Primoz Roglic kan lachen na bizar slot in Luik: “Nu heb ik toch nog wat gewonnen”

Primoz Roglic kan lachen na bizar slot in Luik: “Nu heb ik toch nog wat gewonnen”

foto: ASO

Primož Roglič was erg blij met zijn overwinning in Luik-Bastenaken-Luik, al moest hij lang wachten op de bevestiging. De Sloveense kopman van Jumbo-Visma passeerde in extremis wereldkampioen Julian Alaphilippe, die te vroeg juichte. “Ongelooflijk. Het is zo close”, reageert Roglič.

“Dit laat zien dat je nooit moet stoppen met geloven in de zege. Je moet blijven pushen tot de laatste meters, of eigenlijk de laatste centimeters”, kan de Sloveen lachen. “Het is ongelooflijk gevoel.”

Voor Roglič was Luik-Bastenaken-Luik de laatste wedstrijd na een lange tijd van topvorm. “Het was een lange periode voor mij, ik ben drie maanden van huis geweest. Ik ben super blij en trots op het team en iedereen. Eindelijk heb ik toch nog iets gewonnen”, zegt hij met een knipoog naar zijn tweede plaats in de Tour en zesde plek in de WK-wegrit.

Roglič bedankt de inzet van Jumbo-Visma. “Tom Dumoulin was heel goed in de finale, maar ook de andere jongens hebben super werk geleverd. Ik werd de hele dag goed beschermd en ben blij dat ik hem kunnen winnen”, geeft hij aan. “Op mijn verlanglijstje stond het winnen van een monument en dat is nu gelukt.”

Laatste kilometer:

Dit artikel delen:

22 Reacties

Maglia Rosa 4 oktober 2020 om 17:20

Zeer knap van Roglic om na de deceptie in de Tour (en het gezeik van vorige week) hier zo sterk voor de dag te komen.

Man met de hamer 4 oktober 2020 om 17:22

Helemaal mee eens. Dan moet je toch sterk in je schoenen staan.

Spirit 4 oktober 2020 om 18:02

Nou inderdaad.
Met zijn kwaliteiten had hoort hij hier wel voorin te eindigen, maar het zo af te maken. Respect

jooprioolpijp 4 oktober 2020 om 17:21

Het is ‘m meer dan 100% gegund. Bevestigt (nogmaals) iemand te zijn die z’n obligaat klinkende dank aan het team echt meent.

VerstandOpNul 4 oktober 2020 om 17:24

Vorig jaar de Vuelta, nu een monument..
Na al die koersen van een week bouwt hij toch wel een hele mooie erelijst op..

Murcia 4 oktober 2020 om 17:33

Helemaal mee eens, Vorig jaar na zijn overwinningen in die italiaanse eendagskoersen zoals Emilia kon je al zien dat Lombardije, Waalse Pijl en LBL ook winstkansen voor hem bieden. Klasse dat hij een jaar daarna al een monument wint.

horsm 4 oktober 2020 om 17:37

En podium Giro en Tour.

fietsvriend 4 oktober 2020 om 17:29

‘Eindelijk heb ik toch iets gewonnen’ – haha.

Michelangelo 4 oktober 2020 om 19:25

Kan zijn humor ook wel waarderen: lekker droog, wat onderkoeld. In wat bonking Engels…

T80JZ 4 oktober 2020 om 17:34

Geweldig. Belangrijke zege voor Roglic. Met deze overwinning in een monument gaat hij toch anders de winter in.

Jean Dumas 4 oktober 2020 om 17:42

Is ook goed voor Jumbo, voor het vertrouwen in Roglic.

Spartacus 4 oktober 2020 om 17:46

Volgens mij gaat hij nog de Vuelta rijden, als knecht voor Dumoulin.

platteprijs 4 oktober 2020 om 17:52

@Spartacus, hopelijk als knecht …

vevie 4 oktober 2020 om 17:56

Jongens, we weten allemaal dat Roglic de kopman is in Spanje. Die man heeft nota bene vorig jaar gewonnen. Ik sluit echt niet uit dat Dumo frisser is in Spanje, maar Roglic is wel degelijk de kopman.

koos1 4 oktober 2020 om 18:11

Een mooie overwinning voor Roglic en ook nog eens een grote overwinning.
Laatste koers van het seizoen voor Roglic, dan toch geen Vuelta voor hem?

zietemgaan 4 oktober 2020 om 18:39

Terecht en sterk, chapeau!

Sijbrands 4 oktober 2020 om 18:45

Dumoulin was ook oprecht blij voor Roglic!
Vind ik mooi.

Piet 4 oktober 2020 om 19:05

Dumoulin was ook weer sterk, gaat nog een mooie Vuelta tegemoet.

Michelangelo 4 oktober 2020 om 19:26

Ook wel mooi, die prik van Dumoulin over de finishfoto!

Fikret 4 oktober 2020 om 19:02

Zeer sportief van Alaphilippe om voor Roglic te juichen.

Piet 4 oktober 2020 om 19:14

Haha echt een gunner die Alaphilippe..

Gilberto 4 oktober 2020 om 21:56

Hoewel het natuurlijk niet de aantrekkelijkste renner is, gun ik hem deze overwinning wel heel erg.
Vond het heel rot hoe hij die Tour verliest, dan vind ik dit wel mooi voor die gozer.

Headlines

Materiaalzone

Populair