Red Bull vanaf 2025 ook partner van Tudor-wielerploeg
foto: Cor Vos
woensdag 18 december 2024 om 10:19

Red Bull vanaf 2025 ook partner van Tudor-wielerploeg

Red Bull is in 2025 niet alleen hoofdsponsor van wielerploeg Red Bull-BORA-hansgrohe, maar ook betrokken bij het ambitieuze Tudor-team. De Zwitserse ploeg heeft de samenwerking met het energiedrankjesmerk woensdag officieel gepresenteerd.

Het gaat niet om een sponsordeal als naamgever van de ploeg. Tudor presenteert Red Bull namelijk als de ‘official energy drink partner’ voor haar renners. Volgens het persbericht ‘streeft Red Bull ernaar om met de samenwerking opkomend talent en de volgende generatie wielertoppers te ondersteunen’. “Bij het jonge en toegewijde Tudor en in de wereld van het wielrennen kruisen discipline, veerkracht en innovatie elkaar”, klinkt het.

Het luxe horlogemerk Tudor werkt de laatste jaren al vaker samen met Red Bull. Het Formule 1-team van Visa Cash App Racing Bulls en het zeilteam Alinghi Red Bull Racing worden ook al ondersteund door Tudor.

Volgend seizoen hoopt het ProTeam van Tudor te debuteren in de Tour de France. Mede door de komst van wereldtoppers als Julian Alaphilippe en Marc Hirschi wil de ploeg de WorldTeams uitdagen in 2025.

RIDE Magazine
2 Reacties
18-12-2024 10:55
Red Bull is hard op weg de grootste belangenverstrengeler ooit te worden binnen de wielersport. Qua materiaal is verschillende afnemers nog begrijpelijk maar qua externe sponsoren zou één per team max mooi zijn, en ook nokken met die losse helmen meteen.
    18-12-2024 12:31
    Specialized en Canyon als voorbeelden doen impliciet toch hetzelfde. Weliswaar bij mijn weten geen mede-aandeelhouder van een ploeg, maar wel een dusdanig contract met dé grote man bij een ploeg (Evenepoel in geval van Specialized en Van der Poel bij Canyon) dat ze flink de touwtjes in handen hebben, terwijl ze ook jaarlijks minimaal één andere World Tour ploeg sponsoren.

    En wat te denken van Shimano en SRAM? Bij gebrek aan bedrijven die fietsproducten produceren en/of willen sponsoren in de fietssport, is het ergens toch logisch dat het zo gaat.

Reacties zijn gesloten.

RIDE Magazine