Quick-Step Alpha Vinyl met ervaren ploeg naar Parijs-Roubaix

donderdag 14 april 2022 om 13:02
Quick-Step Alpha Vinyl met ervaren ploeg naar Parijs-Roubaix

foto: Cor Vos

De selectie van Quick-Step Alpha Vinyl voor Parijs-Roubaix is bekend. De grootste kanshebber op winst bij de Belgische formatie lijkt Kasper Asgreen. De Deen krijgt de steun van enkele renners met de nodige ervaring in de Helleklassieker.

RIDE: Een must-have voor iedere wielerliefhebber
Met het Zomernummer van RIDE ben je optimaal voorbereid op de komende wielerzomer. Met dit magazine doe je iedere wielerliefhebber een plezier! Bestel nu jouw exemplaar

Het zevental van Quick-Step Alpha Vinyl heeft gezamenlijk meer dan dertig keer Parijs-Roubaix gereden, valt de lezen op de ploegsite. Ook is de selectie goed voor drie podium plaatsen in het verleden. Zdenek Stybar werd tweemaal tweede, in 2015 en 2017. Yves Lampaert kwam in 2019 als derde over de streep. Naast deze routiniers staan ook Tim Declercq, Florian Sénéchal, Jannik Steimle en Davide Ballerini aan het vertrek.

Asgreen reed Parijs-Roubaix tweemaal, maar kon nog geen topklassering noteren. In 2019 eindigde hij als vijftigste, terwijl hij in de regeneditie van vorig jaar genoegen moest nemen met een 68ste stek. Afgelopen zondag toonde de winnaar van de Ronde van Vlaanderen 2021 wel zijn goede vorm door zesde te worden in de Amstel Gold Race.

Dit artikel delen:

11 Reacties

Renaissance 14 april 2022 om 13:09

Weer in de marge rondrijden vrees ik voor ze.

Kartouche 14 april 2022 om 13:32

Ik vrees ook met grote vrezen. In de pre-finale flink aanwezig, maar in de finale allemaal afgewapperd. En vervolgens wachten op de inmiddels dooddoener, dat het rapport wordt opgemaakt na LBL.

paul s 14 april 2022 om 13:38

Is Flip niet verwond dan? Anders zie ik het daar ook niet gebeuren

Kartouche 14 april 2022 om 14:05

Flip heeft gisteren na zijn val een extra rondje gereden als training en daarna uitgestapt. Daarna niets meer van vernomen. Afwachten wat de schade is. Misschien doet hij wel een Van Aert-je en slaat hij Waalse Pijl over om als knecht van Evenepoel LBL te rijden.

dikkechaap 14 april 2022 om 16:27

Declercq zal wel weer gewoon de eerste 150km op kop rijden, die weet niet beter. Het is voor Patje te hopen dat Senechal een uitschieter naar boven heeft. De rest gaat te kort komen.

Richard van Hoof 14 april 2022 om 13:50

Hij denkt dat hij niet goed uit de veten kan op de kasseien, maar zelf vond ik dat wel meevallen gisteren.

Eigenlijk is dit een koers die hem op het lijf geschreven zou kunnen zijn, ik denk dat er maar weinigen op het vlakke, of licht oplopende zo hard kunnen trappen als hij. Wellicht doet hij er goed aan toch eens te trainen op dit parcours, want ik acht hem zo maar in staat deze klassieker meermaals in zijn carriere te kunnen winnen.

chasse patat 14 april 2022 om 15:06

Als ze niet met z’n allen voor Asgreen gaan rijden zie ik weer perspectief voor de Wolfpack.

de adelaar 14 april 2022 om 15:40

Ervaren of niet, wordt hoog tijd dat ze gaan doorselecteren , ik zie ze hier geen enkele deuk in een pakje boter rijde

Michelangelo 14 april 2022 om 16:29

@Richard van Hoof,
Dat lijkt me wensdenken. Als die jongen niet eens in een gootje kan fietsen waar anderen staand op de pedalen doorheen moeten, dan zie ik hem niet van kassei naar kassei hobbelen.

Volgens sommige hardnekkige believers blijft Evenepoel een alleskunner, maar voorlopig is het vooral ook heel veel “net niet” in de grote wedstrijden. Laat hem eerst maar eens de stappen zetten in hetgeen hij wil uitblinken. Daarna wie weet ooit wat Vlaams werk. Maar PR is toch echt een ander paar mouwen.

Michelangelo 14 april 2022 om 16:35

QS in de huidige samenstelling lijkt een probleem te hebben. Renners als Senechal of Lampaert blijven een beetje hangen, net als Steimle. Stybar lijkt over zijn top heen, en Asgreen heeft vooralsnog zijn wonderjaar van 2021 niet kunnen bevestigen.

De klassieke QS aanpak lijkt daarmee lastig te worden, temeer omdat er ploegen en individuele renners zijn die sterker zijn dan de mannen van QS. Maar ze zijn ook weer niet “klein” genoeg om zomaar de ruimte te krijgen in een vroege vlucht, om van daaruit iets te proberen.

Lefevere maakt de rekening op na LBL. Ik persoonlijk na Roubaix, aangezien de Ardennenklassiekers door een heel ander clubje renners worden gereden. En tot op heden is de Vlaams/klassieke kern niet op de afspraak; enkel Jakobsen en Evenepoel lijken echt te leveren dit jaar. De Vlaamse kasseienkern kan het voorjaar enkel nog redden in PR. Maar ik verwacht daar niet heel veel van.

Baukema Tomoulin 14 april 2022 om 18:11

Beste uitslag wordt Lampaert met een nette top 10 denk ik

Laatste nieuws

Materiaalzone