Primoz Roglic na teamprestatie Jumbo-Visma: “Verrast hoe sterk we nu al zijn als team”

zondag 9 augustus 2020 om 19:10
Primoz Roglic na teamprestatie Jumbo-Visma: “Verrast hoe sterk we nu al zijn als team”

Primoz Roglic heeft een flinke stempel gedrukt op de Tour de l’Ain. De Sloveen van Jumbo-Visma werd tweede in de openingsrit en was de beste in de twee andere ritten. “Het hele team heeft opnieuw fantastisch werk verricht”, zei hij na afloop in het persbericht van de ploeg.

In de driedaagse Franse rittenkoers was Jumbo-Visma oppermachtig. Bergop zagen we ook sterke prestaties van Robert Gesink, Tom Dumoulin, Steven Kruijswijk en George Bennett. Dat resulteerde in een onbedreigde overwinning op de Grand Colombier.

“Vandaag was een zware dag vanwege het hoge tempo en de lange beklimmingen”, zegt Roglic. “Maar het hele team heeft opnieuw fantastisch werk verricht en laten zien hoe sterk we zijn. Ik ben blij dat ik het weer af kon maken.”

“We zijn positief verrast hoe sterk we nu al zijn als team. Je weet nooit precies waar je staat na zo’n lange onderbreking. Voor zover we nu kunnen zien, tonen we al aan op aardig hoog niveau te zitten.”

“Tegelijkertijd is het pas de eerste wedstrijd sinds lange tijd dus we moeten zeker nog op deze manier onze best blijven doen. De resultaten komen dan vanzelf”, aldus de Sloveens kampioen op de weg.

De volgende afspraak voor de Tourselectie van Jumbo-Visma, waar Roglic onderdeel van uitmaakt, staat gepland voor aankomende woensdag. Dan start het Critérium du Dauphiné.

Dit artikel delen:

29 Reacties

Stacey Dijkstra 9 augustus 2020 om 19:21

Fantastisch.

Wheely 9 augustus 2020 om 19:27

Kijk uit naar de Dauphiné dan voegen Van Aert en Kuss zich bij de selectie, kunnen ze nog een tandje harder.

Mario de Vries 9 augustus 2020 om 19:44

Ja, ik verheug me ook al op dat nog rappere tempo; nog minder kans op een attractieve koers met een aanval hier en daar van de mindere Goden. Nee, ik heb hier nx mee. Ik zie liever dat een Pinot, Gaudo, Madouas weg kunnen springen, maar er is nu niet 1 blok (Sky) maar met Jumbo erbij 2 doodcontrolerende blokken waar je tegen op moet boksen. Sorry, daar verheug ik mij niet op helaas :(

horsm 9 augustus 2020 om 20:06

Ik ben zelf wel benieuwd: een strijd tussen twee sterke blokken is echt weer wat nieuws en wat mij betreft daarom alleen al leuk.

Mario de Vries 9 augustus 2020 om 22:01

ONCE en Telekom waren toch ook geen koekebakkers
Maar nee, het is dit jaar zo’n mooi deelnemersveld, maar ik denk echt dat bij de vele mindere Goden de moed al in de schoenen zit..

Scibby 10 augustus 2020 om 08:23

Ongelofelijk, iemand als van Aert gaat knechten voor ze. De rest kan hun borst maar nat maken.

Silent Hill 9 augustus 2020 om 19:32

Jumbo-Visma is een enorm sterk team geworden. Een paar jaar terug nog het kneusje van de WT-teams, nu absolute top. De upgrade Boom naar van Aert en Gesink naar Roglic is een gouden zet.

tendam 9 augustus 2020 om 20:17

Dat is ook wat oppervlakkig gesproken, voor hetzelfde geld winnen ze de Giro in 2016, om maar iets te noemen. Zoals het er nu ineens ook weer heel anders uitziet als Roglic ineens positief test op corona.

Scibby 9 augustus 2020 om 20:39

Denk niet dat het echt aan Gesink zelf lag. De gesink van 7 jaar terug in de huidige ploeg had waarschijnlijk ook veel beter gedaan nu.

Michelangelo 9 augustus 2020 om 22:03

Ik denk dat met name de aankopen Groenewegen en Roglic ervoor gezorgd hebben dat er een extra stap is gezet. Relatief goedkope renners (passend binnen het budget) die zijn gaan winnen ipv meefietsen. En daarmee het hele team een nieuw gezicht hebben gegeven.
En dit nieuwe gezicht heeft uiteindelijk extra sponsorgeld, en daarmee ook toppers als Van Aert en Dumoulin over de streep getrokken. Het is nu gewoon een heel complete ploeg.

Waar ik niet op hoop is een Sky 2.0. Fietsende robots. Voor de aankomende tour lijkt het me waanzinnig interessant, maar (afhankelijk van hoe het uitpakt) mogen de kopmannen mooi verdeeld worden over de grote rondes.

Maar voor een gele trui in parijs is dit een hoopvol weekend geweest voor TJV.

goldone123 9 augustus 2020 om 19:33

haha vgm probeert hij te zeggen we gaan nog beter worden xd

goldone123 9 augustus 2020 om 19:33

haha vgm probeert hij te zeggen we gaan nog beter worden xd

skylimit 9 augustus 2020 om 19:54

Dit was een drie-daagse B of misschien C-koers. De Tour de France is drie weken lang hectiek en dagelijks veel meer stress. TJV heeft inderdaad een sterk team, maar alles hangt af van de sterkste of de zwakste schakel.
Als er straks in een bergetappe echt gas gegeven gaat worden, dan moet ik nog zien hoeveel mannetjes TJV dan nog overheeft. Bijvoorbeeld Dumoulin/Kruijswijk verteren demarrages bergop niet zo goed.
Ik verheug me op een spannende tour en het zal niet zomaar een tweestrijd worden.
Andere teams kunnen daarvan ook profiteren.

bartp25 9 augustus 2020 om 19:58

Zeker een c koers maar wel een a deelnemerslijst. Veel sterker dan bijvoorbeeld ronde van Polen. En voor mensen meteen beginnen over RE, pracht prestatie van deze jongeman

Mario de Vries 9 augustus 2020 om 20:12

Welk team en op wat voor manier zie jij dat profiteren dan voor je? Ik geloof er namelijk niet in. Met 1 controlerend Sky blok, ‘durfde’ men al haast niet en zonk de moed in de schoenen , en nu moet je tegen 2 controlerende blokken opboksen. Maar jij denkt dat je die misschien wel eens tegen elkaar op ken zetten? Dus een Schachmann, Buchmann, Pinot, MAL, Landa bijvoorbeeld mogen wegspringen en dan denk jij dat Jumbo en Ineos naar elkaar gaan zitten kijken? Ik help het je hopen..

tendam 9 augustus 2020 om 20:15

Je hebt de afgelopen jaren de Tour niet gevolgd? Roglic, Kruijswijk en Dumoulin hoorden bij de 5 of 6 beste klimmers. Het zou een beetje raar zijn als ze nu ineens moeten lossen als er ‘echt gas gegeven wordt’ (is dat de afgelopen jaren niet gebeurd dan?)

Romāns Vainšteins 9 augustus 2020 om 20:15

Yo Mario, hij heet Remco.

En verder heeft Bora een extreem goed team rouleurs opgesteld, wanneer die Buchmann met Kruijswijk en Froome in de waaier kunnen krijgen en ergens in een vergeten stuk Frankrijk op 9:57 kunnen zetten,..

Eriknogwat 10 augustus 2020 om 00:19

Mario ga gewoon niet kijken, ipv nu al negatief doen hoe het er uit gaat zien. Ga lekker op vakantie , of werken. Ik ben benieuwd hoe het er uit gaat zien, met 2 sterke blokken ipv 1. En vergeet movistar en alle eenlingen die ervan kunnen profiteren niet.
Mario aub , denk in mogelijkheden wat er kan gebeuren i.p.v dat doemdenken van je.

lathumnees 10 augustus 2020 om 08:21

@ Mario

Als de kopman niet goed genoeg is heb je helemaal niks aan een goed blok. Blijkt Pinot of iemand anders de beste kunnen zij juist profiteren van t werk van de blokken. Zie het wel gebeuren dat twee vechten om een been, en de derde gaat er mee heen.

En inderdaad, nu zijn er 2 blokken ipv 1 wat het al een stuk interessanter maakt

Murcia 9 augustus 2020 om 20:24

Roglic blijft met dit soort reacties een waardig ambassadeur voor de Dirk Kuijt stichting van cliché antwoorden maar hij is als renner uitgegroeid tot de absolute top. De manier waarop hij in de koers Bernal observeerde toen die achteraan bleef hangen toont al aan dat hij alles onder controle had in dit weekeinde. Maar goed, de bloemen krijg je pas in Parijs.

Michelangelo 9 augustus 2020 om 22:09

Ik vind z’n bescheidenheid wel mooi. Hij blijft nederig en bijna verlegen. Smaken verschillen, maar ik hou wel van dit soort renners zonder kapsones (=Nederlands voor “dikke nek”). Zeker als er ook nog eens zo’n bijzonder verhaal achter zit.

Toch heb ik ook begrepen dat zijn ploegmakkers heel graag met hem van doen hebben. Dankbare jongen, die ook nog eens presteert.

Echt knap dat TJV hem heeft weten op te vissen uit de spelonken van het Sloveense wielrennen.

Japsie 9 augustus 2020 om 22:38

Bescheiden zijn moet niet verward worden met open deuren intrappen. Fantastische coureur, maar zelden op een interessante uitspraak te betrappen.

Emergo 10 augustus 2020 om 09:41

So what, ik kijk naar de manier waarop hij fietst en wint en vwb interessante uitspraken; welke renners doen interssante uitspraken zijnde iets anders dan welbespraakt.

Wildebert 9 augustus 2020 om 22:59

Mooi werk, maar ondanks dat het zo heet is, maakt een zwaluw nog geen zomer. Kwiat, Sivakov, VBaarle, geloof dat Nieve er ook nog rijdt. Ineos rijd je in de tour zeker niet zo makkelijk los.

Japsie 9 augustus 2020 om 23:42

Nieve rijdt al drie jaar niet meer voor Ineos (Sky).

Wildebert 9 augustus 2020 om 23:55

Okay, dank.

Merlinappa 10 augustus 2020 om 06:37

Ik vond het ook erg mooi om te zien hoe Dumoulin zich niks aan trok van Castroviejo toen die voor de 2e keer de kop nam en meteen ‘weg reed’. Gewoon niet het tempo van Ineos volgens maar je eigen tempo rijden. Zolang de kopmannen van Ineos achter jou zitten is dit de perfecte manier om de Ineos-trein te ontregelen denk ik.

aardappeljager 10 augustus 2020 om 07:25

Ik denk dat Ineos daar nog wat kan winnen. Als de kopmannen direct in het wiel van Castro gaan zitten springt Roglic echt wel mee en verliest hij mogelijk wat helpers.

Gaat een interessante strijd worden tussen die twee ploegen. Ben benieuwd

Merlinappa 10 augustus 2020 om 08:52

Zeker waar. Maar Bernal was behoorlijk aan het pokeren en Roglic ook, mooi om te zien.

Headlines

Materiaalzone

Populair