En als je de teksten leest die ze op basis van dit interview schrijven dan geven ze nog lang niet op..

Ik ben met je eens, hij maakt niks klaar… zeker niet in verhouding van wat België wil..
Maar ik heb nu van drie interviews de video eens bekeken en het is niet hij die zichzelf staat op te hemelen..

Meest kenmerkende op het moment dat er weer gezegd wordt dat de verwachtingen hoog zijn.. “dat komt vooral door Wout”

madeinstars 28 juli 2021 om 13:06

https://twitter.com/sporza_koers/status/1420314715906052097 Deze reactie van de Belgische bondscoach zegt alles.

De kritiek is op Wout en Remco heeft een goede tijdrit gereden. Ze gaan het nooit leren daar in België.

Reiger 28 juli 2021 om 13:06

Ik vrees dat als er één familie niet meer terug wil én kan, het de familie Evenepoel is.
Een groot gesponsord supportershome tijdens de spelen organiseren terwijl REV als een krant rijdt is toch van de zotte? De zeepbel die koste wat het kost niet uit elkaar mag spatten. Ook van de ploeg uit. De sponsoren voor de komende 5 jaar zijn binnengehaald met Remco als boegbeeld die in die periode de Tour moet gaan winnen.
Gewoon bedrog van charlatan Patje die na dit fiasco ook een tijdje zijn mond mag houden.

Marco 28 juli 2021 om 13:22

@madeinstars Idd precies hetzelfde verhaal (als je de video kijkt..)

https://sporza.be/nl/2021/07/28/vanthourenhout-wout-was-net-niet-weerbaar-genoeg-goede-tijdrit-van-remco~1627461787268/

Het is allemaal gericht op de verwachting hoog houden.. Vanthourenhout verspreekt zich in die video en kan net niet meer op tijd inslikken dat de planning met Remco top 10 was… !!!! Er mag dus gewoon niet publiekelijk gezegd worden dat ze al wisten dat hij hooguit top 10 ging rijden.

Remco heeft al gezegd het WK niet te zien zitten… Vanthourenhout wil daar niet van weten.. “we gaan dat nog zien”

Er wordt gewoon geld verdient met het hooghouden van de verwachtingen en dus moet dat gebeuren..

Ik blijf er bij dat het niet Remco is, want ik zie nog gebeuren dat hij op zijn flikker krijgt dat hij de verwachtingen voor het WK moet hooghouden

Marco 28 juli 2021 om 13:30

Vanthourenhout

Wat is de eindbalans? “Die is meer dan positief. Niemand heeft echt teleurgesteld”, oordeelt Vanthourenhout.

“In de wegrit heb ik mooi ploegwerk gezien bij de mannen. Lotte Kopecky heeft een fantastische wegrit gereden bij de vrouwen. En de tijdrijders hebben gedaan wat ze moesten doen. We kunnen dit verhaal mooi afsluiten.”

Moet zijn:

Voor wielerland België en de verwachtingen die er waren is de eindbalans diep triest en moeten we heel blij zijn dat Pogacar met een band verliest van Wout anders sta je hier met 1 bronzen medaille

madeinstars 28 juli 2021 om 13:36

Schrijnend interview inderdaad. Ook fijn dat Remco het al heeft over goud winnen op het EK. Was vandaag de 7e Europeaan.

Marco 28 juli 2021 om 13:43

@madeinstars Remco “Als we op het EK goud pakken dat zou fijn zijn want dan mogen we met een man extra naar het WK”

Ik denk dat hij zelf aan van Aert staat te denken.. dat hij het zelf pakt zegt hij niet..

Dat invullen van uitspraken dat krijg je als je lang verhaaltjes van Michelangelo en LaDoyenne alias FlecheWallonne leest..

vroege vlucht 28 juli 2021 om 14:48

Ik deel geheel de mening van Michelangelo. De PR machine moet echt langzamer draaien. Volgend seizoen rustig starten zonder ambities. Daarnaast denk ik dat Remco bij de verkeerde ploeg zit, want het is Lefevre die met zijn naam dikke sponsoren binnenhaalt zonder dat er nog prestaties tegenover staan. In mijn ogen denk je dan niet aan het belang van de renner en zijn ontwikkeling, maar gebruik je hem als een melkkoe. Ik heb veel waardering wat Lefevre door de jaren heen heeft opgebouwd, maar met Remco slaat hij de plank volledig mis.

Franco Ballerini 28 juli 2021 om 15:39

Ja, ik ben het ook eens met de analyse van Michelangelo en zeker met zijn advies. Evenepoel heeft een paar leuke rondjes van een week gewonnen, maar de vraag is hoe dit in te schatten? Dit waren veelal rondjes die zijn concurrenten beschouwden als onderdeel van de opbouw terwijl hij voluit voor de eindwinst ging. Maar hoewel ik geen fan ben van Evenepoel, zie ik hem zeker nog wel een grote ronde winnen.

Txirrindularitza 28 juli 2021 om 12:54

“We zijn naar hier gekomen voor een medaille en Wout heeft er één gehaald. ”

Vlijmscherpe observatie, er ontgaat hem ook niets, ons Prinske. Helaas vergeet hij erbij te zeggen dat Wout hoegenaamd niets aan Rev gehad heeft bij de wegwedstrijd, omdat meneer liep te sparen. Sparen voor een ondermaatse tijdrit.

williams 28 juli 2021 om 12:54

Een burn out faken om je dan te kunnen voorbereiden zonder andere verplichtingen is ook een manier…

Sjonge Jonge 28 juli 2021 om 13:12

Alleen verre van een ideale manier, dus ik neem aan dat je de prestatie van Dumoulin zeer hoog inschat?

Of probeer je enige frustratie van je af te schrijven?

Marik 28 juli 2021 om 13:20

edit wf: laat onzin achterwege

Anders kijken 28 juli 2021 om 13:23

Jij weet duidelijk niet wat dat is; burn out.

Lendilonus 28 juli 2021 om 13:51

Toch wel knap, op een dag dat Dumoulin, Roglic, van Aert en Evenepoel in actie komen(wat toch het slechtste in veel wielerflitsers naar boven haalt) by far de domste reactie van de dag plaatsen.

Lalsacien 28 juli 2021 om 21:05

@williams verkeerde topic.

assen 28 juli 2021 om 13:13

Allerminst sympathiek, veel te veel NL mijns inziens. Maar als ie zijn vorm terugvindt, oeoeoeoeoe berg je dan maar!

Reiger 28 juli 2021 om 14:07

Waarom moeten wij ons bergen? Wanneer REV gaat winnen heeft hij het toch ook verdiend om te winnen? Wanneer het slecht is mag er toch ook kritiek op geleverd worden? Mathieu had moeten weten dat die plank er niet lag en heeft dus een fout gemaakt waar ik persoonlijk écht doodziek van was. Dat mag toch gewoon gezegd worden? Dus mag er ook gezegd worden dat een 9de plaats zwaar tegenvalt. Ongeacht wat er in de toekomst nog gewonnen gaat worden.

meestre 28 juli 2021 om 13:17

Ik krijg zo meer en meer de indruk dat de redactie van wielerflits goed overeen komt met ladoyenne. Hij krijgt zijn wekelijkse , zoniet dagelijkse artikel om vuur te spuwen

Anders kijken 28 juli 2021 om 13:22

De weg omhoog is nooit een rechte weg. Geduld is nodig en die moet je jezelf wel gunnen anders duurt het meestal alleen maar langer. Uitspraken over dit of dat winnen of willen winnen helpen daar niet bij. Zijn keuze.

Willem Kieft 28 juli 2021 om 13:40

De weg ging hard omlaag en kabbelt nu rechtdoor. Een lijn omhoog heb ik nog niet echt vastgesteld..

meestre 28 juli 2021 om 13:35

Ik denk persoonlijk dat het erg moeilijk is om het juiste te antwoorden tov de journalisten ( die altijd proberen een straffe uitspraak te forceren)

meestre 28 juli 2021 om 13:38

Wielerflits is een prachtige site waaruit je mooie verhalen en goeie analyse haalt en heel veel info . Maar tegelijkertijd ook een site met gehaaide commentaar.

Willem Kieft 28 juli 2021 om 13:39

Als iedereen dan toch weer zijn stokpaardjes van stal haalt, of ze nou relatie hebben tot het artikel of niet, dan mag ik natuurlijk niet achterblijven. Dus daar gaan we: als Evenepoel een normale comeback zou zijn gegund en PL zijn Giro-ego project er niet doorheen had geperst was RE nooit zo ver teruggevallen. Die mislukking heeft iedere normale trainingsopbouw onmogelijk gemaakt, hem zijn seizoen gekost en zijn carrière vrees ik ook ernstig geschaad.

meqadon 28 juli 2021 om 13:53

Idd. Als belg vrees ik er ook voor. Het wordt afwachten wat hij nog gaat presteren in de toekomst.

Michelangelo 28 juli 2021 om 13:59

Carriere van Evenepoel hangt samen met zijn imago, zo heb ik het gevoel. Het aura van onoverwinnelijkheid is wat Evenepoel bijzonder maakte. Maar dankzij Patje L en zijn drang om sponsors binnen te halen is dit aura aan het afbrokkelen.

Want ik geloof niet dat het enkel een fysiek dingetje is. Hij kon blijkbaar voor de Giro prima wattages trappen. Dus waarom zou dat (lichamelijk gezien) nu ineens niet meer kunnen? Zeker omdat hij sinds de Giro al weer heel lang aan het opbouwen is (giro was in mei). Maar hij lijkt zelfs minder te rijden dan in de Giro.

En dan denk ik dat het misschien ook wel te maken heeft met wat Murcia hieronder zegt. Er is heel veel focus geweest op het gewicht van Evenepoel (begonnen met de babyvet opmerkingen van lefevere). Remco zelf die niets anders deed dan pochen over hoe mager hij was geworden. Met minder gewicht lijkt hij ook minder renner te zijn.

Hoe dan ook is er werk aan de winkel op alle fronten.

Marco 28 juli 2021 om 14:02

@Michelangelo Waarom, heeft Froome een aantal keer gezegd dat hij er weer klaar voor was en durft die dat inmiddels niet meer omdat het steeds niet zo blijkt te zijn?

Willem Kieft 28 juli 2021 om 14:36

Ik zie de relatie tussen Froome en Michelangelo’s commentaar niet helemaal.

Marco 28 juli 2021 om 15:01

@WK

Want ik geloof niet dat het enkel een fysiek dingetje is. Hij kon blijkbaar voor de Giro prima wattages trappen. Dus waarom zou dat (lichamelijk gezien) nu ineens niet meer kunnen?

Weet Froome dat?

Willem Kieft 28 juli 2021 om 15:07

Ah zo. Denk dat die wattage-fetisj de blik op de echte vorm nog wel eens vertroebelt. Als je op een training soepeltjes een uur lang gemiddeld 300 watt trapt heb je m.i. een veel betere vorm te pakken dan als je helemaal wezenloos hebt gefietst om gemiddeld 310 te trappen. Maar op papier staat het tweede beter.

Marco 28 juli 2021 om 15:35

Wat ik vooral bedoel WK, tegenwoordig kunnen ze je haast helemaal vervangen met reserve onderdelen en we zijn hard op weg om je hoofd op een nieuw lichaam te zetten..

Maar voorspellen of een wielrenner na een revalidatie ook terug is schijnt nauwelijks te kunnen.. Bij van Aert waren de voorspellingen veel negatiever (kun je nagaan zelfs in België) en die kwam meteen sterker terug..

Bij Froome weten ze niks en ze kunnen er nog altijd geen uitleg aan geven.. Evenepoel (even alles buiten beschouwing of het nu een grote is of niet) is zeker niet wie hij was.. waarom niet.. ze weten het weer niet..

Tom Dumoulin na een steentje in zijn knie… drama drama en ze weten het niet..

Is het mentaal? Bij Remco en Tom wil ik dat geloven, gezien Tom gevoelig is en Remco een kind.. maar Froome is niet mentaal die heeft die weerbaarheid zeker..

Willem Kieft 28 juli 2021 om 17:00

Marko, bij Dumoulin was het volgens mij grotendeels mentaal. En dan misschien nog wel meer de wielerwereld zat zijn dan de blessure zelf (die natuurlijk ook niet meteen goe behandeld was). Bij RE en Froome denk ik dat de lichamelijke gevolgen toch onderschat zijn. En dan niet van het herstel van de “gerepareerde onderdelen”, maar hoe je hele lichaam om gaat met zo’n klap. Daar is gewoon nog nooit iemand beter van geworden. Evenepoel is jong genoeg om te herstellen, maar die is in de zijn herstel over de kling gejaagd door alle focus op wattages te leggen. Froome is denk ik te oud om dat herstel nog mee te maken. Ook na herstel van de individuele blessures blijkt het lichaam als geheel vaak zwakker achter. Vervolgens gaan ze als een idioot proberen oude wattages te halen wat dan vervolgens wel lukt, maar alleen door maximale inspanning. Daar trainen ze niets mee, maat breken ze alleen mee af. Maar op papier ziet het er top uit.

Marco 28 juli 2021 om 17:29

Kan goed kloppen Kieft.. Het is dan wel heel zonde dat je Renners op basis van papier forceert zonder er de praktijk naast te leggen..

Klinkt mss vreemd om dat te zeggen over professionele ploegen maar ik vraag me af of er geen betere manier is om renners als Froome en Rev terug te brengen..

(ik heb het uitdrukkelijk over terug naar hun oude niveau, hoe goed dat dan was laat ik in het midden. Bijna triest maar je moet dit blijkbaar melden anders vind ik hieronder weer een opstel dat REV nog niets bewezen heeft.. )

Murcia 28 juli 2021 om 13:43

Deze tijdrit was niet slecht maar toch zie je in alle facetten een renner die minder is dan voor de val. Overigens denk ik niet dat die val een totale verklaring biedt voor het mindere rijden. Het gewichtsverlies heeft hem in de vlakke stukken van de tijdrit pure power gekost vind ik en doordat hij al niet super explosief is wordt dat niet goedgemaakt op de klimmetjes.
Patrick heeft ook al door dat er een veel geleidelijker pad moet worden bewandeld voordat Remco mag gaan denken aan een bestorming van de gevestigde orde zoals Poga en Roglic in de grote rondes. Het aankoopbeleid is zeker niet gericht om een klimtrein rond Evenepoel te bouwen maar eerder een vasthouden aan de ééndagskoersen.

Willem Kieft 28 juli 2021 om 14:35

Dan denk ik meteen aan Fuglsang die aangaf veel beter te zijn gaan rijden toen hij wat aangekomen was.

Jean Dumas 28 juli 2021 om 13:49

Evenepoel praat als een oude man.

Marco 28 juli 2021 om 15:51

Ha Jean, dat gevoel had ik ook.. een onzekere oude man.. (schijnt wel totaal niet te kloppen met alle arrogantie beschuldigingen)

girardengo 28 juli 2021 om 15:58

Misschien helpt het hem als er niet voortdurend allerlei vervelende en onrealistische kwalificaties over hem worden uitgestrooid, in positieve en in negatieve zin.

Marco 28 juli 2021 om 16:04

@girardengo Als je de rest van mijn reacties leest.. aan mij zal het niet liggen…

Maar als ik hem was zou ik de onzin op internet helemaal niet lezen

Jean Dumas 28 juli 2021 om 16:22

Je hebt deels gelijk girardengo. Ik heb de toevoeging kabouter verwijderd.

Marco 28 juli 2021 om 16:31

Ohhh wat lief Jean ;-)

koos1 28 juli 2021 om 13:51

OM het simpel te houden: Gewoon niet goed genoeg en achteraf gezien gewoon een totaal verkeerde voorbereiding door de Giro te gaan rijden.
Wat hij zelf aangeeft richting het WK. Klinkt beetje als een nieuwe ‘afgang’ willen voorkomen, zeker in eigen land.

worldtour 28 juli 2021 om 13:53

Die val vorig jaar heeft Remco toch meer gekost dan menig wielervolger (en ook vermoedelijk Remco zelf) gedacht heeft. En dat hij zichzelf gespaard heeft voor tijdrit (Van aert had nog een helper nodig gehad voor de mukuni pass) was natuurlijk niet handig.

O59 28 juli 2021 om 14:21

Remco heeft helemaal niets hautain gezegd en dan nog vinden sommigen het nodig om hun frustraties, jaloezie, … hier te uiten.
Als ik dan lees wat er over de familie Evenepoel gezegd wordt dan denk ik hoe kan je zo zonder kennis van zaken spreken.
Wielerflits: informatieve site maar het niveau van vele reacties zijn zoals deze bij hln.be … ik kruip rustig terug in mijn hol :-)

Marco 28 juli 2021 om 14:26

1 ding kan niemand hier ontkennen, de DQS / Remco strategie werkt als de beste…

Steevast elk Remco artikel haalt veruit maar dan ook veruit de meeste aandacht

Op een Jumbo fan site haalt Remco in zijn eentje meer reacties dan 3 Jumbo renners samen terwijl er 1 goud heeft, 1 zilver heeft en vertelt door te gaan met wielrennen.. en 1 goud zou gaan halen…

Knap van Remco

Willem Kieft 28 juli 2021 om 14:58

Gelukkig is die Duitser met zijn kamelendrijvers er nog. Is er toch nog een nog meer becommentarieerd bericht.

Melkzuur 28 juli 2021 om 15:20

3 jaar geleden zijn we met enkele bevriende koppels naar Zuid-Afrika geweest. Het was een fantastische reis, met vele hoogtepunten, maar ook 1 enorm huiveringwekkend moment toen we werden aangevallen door een olifant. Er zijn toen zelfs gewonden gevallen, maar we zijn er uiteindelijk nog goed vanaf gekomen. De paar minuten dat die achtervolging heeft geduurd, was ik (en ik niet alleen) enorm bang – ons leven lag letterlijk in handen van de ranger en zelf kan je absoluut niets doen. Achteraf, toen het gevaar geweken was, duurde het niet lang alvorens enkelen alweer praatjes kregen, en stoer verkondigden dat het met die schrik op het moment van de aanval allemaal wel meeviel.
Dit is echt gebeurd, maar is tevens een metafoor voor wat er hier erg regelmatig wordt gezegd en geschreven over Evenepoel ná de val: sommigen hebben leedvermaak door de moeilijke comeback van Evenepoel, en staan als het ware op zijn graf te dansen. Voor mij een teken dat ze het ooit in hun broek deden omdat "dat ventje" weleens de real deal zou kunnen zijn. Dat gevaar is nu echter geweken, en dus staan de haters te drummen om hem om ter venijnigst dieper de grond in te boren.

Michelangelo 28 juli 2021 om 15:38

Je metafoor zou pas kloppen als je vervolgens met je bevriende familie het geweer zou pakken en de olifant zou afknallen. Voor de fun, of eventueel voor het ivoor.

Verder zijn er genoeg mensen die ook vóór de valpartij kritische gedachten hadden bij het talent van Evenepoel, en heel vaak gezegd hebben dat hij een aantal zaken nog niet heeft bewezen. Ik denk dan ook dat het eerder dat het andersom is: dat de vroege adepten van Evenepoel bijna blij zijn dat hij een val heeft als excuus voor het feit dat hij zijn belofte nog niet volledig heeft kunnen waarmaken. Want dat is voor de doorgeslagen REV supporter makkelijker te aanvaarden dan gewoon zeggen dat de stap van goede renner naar absolute topper niet vanzelfsprekend is, ook niet als je zoals Evenepoel er bij de juniors bovenuit stak.

Marco 28 juli 2021 om 15:44

Ach Melkzuur een mooi verhaal maar ik denk toch echt dat je het nog altijd allemaal moet zoeken bij Dylan gate

Als je hier eens goed rond kijkt.. de gesprekken tussen Tom en Jumbo moeten nog gebeuren.. Een wissel met een andere ploeg is zeer goed mogelijk. Het beviel Tom bij Sunweb heel erg goed dat hij eigen baas was.. bij Jumbo moet je eten van de weegschaal.. Stel dat ze er wel uitkomen is het overduidelijk dat hij niet alles meer wil…

Maar de op hol geslagen Jumbo fans hier zijn alweer de tour aan het winnen..

Als Pogacar straks Tour nr 3 wint dan is het doping en kunnen ze hun frustraties luchten op Remco

Die olifant die nemen ze jou niet meer af.

Marco 28 juli 2021 om 15:49

Volgens mij klopte de metafoor al Michelangelo.. het ging om de praatjes..

Niet verwonderlijk ook natuurlijk wanneer mensen opmerkingen maken als afknallen. Voor de fun, of eventueel voor het ivoor. ??? !!!

Gladiool 28 juli 2021 om 16:10

Óf een grote groep vindt het grappig dat de Belgen die Nederlanders altijd arrogant noemen keihard op hun snufferd gaan. Als iets het toonbeeld van arrogantie is, is het hoe Evenepoel al naar een glansrijke carrière was geschreven, voordat ie ook maar een wedstrijd van enige importantie had gewonnen.

Marco 28 juli 2021 om 16:26

@Gladiool met het arrogantie gedeelte ben ik het eens.. maar ik zie toch echt veel meer de Jumbo DQS vete dan de NL BE vete..

Kunt die type fans hier simpel uit elkaar houden he.. gezien van Aert een belg is weet je al wie de Belgische fans zijn maar geen Jumbo fans. vandaag is daar ideaal voor.. kijk maar wie er nu blij zijn omdat Roglic van Jumbo is en van Aert met lege handen staat.

Wat dat betreft krijgen er veel een probleem als Remco bij Jumbo gaat rijden.. op WF zou dat wel een stuk gezelliger zijn

Reiger 28 juli 2021 om 16:49

Laten we aub de prestaties van REV voor de val ook even in het juiste perspectief plaatsen en houden. Hij won wat B-rittenkoersen met een tegenstand die óf niet van een heel hoog niveau was óf een tegenstand die het gebruikte als trainingskoers. Hij wordt 2de op het WK tijdrit op een minuut van Rohan Dennis. Hij wint in San Sebastian terwijl hij eerst gelost wordt en later weg kan rijden omdat niemand hem als favoriet ziet. Hij wint knap maar toch.. Hij heeft nog nooit een wedstrijd gewonnen tegen de echte wereldtop. Nog nooit. Zoals Michelangelo al een aantal keren heeft gezegd is het een zorgvuldige pr campagne die er voor moet zorgen dat er een beeld is ontstaan van een onoverwinnelijke Evenepoel. Altijd het ontlopen van de toppers. En wanneer hij wel samen met de top aan de start staat, wordt hij geklopt. Maar dan zijn daar altijd de excuses. “Opbouw” “de val” enz. Terwijl hij vóóraf altijd branie heeft en maniertjes, teksten en gebaartjes instudeert. De jongen heeft niet door dat hij onderhand een karikatuur wordt. Een act. Niemand in zijn omgeving zal tegengas geven en zijn ploegleider gooit REV als het hem uitkomt gewoon voor de bus. De sponsorcontracten zijn immers binnen.. Hij zal waarschijnlijk de ronde van Denemarken winnen en dan weer praatjes voor 10 hebben. Maar win eens iets groots en stop vooral met de branie, de opschepperij en twitter waar je net een betweterige opa lijkt. Net als je ploegleider.
Voor de rest hoop ik echt dat je een mooie carrière gaat krijgen met realistische supporters.

Marco 28 juli 2021 om 17:23

@Reiger Natuurlijk heeft hij dat allemaal niet door, die jongen woont in België..

Dat is heel iets anders dan een WF bubbel aan gefrustreerde Jumbo fans die hele opstellen schrijven grotendeels op basis van wat ze willen horen ipv op basis van wat er daadwerkelijk gezegd wordt.

Dat zie je hier constant in twee richtingen.. mooi voorbeeld vandaag.. Tom zou volgens de fans hier alweer van alles gezegd hebben maar niemand kan mij de video geven van het interview waarin hij dat zegt.. en alles wat hij gezegd zou hebben is wensdenken..

Remco precies hetzelfde.. constant opmerkingen over hoe hij zichzelf staat op te hemelen en als ik op Sporza naar de video ga kijken dan heeft hij het allemaal niet gezegd.. Ik kan je 100 voorbeelden geven maar ik zal er 1 van vandaag geven..

Het staat hier vol met opmerkingen dat Remco wel ff het goud op het EK gaat pakken.. Ga op sporza kijken naar de video van het interview en hij heeft het gewoon niet gezegd..

Er zitten er hier gewoon veel meer vast in de breek de boel af bubbel dan dat het nog over de werkelijkheid gaat..

Is ook logisch hé.. Michelangelo heeft er een dagtaak aan en FlecheWallonne heeft er zelfs een nieuw account voor genomen

LaDoyenne 28 juli 2021 om 17:52

@Marco

“als ik op Sporza naar de video ga kijken dan heeft hij het allemaal niet gezegd”

Toch wel, maar dat camoufleer jij.

Remco voert z’n nummertje weer op: “Het EK is iets lastiger, dus ik denk dat ik daar op moet focussen”. Maar dat verzwijg jij. In plaats daarvan beschuldig je Michelangelo en mij ervan woorden in de mond van Remco te leggen.

Quintenri 28 juli 2021 om 19:19

@reiger

Remco won het EK tijdrijden voor Ganna, Asgreen, Küng en klopte diezelfde Ganna in een tijdrit in de ronde van Argentinië.

Op het WK tijdrijden wordt hij tweede achter een ongenaakbare Dennis en voor, opnieuw, Ganna, Bevin, Martin, Küng…

Remco won ook de ronde van de Algarve tegen toppers als Thomas, Lopez, Schachmann… Hij won ook de afsluitende tijdrit tegen Dennis, de wereldkampioen tijdrijden op dat moment.

In de ronde van Burgos klopte hij vervolgens Carapaz, Landa, Almeida en Chaves.

In de ronde van Polen rijdt hij met een solo van meer dan 50km het hele WT-peloton aan gort, bestaande uit Fuglsang, Yates, Majka, Kelderman… Om vervolgens in de ronde van Lombardije met de besten in koers mee te gaan op de slotklim, waar hij onder andere VDP achter zich liet. Tot het noodlot toesloeg…

Maar je hebt gelijk, Remco heeft op topniveau nog nooit iets bewezen en heeft nog nooit tegen echt goeie renners gereden. Dat is wel duidelijk! Gelukkig heeft hij nu die val om excuses te zoeken, men zou bijna denken dat hij daar met opzet viel ;).

Reiger 28 juli 2021 om 19:53

@quintenri. Burgos, Argentinië, Algarve, Polen. Allemaal rondjes waar de concurrentie niet met het mes tussen de tanden aan de start staat. Je slaat de spijker op zijn kop.
Kun je ook de uitslagen melden van wedstrijden waar de wielerwereld aan het begin van het jaar wél naar uitkijkt? Dit bewijst mijn punt van een zorgvuldig opgebouwd imago van onoverwinnelijkheid door de marketingafdeling van de ploeg waar jij blijkbaar ook bent ingetrapt. Ik zeg helemaal niet dat hij een slechte coureur is maar de gigant waar hij voor moet doorgaan bestaat op dit moment alleen op papier en in de hoofden van veel wensdenkers. Neem nu de tijdrit van vandaag. Na de Giro waar zijn waardes in het begin geweldig waren volgens de ploeg heeft hij 2,5 maand kunnen trainen om in topvorm te zijn. Hij was ruim van tevoren aanwezig en krijgt een parcours dat zwaar genoeg is voor hem om te schitteren. Hij faalt gewoon met een 9de plaats en na afloop “is hij nog in opbouw”. Meer woorden hoeven we er toch niet aan te verspillen?

Michelangelo 28 juli 2021 om 20:39

Of is de metafoor van Melkzuur misschien: een beest met een grote snuit dat zoveel kabaal maakt dat je hem al van kilometers kunt horen, maar uiteindelijk lang niet het snelste is van het dierenrijk….

Sjonge Jonge 28 juli 2021 om 21:06

@Marco, je verwijt anderen ‘hele opstellen te schrijven’ en schrijft vervolgens een opstel waar een paard de hik van krijgt.
Vind ik gewoon grappig…..

Verder maken jullie je allemaal veel te druk over de mening van anderen, geniet een beetje van het leven!

Quintenri 28 juli 2021 om 21:13

@reiger

Het is zijn eigen verdienste dat hij die wedstrijden gewonnen heeft. En geef toe, de manier waarop was soms wel degelijk indrukwekkend. Ik heb nog niet veel niet-wereldtoppers zulke stoten zien uithalen. Maakt niet uit welke koers. En WK’s en EK’s, daar wordt wel degelijk naar uit gekeken door wielerliefhebbers ;).

Wat dit jaar betreft, moet ik je wel gelijk geven. Het is dit jaar helemaal niet wat het moet zijn en er schort wel iets aan de communicatie van de ploeg en Remco zelf naar de buitenwereld toe. Al wordt Remco wel nederiger de laatste tijd vind ik. De prestaties dit jaar zijn niet volgens verwachting en zijn ‘middenmoot’, maar ik denk dat je zelf ook wel kan erkennen dat dit niet in de lijn ligt van zijn prestaties in 2019 en 2020. Hij is nu gewoon minder, punt. Ik zeg niet dat de Remco van vorig jaar de Giro had gewonnen en hier goud zou halen. Ik denk wel dat hij in staat was geweest om een Giro rit te winnen en in de wegrit top 10 te rijden en in de tijdrit misschien een medaille te pakken. Maar goed, het is niet zo.

Ik denk dat we als wielerliefhebbers allemaal hopen dat hij terug op zijn oude niveau kan komen en verder kan ontwikkelen als renner. Mensen die hopen dat het niet meer goed komt, dat zijn geen liefhebbers.

Marco 28 juli 2021 om 23:48

@LaDoyenne

Jij moet toch echt een probleem hebben.. Je gaat kijken.. dan kom je met dit citaat:

“Het EK is iets lastiger, dus ik denk dat ik daar op moet focussen”

En ik schrijf dat idd jij en Michelangelo constant zaken verdraaien om hem arrogant te kunnen noemen.

Wat is daar arrogant doen van Remco aan? Dus wat camoufleer ik?

Als een tijdrit een vlakker profiel heeft dan lees ik hier constant dat het een goed parcours is voor van Aert… Als er meer klim in zit dan is het een goed parcours voor Roglic (die rijdt alles hard maar daar gaat het nu niet om)

Dus Remco weet al, dat als het een vlak parcours is dan rijden mannen als van Aert hem het snot voor de ogen.. Als hij een beetje kans wil maken moet er een klim in zitten..

Leg me nu je frustraties een uit? En helemaal als je met dit soort opmerkingen komt:

“In plaats daarvan beschuldig je Michelangelo en mij ervan woorden in de mond van Remco te leggen.”

Ik beschuldig jullie ervan en ik kan je trouwens makkelijk 25 andere namen geven die dat ook doen, dat je opmerkingen verdraait zodat je je hobby weer kunt uitoefenen met als legitieme reden dan moet hij maar niet zo hoog van de toren blazen…

Als je namelijk niet over hem kunt zeveren dat hij hoog van de toren blaast, dan heb je niets te zeveren want dan is hij vandaag gewoon 9e en daarmee is de kous af..

Je kunt alleen maar zagen dat Remco weer eens niets heeft laten zien als je dat kunt combineren met zijn zogenaamde grote bek..

Van Aert ging volgens jou en Michelangelo gewoon goud pakken.. Maar van Aert heeft niet staan opscheppen (hij was favoriet volgens hemzelf en hoe de Belgen zijn gat likken hoef ik je niet uit te leggen) dus daar hoor ik je niet over… zoiets?! anders lul je jezelf toch nooit uit je eigen bullshit? Aëro kogel LaDoyenne

LaDoyenne 29 juli 2021 om 06:38

@Marco

"Ik beschuldig jullie ervan en ik kan je trouwens makkelijk 25 andere namen geven die dat ook doen, dat je opmerkingen verdraait zodat je je hobby weer kunt uitoefenen met als legitieme reden dan moet hij maar niet zo hoog van de toren blazen…

Van Aert ging volgens jou en Michelangelo gewoon goud pakken"

Daar ga je weer.

NOOIT heb ik beweerd dat Van Aert goud zou pakken. Nergens. Toon maar eens een citaat van mij waarin ik dat beweer.

Jij legt mensen woorden in de mond.

Marco 29 juli 2021 om 10:27

@LaDoyenne echt waar yo? Dus je geeft toe dat je hobby is de woorden van Remco verdraaien zodat je kunt zeveren

Maar je hebt gelijk als je van Aert TOP favoriet noemt dan heb je niets gezegd wat niet klopt als hij 6e is.

Je hebt ook niet een nieuw account omdat zelfs hopen mensen die niet eens Remco fan zijn je gezever elke keer opnieuw beu zijn..

Je bent ook helemaal geen fan van Groenewegen en je draagt altijd je kwalitatieve steentje bij door onderbouwde reacties te plaatsen die ergens over gaan en vooral waar iets van klopt

Rutgerj81 28 juli 2021 om 16:27

Positief in functie van de toekomst. Niet in functie van het team. Jammer.

Tollpatscher 29 juli 2021 om 08:37

Kort en krachtig

Headlines

Materiaalzone

Populair