Primoz Roglic: “Ik voel me veilig met de ploeg”
foto: Cor Vos
donderdag 5 september 2019 om 18:49

Primoz Roglic: “Ik voel me veilig met de ploeg”

Primož Roglič wist de twaalfde etappe zonder kleerscheuren door te komen, maar de Sloveen zal morgen weer attent moeten koersen op weg naar Los Machucos. “Ik voel me met de ploeg erg veilig”, zo reageert de rodetruidrager vlak na de finish.

Heel even was het oppassen geblazen voor Roglič, aangezien Miguel Ángel López – de nummer drie in het klassement – versnelde op de flanken van de bijzonder steile Alto de Arraiz. De kopman van Astana werd echter al snel weer ingerekend, waarmee het gevaar was geweken. De favorieten voor de eindzege kwamen gezamenlijk over de streep.

De 29-jarige Roglič zal vrijdag weer op de toppen van zijn kunnen moeten presteren, aangezien de renners finishen op de zware Los Machucos. “Ik ben echter niet bang voor de aankomende etappes. Ik koers juist met vertrouwen. Het doel is om de leiderstrui te behouden, maar ik weet dat er nog zware dagen aankomen.”

RIDE Magazine
23 Reacties
05-09-2019 19:03
Zowel op als naast de fiets straalt hij in ieder geval zelfvertrouwen uit. Lopez had hij ook rap weer in de kraag gegrepen vandaag.
05-09-2019 19:14
Gisteren stond de best geplaatste vluchter op 37 minuten, vandaag op 50 minuten. Knap werk, daar mag je je gerust veilig bij voelen. Het beulswerk in de finale was ook geruststellend. Uiteindelijk moet hij het dan de laatste kms wel zelf opknappen, maar dat doet hij met verve.

Toch hoop ik voor de spanning dat Astana en Movistar nog wel wat meer in petto hebben, dan alleen her en der wat mannen achteruit het AK in de vlucht meesturen.
05-09-2019 20:00
En als klap op de vuurpijl kun je dan ook nog altijd op Poggie rekenen, gast moet heerlijk slapen ja.
    05-09-2019 21:14
    Hahahaha ja dat viel wel op. Die gaan een bondje sluiten als twee Slovenen samen.
05-09-2019 20:00
Gelukkig staat dit interview op schrift. Van vraaggesprekken op beeld word je vreselijk kriegel van dat “uhhhhhhhhhh” waarmee Roglic elk antwoord begint en het nog een keer of drie uitstoot in elke zin.
Sterke renner en het lijkt me verder een zachtaardige jongen, dat dan weer wel.
https://video.eurosport.nl/wielrennen/vuelta-a-espana/2019/primoz-roglic-we-hadden-alles-onder-controle_vid1237696/video.shtml
    05-09-2019 20:07
    Zou bijna terugverlangen naar een interview met Menchov, no?
    05-09-2019 21:04
    In het Sloveens praat ie een stuk makkelijker: https://www.youtube.com/watch?v=2-b1MSGSEcc
    05-09-2019 22:08
    Mwoa, een ietsje. Hoor daar toch ook vaak een “uhhhhhh”, en zeker bij vrijwel elk begin van een antwoord.
    05-09-2019 22:47
    Misschien schrijft hij wel hele mooie gedichten.
    06-09-2019 00:50
    Tja, niet iedere persoon is mediageniek. Daarnaast helpt het niet mee dat zijn Engels niet je van het is. Interviews in het Engels met een Sagan zijn net zo afschuwelijk.
    06-09-2019 09:02
    @ wildebert

    Hahaha
    06-09-2019 09:17
    Anders moet je wielrennen gewoon alleen doen met West-Europese- en Noord-Amerikaanse hipsters.
05-09-2019 20:18
Ik zie niet veel gevaar meer komen. De andere klimmers staan inmiddels al te ver achter om nog voor echt weerwerk te zorgen.
Buitenlandse organisatoren hebben precies nog altijd niet begrepen dat langere tijdritten de spanning uit hun ronde halen. Kijk daarentegen naar Bincbank en Baloise Tour waar de tijdritten beperkt gehouden worden tot max. 20 km en zo dus de betere tijdrijders, net als de klimmers op de steile aankomsten, maar seconden ipv minuten kunnen pakken .
    05-09-2019 20:57
    Een voorsprong van 2 of 3 minuten met de meeste zware bergetappes nog voor de boeg hoeft natuurlijk niet beslissend te zijn. In de Giro stond Roglic er na de lange tijdrit in feite nog beter voor.
    05-09-2019 21:18
    Misschien ook omdat dat rondjes zijn waar geen echte hellingen inzitten en het dus altijd een secondenspel is...
    05-09-2019 21:33
    Dit was nu niet een hele lange tijdrit. "Vroeger" lagen er veel langere in en dan ook nog eens 2 van die dingen + een proloog van 8km
    05-09-2019 22:14
    Dus in de Binckbancktour hadden ze relatief meer tijdritkilometers?
    05-09-2019 22:28
    Lange tijdrit ?!?!!

    Ik heb ergens iets gemist geloof ik. het is juist diep en diep triest hoe weinig tijdrit kilometers er de laatste jaren nog in de grote rondes zijn, en dit enkel om de kijkcijfers. Het was vroeger doodnormaal dat er bijna aan 100 kilometer aan tijdritten zaten in de grote rondes. Als je dan ziet wat ze tegenwoordig nog maar hoeven af te leggen.

    En dit hoeft de koers helemaal niet dood te leggen, misschien juist wel het tegendeel ?

    In een grote ronde worden ruim drieduizend kilometers afgelegd.

    Giro 2019 = 60 km tijdrit op 3'518 km.
    Tour 2019 = 27 km tijdrit op 3'480 km.
    Vuelta = 37 km tijdrit op 3'272 km.

    Totaal 124 km tijdrijden op 10'270 km.

    Dit is toch wel heel, heel, heeeeeeel weinig (Iets meer als 1% van de totale afstand aan individuele tijdritten !!!). Dat mogen gerust 150 a 200 km meer zijn verdeeld over de drie rondes.
    05-09-2019 22:51
    We moeten wellicht toe naar rondes met een flink accent op de TT vs eentje die er helemaal geen organiseert. Schitterend toch een tour waar de wattagebeesten op dag 2 en voorlaatst 50K treurig rechte weg voor de gok krijgen en een vuelta waar enkel de ielste berggeitjes aan de start staan.
    05-09-2019 23:27
    Vroeger was alles dus veel beter. Vergeet het. Dat is passé. Vroeger waren er geen oortjes, wattagemeters noch wifi. Vroeger gingen ze demarreren al vanaf 2-3 cols voor de finish. Hoeveel keer zie je dit nog de laatste jaren ? Tussen de toppers wordt in de bergen voor seconden gestreden en niet meer om minuten zoals vroeger. Daarom pleit ik om de tijdritkms te beperken in rondes omdat ze te grote verschillen creëren en de koers daardoor minder interessant maken om kijken.
    We kijken heden ten dage toch ook liever naar korte spannende tv dan uren te moeten kijken terwijl je al na 15 min weet wie de dader zal zijn ?
06-09-2019 04:05
Misschien moeten er wel meer tijdrit kilometers in. Dan krijg je misschien wel dat die berggeiten 3 cols van tevoren gaan aanvallen. Nu hopen ze onterecht in die korte tijdritten maar weinig te verliezen. Als de tijdritten langer worden weten ze dat ze echt moeten willen ze kans maken.
    06-09-2019 07:40
    En dat is dus onmogelijk geworden met dat de klimmende tijdrijders dikke wattageploegen hebben om te jagen.
    06-09-2019 09:37
    Klopt wat je zegt Vainsteins. Mede door de "gezondheidsbeperkingen" komen raids uit het verleden à la Pantini en zo niet meer terug.

Reacties zijn gesloten.

RIDE Magazine