Primoz Roglic: “Dit was een geweldige teamprestatie”

zaterdag 8 augustus 2020 om 19:25
Primoz Roglic: “Dit was een geweldige teamprestatie”

foto: Cor Vos (archief)

Primož Roglič won vandaag de tweede etappe van de Tour de l’Ain. De Sloveense kampioen van Jumbo-Visma sprak na afloop van een geweldige teamprestatie. “Alle jongens lieten zien hoe sterk ze waren”, aldus Roglič.

RIDE: Een must-have voor iedere wielerliefhebber
Met het Zomernummer van RIDE ben je optimaal voorbereid op de komende wielerzomer. Met dit magazine doe je iedere wielerliefhebber een plezier! Bestel nu jouw exemplaar

Na een succesvolle openingsrit begon de ploeg met zelfvertrouwen aan de etappe. Voor de slotklim werden de koplopers uit de vroege ontsnapping bijgehaald en nam Jumbo-Visma het over. De wedstrijd werd mede bepaald door het hoge tempo van onder anderen Tom Dumoulin en George Bennett op de Col de Menthières.

Uiteindelijk bleven Bennett, Steven Kruijswijk en Roglič over in een kopgroep van zes. “Ik was eigenlijk verbaasd dat we in de kopgroep met drie jongens van onze ploeg zaten. Het toont maar aan hoe goed iedereen uit de afgelopen trainingsperiode is gekomen. Het is fijn om wedstrijden te rijden wanneer je sterk bent”, vertelt Roglič.

“Het is fijn dat ik het vandaag beter af kon maken”
In de laatste kilometer hield Kruijswijk het tempo hoog. In een sprint van ver kon niemand Roglič nog passeren. “Dit was een geweldige teamprestatie. Alle jongens lieten zien hoe sterk ze waren. George deed veel werk. Steven viel aan. Zelf wilde ik wachten op de sprint. Het was fijn dat ik het vandaag beter af kon maken dan gisteren.”

“Ik ben onwijs blij dat ik eindelijk weer kan rijden en mijn werk kan doen. Ik geniet ervan.” Roglič begint morgen als leider aan de afsluitende koninginnenrit naar de top van de Grand Colombier. Egan Bernal en Valerio Conti volgen op respectievelijk tien en twaalf seconden.

Dit artikel delen:

22 Reacties

sooike 8 augustus 2020 om 19:39

Sterk nummertje van JV ! Dat belooft wat voor de Tour ! Mooi om te zien dat Dumoulin en Kruijswijk aansluiten bij de vorm van Roglic. Ook Bennett overtuigend ! Misschien de overwinning opdragen aan Groenewegen, die mentaal aan de grond zit ? Had wel een woordje voor hem verwacht van Roglic of anderen .

Titaantje 8 augustus 2020 om 19:42

de meeste mensen zouden toch denken dat het meer sociaal wenselijk is om dan een woordje voor jakobsen te doen. voor de concentratie van het TdF Jumbo contingent is het wellicht goed om zich wat afzijdig van deze zaak te houden.

Murcia 8 augustus 2020 om 19:43

Roglic houdt zich altijd aan het script en is niet de man om erg originele teksten uit te spreken na en overigens ook voor de koers. Ik denk dat ze allemaal inmiddels wel op een of andere manier contact met Dylan hebben gehad maar je wilt ook niet de aandacht van de ernst van de situatie van Fabio afleiden.

xistnc 8 augustus 2020 om 19:45

TJV kiest er voor om niet al te veel aan window dressing te doen en al helemaal niet op een theatrale manier. Prima keuze.

mus van de maasstad 9 augustus 2020 om 09:05

ja man, laten we alles afsluiten met #jesuisfabio#prayforfabio en op feestboek een filter van fabio over onze profielfoto plakken.

Want de wereld moet natuurlijk wel duidelijk zien hoe betrokken we zijn. Dat is woke en zo

sooike 9 augustus 2020 om 10:40

Dus als je met een paar woorden aandacht geeft aan een ploegmaat die mentaal in de vernieling zit, is dat “theatraal”?? Ik geef aan dat woord toch een andere betekenis, mag dat ?

VerstandOpNul 8 augustus 2020 om 19:44

Wel hopen dat hij niet weer te vroeg piekt, zoals vorig jaar..

vevie 8 augustus 2020 om 19:48

Dat las ik vandaag wel vaker. Het kan. Je kunt echter hetzelfde zeggen over Bernal die ook al erg goed in vorm is en al heeft gewonnen. We zullen het zien.

Murcia 8 augustus 2020 om 19:50

Dan zou Bernal ook een probleem kunnen hebben want die was begin van de week nog de man. Maar je hebt gelijk dat het plannen van die absolute topvorm in de Tour een waar kunststukje is. Hoewel, je hebt die topvorm zoals Pinot vorig jaar in de Tour en je slaat met je knie tegen het stuur en moet alsnog uitstappen. Ik bewonder de renners hoe ze met die druk ook kunnen omgaan.

Limal 8 augustus 2020 om 20:13

Dus dan wint uiteindelijk Froome de Tour? ;-)

Koers 8 augustus 2020 om 19:53

Wordt tijd dat de eurosport player weer voor half geld is, dan moest deze knaap ook maar eens een abbo nemen.

Turtlehead 8 augustus 2020 om 20:06

Online was t ook prima te doen, ff googelen en je ziet t voor nix.

mus van de maasstad 9 augustus 2020 om 08:38

TIZ-Cycling is je vriend

kelderfan 8 augustus 2020 om 20:03

Roglic had ook een topteam mee. Vooral die Bennett was wel heel goed vandaag.

Murcia 8 augustus 2020 om 20:09

Helemaal waar, maar de echte toppers maken het dan ook af. George was inderdaad uitmuntend maar de ploeg als geheel had de regie ipv INEOS. Nu morgen de eindoverwinning over de streep trekken en dan alles heel en gezond houden voor Dauphine en nog belangrijker het evenement van het jaar aan het eind van deze maand. Twee van deze dominante ploegen kunnen de Tour of helemaal doen doodslaan of juist een keer openbreken. Maar ik hoop op het laatste.

Jungle Man 8 augustus 2020 om 20:06

Tjv rijdt toch wel buitengewoon sterk.
Beetje sky achtig.

Schollekop 8 augustus 2020 om 20:44

Roglic beetje (te) vroeg in vorm?

tendam 8 augustus 2020 om 20:57

Haha, te vroeg gepiekt… Roglic moest deze sprint bijna wel winnen, dit is nog geen supervorm. Hij is gewoon goed bezig, maar laten we niet doen of hij hier alles op een hoop rijdt want dat is gewoon niet zo. Ik vind eerder Bennett al heel erg goed, die houdt die vorm doorgaans wat minder lang vast.

tdola 8 augustus 2020 om 21:50

Bennett rijdt geen dauphine (van aert en kuss wel), omdat hij beter wat extra rust kan hebben tussendoor, raakt anders wel eens opgebrand idd.

Mario de Vries 8 augustus 2020 om 21:54

Ik vind heel Hema-Jumbo veels te veel geven eigelijk. Ineos staat er straks echt wel weer hoor

Abraham Olano 8 augustus 2020 om 22:01

Roglic te vroeg gepiekt? De Tour staat al voor de deur hoor….

assen 8 augustus 2020 om 23:31

Dit was gewoon een training voor TJV, vol gaan en kijken waar ze staan.

Volg hier

Headlines

Materiaalzone