Pogacar: “Het draait niet alleen om Van Aert vandaag”

zaterdag 13 maart 2021 om 12:41
Pogacar: “Het draait niet alleen om Van Aert vandaag”

foto: Cor Vos

Tadej Pogačar kan als Tourwinnaar en winnaar van de UAE Tour op extra aandacht rekenen in de koninginnenrit van Tirreno-Adriatico. Op de vierde dag koerst het peloton namelijk over de Passo Capannelle naar skioord Prati di Tivo. De Sloveen verwacht een zware strijd.

Pogačar weersprak voor de start in Terni dat Wout van Aert, die na drie dagen het klassement van de Tirreno aanvoert, zijn belangrijkste tegenstander is in de bergetappe naar Prati di Tivo. “Ik denk dat het volle bak gaat. Van Aert is niet de enige renner om op te letten. Het aantal kanshebbers is echt groot, dus ik verwacht een zware wedstrijd. Ik moet gewoon een goede koers rijden en goed klimmen en dan zien we wel wat de verschillen zijn en op welke positie ik sta.”

Met Pogačar staat nog een hele rits renners binnen twintig seconden van Van Aert. João Almeida, die vorig jaar vijftien dagen het roze droeg in de Giro, zei vooraf: “Als ik de benen heb, ga ik zeker wat proberen. Maar het is een zware wedstrijd, elke etappe weer. Dus we gaan zien hoe de benen zijn. We ervaren niet al te veel druk, we hebben een degelijke ploeg en we willen altijd voor winst rijden. Ik denk wel dat ik met de beste jongens mee kan.”

Landa: “Ongeveer een minuut pakken op Van Aert”
“Het is al zwaar geweest hè?”, vertelde Mikel Landa. “De eerste dag was nog makkelijk, maar de andere twee waren vrij intens. Ik voel me goed. Ik ben wat later aan het seizoen begonnen, maar ik was daarmee niet de enige. Ik hoop op een mooie finale vandaag en wil zelf wat tijd proberen te pakken op de anderen. Om het eindklassement te winnen moet een renner zoals ik ongeveer een minuut pakken op Van Aert.”

Sergio Higuita was vrijdag nipt vierde in Gualdo Tadino en greep daardoor naast de bonificaties, die hem de jongerentrui had opgeleverd. “De finale van gisteren lag me erg goed. In de laatste kilometer zat ik in een goede positie, mijn ploeg functioneerde erg goed. Ik probeerde de etappe te winnen, maar andere renners waren sterker. Ik ben blij dat ik tussen de beste renners ter wereld sta. Ik hoop dat ik vandaag op de slotklim kan meedoen om de etappezege.”

Dit artikel delen:

12 Reacties

adelaarvanantwerpen 13 maart 2021 om 12:47

Ik denk dat een minuut veel te weinig is voor Landa. Ik verwacht dat Van Aert misschien nog wel wat bonificatie seconden gaat sprokkelen de volgende dagen. Dan zou Landa zijn voorsprong ongeveer een halve minuut zijn voor de tijdrit. Als dat Pogacar was dan was het binnen. Maar WVA gaat zeker meer dan een halve minuut pakken op Landa in de TT

Groetjesaandevoetjes 13 maart 2021 om 13:34

Even off topic. Ik krijg tegenwoordig bij elk artikel een super grote advertentie van Fvd. Ik vind het een walgelijke partij. Hoe werken deze advertenties? Heeft wielerflits hier nog inspraak in ? Krijgen meer mensen dit te zien?

S'mon 13 maart 2021 om 13:37

Ik krijg enkel reclame van Ride, maar ik woon dan ook niet in Nederland.

Handige Harry 13 maart 2021 om 13:56

Iedereen krijgt die te zien, tenminste in Nederland.

Het is inderdaad een kansloze partij maar je kan er gewoon overheen scrollen en negeren.
Die advertentie van lotto die gelijk begon te spelen was veel irritanter, schrok je jezelf elke keer de pleuris van dat geluid.

Jefta Van der Rande 13 maart 2021 om 14:09

Ik zou het inderdaad ook wel prettig vinden als wielerflits daar wat uitleg over kan geven. Blijkbaar denkt baudet dus dat de wielrenners tot zijn doelgroep behoren.

RodyTur10 13 maart 2021 om 14:19

Ik zie op straat ook allemaal posters van SP, CDA en VVD.
Ga er niet op stemmen, maar logisch dat ze zichtbaar willen zijn.

FvD wordt steeds groter. Wen er maar aan.
Trouwens niet slim en chique om een partij waarmee je het niet eens bent “walgelijk” te noemen. Dat kan leiden tot een onwenselijke politieke discussie.

Ik heb zelf een grote aversie tegen D’66 en VVD, maar ik ga ze hier niet een walgelijke of kansloze partij noemen, daarvoor is dit denk ik niet het platform.

Handige Harry 13 maart 2021 om 14:28

@Rodytur10

Hoezo wordt FvD steeds groter?
Een jaar geleden stonden ze op 10 zetels, nu op 4.

Martin van den Bosch 13 maart 2021 om 14:50
Quote:
Even off topic. Ik krijg tegenwoordig bij elk artikel een super grote advertentie van Fvd. Ik vind het een walgelijke partij. Hoe werken deze advertenties? Heeft wielerflits hier nog inspraak in ? Krijgen meer mensen dit te zien?

Onder dit nieuwsbericht heb ik daar de volgende reactie op gegeven

Quote:
Advertentiebanners op onze site worden grotendeels automatisch ingekocht. Oftewel: het is niet dat ze bij mij aankloppen voor een prijsopgave en vervolgens vragen of wij de banners kunnen tonen.
We zouden er theoretisch voor kunnen kiezen om alle politieke partijen te blocken, maar hebben ervoor gekozen om dat niet te doen. We begrijpen de gevoeligheden, maar uitsluiten van alle politieke partijen (we kiezen immers geen partij, als je er een blockt moet je ze allemaal blocken) vinden we een stap te ver.

Ik zou het op prijs stellen indien we hier ontopic op dit nieuwsbericht kunnen blijven.
De discussie kan indien daar behoefte aan is wat mij betreft voortgezet worden op ons forum

Chasse_patate 13 maart 2021 om 19:44

@groetjesaandevoetjes. Weet je wat ik walgelijk vind mensen die anderen afkeuren omdat ze een andere politieke voorkeur hebben dan jij.

Waarschijnlijk ben jij zo’n gekke GL stemmer ofzo. Dat is nog veel gevaarlijker voor Nederland dan een FVD stemmer.

Maar goed ga zelf voor JA21. Dus laat gewoon iedereen in zijn waarde.

RodyTur10 13 maart 2021 om 14:23

Sluit ik mij bij aan. Een leuke wielerdag weer voor de boeg hoop ik.

Gilberto 13 maart 2021 om 14:33

Ik word hier ook kotsmisselijk van alle linkse gutmenschen op wielerflits, voel ik mij ook helemaal niet bij thuis, wat gaan we hier aan doen Norbert?

SprintMaster 13 maart 2021 om 15:13

Nee, het draait erom of ze Pogi een tik kunnen geven. Kan niet wachten.

Headlines

Materiaalzone

Populair