Reacties op horrorcrash in openingsetappe Ronde van Polen

woensdag 5 augustus 2020 om 19:39
Reacties op horrorcrash in openingsetappe Ronde van Polen

foto: Cor Vos

De zware crash in de openingsetappe van de Ronde van Polen leidde al tot verschillende reacties vanuit het peloton. Zo lief Patrick Lefevere via zijn social media al weten woest te zijn op Dylan Groenewegen. “Ze moeten die man in de gevangenis zetten.” WielerFlits bundelt de reacties.

Luis Ángel Maté – 18.35 uur
“Ik denk dat er moet worden stilgestaan bij wat er vandaag in Polen is gebeurd en dat de dader lang niet mag fietsen. Veiligheid is het belangrijkste in onze sport, veel meer dan welke zege dan ook.”


Simon Geschke – 19.24 uur
“Ieder jaar dezelfde waanzinnige sprint bergafwaarts in de Ronde van Polen. Elk jaar vraag ik mezelf af waarom de organisatie denkt dat dit een goed idee is. Massasprints zijn gevaarlijk genoeg, je hebt geen dalende finish nodig met 80 per uur!”


Robin Carpenter – 19.32 uur
“Verbaasde het iemand anders ook hoe de hekken bewogen bij de val in de Ronde van Polen? Het lijkt erop dat ze niet goed waren geschakeld. Je zou niet meteen erdoorheen moeten kunnen vallen en meer renners ten val brengen. Natuurlijk, ze reden erg snel maar voor mijn gevoel zijn er meer van zulke valpartijen waarbij een renner in de omheining belandt en géén chaos zoals deze veroorzaakt.”


Fabio Sabatini – 19.47 uur
“Ongeacht een mogelijke diskwalificatie van Dylan Groenewegen, moet de Ronde van Polen begrijpen dat een aankomst bij 85 per uur altijd zelfmoord is. En ik denk al jaren hetzelfde, maar ze willen hier altijd show. Wel, hier is de show. Ik bid voor Fabio Jakobsen.”


David de la Cruz – 19.51 uur
“Ik hoop dat iedereen die vandaag bij de val betrokken was, oké is en dat er een passende straf volgt. Zulke acties brengen niet alleen ons leven in gevaar, maar beschadigen ook het imago van onze sport enorm.”


Elia Viviani – 20.05 uur
“Forza Fabio!”


Thomas De Gendt – 20.40 uur
“Op dagen als deze is het enige wat je kan doen, je vrouw en kinderen bellen en zeggen dat je van ze houdt.”


Chenella Stougje (schoonzus Fabio) – 20.46 uur

“Lieve lieve broer, hou vol. Je bent zo sterk”


Philippe Gilbert – 21.52 uur
“Laten we bidden voor mijn vriend Fabio!”


Lance Armstrong – 22.06 uur
“Mijn gedachte en gebeden gaan uit naar Fabio Jakobsen. Wees sterk vriend! Ik loop al lang mee in dit wereldje en ik denk niet dat ik ooit zijn angstwekkende crash heb gezien. FabioSTRONG”


Adrie van der Poel – 22.06 uur

“Blijf vechten Fabio Jakobsen”


Koos Moerenhout (bondscoach) – 22.13 uur
“Kom op #champ!”


Axel Merckx – 22.23 uur
“Blijf vechten Fabio!”

Dit artikel delen:

25 Reacties

Arry1337 5 augustus 2020 om 19:50

Goed verhaal, dat Spaans.. :/

AWestie 5 augustus 2020 om 19:54

Ja, zelfs met vertalen kan ik er weinig pap van maken. Wat zeggen Lovato en Mate precies?

martini151 5 augustus 2020 om 20:03

Heel zwaar straffen en de ploeg zou hem moeten ontslaan

DrJ 5 augustus 2020 om 20:04

Ik denk niet dat Groenewegen iemand bewust de hekken in duwt. Jakobsen duwde ook wat en Groenewegen duwde iets harder terug en daar was geen ruimte. Dat is wat ik op het eerste oog zie. Neemt niet weg dat de diskwalificatie terecht is. Je neemt het risico iemand ernstig te verwonden, wat dus ook is gebeurd. Hopelijk komt Fabio Jakobsen er bovenop!

UrbanSteel 5 augustus 2020 om 20:08

Jakobsen duwde misschien ook wat, maar dan om zijn leven te redden, je zou maar met 70 per uur de hekken worden ingereden door een of andere arrogante renner die ziet dat een landgenoot hem als sprinter langzaam voorbij gaat.

el_jafar 5 augustus 2020 om 20:49

van dit soort reacties word ik nu razend.

Heeft Groenewegen de gevolgen gewild ? absoluut niet !

Doet Groenewegen dit bewust en is dit een schandalig actie ? absoluut wel !

Hij voelt gewoon al op 75 meter dat hij niet gaat winnen. Gaat dan al een eerste maal op wandel met Jakobsen. Wanneer Dylan voelt dat Jakobsen er alsnog over gaat komen doet hij gewoon de deur helemaal dicht en zet hij zelfs zijn elleboog !! Dit voor een ritje in de Ronde van Polen ..

Kans is groot dat Jakobsen zijn afbeelding hier zo meteen in zwart / wit wordt gepost.

Ga jij dit soort achterlijke reacties geven .. Duidelijk nooit zelf op een fiets gegeven. Rot een eind op

nasibal 5 augustus 2020 om 20:05

Ik vind het top dat er zoveel moeite wordt gedaan om vlot de weinige beschikbare informatie tot ons te brengen. Er van uit gaan dat we allemaal verschillende buitenlandse talen spreken vind ik dan weer wat minder. Het kan geen kwaad denk ik om iets van een kleine samenvatting/vertaling erbij te plaatsen, ook al is die met google translate gekunsteld.

guyremgabdel 5 augustus 2020 om 20:06

Mate zegt dat je moet nadenken over hetgeen in polen gebeurt is en dat de renner die het drama veroorzaakt heeft lange tijd geschorst moet worden. Veiligheid primeert in onze sport meer dan op het behalen van een etappe.

thorsen 5 augustus 2020 om 20:07

Google Translate:

Mate:
Ik denk dat je moet nadenken over wat er vandaag in Polen is gebeurd en dat de dader niet lang mag hardlopen. Veiligheid is het belangrijkste in onze sport, veel meer dan welke overwinning dan ook.

Lobato:
Maar in een lange tijd … en het is meer dat hem zou moeten scheiden, zijn team. Dit soort dingen mogen niet worden toegestaan. Ik hoop en wens dat het alleen voor iedereen in plaatwerk en verf blijft zitten.

Ik kan verder geen Spaans, maar ik denk dat dit de lading wel ongeveer dekt.

Kelder is de Man 5 augustus 2020 om 20:19

Google translate doet het best goed.

guyremgabdel 5 augustus 2020 om 20:33

Dat is letterlijk vertaald. Lobato wenst dat ook de ploeg hem gaat een schorsing opleggen. En van dat papier en verf : bedoeld wordt dat het niet blijft bij papieren reacties.
Vergeet niet dat Lobato nog een rekening openstaan heeft met TLJ

LB117 5 augustus 2020 om 20:20

nutteloos topic dit

Matxin 5 augustus 2020 om 20:21

Ik ben vooral ook heel erg benieuwd wat Frits van Eerd en de baas van Visma hier mee gaan doen. De extreme negatieve aandacht voor de ploeg zal alleen maar groter worden zolang ze niet optreden tegen Groenewegen, en ik denk dat een simpele schoring van een paar maanden niks gaat veranderen qua publieke opinie.

Zie geen enkele andere optie dan Plugge die binnenkort even een telefoontje krijgt van Frits in de trant van: "Hey Richard, ontbind dat contract van Groenewegen maar, wij zorgen wel voor de financiële en juridische afwikkeling."

Laatste man 5 augustus 2020 om 20:38

Jouw boeit Fabio ook gewoon niks he. Getuige je reacties ben je alleen maar op zoek naar aandacht voor jezelf. Heel eng.

S. Morgenstern 5 augustus 2020 om 20:28

Sabatini en Geschke hebben een goed punt. Blijft wel het dubbele van deze sport, dat er vorig jaar met die topsnelheid van Mezgec nog werd uitgepakt, terwijl het spectaculaire daarvan ook voor extra gevaren zorgt.

Lord Melchett 5 augustus 2020 om 20:36

Maar Coronaregels lappen de meesten volledig aan hun laars, wielrenners en volgers. Wat toch hypocriet. Wees es zelfkritisch.
Ik probeer het wel en ook dat lukt niet altijd. Maar de meesten, totale leeghoofdigheid.
Hup Fabio hoop dat je er bovenop komt.

Sephiroth 5 augustus 2020 om 21:08

Zoveel respect voor de reactie van fabio sabatini
@SabatiniFabio

De enige die realistisch is en beide kanten lijkt te begrijpen

Rudie Marien 5 augustus 2020 om 22:10

Het maneuver van Groenewegen is niet goed te praten. Hij gaat van z'n lijn en gebruikt z'n elleboog. Een lange schorsing mag verwacht worden.
Maar, Wat Sagan enkele jaren geleden uitstak was niet minder hoor, alleen waren de gevolgen niet zo ernstig, wat ze nu wel zijn.
De organisatie deelt ook in de schuld. Al jaren zegt men dat deze aankomst, bergaf en niet al te brede weg gevaarlijk is. De dranghekken waren licht en niet aan elkaar gesloten waardoor Fabio door de hekken ging. Er bestaan veiliger dranghekken, waarom verplicht UCI geen standaard hekken om overal te gebruiken!

t731 6 augustus 2020 om 02:41

Bekijk de twee incidenten nog eens naast elkaar, zou ik zeggen. Bent u de broer van Groenewegen ofzo?

Jan Blokland 5 augustus 2020 om 23:00

Ik vind de reacties hier heel begrijpelijk. Maar men moet ook niet doen of dit een incident is. Het is dagelijkse kost. Het gebeurd heel veel. Jammerlijk vandaag weer eens met fatale gevolgen. Laten we hopen de Fabio het redt.
Ik woon zelf in Gorinchem. Heukelum waar Fabio vandaan komt is naast de deur. Een paar kilometer. Gek genoeg voelt dat heel betrokken. Sterkte voor zijn ouders en familie.

martini151 5 augustus 2020 om 23:09

Sterkte!

Dat was uiteraard sarcastisch. Ik word een beetje misselijk van deze reactie. Het maakt echt niemand iets uit waar jij vandaan komt en hoe betrokken je daarom wel niet bent.

Sterkte voor Fabio, familie en vrienden wensen is meer dan genoeg.

bonimenier 6 augustus 2020 om 01:10

edit wf: dergelijke opmerkingen mag je achterwege laten

Rudie Marien 6 augustus 2020 om 01:42

Gekker kan het niet worden

jv88 6 augustus 2020 om 07:24

Dit kan gewoon op deze site? Heel bijzonder!

Chris Van Uden 6 augustus 2020 om 08:58

Dit gaat echt veel te ver!! Kan hier niet iets tegen gedaan worden??

Headlines

Materiaalzone

Populair