Primoz Roglic kan bouwen op sterk team in Ronde van Lombardije

vrijdag 11 oktober 2019 om 11:58
Primoz Roglic kan bouwen op sterk team in Ronde van Lombardije

foto: Cor Vos

Primož Roglič weet met welke ploeggenoten hij zaterdag een poging gaat doen om de Ronde van Lombardije te winnen. De Sloveen start zaterdag in Bergamo met onder meer George Bennett, Steven Kruijswijk en Robert Gesink aan zijn zijde. 

Sepp Kuss, Neilson Powless en Koen Bouwman zijn de overige namen in de selectie, die de afgelopen week grote indruk maakte in de Tre Valli Varesine en Giro dell’Emilia. Daar wisten de coureurs van Jumbo-Visma Roglič overtuigend bij te staan, die het vervolgens genadeloos afmaakte.

Selectie flag-nl Jumbo-Visma voor de flag-it Ronde van Lombardije
flag-nz George Bennett
flag-nl Koen Bouwman
flag-nl Robert Gesink
flag-us Neilson Powless
flag-nl Steven Kruijswijk
flag-us Sepp Kuss
flag-si Primož Roglič

Dit artikel delen:

10 Reacties

Chris Van Uden 11 oktober 2019 om 12:00

Lekker ploegje! Ik heb er zin in!

kelderfan 11 oktober 2019 om 12:47

Ja dat wordt een leuke afsluiter voor Neilson Powless.

Yeez 11 oktober 2019 om 12:56

Bouwman en Kruijswijk (na zijn blessure) kunnen vroeg werken. Daarna de koers op de klimmen in handen nemen

snoep de hond 11 oktober 2019 om 13:11

Sterke ploeg, maar ik had toch liever Tolhoek gezien i.p.v. Kruijswijk.
Zover ik mij kan herinneren heeft Kruijswijk nog nooit wat laten zien in eendaagse wedstrijden en daarbij kan je grote vraagtekens stellen bij zijn vorm van dit moment. En Tolhoek liet afgelopen weekend toch een redelijke goede vorm zien.

Misschien allemaal niet heel boeiend, echter is toch een hele goede kans voor het team om het eerste monument op de erelijst te zetten (tenzij Rabotijd gaat meerekenen).

VerstandOpNul 11 oktober 2019 om 13:18

Liever Tolhoek dan Kruiswijk?
Ik denk dat Roglic toch beter beschut achter die vierkante schouders zit..

snoep de hond 11 oktober 2019 om 14:18

Als ik Roglic was zou ik lekker lang achter Robert Gesink blijven zitten.

En Kruijswijk is een geweldige ronderenner, maar ik zie hem morgen sowieso niet uitrijden en ik betwijfel zelfs dat hij heel ver komt in de race. Dus ja dan had ik op dit moment liever een fittere Tolhoek meegenomen, omdat ik er vanuit ga dat die morgen langer bij Roglic had kunnen blijven dan Kruijswijk dat gaat doen.

Maar wie weet, misschien heb ik het mis. Ik laat mij graag verrassen door Kruijswijk.

havana 11 oktober 2019 om 14:21

Ook gewoon klasse dat Jumbo Powless gewoon opstelt. Genoeg ploegen die vertrekkende renners als oud vuil behandelen. Mag ook wel eens gezegd.

john 11 oktober 2019 om 15:04

IK denk dat Gesink en Kruijswijk uitvoerders zijn ,en Bouwman ,Powless ,Kuss.Bennett de metselaars zijn zo dat Roglic goed kan bouwen

VerstandOpNul 11 oktober 2019 om 16:56

Eh ja.. Goeie metafoor wel! :-p

Kelder is de Man 11 oktober 2019 om 18:18

Wie is de architect van dienst? Niermann?

Headlines

Materiaalzone

Populair